Zobacz temat - [R 25] pare pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 25] pare pytań

regins - Pon Sie 23, 2010 22:14
Temat postu: [R 25] pare pytań
Na początek witam wszystkich! od paru dni stałem się posiadaczem r 25 2.0sdi i juz na początek mam pare pytań:
1. nie działa mi nawiew na poziomie 1 i 2, czytałem faq i wiem ze to rezystor, tylko jak go wymienić, prosiłbym o foto gdzie jest :)
2. samochód zaczyna jechac dopiero od 2000 obrotów, za nim do nich dojdzie to mół taki ze az przykro, przeczytałem pare postów i myśle że to MAP SENSOR, jak go sprawdzić czy dobrze działa i znalazłem aukcje http://moto.allegro.pl/it...cord_civic.html czy ten pasowałby gdbym go zamówił??
3. niby wszystko fajnie klima działa ale działa ona nie zależnie czy włącze przycisk czy nie, brak podświetlenia przycisku podczas włączania, czy spotkał sie ktoś z czymś takim? nie da sie jej wyłączyć

no i to puki co wszystko, jeśli ktoś ma chwile prosze o pomoc :)

Krzysi3k - Pon Sie 23, 2010 22:31

regins napisał/a:
1. nie działa mi nawiew na poziomie 1 i 2, czytałem faq i wiem ze to rezystor, tylko jak go wymienić, prosiłbym o foto gdzie jest

Bardzo prosta sprawa, na forum na pewno gdzieś są fotki.
regins napisał/a:
2. samochód zaczyna jechac dopiero od 2000 obrotów, za nim do nich dojdzie to mół taki ze az przykro, przeczytałem pare postów i myśle że to MAP SENSOR, jak go sprawdzić czy dobrze działa i znalazłem aukcje http://moto.allegro.pl/it...cord_civic.html czy ten pasowałby gdbym go zamówił??

Żaden tam map sensor ;) Te samochody niestety mają słaby dół, jedyna rada to sprawdzić przepłowomierz, a najlepiej kupić MAFAM, czyli pudełko z UK naprawiające to i dające lepszy moment z dołu.
regins napisał/a:
3. niby wszystko fajnie klima działa ale działa ona nie zależnie czy włącze przycisk czy nie, brak podświetlenia przycisku podczas włączania, czy spotkał sie ktoś z czymś takim? nie da sie jej wyłączyć

Wyjmij przycisk i wymień żaróweczkę ;)
A na jakiej podstawie oceniasz, że ciągle pracuje? Ciągle wieje chłodem? :P

regins - Pon Sie 23, 2010 22:45

do
1. dzieki znalazlem
2. dalej pomimo to twierdze ze to map sensor bo ciezko mi ruszyc nim pod górke, jak jade pod góre i nie daj boże musze zwolnić i obroty spadaja ponizej 2000 to od razu redukcja najczesciej az na 1 bo nie chce wogle sie rozpedzac. Może da sie go odpiąć i jakoś wyczysćić ( nie wiem spirytusem przeymyc czy cuś) każdy pomysł mile widziany


3. ciagle pracuje bo dmucha zimnem jak tylko dam nawiew na 3 ( na 1 i 2 narazie nawiewu brak :P ) a żarówke sprawdze :)

Krzysi3k - Pon Sie 23, 2010 22:51

regins napisał/a:
2. dalej pomimo to twierdze ze to map sensor bo ciezko mi ruszyc nim pod górke, jak jade pod góre i nie daj boże musze zwolnić i obroty spadaja ponizej 2000 to od razu redukcja najczesciej az na 1 bo nie chce wogle sie rozpedzac. Może da sie go odpiąć i jakoś wyczysćić ( nie wiem spirytusem przeymyc czy cuś) każdy pomysł mile widziany

Skoro masz problem z jazdą po górkę to rzeczywiście może być map sensor.
Odepnij przepływomierz na początek :)

regins - Pon Sie 23, 2010 22:53

no tylko ja to auto mam od dosłownie paru dni, i nie wiem gdzie to jest, prosze o zdjecia
Krzysi3k - Pon Sie 23, 2010 23:46

