|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Jaka instalacja LPG?
Ata - Pon Sie 16, 2010 11:58 Temat postu: [R618] Jaka instalacja LPG? Witam wszystkich.
Po roku przyjemnej jazdy Roverkiem 618 Si w benzynie postanowiłam założyć instalację LPG (tak w ramach oszczędności). Teraz pytanie jaką?
Auto jest z 1996roku, 1.8 w benzynie. Teraz bardzo ładnie jeździ i nie ma z nim żadnych problemów, dlatego też chciałabym wiedzieć jaką instalację założyć aby dalej jeździć bez problemów
Tak mniej więcej się pytając wiem tyle:
Lovato- 2100 zł
BRC- 2300 zł
KME Bingo- 1900 zł
Ogólnie skłaniam się ku tej instalacji BRC... ale na co zwracać uwagę zakładając instalację? Jakie instalacje najlepiej działają z tymi silnikami.
Będę wdzięczna za wszystkie sugestie.
praktis - Pon Sie 16, 2010 13:00
Ata napisał/a: | na co zwracać uwagę zakładając instalację? |
Na zakład montujący instalację.
A po przejrzeniu innych wątków o zakładaniu LPG z ostatnich powiedzmy 3 miesięcy jakie wnioski Ci się nasuwają?
Perez - Pon Sie 16, 2010 14:20
Szkoda, ze tak daleko masz do Warszawy, bo polecilbym Ci zaklad montujacy BRC.
Ata - Pon Sie 16, 2010 15:12
praktis napisał/a: | Na zakład montujący instalację.
A po przejrzeniu innych wątków o zakładaniu LPG z ostatnich powiedzmy 3 miesięcy jakie wnioski Ci się nasuwają? |
Po przejrzeniu wątków to mam mętlik...
Interesowała mnie instalację STAG 300, której żaden zakład w mojej okolicy mi nie zaproponował... Uprzeć się rzeczywiście na Stag'a i szukać zakładu dalej?
Z tym szukaniem to i tak sporo zabawy jest bo panowie to tylko w innych markach gaz zakładali i Rover chyba budzi w nich lęk
Perez napisał/a: | Szkoda, ze tak daleko masz do Warszawy, bo polecilbym Ci zaklad montujacy BRC. |
Do Warszawy niestety za daleko na takie "przyjemności" Muszę znaleźć coś w bliższej odległości.
Co do FAQ na stronie znalazłam:
http://www.roverki.pl/ind...-mojego-roverka
"Przed montażem warto zażyczyć sobie montażu wtryskiwaczy PlaniJet lub MagicJet oraz reduktora firmy Europegas EG."
W marcu tego roku f1x napisał: f1x napisał/a: | Gdybym teraz miał zakładać, to na pewno założyłbym STAG'a jako komputer gazowy. Niewątpliwe zalety, to wolnodostępny program, ładna obsługa, dużo informacji, więc wszystko możesz zrobić we własnym zakresie - nie tak jak w Landi Rendo. Nie musisz się tłuc do gazownika z byle ustawieniami. STAG'a zakładałbym na podzespołach, które montuje Landi Renzo (Wtryski MED, Reduktor IG1 lub LI02, itd.), bo chyba głównie dlatego ta marka ma taką renomę. |
Jak to jest z tymi wtryskiwaczami i reduktorami? Szukać, czytać i znaleźć ten jeden konkretny i panu zakładającemu gaz powiedzieć dokładnie co i jak chcę, żeby działało?
Przepraszam jeśli komuś moje pytania wydają się dziwne, ale po prostu teraz sama muszę się "wgryźć" w to wszystko co kiedyś było dla mnie nieistotne.
Perez - Pon Sie 16, 2010 15:22
Musisz wiedziec czego chcesz i pokazac to gazownikowi, szczegolnie, ze jestes kobieta, bo znajac zycie stwierdzi, ze sie nie znasz i wsadzi Ci byle co.
