Zobacz temat - [Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami

radioglowi - Pon Sie 23, 2010 10:45
Temat postu: [Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami
Witam wszystkich,
przeczesuje forum w poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu, ale opisywanych czynników jest tak duzo że postanowilem wrzucić na tapete swój temat. Problem wystepuje i na gazie i na benzynie. Wymienilem już silnik krokowy, czyściłem itd. nie pomogło. Kiedy silnik nie jest zbytnio poddawany temeraturze, obroty po wciśnięciu pedału sprzegla wracaja do około 900 (jednak dziwnym zjawiskiem jest, że zawsze zawieszają się na sekunde na 1500 dopiero potem wracaja do 900). Jednak to co sie dzieje w korkach to juz jest magia, na gazie kiedy dlugo stoje obroty same skacza, raz powyzje 900 raz ponizej. Slychac to ewidentnie po pracy silnika. Kiedy dojdzie do kulminacyjnego punktu, obroty wychylaja sie tak mocno ponizej 900, ze gasnie silnik. Wtedy wlaczam na benzyne, tam problem izoluje sie juz do zawieszania obrotow na okolo 2000. Wniosek prosty, problemem nie jest silniczek krokowy. Czy to jakis czujnik? Moze ktos wie, gdzie moge niedaleko bydoszczy skoczyc na komputer, zeby to sprawdzic? Bardzo prosze o pomoc, chce dalej wierzyc w ten samochod :D

Adrian - Pon Sie 23, 2010 11:17

Wiesza Ci się przepustnica. Pewnie masz plastikową. Wymień na metalową i powinno być OK.
Vesper416 - Pon Sie 23, 2010 12:55

Ja dopisze tylko że miałem dokładnie to samo i wymieniłem przepustnice na aluminiową lecz pomogło może na tydzień. Winna sie okazała wyrobiona linka gazu która pod wpływem wyższej temperatury wieszała się w pancerzu. Po wymianie na nową linkę gazu juz 3 miesiąc mam spokój.
radioglowi - Pon Sie 23, 2010 12:58

Adrian,
a czy objawem blokujacej sie przepustnicy jest tez falowanie obrotow do takich rozmiarow, ze silnik potrafi zgasnac? Z gory dzieki za odpowiedz

[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 13:58 ]
Vesper,
gdzie dorobiles sobie taka linke i ile Cie to kosztowalo, jesli mozesz zdradzic :D

[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 13:58 ]
Vesper,
gdzie dorobiles sobie taka linke i ile Cie to kosztowalo, jesli mozesz zdradzic :D

ADI-mistrzu - Pon Sie 23, 2010 14:06

Jak Ci potrafi zdechnąć to silnik krokowy masz raczej coś nie halo, ale niby go wymieniałeś, więc może być też winny potencjometr przy przepustnicy.
Mozę też być tak, że dostaje Ci się lewe powietrze w sporych ilościach, wtedy gdy nagle się uszczelni, silnik się przytyka, krokowy za wolno reaguje i takie też mogą być objawy.

Adrian - Pon Sie 23, 2010 14:37

Kolega ma chyba dwa problemy:
1. Na LPG falują mu obroty i auto potrafi zgasnąć (tu może pomóc regulacja instalacji, wymiana filtrów, może wtryski nie dają już rady, może reduktor siada itd.)
2. Na PB wieszają się obroty (skoro krokowy wymieniony, to może być wina przepustnicy)

Tak to ja zrozumiałem. :wink:

Ja bym najpierw doprowadził jazdę na PB do normalnego stanu, a potem zajął się instalacją LPG.

Vesper416 - Pon Sie 23, 2010 15:37

Ja linkę dorabiałem u specjalisty na wzór starej ponieważ do 200 nowej linki nigdzie nie znalazłem... Sprawa wyszła dość tanio bo praktycznie za nową linkę robioną na wymiar na zamówienie dałem 50zł 1 dzień roboczy. Robiłem to w Poznaniu na Bosej.
radioglowi - Pon Sie 23, 2010 18:18

Moj przypadek wyglada dokladnie tak, jak to opisal Adrian. Chyba zaczne od alumiowej przepustnicy i sprawdzenie linki gazu btw. wie ktos ile kosztuje taka przepustnica i czy moge wykorzystac ja z jakiegos innego modelu samochodu?
ADI-mistrzu - Pon Sie 23, 2010 18:23

Polonez ma alu przepustnicę i nieco większy motylek w środku, ale to nie szkodzi :wink:

Tylko jak teraz patrze to coś dziwnie mi ona nie pasuje a było na forum pisane że niby podchodzi :???:

leszczu - Pon Sie 23, 2010 18:34

Przepustnica od Poldka pasuje, wiem bo sam mam :grin:
W tym temacie wszystko jest
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29075