|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - ECU chipping - 200 SDi = radość z jazdy!
scanikwwo - Pią Sie 27, 2010 17:42 Temat postu: ECU chipping - 200 SDi = radość z jazdy! Witam!
Jako, że jestem tu nowy, to chciałem wszystkich serdecznie powitać i pochwalić się co też fajnego zmajstrowałem. Jako, że z komputerami samochodowymi do czynienia mam na codzień, to stwierdziłem, że sprawdzę co w Roverku siedzi. A więc pacjent to 200 SDi z kwietnia 1998 (autko siostry, dopieszczam je aktualnie, bo trochę je zaniedbali...). Komputerek, to dwupłytowiec BOSCHa o nr - 0 281 001 418. Posiada dwie kości pamięci na których zapisane są mapki paliwa i kąta wtrysku. Troszkę w nich pogmerałem i w końcu zaczął jeździć na poziomie, który mnie zadowala (na codzień śmigam Hondą Civic 4G 1.6). Śmiało mogę powiedzieć, że jestem nareszcie zadowolony z lekkości z jaką auto się porusza. Mam nadzieję, że wykres z hamowni uda mi się zdobyć już w poniedziałek - ciekaw jestem ile wyjdzie. Dupohamownia mówi, że niutona przybyło ze dwa lub trzy wiadra i niemałe stadko koni dołączyło. Zdjęcia dodam prawdopodobnie wieczorem. Cała operacja zajęła mi raptem 1,5h. Idę pojeździć, bo sprawia mi to teraz niemałą frajdę!
Pozdrawiam,
scanikwwo
azer - Pią Sie 27, 2010 17:51
hej
Taki opis nic nikomu nie mówi, jakieś szczegóły by się przydały, może ktoś jeszce by skorzystał.
Krzysi3k - Pią Sie 27, 2010 18:05
scanikwwo, że bez hamowni robiłeś chipa to trochę nie ten teges. Ale najwyżej skorygujesz
Pamiętaj, żeby nie robić dużej górki momentu obrotowego tylko
Pewnie ze 125-130 KM Ci wyjdzie Samym chipem tyle powinno być, żeby nie przesadzić
Jeszcze podkręć turbo na 1.3 bara a wtedy zobaczysz efekt. Podkręcanie turba + chip daje fajne efekty
Remigiusz - Pią Sie 27, 2010 22:23
A nie szybszy i tańszy jest tuning za 7zl
Ale jestem tez ciekaw wykresu i nie przesadzaj z mocą jak chcesz autkiem dłużej jeździć jeszcze moim zdaniem granica bezpieczna jest tak do 130KM dla L-series
Krzysi3k - Sob Sie 28, 2010 00:49
Remi55, chcesz powiedzieć, że przeholowałem?
scanikwwo - Sob Sie 28, 2010 02:43
Remi55 napisał/a: | A nie szybszy i tańszy jest tuning za 7zl |
Tańszy na pewno. Ale czy rezystorem oszukującym ECU dasz radę skorygować kąt wtrysku? Pewnie nie. Ja mam dostęp do odpowiednich programów i narzędzi, więc wg mnie ingerencja w sterownik jest rozwiązaniem pewniejszym i bezpieczniejszym. Nie robiłem skarpy momentu, starałem się by rozwijał moc liniowo. Jednak reakcja jak turbo napompuje przy ok 2200 jest mega! Wątek o tuningu za 7zł też czytałem. Ktoś wspomniał o 1Z. Genialny silnik. Z 90 koni po zmianie końcowek wtryskow i programie zrobiłem 125KM i ok 270Nm. Co do hamowni. To co takiego magicznego Ci powie samo hamowanie auta? EGT, AFR? Chyba nie. Wiem, że konkretnie chodzi o przyrosty uzyskane, ale w moim przypadku staram się najpierw uzyskać najlepszy wynik jak dla dupy, potem hamownia i ew. korekty - zdaje sobie też sprawę, że mogę zrobić i 140 kuca na serii. Nie ma być żyła na maxa. Ja mam po prostu odpowiednie narzędzia i wiedzę, żeby zmienić świadomość sterownika. Hardware już dawno chętnie bym zmienił, ale siostra rządzi autem. Jeśli byłoby to moje auto, to już dawno nie byłoby nic prócz końcowego tłumika na dp 3 cale, reszta na 2.5 cala. Sztanga będzie kręcona jutro (dzisiaj) raczej na lajcie i EGR zaślepiony. W 1Z dawało radę Co do fotek, to jutro wyjmę kompa z auta i porobię zdjęcia co i jak.
