|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
walet90 - Wto Sie 17, 2010 21:57 Temat postu: [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T Witam jestem nowy na forum oraz to mój pierwszy post także z góry proszę o wyrozumiałość. A więc posiadam Roverka 216 GTi 93r. 125KM, piszę z zapytaniem czy istanieje zamontowania kolektora wydechowego razem z turbo od fora probe 2.2 do mojego silniczka? Pytam się ponieważ znajomy czasem jeździ na spoty hondy i ktoś mu tam mówił, że ktoś coś takiego zrobił i to chodziło, mówił, że nie trzeba zakuwać silnika bo to tylko 0,5bara. A więc klubowicze co wy o Tym myślicie?
Dziękuje i Pozdrawiam
bonus89 - Sro Sie 18, 2010 11:40
Zapytaj gdzieś na forum hondy dobrze bo ten silnik to przecież hondowska produkcja oni będą to mieli obczajone
dobryziom - Sro Sie 18, 2010 11:59 Temat postu: Re: [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
walet90 napisał/a: | Witam jestem nowy na forum oraz to mój pierwszy post także z góry proszę o wyrozumiałość. A więc posiadam Roverka 216 GTi 93r. 125KM, piszę z zapytaniem czy istanieje zamontowania kolektora wydechowego razem z turbo od fora probe 2.2 do mojego silniczka? Pytam się ponieważ znajomy czasem jeździ na spoty hondy i ktoś mu tam mówił, że ktoś coś takiego zrobił i to chodziło, mówił, że nie trzeba zakuwać silnika bo to tylko 0,5bara. A więc klubowicze co wy o Tym myślicie?
Dziękuje i Pozdrawiam |
dać to się wszystko da...
chociaż na 90% kolektor nie będzie pasował, będziesz potrzebować chłodnice oleju, cały osprzęt pod turbo, większe wtryski itd... straszna rzeźba raczej nie widzę możliwości żeby coś z forda pasowało P&P. Spróbuj się dowiedzieć co dokładnie mówił ten kolega?
Markzo - Sro Sie 18, 2010 13:29
patrząc po fotkach średnio to widzę... nie lepiej kupić dedykowany kolektor pod turbo i założyć sprężąrke? mniejsza rzeźba będzie..
EquinoX - Sro Sie 18, 2010 14:03
bonus89 napisał/a: | Zapytaj gdzieś na forum hondy dobrze bo ten silnik to przecież hondowska produkcja oni będą to mieli obczajone |
Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy taki sam był w maździe 626.
znajdz firmę która Ci wytnie flanszę ż jednej strony pasująca pod twój silnik a w drugiej pod kolektor z 2.2t
TomC - Sro Sie 18, 2010 15:29
EquinoX napisał/a: | Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy |
Dawno się tak nie uśmiałem.
Markzo - Sro Sie 18, 2010 15:31
EquinoX napisał/a: | Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy taki sam był w maździe 626.
znajdz firmę która Ci wytnie flanszę ż jednej strony pasująca pod twój silnik a w drugiej pod kolektor z 2.2t |
może chodzi o silnik z forda, ale temat jest czy pasuje kolektor wydechowy z turbo sprężarką do silnika D16A8 z rovera 216GTI. Więc forum mazdy nie pomoże a pomysł z cięciem flanszy pod ten kolektor jest tez pomylony, bo jak już ciąć flansze to zrobić kolektor typu "baran" i go bandażami owinąć, na bank lepsze wyjście niż rzeźba kolekotra z forda.
walet90 - Sro Sie 18, 2010 18:10
Witam. No dzisiaj się coś dowiem. Wiem tylko, że ktoś zrobił to z silnikiem D16Z2 wiec do D16A8 powinno też dać rade. A pare kucyków wiecej by się przydało.
Pozdrawiam
Markzo - Sro Sie 18, 2010 18:36
możliwe, daj znać co i jak, niech będzie info dla potomności, np: ebajowe kolektory wydechowy są do każdej d-serii i pasują więc może i tu tak jest..
EquinoX - Sro Sie 18, 2010 18:48
TomC napisał/a: | EquinoX napisał/a: | Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy |
Dawno się tak nie uśmiałem. |
Faktycznie zabawne
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe
Ale lepiej wykpić niż sprawdzić
Markzo wiem że najlepiej było by kupić gotowca ale jeżeli ktoś coś kombinuje to pewnie chce zaoszczędzić
A mam kolegę który turbił parę aut i zawsze sam dopasowywał kolektory i zawsze to taniej wychodziło a równie dobrze
Pozdro
walet90 - Sro Sie 18, 2010 20:39
No własnie o to chodzi, nie chce ogólnie wydawać kasa na zaturbianie ale jak jest taka możliwość po kosztach to czemu by nie
Markzo - Sro Sie 18, 2010 20:59
no tak, ale turbo pewnie do regeneracju lub sprawdzenia, inne wtryski, jakis ic'ek, orurowanie, wydech, strojenie + masa pierdół jak łączniki, śrubki, filterki itp itd. Kolektor z turbem to ułamek kosztów i jedna z wielu potrzebnych części.
walet90 - Sro Sie 18, 2010 21:28
No z tym sie licze no ale myśle, że z taka modyfikacja że w 2k zł się zamkne.
Pływak - Sro Sie 18, 2010 21:36
Chłodnica oleju, przewody olejowe, intercooler, dolot, kolektor, turbina, strojenie i jakiś magik kto to wszystko ładnie zgrabnie upchnie aby działało jak nalezy i to za 2kzł? Czekam z niecierpliwością na efekty...
Markzo - Sro Sie 18, 2010 21:52
montaż ecu majstra to ok 500zł, strojenie 1-1,5k zł i w góre... jakbyś robił samemu to w 5-6tys się zmiescisz...
TomC - Czw Sie 19, 2010 00:14
EquinoX napisał/a: | Ale lepiej wykpić niż sprawdzić
|
Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi?
Jest mowa o przełożeniu kolektora z Forda do R216 a Ty wyskakujesz z tekstem EquinoX napisał/a: | Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy taki sam był w maździe 626. | sugerując że w R216 siedzi silnik Mazdy co jest.... błędem.
Jeżeli myślałeś o czymś innym to pisz jaśniej bo ciężko zgadywać skróty myślowe piszącego
dobryziom - Czw Sie 19, 2010 13:43
EquinoX napisał/a: |
Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy taki sam był w maździe 626.
|
hmm ja zrozumiałem to identycznie jak TomC.
a wracając do sedna jeśli osprzęt turbo masz od tego probe za free albo leży i się kurzy w garażu to pewnie ze próbować go zaadaptować jeśli masz za niego płacić to szkoda czasu i kasy... gdyż są gotowe dość tanie kolektory pod turbo do tego motoru oraz lepsze sprawdzone sprezarki pod soft np. od volvo TD04 14.
Markzo - Czw Sie 19, 2010 13:57
zeliwny kolektor pod turbo w mnie w rzeszowie za ok 400zł, a baran z kwasiaka za jakieś 500zł...
|
|