Zobacz temat - [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T

walet90 - Wto Sie 17, 2010 21:57
Temat postu: [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
Witam jestem nowy na forum oraz to mój pierwszy post także z góry proszę o wyrozumiałość. A więc posiadam Roverka 216 GTi 93r. 125KM, piszę z zapytaniem czy istanieje zamontowania kolektora wydechowego razem z turbo od fora probe 2.2 do mojego silniczka? Pytam się ponieważ znajomy czasem jeździ na spoty hondy i ktoś mu tam mówił, że ktoś coś takiego zrobił i to chodziło, mówił, że nie trzeba zakuwać silnika bo to tylko 0,5bara. A więc klubowicze co wy o Tym myślicie?

Dziękuje i Pozdrawiam

bonus89 - Sro Sie 18, 2010 11:40

Zapytaj gdzieś na forum hondy dobrze bo ten silnik to przecież hondowska produkcja oni będą to mieli obczajone
dobryziom - Sro Sie 18, 2010 11:59
Temat postu: Re: [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
walet90 napisał/a:
Witam jestem nowy na forum oraz to mój pierwszy post także z góry proszę o wyrozumiałość. A więc posiadam Roverka 216 GTi 93r. 125KM, piszę z zapytaniem czy istanieje zamontowania kolektora wydechowego razem z turbo od fora probe 2.2 do mojego silniczka? Pytam się ponieważ znajomy czasem jeździ na spoty hondy i ktoś mu tam mówił, że ktoś coś takiego zrobił i to chodziło, mówił, że nie trzeba zakuwać silnika bo to tylko 0,5bara. A więc klubowicze co wy o Tym myślicie?

Dziękuje i Pozdrawiam


dać to się wszystko da...

chociaż na 90% kolektor nie będzie pasował, będziesz potrzebować chłodnice oleju, cały osprzęt pod turbo, większe wtryski itd... straszna rzeźba raczej nie widzę możliwości żeby coś z forda pasowało P&P. Spróbuj się dowiedzieć co dokładnie mówił ten kolega?

Markzo - Sro Sie 18, 2010 13:29

patrząc po fotkach średnio to widzę... nie lepiej kupić dedykowany kolektor pod turbo i założyć sprężąrke? mniejsza rzeźba będzie..
EquinoX - Sro Sie 18, 2010 14:03

bonus89 napisał/a:
Zapytaj gdzieś na forum hondy dobrze bo ten silnik to przecież hondowska produkcja oni będą to mieli obczajone


Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy ;) taki sam był w maździe 626.
znajdz firmę która Ci wytnie flanszę ż jednej strony pasująca pod twój silnik a w drugiej pod kolektor z 2.2t :)

TomC - Sro Sie 18, 2010 15:29

EquinoX napisał/a:
Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy

Dawno się tak nie uśmiałem. :mrgreen:

Markzo - Sro Sie 18, 2010 15:31

EquinoX napisał/a:
Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy taki sam był w maździe 626.
znajdz firmę która Ci wytnie flanszę ż jednej strony pasująca pod twój silnik a w drugiej pod kolektor z 2.2t


może chodzi o silnik z forda, ale temat jest czy pasuje kolektor wydechowy z turbo sprężarką do silnika D16A8 z rovera 216GTI. Więc forum mazdy nie pomoże a pomysł z cięciem flanszy pod ten kolektor jest tez pomylony, bo jak już ciąć flansze to zrobić kolektor typu "baran" i go bandażami owinąć, na bank lepsze wyjście niż rzeźba kolekotra z forda.

walet90 - Sro Sie 18, 2010 18:10

Witam. No dzisiaj się coś dowiem. Wiem tylko, że ktoś zrobił to z silnikiem D16Z2 wiec do D16A8 powinno też dać rade. A pare kucyków wiecej by się przydało.

Pozdrawiam

Markzo - Sro Sie 18, 2010 18:36

możliwe, daj znać co i jak, niech będzie info dla potomności, np: ebajowe kolektory wydechowy są do każdej d-serii i pasują więc może i tu tak jest..
EquinoX - Sro Sie 18, 2010 18:48

TomC napisał/a:
EquinoX napisał/a:
Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy

Dawno się tak nie uśmiałem. :mrgreen:


Faktycznie zabawne :roll:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe
Ale lepiej wykpić niż sprawdzić :P

Markzo wiem że najlepiej było by kupić gotowca ale jeżeli ktoś coś kombinuje to pewnie chce zaoszczędzić :)
A mam kolegę który turbił parę aut i zawsze sam dopasowywał kolektory i zawsze to taniej wychodziło a równie dobrze :)

Pozdro

walet90 - Sro Sie 18, 2010 20:39

No własnie o to chodzi, nie chce ogólnie wydawać kasa na zaturbianie ale jak jest taka możliwość po kosztach to czemu by nie ;)
Markzo - Sro Sie 18, 2010 20:59

no tak, ale turbo pewnie do regeneracju lub sprawdzenia, inne wtryski, jakis ic'ek, orurowanie, wydech, strojenie + masa pierdół jak łączniki, śrubki, filterki itp itd. Kolektor z turbem to ułamek kosztów i jedna z wielu potrzebnych części.
walet90 - Sro Sie 18, 2010 21:28

No z tym sie licze no ale myśle, że z taka modyfikacja że w 2k zł się zamkne.
Pływak - Sro Sie 18, 2010 21:36

Chłodnica oleju, przewody olejowe, intercooler, dolot, kolektor, turbina, strojenie i jakiś magik kto to wszystko ładnie zgrabnie upchnie aby działało jak nalezy i to za 2kzł? Czekam z niecierpliwością na efekty...
Markzo - Sro Sie 18, 2010 21:52

montaż ecu majstra to ok 500zł, strojenie 1-1,5k zł i w góre... jakbyś robił samemu to w 5-6tys się zmiescisz...
TomC - Czw Sie 19, 2010 00:14

EquinoX napisał/a:
Ale lepiej wykpić niż sprawdzić :P

Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi?

Jest mowa o przełożeniu kolektora z Forda do R216 a Ty wyskakujesz z tekstem
EquinoX napisał/a:
Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy ;) taki sam był w maździe 626.
sugerując że w R216 siedzi silnik Mazdy co jest.... błędem.
Jeżeli myślałeś o czymś innym to pisz jaśniej bo ciężko zgadywać skróty myślowe piszącego :roll:

dobryziom - Czw Sie 19, 2010 13:43

EquinoX napisał/a:

Ten silnik nie jest produkcją hondy tylko Mazdy ;) taki sam był w maździe 626.


hmm ja zrozumiałem to identycznie jak TomC.

a wracając do sedna jeśli osprzęt turbo masz od tego probe za free albo leży i się kurzy w garażu to pewnie ze próbować go zaadaptować jeśli masz za niego płacić to szkoda czasu i kasy... gdyż są gotowe dość tanie kolektory pod turbo do tego motoru oraz lepsze sprawdzone sprezarki pod soft np. od volvo TD04 14.

Markzo - Czw Sie 19, 2010 13:57

zeliwny kolektor pod turbo w mnie w rzeszowie za ok 400zł, a baran z kwasiaka za jakieś 500zł...