Wiesz gdzie jest filtr powietrza? To jego obudowa jest spięta dwoma spinkami z taką puszką okrągłą. Z niej wystaje gniazdo do którego jest wpięta wtyczka. Mocno naciskasz wtyczkę, aż będzie słychać, że odskoczył ząbek. Wyciągasz wtyczke i jedziesz zobaczyć jak się jeździ ;)
regins - Wto Sie 24, 2010 08:20

dzięki za porade, dziś to sprawdze. A ma ktoś jakiś pomysł co z punktem nr 3??
Krzysi3k - Wto Sie 24, 2010 10:24

regins, a wentylator klimy pracuje od czasu do czasu? Rurki są zimne? Czy subiektywnie stwierdzasz, że leci zimne powietrze? ;)
Jugol - Wto Sie 24, 2010 12:22

regins napisał/a:
Na początek witam wszystkich! od paru dni stałem się posiadaczem r 25 2.0sdi


Rover 25 iDT , nie SDi. Co do dołu, to ten typ tak ma- niestety, ale MAFAM sobie z tym pięknie radzi :ok:
A co do klimy, zacznij od sprawdzenia przycisku od klimy, skoro piszesz, że klima chodzi non stop, to może przycisk się powiesił i trzeba go będzie wymienić.

regins - Wto Sie 24, 2010 14:37

okej, tylko jak wyjac przycisk, podważyć go czy coś sie zdejmuje i co to jest MAFAM??
Jugol - Wto Sie 24, 2010 14:40

Przycisk ma na brzegu taką małą szczelinkę po środku, wciskasz coś cienkiego i wyskoczy sam, a mafam to takie mądre urządzonko które wpinasz w miejsce przepływki: http://tuning-diesels.com/Mafam/maproject.htm

...i jest o niebo lepiej :taa:

Krzysi3k - Wto Sie 24, 2010 14:42

Wtryczka do przepływki siedzi na zatrzask. Mocno przyciskasz wtyczkę, aż będzie słychać, że odskoczyło. I wyciagasz.
Toż pisałem co to MAFAM.
Krzysi3k napisał/a:
najlepiej kupić MAFAM, czyli pudełko z UK naprawiające to i dające lepszy moment z dołu.

Wpinasz wtyczkę od przepływki do tego mafamu, a mafam wpinasz do gniazda przepływomierza, czyli wsadzasz to między gniazdo a wtyczkę. Naprawia błędy przepływki :)

Jugol - Wto Sie 24, 2010 14:44

Krzysi3k , koledze chodziło o przycisk od klimy, jak go wyjąć ;)
regins - Wto Sie 24, 2010 16:22

wyciągnołem przycisk, popstrykalem i stwierdzam że klima działa jak powinna tylko podświetlenie przycisku padło. ( swoją drogą to wyjęcie tego to pikuś ale wsadzenie z powrotem to az białej gorączki można dostać) za chwile zamieszcze zdjecie z takim elementem moze ktoś coś bendzie o nim wiedzieć
Krzysi3k - Wto Sie 24, 2010 16:32

A z Mafamem tragedia...
http://energytuning.co.uk/shop/prod3.htm
Czyli koniec z mafamami...
Nie wiem o co chodzi, że przepływka z jakimś "IAT", może od razu zintegrowana z mafamem?
Ale 130 funtów odstrasza...

regins - Wto Sie 24, 2010 16:34

zdjęcie

[ Dodano: Wto Sie 24, 2010 17:34 ]
co to jest to co zaznaczyłem i gdzie mozna kupic te cienkie kabelki które są zaznaczone

Krzysi3k - Wto Sie 24, 2010 16:37

To co zaznaczyłeś obok zbiorniczka wyrównawczego to jest sterownik EGR :)
A po co Ci te wężyki? odepnij po prostu EGR jeśli jesteś pewny, że jest czysty i się domyka.
Jak nie to zaślep go :)

regins - Wto Sie 24, 2010 16:44

bo te dwa wężyki są klejone taśmą i troche jakby nie trzymały, a po co ten sterownik egr? naprawde sie nie znam, i jak sprawdzic czy jest czysty i sie domyka?