Pozdrawiam,
scanikwwo
Raptile - Sob Sie 28, 2010 07:36
scanikwwo, czekamy na info jestem zainteresowany jak ci to wyszło tez mam zamiar czipa robic
ps jaka cena ?
Remigiusz - Sob Sie 28, 2010 07:51
Krzysi3k, Nie nie nie mowie ze przeholowałeś
scanikwwo, Jak masz caly spzret do wiadomo ze jest to lepsze Samemu sobie dostrajac mapy az sie uzyska ten wynik co chce to jest dokladnie tak jak trzeba.
Jak bys mial ochote moze dostrajac w idt mapy to chetnie bym drugiego kompa podrzucil
scanikwwo - Nie Sie 29, 2010 18:54
Jutro wybieram się na hamownię. Zrobię dwa pomiary - seria i modzony program. Chcę wyraźnie zobaczyć ile koników wskoczyło pod maskę. Fotki porobię przy okazji zmiany kostek na hamowni. Jutro relacja
ADI-mistrzu - Nie Sie 29, 2010 18:59
Pytanie, jakim sprzętem programujesz kości ?
scanikwwo - Nie Sie 29, 2010 20:11
ADI-mistrzu napisał/a: | Pytanie, jakim sprzętem programujesz kości ? |
Willem.
UPDATE:
Niestety, terminy na hamowanie byłyby dopiero na jutro. A dzisiaj w nocy wyjeżdżam na urlop na drugi koniec Polski. Umówiłem się wstępnie na wtorek 07.09.2010. Wszystkich czekających na wykres przepraszam - nie było to zależne ode mnie niestety.
Pozdrawiam,
scanikwwo
Wojtek88 - Czw Wrz 02, 2010 17:55
Scanik, to teraz w dieselkach grzebiesz?
Jak tam Twoja 'Maryna' ?
Pozdrawiam.
scanikwwo - Wto Wrz 07, 2010 21:41
Wojtek88 napisał/a: | Scanik, to teraz w dieselkach grzebiesz?
Jak tam Twoja 'Maryna' ?
Pozdrawiam. |
Niedługo wraca od lekarza
Co do tematu, to chciałbym dodać, że spalanie zanotowałem na poziomie 4,8l/100 przy jeździe 100~120 km/h. Oczywiście nie obyło się bez zrywów i buta pod 1,50 przy wyprzedzaniu czasem. Zaliczyłem też Warszawkę, trochę korków w Łomiankach i Mińsku Mazowieckim, także ze spalania jestem nad wyraz zadowolony. Przejechałem 700 km zapakowany po sam dach i we dwie osoby. Jest dobrze!
[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 18:35 ]
A więc tak. Hamownia zaliczona. Efekty? Miłe dla oka i pleców, bo przyspieszenie teraz jest o niebo lepsze. Elastyczność jest mega. A, zapomniałbym wspomnieć : sztanga od turbo jeszcze nieruszana
Pozdrawiam!
[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 22:41 ]
Wykresik (ten drukowany) zeskanowałem i widać różnicę w średnich : zarówno moc wzrosła średnio o 13KM jak i moment poszybował - 34Nm średnio.