Moja propozycja to przestudiowanie LPG forum.
Silnik 1.8 w 600 to silnik Hondy i nie ma tu zadnej filozofii w zakladaniu LPG.
Jezeli jakis Pan zobaczy silnik i cos zajeknie to najlepiej od razu zmieniac zaklad.
Silniki te bardzo dobrze znosza LPG i nie ma z nim zadnych problemow pod warunkiem prawidlowego montarzu.
Staga osobiscie polecam, bo faktycznie jest popularny i ogolnie dostepny, BRC stwarza pozniej problemy z obsluga, bo mozna je serwisowac tylko w zakladach z autoryzacja "czarkamu", a tych za wiele nie ma.
Dobrze by bylo gdybys pojechala zakladac i dogadywac sie z jakims kolega, moze ktos z forum by Ci pomogl?
maciej - Pon Sie 16, 2010 17:40
Cytat: | Szkoda, ze tak daleko masz do Warszawy, bo polecilbym Ci zaklad montujacy BRC. |
Perez, który i za ile?
Perez - Pon Sie 16, 2010 18:05
Opacz Kolonia, Rozana 1
Za ile to nie wiem
f1x - Sro Sie 18, 2010 15:01
Widzę, że nawet zostałem zacytowany . Oczywiście podtrzymuje swoje zdanie.
STAG na pewno nie ustępuje możliwościami i jakością innym komputerom gazowym, a na plus przemawia to, że możesz sobię ściągnąć program do obsługi, zmontować lub kupić gotowy interfejs i pogrzebać samemu, jeśli choć troszkę się na tym znasz i interesujesz. Na pewno fajniejsza w STAGu jest mapa wtrysków - wszystko w postaci czytelnych wykresów.
Najważniejsze właściwie są wtryski. W Twoim R600 jest już pewnie pełna sekwencja wtrysku - u mnie niestety nie i dlatego potrzebowałem szybkich wtryskiwaczy. Polecam te podzespoły gazowe, które montuje Landi Renzo - są na prawde mega wytrzymałe i stabilne. Odpukać jeżdzę na gazie jakieś 50tys km i z samymi podzespołami nie miałem problemu, tylko z samą regulacją.
No i na koniec najważniejsze - musisz znaleźć na prawdę dobrego gazownika. Warto się nad tym wyborem chwilę zastanowić.
pimo28 - Sro Sie 18, 2010 16:12
Podjedź do firmy Abart na ul Krzemienieckiej.
Montują od lat instalacje. Popytaj.
f1x - Sro Sie 18, 2010 19:53
pimo28 napisał/a: | Podjedź do firmy Abart na ul Krzemienieckiej. |
Ja u nich montowałem swoją instalację. O ile zamontować potrafią, to ustawiać już im się nie chcę... Moje auto wyjechało z warsztatu tylko po autokalibracji.
biniooo - Wto Wrz 21, 2010 21:32
Ja od 16 września mam w 214Si sekwencje BRC Sequent24 MY.
Założyłem w RYBKA-GAZ - Września, ul. Wrocławska 42 - www.rybkagaz.pl
W ofercie sekwencji mają do wyboru:
-polską instalację Solaris za 2000zł,
-włoską instalacje BRC light (części różnych producentów) za 2300zł
-włoską instalacje BRC Sequent24 MY (złożona tylko z elementów BRC) za 2500zł
Wlewka przy korku paliwa kosztuje dodatkowo 80zł.
Jak na razie jestem zadowolony, troszkę się krztusi jak przy niskich obrotach dam mu w dechę i zaraz po odebraniu samochodu jeszcze musieli mi pokręcić pokrętłem na parowniku bo przełączał się sam na benzynę. Ale teraz jest w porządku, a ksztuszenia nie wywołuje bo jeżdżę na wyższych obrotach
tutaj do obejrzenia instalacja w moim R200 http://estudent.put.pozna...i/214SiLPG.html
Pozdrawiam.
|
|