Zobacz temat - [R All]Czy razem z tarczami zmieniać klocki?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All]Czy razem z tarczami zmieniać klocki?

leszczu - Sob Sie 21, 2010 11:11
Temat postu: [R All]Czy razem z tarczami zmieniać klocki?
Szykuje się u mnie wymiana tarcz i mam teraz takie pytanie, czy razem z tarczami wymienić klocki? ? W internecie krążą rożne opinie na ten temat inni piszą że wymienić, a inni że nie wymieniać bo klocek sam się dopasuje. Z tego co patrzyłem to klocki u mnie są jeszcze w dobrym stanie i nie nadają się jeszcze do wymiany. Więc co robić ??
marcin316 - Sob Sie 21, 2010 11:37

Kupić tarcze i klocki, a z wymianą poczekać do zużycia się obecnych klocków. Oczywiście w przypadku gdy powodem wymiany tarcz nie jest to, że są krzywe.

Jeśli masz miękkie klocki to powinny się dopasować do nowej tarczy, twarde natomiast mogą spowodować nierównomierne zużywanie się tarczy.

leszczu - Sob Sie 21, 2010 12:06

marcin316 napisał/a:
Kupić tarcze i klocki, a z wymianą poczekać do zużycia się obecnych klocków

Ale ja już muszę wymienić tarcze, bo się zużyły.

praktis - Sob Sie 21, 2010 13:02

Wymienić tarcze razem z klockami.
Tomek1212 - Sob Sie 21, 2010 21:49

Jeżeli tarcze się już zużyły a klocki jeszcze nie to i tak proponuje wyrzucić obecne klocki bo jak widać są dość twarde. Jeżeli założysz te klocki do nowych tarcz to pewnie szybko będą ścierać tarcze. Proponuje zakupić nowe tarcze i komplet nowych miękkich klocków.
Harry - Sob Sie 21, 2010 22:15

zawsze sie wymieia klocki i tarcze, poniewaz stare klocki sa inaczej wytarte
ps. jak dla mnie na bezpieczenstwie sie nie oszczedza :wink:

leszczu - Nie Sie 22, 2010 13:04

Dzięki chłopaki :grin:
Tak i zrobię wymienię klocki razem z tarczami.
A jeszcze jedno jaki zestawik proponujecie, bo dużo na forum czytałem pochlebnych opinii o zestawie ATE

praktis - Nie Sie 22, 2010 14:07

Polecam TRW, ATE, Mintex
Rafi200 - Nie Sie 22, 2010 14:38

Tak jak reszta kolegów mówię,żeby wymienić też klocki.Jedno i drugie nowe ładnie się dopasuje i bedzie fajnie hamować.Nowe klocki to nie jest jakiś mega wydatek.
Ja też nie dawno robiłem z hamulcamitarcze założyłem ATE i klocki FERODO PREMIER i jestem bardzo zadowolony.

leszek95b - Nie Sie 22, 2010 16:13

leszczu19901, jak masz dobre klocki to zostaw, wrzuć nowe tarcze poprostu.
U mnie były tarcze do wymiany, bo były krzywe. Klocki ATE miałem jakieś pół roku, były krzywo starte pd starych tarcz. Kupiłem tarcze ATE, założyłem ze starymi klockami. Po ok. 1000km jazdy po mieście idealnie dotarły się do nowych tarcz i równiutko się ścierają - żadnych nie ma mz tym problemów.