Panowie z hamowni się trochę zasmucili, że nie dałem im zarobić tylko zrobiłem sobie 2 pomiary Podkręcę sztangę w turbo i pojadę chyba raz jeszcze zobaczyć co się zmieni
May the force be with You
Raptile - Wto Wrz 07, 2010 22:14
Jeszcze troszke tak z 10 km mocy i bedzie gitara coś za duzo niuta ci w serii naliczyło
Ogólnie zacnie to wyglada chyba pojade na czipa
xtek - Wto Wrz 07, 2010 22:28
To ile za to chcesz i jak to mozna zalatwic?
scanikwwo - Wto Wrz 07, 2010 23:02
Raptile napisał/a: | Jeszcze troszke tak z 10 km mocy i bedzie gitara coś za duzo niuta ci w serii naliczyło
Ogólnie zacnie to wyglada chyba pojade na czipa |
Na początek takie mądre zdanie, które ktoś kiedyś mi na audiklubie napisał: "żyje się momentami" - święta prawda Moc trzyma jak trzeba. Silnik przez 2000 km jeżdżenia (nieraz ciężkiego deptania) ani grama oleju nie wziął, więc wierzę w wykresik z niutem również. Te 10KM to pikuś - dałoby się ugrać na pewno programem, a jest jeszcze rezerwa na turbawce. Z tego, co pobieżnie lukałem, to na sztandze do skrócenia mam z 4~5 obrótów do granicy gwintu. Wolę z dozą bezpieczeństwa zostawić ten programik. Tym bardziej, że owe 120KM wystarczyło, żeby na niemieckiej autostradzie ( )zamknąć licznikowe 200 km/h. Zostawiam jak jest - jestem zadowolony, a siostra chyba się posika ze szczęścia. W drodze powrotnej z lubelszczyzny na pomorze spalił mi znów ok 4,9L/100km. Najbardziej cieszy mnie elastyczność - śmiało mogę stwierdzić, że seria, to muł bagienny w porównaniu. Jadąc na hamownię brakowało mi poweru - zmieniłem kości na serię, żeby na hamowni 2 razy nie rozbierać ECU. Wyprzedzanie ze 100 km/h odbywa się bez redukowania, bo nie ma sensu machać biegami Czwórkę mogę wbić przy 60 km/h i jechać bez stresu, że przy depnięciu będzie to trwało całe wieki.
xtek napisał/a: | To ile za to chcesz i jak to mozna zalatwic? |
Poszło PW. Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach przy wszystkich
Remigiusz - Wto Wrz 07, 2010 23:37
lekki błąd masz w podaniu max powera po chipie bo leży on przy max momencie a nie przy końcu momentu bo potem się ma spadek mocy na wyższych obrotach i na grafice to widać.
Powinna bardzie góra zostać dopracowana moim zdaniem i isc bardziej jak na Seri ładnie równolegle ale nie takie skoki drastyczne.
czyli na chipie przy ok 2500RPM masz 220KM
scanikwwo - Wto Wrz 07, 2010 23:57
Remi55 napisał/a: | lekki błąd masz w podaniu max powera po chipie bo leży on przy max momencie a nie przy końcu momentu bo potem się ma spadek mocy na wyższych obrotach i na grafice to widać.
Powinna bardzie góra zostać dopracowana moim zdaniem i isc bardziej jak na Seri ładnie równolegle ale nie takie skoki drastyczne.
czyli na chipie przy ok 2500RPM masz 220KM |
Co do pierwszego zdania: gdzie Ty to wyczytałeś?!
Skoki drastyczne? Przy 3500 można polać trochę jeszcze - fakt. Ale chyba bez hamowni nie spodziewałeś się harmonicznej amplitudy...
Ostatnie zdanie, to dla mnie zagadka. Potrafię dużo zrozumieć i wyczytac między wierszami, ale to mnie przerosło. Jedyne, co przychodzi mi na myśl to, że 220 to niut kolego z seryjnego pomiaru. Czytamy legendę i rozpoznajemy kolory.
