|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414i] Toczenie tarcz.....
putin18 - Nie Sie 08, 2010 00:09 Temat postu: [R414i] Toczenie tarcz..... Mam r414i z 96r. Od jakiegos czasu przy hamowaniu czuje na kierownicy bicie.Chcialbym oddac tarcze do toczenia ale nie wiem czy nie sa za bardzo zuzyte....Jaka powinna byc minimalna grubosc tarczy zeby mozna ja bylo ztoczyc i zeby potem nadawala sie do uzytku?...
zuber84cool - Nie Sie 08, 2010 00:45
Grubość nominalna nowej tarczy to 21mm a minimalna to 19mm, jeśli twoje mają mniej niż 19mm to zacznij się powoli zastanawiać nad wymianą tarcz na nowe, bo to strach na takich jeździć, w innym przypadku jeśli tarcza nie osiągnęła minimum możesz lekko przytoczyć .
putin18 - Nie Sie 08, 2010 11:38
Ok dzieki wielkie za pomoc bo wlasnie nie wiedzialem czy kupowac nowe czy nie...teraz musze zmierzyc i sie zobaczy:)
Tomassso - Nie Sie 08, 2010 13:29
Proponował bym jeszcze sprawdzić czujnikiem bicie tarcz, bo bicie na kierownicy wcale nie musi być od tarcz, a toczyć coś co toczenia nie wymaga to troche bezsensu
gregor13 - Nie Sie 08, 2010 14:14
Tomassso napisał/a: | Proponował bym jeszcze sprawdzić czujnikiem bicie tarcz, bo bicie na kierownicy wcale nie musi być od tarcz, a toczyć coś co toczenia nie wymaga to troche bezsensu |
Putin18 napisał, że bije przy hamowaniu, więc "raczej na pewno" wina tarcz.
Tomassso - Nie Sie 08, 2010 16:16
OK. też mi telepało przy hamowaniu i chciałem toczyć lub wymieniać tarcze. Jednak pojechałem na diagnoze i okazało sie że przednie są równiutkie, tylko tył był nie bardzo. Wystarczyło wymienić tylne i jest ok. Jakby nie było pare groszy zaoszczędziłem czego i koledze życze
Markzo - Nie Sie 08, 2010 17:15
nie boicie się toczyć przednich tarcz??
_papa_ - Nie Sie 08, 2010 17:47
Markzo napisał/a: | nie boicie się toczyć przednich tarcz?? |
A czego tu się bać? To jest normalne zjawisko, które się wykonuje nawet w nowych salonowych samochodach. Nie ma znaczenia, czy tylne czy przednie, jeśli są krzywe i jest z czego przetoczyć, to się toczy. tylko trzeba się zastanowić nad tym, czy to się opłaca. Bo jeśli to są stare niewentylowane tarcze, to raczej się nie opłaci.
faecd - Nie Sie 08, 2010 18:29
a nie lepiej olac to bicie i poprostu scierac klockami te nierownosci?
_papa_ - Nie Sie 08, 2010 19:42
faecd napisał/a: | nie lepiej olac to bicie i poprostu scierac klockami te nierownosci? | kolega chyba nie ma pojęcia o czym pisze.
faecd - Nie Sie 08, 2010 21:11
kolega ma ma wiadomo proces czasochlonny ale sumasumarum klocki kiedys dotra nierowna tarcze
Mazak - Nie Sie 08, 2010 21:15
faecd napisał/a: | kolega ma ma wiadomo proces czasochlonny ale sumasumarum klocki kiedys dotra nierowna tarcze | podejrzewam że szybciej polecą łożyska
Markzo - Nie Sie 08, 2010 22:08
_papa_ napisał/a: | Markzo napisał/a:
nie boicie się toczyć przednich tarcz??
A czego tu się bać? To jest normalne zjawisko, które się wykonuje nawet w nowych salonowych samochodach. Nie ma znaczenia, czy tylne czy przednie, jeśli są krzywe i jest z czego przetoczyć, to się toczy. tylko trzeba się zastanowić nad tym, czy to się opłaca. Bo jeśli to są stare niewentylowane tarcze, to raczej się nie opłaci. |
Dla mojego mechanika to rzecz niedopuszczalna, bo wg niego tarcze przedne są dużo bardziej obciążone i potem, po przetoczeniu są bardzo łatwe do pogięcia.. ile w tym prawdy, nie wiem...
_papa_ - Pon Sie 09, 2010 06:34
Markzo napisał/a: | Dla mojego mechanika to rzecz niedopuszczalna, bo wg niego tarcze przedne są dużo bardziej obciążone i potem, po przetoczeniu są bardzo łatwe do pogięcia.. ile w tym prawdy, nie wiem... |
eeee tam kity jakieś.
Ja u siebie po wymianie tarcz z przodu na nowe Brembo musiałem po jakimś czasie je przetoczyć, bo zaczęły bić. Po rozmowie z osobą która mi to robiła wiem, że przyprowadzane są do niego nawet nowe auta z salonu. Po prostu producenci tarcz idą na łatwiznę i mówiąc fachowym językiem, nie "odpuszczają" ich to powoduje, że po kilku hamowaniach tarcza się krzywi. W wielu autach, np. w naszych accordach nie ma możliwości toczenia tarcz na tokarce stołowej lub ich demontaż jest bardzo utrudniony (zdjęcie tarczy wiąże się z wymianą łożysk).
Co do samego toczenia na samochodzie, to jest to najlepszy sposób, aby tarcza była w osi z piastą, co w przypadku jej demontażu nie jest takie oczywiste.
Na potwierdzenie moich słów wycinek z manuala Hondy
|
|