Jak masz za dużo pieniędzy to wywal stare klocki, ale jak jeszcze są dobre to strata kasy.

maryba - Nie Sie 22, 2010 18:38

Ja stosuję zasadę jeden komplt tarcz na dwa komplety klocków - i do tej pory mi sie sprawdza - czyli na poiczatek nowe tarcze i nowe klocki , jak klocki sie zuzyją to wymieniam klocki a kolejny raz to znowu komplet

Proponuje ATE z tymi nie miałem problemu

blue827 - Nie Sie 22, 2010 20:28

gdy wymieniałem stare tarcze (jedna pęknięta) , to wymieniłem też klocki bo właśnie stare były jakieś twarde, może metaliczne przez co tarcze się zaszybko zużywały. Nowe klocki Breck ~90 zł, już trochę na nich przejechałem i nie mam zastrzeżeń, hamulce dosyć ostro biorą, i są ciche tzn brak piszczenia.

leszczu - Sro Sie 25, 2010 19:57

No więc wymieniłem wszystko czyli tarcze, klocki i płyn hamulcowy wszystko z firmy ATE :mrgreen:
Ale mam jeszcze pytanie. Jak to jest, bo po wymianie tak sobie mi to hamuje. Może trzeba poczekać aż się do wszystko ładnie dotrze ??

Squid - Sro Sie 25, 2010 20:02

Trzeba pojeździć trochę aż ta tłusta substancja z tarcz całkowicie odparuje ;) Po kilkuset km powinno wszystko zacząć hamować jak trzeba.
kamax_19 - Sro Sie 25, 2010 23:18

leszczu19901, W motoryzacyjnych masz takie preparaty na odtłuszczanie tarcz i klocków możesz ściągnąć koła i wypsikać całość i tłuszcz zejdzie cena takiego wynalazku ok 15-20zł Ja to osobiście stosuje jak tarcz czymś zabrudze nie tylko w samochodzie ale i w rowerze górskim gdzie potrzebuje bardzo duża siłe hamowania.
Krzysi3k - Sro Sie 25, 2010 23:44

To Ty nie odtłuszczałeś tarcz przed montażem?
leszek95b - Czw Sie 26, 2010 08:20

kamax_19 napisał/a:
takie preparaty
kamax_19 napisał/a:
ok 15-20zł


Hehe, 50ml benzyny ekstrakcyjnej ma co najmniej taką samą funkcjonalność i kosztuje no nie wiem, od 30 do 50 groszy.

szoso - Czw Sie 26, 2010 08:23

blue827, mi klocki Breck po jakimś czasie się zeszkliły jeśli wiesz co mam na myśli i podczas hamowania był metaliczny pisk, musiałem je teraz zmienić choć była jeszcze połowa okładzin na nich, one raczej też są twarde i możesz być rozczarowany tak jak ja
teraz mam Boscha

leszczu - Czw Sie 26, 2010 10:14

Krzysi3k napisał/a:
To Ty nie odtłuszczałeś tarcz przed montażem?

Ja ich nie zakładałem tylko mechanik.

Krzysi3k - Czw Sie 26, 2010 11:09

leszczu19901, no co Ty? :P
Taką prostą rzecz zlecałeś mechaniorowi? Ile skasował?
Trzeba było do mnie wpaść to byśmy zrobili ;)

leszczu - Czw Sie 26, 2010 13:11

Krzysi3k napisał/a:
Ile skasował?

80 zyla wziął

[ Dodano: Czw Sie 26, 2010 13:11 ]
Cytat:
Trzeba było do mnie wpaść to byśmy zrobili ;)

Ta. O widzisz że na to nie wpadłem. By zrobili i zostało by te 80 zyla w kieszeni. :grin:

kamax_19 - Czw Sie 26, 2010 20:43

leszek95b, Powiem ci tak że benzyna w moim doświadczeniu nie zdała egzaminu hamulce pod czas hamowania i tak piszczały a preparat ładnie zmyje wszystko pod ciśnieniem. :grin: i po paru hamowaniach żadnych pisków.
mirwin - Pią Sie 27, 2010 09:08

Lepiej zastosować rozpuszczalnik nitro. Pięknie odtłuszcza. :grin:
kamax_19 - Pią Sie 27, 2010 16:38

mirwin, Robiłem i nitrem i estrakcyjną i tak piszczało co prawda nie w roverku a w rowerze