Remigiusz - Sro Wrz 08, 2010 00:03
Dolne dwa wykresy masz serie Moment i KM
gorny po Chipie na tej samej skali Moment i KM
Widze na wykresie i czytać wykres jeszcze umiem, nie wiem czemu komp podal max KM po chipie przy końcu obrotów jak masz tam spadek na mocy juz w dol
Chodzi mi tylko o to ze przyrost jest drastyczny w porównaniu do serii teraz u ciebie Niebo i ziemia chodzi mi ze przyrost jest może ok ale potem od 2500 ten spadek mógł by być mniejszy
Gn8
scanikwwo - Sro Wrz 08, 2010 00:14
Błąd pomiaru, błąd rysowania, zbyt mała skala rysowania wykresu?. Na to uwagi nie zwróciłem - dzięki, bo naprawdę nie wychwyciłem tego. Co do 2500 RPM, to na chipie mam jakieś 96~97 KM - tyle ja wyczytałem z wykresu Spadek już nawet całkiem u góry, gdzie diesel za bardzo jechać nie chce, to i tak jakieś 30Nm więcej niż w serii. Wydaje mi się, że bezpiecznie zrobiłem mapkę. Nie oczekuję jakiegoś hardkoru. Tak jak jest = jest naprawdę malinowo! Pokręcę z ciekawości tylko sztangą i zobaczę co się zmieni. PEACE!
szoso - Sro Wrz 08, 2010 07:31
spodziewałem się przyrostu 30KM u Ciebie ale jeszcze nic straconego, te 10KM w jakiś sposób nadrobisz
scanikwwo - Sro Wrz 08, 2010 11:36
Mi te 120 koników biega jak trzeba. Więcej nie potrzebuję. Na pewno dałoby się zrobić okolice i 140 kilku kucy, ale kwestia bezawaryjności jazdy byłaby już niepewna. Poza tym nie mam niestety EGT probe, żeby sobie temp spalin zbadać gdybym chciał rozkręcić mocniej turbo i podlać jeszcze paliwa. Na pałkę nie będę tego robił - szkoda motorowni, bo zdrowa jak ryba! Z czystej ciekawości poprawiłem kilka rzeczy czytając sobie wykres z hamowni. Wieczorem montuję poprawione kosteczki i jazda próbna - stricte testowo, bo docelowy bezpieczny program jest już teraz.
Krzysi3k - Sro Wrz 08, 2010 11:50
scanikwwo, masz rację, można zrobić samym chipem 135+KM, ale to mija się z celem.
Lepiej wszystkim po trochu dodawać mocy, a nie samym chipem.
Kopci?
xtek - Sro Wrz 08, 2010 11:58
Nie wiem czy jestescie gotowi zaplacic za tego chipa 500zl, bo ja nie jestem
szoso - Sro Wrz 08, 2010 12:01
xtek napisał/a: | Nie wiem czy jestescie gotowi zaplacic za tego chipa 500zl |
drożej biorą co niektórzy
Krzysi3k - Sro Wrz 08, 2010 12:04
Tylko to chyba trzeba kompa wysyłać pocztą
I bez hamowi, więc cena powiedzmy w normie
szoso - Sro Wrz 08, 2010 12:24
Krzysi3k napisał/a: | Tylko to chyba trzeba kompa wysyłać pocztą |
przesyłka to raz a dwa to unieruchomione auto czekające na kompa
były by jaja jakby uszkodzili kompa w paczce
xtek, chyba nie myślałeś że Ci ktoś zrobi czipa za 100zł
xtek - Sro Wrz 08, 2010 12:56
Jak ktos chce 500zl za 1,5h roboty, co sam przyznaje i to bez zadnego testowania to sorry, ja sie an to nie pisze. Wole dolozyc i miec profesjonalnie zrobione z hamownia itp. Tyle za godzine roboty nie biora nawet najlepsi lekarze. W linku z podpisu autora na innym forum sa ceny ponizej 100zl. Nie bede nikogo uczyl handlu ale lepiej miec kilkunastu klientow po 100zl niz jednego za 500.
