Zobacz temat - [R200 1.4 98r]Problem z immobiliser, nie chce odpalić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 98r]Problem z immobiliser, nie chce odpalić

Pat_ - Sob Sie 14, 2010 22:28
Temat postu: [R200 1.4 98r]Problem z immobiliser, nie chce odpalić
Witam


Wczoraj rano majstrowałem przy roverku, gdzieś chyba zrobiłem zwarcie i mam bardzo poważny problem, gdy przekręcam kluczyk po deaktywacji alarmu nic się nie dzieje tylko słychać dwa pyknięcia przekaźników - jedno spod maski drugi w miejscu gdzie schowek pasażera.

Wydaje mi się że to immo ponieważ czy alarm uzbroję czy nie to i tak pyka i niema tego piszczenia charakterystycznego gdy immo jest aktywny. Próbowałem też trochę rozpędzić i tak odpalić z dwójki ale bez efektu. Mało tego znajomy uruchomił pompę paliwa i rozrusznik z tych przekaźników kolo bezpieczników, chodź rozrusznik kręcił a pompa działa to nie ma iskry ...

Nie mam pojęcia co to może być, trochę grzebałem przy impulsatorze w skrzyni ale nie wydaje mi się żebym coś uszkodził. Dodam że wszystkie bezpieczniki są ok sprawdzałem miernikiem.

Gdy odłączę aku w celu zresetowania alarmu i podłączeniu spowrotem samochód nie trąbi, ale procedura kodowania pilota działa jak najbardziej.

Odłączyłem aku na noc może coś pomoże, ale niestety nie pomogło

Czy gdy zakupie nowy komputer problem zniknie ? Koszt to ok 100 zł
Czytałem dużo tematów z szukajki ale już głowa opada czuje się bezsilny, prosił bym o pomoc, może jakieś obejście immo ?


Pozdrawiam

[r200 98r 1.4 centralny z pilota ]

Chester - Sob Sie 14, 2010 23:04

bezpieczniki sprawdzone??
Gdzie majstrowałeś??
sam komp nie wystarczy jeszcze musisz mieć centalke alarmu i piloty do tej centalki....

Pat_ - Nie Sie 15, 2010 00:14

Chester napisał/a:
bezpieczniki sprawdzone??
Gdzie majstrowałeś??
sam komp nie wystarczy jeszcze musisz mieć centalke alarmu i piloty do tej centalki....

Tak wszystkie bezpieczniki dwa razy miernikiem sprawdziłem :/ Majstrowałem przy impulsatorze od licznika. Na początku myślałem że zresetował się alarm później bezpiecznik a teraz nie mam pojęcia.

Czyli komputer stacyjkę do niego pilot i klucz ? czy wystarczy to
http://www.elektroda.pl/r...rover+immo&sid=
http://moto.allegro.pl/it...uczyk_immo.html


Chciał bym ten problem naprawić, jeszcze sprawdzę jedną cewkę gdzieś w tych okolicach co impulsator, może się odpięła ? ale wątpię ponieważ kontrolki zapalają się gaśnie srs i abs olej i ładowanie świeci się więc prawie ok gdyby tylko że dalej stop, pykanie i na tym koniec. Mogę 100 razy próbować ale bez rezultatów :/

sTERYD - Nie Sie 15, 2010 11:31

może gdzieś walnąłeś czujnik położenia wału, i go uszkodziłeś... jest w sumie blisko impulsatora :hm:
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 11:54

sTERYD napisał/a:
może gdzieś walnąłeś czujnik położenia wału, i go uszkodziłeś... jest w sumie blisko impulsatora :hm:

Teraz nasuwa się pytanie czy ten czujnik mógł spowodować taki błąd uniemożliwiając rozruch silnika ? Jutro sprawdzę jeszcze raz wszystkie czujniki w obrębie drogi do impulsatora. Jestem załamany :/ prawdziwy piątek 13tego

sTERYD - Nie Sie 15, 2010 12:05

ten czujnik służy do sterowania cewką zapłonową, więc jak nie działa, to nie ma iskry- nie odpalisz
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 13:34

sTERYD napisał/a:
ten czujnik służy do sterowania cewką zapłonową, więc jak nie działa, to nie ma iskry- nie odpalisz

Ale czy ona może być powodem tego że gdy przekręcę na zapłon zupełnie nic się nie dzieje ? Próbowałem auto odpalić tymi przekaźnikami co są pod maską ( rozrusznik kręci, pompa działa a iskry nie ma ). Sytuacja po przekręceniu kluczyka jest o wiele gorsza ponieważ 0 reakcji. Jutro sprawdzę tą cewkę oby to było to :bezradny: pozostały mi modły do Boga.

Brt - Nie Sie 15, 2010 16:12

Dziwne, bo skoro rozrusznik kreci, to immo się rozbroiło ... gdyby był immobilizer zablokowany, to rozrusznik by nie kręcił. Sprawdziłbym ten czujnik wału jak radzi kol. sTERYD oraz cewkę i pozostałe elementy układu zapłonowego :ok:
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 16:22

Brt napisał/a:
Dziwne, bo skoro rozrusznik kreci, to immo się rozbroiło ... gdyby był immobilizer zablokowany, to rozrusznik by nie kręcił. Sprawdziłbym ten czujnik wału jak radzi kol. sTERYD oraz cewkę i pozostałe elementy układu zapłonowego :ok:

No tak ale rozrusznik rusza jak go włączę ręcznie przekaźnikiem ( czarna obudowa a w niej 4 elektromagnesy koło komputera. A z kabiny gdy chcę uruchomić cisza, wrzucę filmik na yt aby bliżej przedstawić problem.

A o to filmik, w połowie słychać centralkę włączyłem i wyłączyłem z pilota
http://www.youtube.com/watch?v=5qQGs9-_NBQ

Brt - Nie Sie 15, 2010 16:30

aaa no to rzeczywiscie wygląda na immo ...
sTERYD - Nie Sie 15, 2010 19:16

to może jeszcze mfu, skoro się nie odzywa wyjec od immo... ?? :hm:
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 20:31

sTERYD napisał/a:
to może jeszcze mfu, skoro się nie odzywa wyjec od immo... ?? :hm:

tzn ? odłączyć immo ? jakaś procedura ? Zabieram się do szukania.

znalazłem, Multi Function Unit, czyli warto spróbować podmienić. Dobrze rozumiem ?

e:

http://forum.roverki.eu/p...46a50412350dfde sprawdzę ;) iskierka

jeszcze sprawdzę ten sposób

Had exactly the same problem with my L-reg 414 last week. The AA sorted it out by:

1. Open drivers door, open bonnet, wind down drivers window, close drivers door.
2. When the alarm stops, lift the bonnet and disconnect the negative lead from the battery.
3. Connect a power pack to the positive terminal and the engine block.
4. reach in the drivers window, switch on the ignition and leave for 3 minutes.
5. Switch off the ignition, disconnect power pack, re-connect battery.


---

Chyba nie będzie tak łatwo odp jaką dostałem na temat rozwiązania i odłączenia immo: należ wykonać niewielką modyfikacje w instalacji i zmienić mapę sterownika. Koszt 200 zł
zmienić mapę sterownika koszt imprezy 200 złotych