|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 98r]Problem z immobiliser, nie chce odpalić
Pat_ - Sob Sie 14, 2010 22:28 Temat postu: [R200 1.4 98r]Problem z immobiliser, nie chce odpalić Witam
Wczoraj rano majstrowałem przy roverku, gdzieś chyba zrobiłem zwarcie i mam bardzo poważny problem, gdy przekręcam kluczyk po deaktywacji alarmu nic się nie dzieje tylko słychać dwa pyknięcia przekaźników - jedno spod maski drugi w miejscu gdzie schowek pasażera.
Wydaje mi się że to immo ponieważ czy alarm uzbroję czy nie to i tak pyka i niema tego piszczenia charakterystycznego gdy immo jest aktywny. Próbowałem też trochę rozpędzić i tak odpalić z dwójki ale bez efektu. Mało tego znajomy uruchomił pompę paliwa i rozrusznik z tych przekaźników kolo bezpieczników, chodź rozrusznik kręcił a pompa działa to nie ma iskry ...
Nie mam pojęcia co to może być, trochę grzebałem przy impulsatorze w skrzyni ale nie wydaje mi się żebym coś uszkodził. Dodam że wszystkie bezpieczniki są ok sprawdzałem miernikiem.
Gdy odłączę aku w celu zresetowania alarmu i podłączeniu spowrotem samochód nie trąbi, ale procedura kodowania pilota działa jak najbardziej.
Odłączyłem aku na noc może coś pomoże, ale niestety nie pomogło
Czy gdy zakupie nowy komputer problem zniknie ? Koszt to ok 100 zł
Czytałem dużo tematów z szukajki ale już głowa opada czuje się bezsilny, prosił bym o pomoc, może jakieś obejście immo ?
Pozdrawiam
[r200 98r 1.4 centralny z pilota ]
Chester - Sob Sie 14, 2010 23:04
bezpieczniki sprawdzone??
Gdzie majstrowałeś??
sam komp nie wystarczy jeszcze musisz mieć centalke alarmu i piloty do tej centalki....
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 00:14
Chester napisał/a: | bezpieczniki sprawdzone??
Gdzie majstrowałeś??
sam komp nie wystarczy jeszcze musisz mieć centalke alarmu i piloty do tej centalki.... |
Tak wszystkie bezpieczniki dwa razy miernikiem sprawdziłem Majstrowałem przy impulsatorze od licznika. Na początku myślałem że zresetował się alarm później bezpiecznik a teraz nie mam pojęcia.
Czyli komputer stacyjkę do niego pilot i klucz ? czy wystarczy to
http://www.elektroda.pl/r...rover+immo&sid=
http://moto.allegro.pl/it...uczyk_immo.html
Chciał bym ten problem naprawić, jeszcze sprawdzę jedną cewkę gdzieś w tych okolicach co impulsator, może się odpięła ? ale wątpię ponieważ kontrolki zapalają się gaśnie srs i abs olej i ładowanie świeci się więc prawie ok gdyby tylko że dalej stop, pykanie i na tym koniec. Mogę 100 razy próbować ale bez rezultatów
sTERYD - Nie Sie 15, 2010 11:31
może gdzieś walnąłeś czujnik położenia wału, i go uszkodziłeś... jest w sumie blisko impulsatora
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 11:54
sTERYD napisał/a: | może gdzieś walnąłeś czujnik położenia wału, i go uszkodziłeś... jest w sumie blisko impulsatora |
Teraz nasuwa się pytanie czy ten czujnik mógł spowodować taki błąd uniemożliwiając rozruch silnika ? Jutro sprawdzę jeszcze raz wszystkie czujniki w obrębie drogi do impulsatora. Jestem załamany prawdziwy piątek 13tego
sTERYD - Nie Sie 15, 2010 12:05
ten czujnik służy do sterowania cewką zapłonową, więc jak nie działa, to nie ma iskry- nie odpalisz
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 13:34
sTERYD napisał/a: | ten czujnik służy do sterowania cewką zapłonową, więc jak nie działa, to nie ma iskry- nie odpalisz |
Ale czy ona może być powodem tego że gdy przekręcę na zapłon zupełnie nic się nie dzieje ? Próbowałem auto odpalić tymi przekaźnikami co są pod maską ( rozrusznik kręci, pompa działa a iskry nie ma ). Sytuacja po przekręceniu kluczyka jest o wiele gorsza ponieważ 0 reakcji. Jutro sprawdzę tą cewkę oby to było to pozostały mi modły do Boga.
Brt - Nie Sie 15, 2010 16:12
Dziwne, bo skoro rozrusznik kreci, to immo się rozbroiło ... gdyby był immobilizer zablokowany, to rozrusznik by nie kręcił. Sprawdziłbym ten czujnik wału jak radzi kol. sTERYD oraz cewkę i pozostałe elementy układu zapłonowego
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 16:22
Brt napisał/a: | Dziwne, bo skoro rozrusznik kreci, to immo się rozbroiło ... gdyby był immobilizer zablokowany, to rozrusznik by nie kręcił. Sprawdziłbym ten czujnik wału jak radzi kol. sTERYD oraz cewkę i pozostałe elementy układu zapłonowego |
No tak ale rozrusznik rusza jak go włączę ręcznie przekaźnikiem ( czarna obudowa a w niej 4 elektromagnesy koło komputera. A z kabiny gdy chcę uruchomić cisza, wrzucę filmik na yt aby bliżej przedstawić problem.
A o to filmik, w połowie słychać centralkę włączyłem i wyłączyłem z pilota
http://www.youtube.com/watch?v=5qQGs9-_NBQ
Brt - Nie Sie 15, 2010 16:30
aaa no to rzeczywiscie wygląda na immo ...
sTERYD - Nie Sie 15, 2010 19:16
to może jeszcze mfu, skoro się nie odzywa wyjec od immo...
Pat_ - Nie Sie 15, 2010 20:31
sTERYD napisał/a: | to może jeszcze mfu, skoro się nie odzywa wyjec od immo... |
tzn ? odłączyć immo ? jakaś procedura ? Zabieram się do szukania.
znalazłem, Multi Function Unit, czyli warto spróbować podmienić. Dobrze rozumiem ?
e:
http://forum.roverki.eu/p...46a50412350dfde sprawdzę iskierka
jeszcze sprawdzę ten sposób
Had exactly the same problem with my L-reg 414 last week. The AA sorted it out by:
1. Open drivers door, open bonnet, wind down drivers window, close drivers door.
2. When the alarm stops, lift the bonnet and disconnect the negative lead from the battery.
3. Connect a power pack to the positive terminal and the engine block.
4. reach in the drivers window, switch on the ignition and leave for 3 minutes.
5. Switch off the ignition, disconnect power pack, re-connect battery.
---
Chyba nie będzie tak łatwo odp jaką dostałem na temat rozwiązania i odłączenia immo: należ wykonać niewielką modyfikacje w instalacji i zmienić mapę sterownika. Koszt 200 zł
zmienić mapę sterownika koszt imprezy 200 złotych
|
|