scanikwwo - Sro Wrz 08, 2010 13:57
A byłbyś spokojniejszy gdybym napisał, że robiłem to ponad 4 godziny? Po co mam kogoś oszukiwać, że zajmuje mi to więcej czasu? Na hamowni myślisz, że ile czasu zajmie im przeróbka komputera? 6 dni? 1.5h czasu i komp gotowy. Potem wrzuca Ci gotowca i na ew. Twoje życzenie jeszcze podrasują. Wynik będzie zbliżony do mojego. Koszt już na pewno nie. Jeśli uważasz, że płaci się komuś za chip licząc czas, to jesteś w błędzie. Płacisz za wiedzę i za to, że niemałe pieniążki wyłożyłem na sprzęt. Co do tego "bez testowania", to nie rozumiem o co Ci chodzi. Masz wykres przed-po? Czy nie widzisz go nigdzie? Za 100, to sobie kup magic box rezystor... Poza tym auto nie musi być unieruchomione. Mam kompa, którego mogę wysłać, a ktoś odsyła mi swój nieprzerobiony.
DrMambo - Sro Wrz 08, 2010 14:04
to może jakiś handel .. powiedzmy uzbieramy 10 osób z forum .. to hurtowo po 300
scanikwwo - Sro Wrz 08, 2010 14:14
Jestem otwarty na propozycje Natomiast nie lubię jak ktoś mówi mi co ile ma kosztować
Poza tym, to jest temat na forum technicznym, a nie dział handlowy. Chciałem, aby sprawy handlowe załatwiać przez pw, ale nie wyszło...
Pozdrawiam,
scanikwwo
szoso - Sro Wrz 08, 2010 14:26
scanikwwo napisał/a: | Mam kompa, którego mogę wysłać |
to chyba i tak nic nie da bo immo nie przepuści po wymianie kompa na inny i trzeba znowu rzeźbić z immo coś tam
Krzysi3k - Sro Wrz 08, 2010 14:30
scanikwwo, półtorej godziny jak masz już gotowy program? Coś Ci to wolno idzie
scanikwwo - Sro Wrz 08, 2010 14:58
Krzysi3k napisał/a: | scanikwwo, półtorej godziny jak masz już gotowy program? Coś Ci to wolno idzie |
Idzie wolno (dla niektórych za szybko), bo kości trzeba wyjąć, tutaj nie ma pamięci flash, która można nadpisać przez kabel
Markzo - Sro Wrz 08, 2010 15:41
ja niektórych ludzi nigdy nie zrozumiem
Raptile - Sro Wrz 08, 2010 16:03
scanikwwo, mógł byś zrobić pomiar 60-100 na IV biegu i 80 - 120 V bieg ? tak orientacyjnie ze stoperem w reku
scanikwwo - Sro Wrz 08, 2010 16:24
Wziąłem ze sobą aparat do pracy - wiem, że bez youtuba mod się nie liczy . Mam nadzieję, że będzie coś widać, bo kończę o 21:15 i dopiero wtedy nagram przyspieszenia na tych biegach i od 0 do 100.
Fargo80 - Sro Wrz 08, 2010 17:35
ja tez tak chce, tylko mam jedno pytanie czy po zrobieniu takiego czegos nie cierpi silnik
pytam bo sie na tym kompletnie nie znam
i tak ogolnie panowie mili ile moze kosztowac zrobienie takiego magicznego triku
Raptile - Sro Wrz 08, 2010 18:02
Fargo80, jesli jest zrobiony z głową to nic sie niestanie
scanikwwo - Czw Wrz 09, 2010 01:26
Raptile napisał/a: | Fargo80, jesli jest zrobiony z głową to nic sie niestanie |
True. Pamiętać o regularnej wymianie filtrów i oleju, nie pałować na zimnym, nie deptać non stop z gazem w podłodze, nie gasić od razu po ostrzejszej jeździe silnika. Jeśli dasz minutkę autku popracować na jałowym po szybszej jeździe, to turbo na pewno będzie wdzięczne. Blok i uszczelka pod głowicą również, bo pozwalasz w ten sposób się im ostudzić. Jak będziesz użytkował auto rozsądnie, to nic złego stać się nie ma prawa.
[ Dodano: Sro Wrz 08, 2010 22:44 ]
Raptile napisał/a: | scanikwwo, mógł byś zrobić pomiar 60-100 na IV biegu i 80 - 120 V bieg ? tak orientacyjnie ze stoperem w reku |
Raptile sorka, ale na filmiku i tak nic nie byłoby widać Postaram się skręcić filmik jutro przed pracą - jeszcze za dnia, coby cokolwiek zobaczyć można było
[ Dodano: Czw Wrz 09, 2010 02:26 ]
Do wszystkich piszących na PW w sprawie chipa : kupcie rezystor i potencjometr
A cena normalna = 450 zł, a nie 500 jak to Xtek napisał. Tak tylko w ramach wyjaśnienia
ADI-mistrzu - Czw Wrz 09, 2010 11:58
W sumie zapytanie, czy teraz po podkręceniu nie uzyskałeś parametrów silnika MG ZR?
xtek - Czw Wrz 09, 2010 13:39
scanikwwo napisał/a: | A cena normalna = 450 zł, a nie 500 jak to Xtek napisał. Tak tylko w ramach wyjaśnienia |
Po pierwsze na PW pisales, ze 500, wiec nie wmawiaj, ze ja tak napisalem
Po drugie za 700 oferowales zamiane komputera, ale widac, ze nie znasz naszych aut, bo po takiej wymianie immo i alarm zwariuja
Po trzecie, usunales bez wyjasnienia link z podpisu, gdzie byly nizsze ceny.
scanikwwo - Czw Wrz 09, 2010 14:02
xtek napisał/a: | scanikwwo napisał/a: | A cena normalna = 450 zł, a nie 500 jak to Xtek napisał. Tak tylko w ramach wyjaśnienia |
Po pierwsze na PW pisales, ze 500, wiec nie wmawiaj, ze ja tak napisalem
Po drugie za 700 oferowales zamiane komputera, ale widac, ze nie znasz naszych aut, bo po takiej wymianie immo i alarm zwariuja
Po trzecie, usunales bez wyjasnienia link z podpisu, gdzie byly nizsze ceny. |
Po pierwsze: PRZEPRASZAM. Mea culpa, faktycznie napisałem Ci 500. Ogólnie chce za przeróbkę 450, dlatego napisałem tak w temacie.
Po drugie: Nie miałem do czynienia jeszcze ze zmiana kompa na inny w Roverze. Dziękuję za uświadomienie mi trudności, które mogę napotkać. Niebawem komp będzie u mnie, to rozpoczne fazę testów z immo i pasowaniem go do nowego kompa.
Po trzecie: muszę mieć pisemne usprawiedliwienie jak zmieniam podpis? Człowieku to jest wolny kraj, nie obowiązuje cenzura ani konieczność uzgodnienia czegokolwiek z jednym jedynym wodzem. Nie mam zamiaru tłumaczyć Ci co robię, dlaczego i za ile. Ogarnij się. To że w Hondach są inne ceny, to nie powinien być Twój ból. Chcesz taniej? Kup Honde, przerobie Ci wg cennika z civic4g! Masz zamiar dalej dociekać dlaczego co za ile? Detektyw z powołania? Czy po prostu ciekawość nie daje Ci żyć spokojnie?
Znajdź mnie jeszcze może na naszej klasie i napisz pod jakimś zdjęciem, że DROGO...
Na każdym forum znajdzie się ktoś niezadowolony, ale nigdy jeszcze nie spotkałem się z takim traktowaniem, że tam taniej, tu drożej, zrób za tyle, to będzie więcej chętnych. Nie stać Cię, to nie komentuj. Nie podoba się moja osoba? Nie musi, ani trochę mi na tym nie zależy. Ja nie jestem Matką Miłosierdzia - wszystkim nie dogodzę.
nicco_nuwai - Czw Wrz 09, 2010 14:17
witam!
scanicwwo wyslalem PW.
pozdrawiam
scanikwwo - Czw Wrz 09, 2010 15:08
Odpisane Mam filmy z przyspieszenia od 60 do 80 na IV i 80 do 120 na V. Wrócę do domu ok. 22, wtedy wrzucę na Youtube. 60 do 100 nie udało się już skręcić, bo zjeżdżałem już do pracy. Może wieczorem chociaż stoperem zmierze.
Raptile - Czw Wrz 09, 2010 16:06
scanikwwo, był bym wdzięczny
[ Dodano: Czw Wrz 09, 2010 17:06 ]
Nie trolować
goodhope - Czw Wrz 09, 2010 19:40
scanikwwo napisał/a: | A byłbyś spokojniejszy gdybym napisał, że robiłem to ponad 4 godziny? Po co mam kogoś oszukiwać, że zajmuje mi to więcej czasu? Na hamowni myślisz, że ile czasu zajmie im przeróbka komputera? 6 dni? 1.5h czasu i komp gotowy. Potem wrzuca Ci gotowca i na ew. Twoje życzenie jeszcze podrasują. Wynik będzie zbliżony do mojego. Koszt już na pewno nie. Jeśli uważasz, że płaci się komuś za chip licząc czas, to jesteś w błędzie. Płacisz za wiedzę i za to, że niemałe pieniążki wyłożyłem na sprzęt. Co do tego "bez testowania", to nie rozumiem o co Ci chodzi. Masz wykres przed-po? Czy nie widzisz go nigdzie? Za 100, to sobie kup magic box rezystor... Poza tym auto nie musi być unieruchomione. Mam kompa, którego mogę wysłać, a ktoś odsyła mi swój nieprzerobiony. |
200zł kasowarka, 300zł chińska stacja lutownicza i 300zł za najtańszy programator mogący zaprogramować pamięci w dil28 Można się jeszcze pokusić o rozlutownicę. To będzie najdroższa impreza.
Jeszcze tylko licencja oprogramowania do edycji (czas zejść z lewizny), sprzęt do programowania po diagnozie do edc17 tuning protect włącznie, (którego roczna subskrypcja prze droży sumę wszystkich twoich dotychczasowych inwestycji) no i jakaś hamownia obciążeniowa, najlepiej 4WD.
O jakich inwestycjach ty mówisz. Proszę Cię
Panowie, nie spuszczajcie się, to tylko stary kibel (nie ubliżając roverom a raczej tym silnikom już) bez regulacji doładowania i i z porozjeżdżanymi ciśnieniami wtryskiwaczy z racji wieku.
130-135 ..kurna ponosi was koledzy
Chip w SDI nie zrobi nic więcej (nie wiele więcej) niż wasz osławiony oporniczek. No, można próbować ingerować w kąt wtrysku. Ale to nie kąt jest problemem kopcenia w tych silnikach ale brak regulacji doładowania i chłodzenie powietrza oraz już ich wołający o ingerencję niepełny sprawności układ paliwowy. Zakładając ogólną sprawność mechaniczną pozostałości motoru.
Znając życie wasz "tuner" i tak poleci po mapie napięcia odniesienia nastawnika indukcyjnego vel USO Pumpenkennfeld " jeśli w ogóle wie czym ona jest
Niech ktoś choć raz zhamuje auto przed i po tak lukratywnej modyfikacji (takiej by toto się dymem nie zakrywało masakrycznie) a potem to samo zrobi na oporniczku i wrzuci kreseczki.
Ja znam wynik jaki jest do osiągnięcia. A wy ?
złośliwy ?
ee gdzie tam, po prostu mam taką już wpojoną zdolność ściągania na ziemię tych którzy myślą że złapali Pana Boga za nogi
pozdro !
Raptile - Czw Wrz 09, 2010 19:47
polecam poczytsc forum uk
xtek - Czw Wrz 09, 2010 20:24
goodhope napisał/a: | Chip w SDI nie zrobi nic więcej (nie wiele więcej) niż wasz osławiony oporniczek. No, można próbować ingerować w kąt wtrysku. Ale to nie kąt jest problemem kopcenia w tych silnikach ale brak regulacji doładowania i chłodzenie powietrza oraz już ich wołający o ingerencję niepełny sprawności układ paliwowy. Zakładając ogólną sprawność mechaniczną pozostałości motoru. |
Swiete slowa. O to wlasnie mi chodzi od poczatku! Gosc kasuje 500zl za to samo, co mozna w SDI zrobic opornikiem z jakims niewielkim potencjometrem. Sam tak mialem i efekty byly dobre. Z reszta ktos wrzucal wykres z hamowni po rezystorze i nie bylo wielkich roznic w porownaniu do tego "tuningu". Chodzi o to, ze to auto jest po prostu tanie i nie ma sensu kombinowac. Szczegolnie, ze latwo mozna je przyspieszyc za darmo - rezystor i lekko podkrecic turbine.
A te "inwestycje" dobrze podsumowales.
A jesli dalej beda takie ceny to ludzie sie dogadaja, jeden kupi a reszta po prostu skopiuje uklad. Na to samo wyjdzie. Zadna filozofia. Pan tuner nie posiadl wiedzy tajemnej, zeby trzepac kase "za wiedze".
Krzysi3k - Czw Wrz 09, 2010 20:29
goodhope, każdy ma swoje zdanie.
Ja nie mam SDi, ale bardzo podobny iDT. Wstawiłem używane wtryski od SDi - facet w serwisie powiedział, że są ok. Zrobiłem chip tuning. Po samym chipie miałem 126 KM (nie chciałem mocno żyłować samym chipem) - samochód nie kopcił, przy wysokich obrotach kończyło się na bączku czarnego dymu i nic więcej - czyli podobnie jak przed chipem i to całkiem normalnie.
Po wtryskach + innych pierdołach nie miałem jeszcze okazji shamować bo niestety sprzegło mi się uślizguje. Ale nie w tym rzecz, rzecz w kopceniu. Nastawiony byłem, że po wtryskach zacznie mocniej kopcić... O ile był zdziwiony facet, który mi robił chip tuning, jak i ja, gdy powiedział, że wcale nie kopci dużo więcej niż po samym chipie.
Ogólnie L-series to bardzo udane silniki mimo swojego wieku i niezbyt skomplikowanych rozwiązań technicznych
ADI-mistrzu - Czw Wrz 09, 2010 20:40
Z tego co zauważyłem to w Roverach 25 z silnikiem diesla mamy 101KM zaś w samochodach MG ZR mamy ich 115KM. Wie ktoś czy jest różnica w budowie silnika?
Bo dostałem mapy od ZR i będę przekładał je do 25 i jak by nie było różnicy specjalnej w budowie silnika to można by się pokusić o parę testów.
Brt - Czw Wrz 09, 2010 20:43
nie ma różnicy mechanicznej w silnikach .. inny jest tylko program.
Raptile - Czw Wrz 09, 2010 20:52
xtek, na forum było ze goodhope za czipa kasuje ok 1000 zl
Remigiusz - Czw Wrz 09, 2010 21:48
Ja z tym chipem w SDI to również widzę ze szkoda kasy jak mogą być dobre osiągi przez tuning za 7zl przy "power-buttonie", a resztę przez turbinę i EGR i IC doprowadzić do ładu i SDI staje się bestia
Co innego jak w idt tam to już tak łatwo nie jest ale jak ktoś by chciał można chipy od Mr Zr wsadzic z mapa Zr i dynamika się polepszy trochę
Fajnie to by było komputer ze zmienna mapa, w zależności od potrzeb jazdy Ale pewne majstry już takie gadżety maja
dzozef - Czw Wrz 09, 2010 22:01
osiągi osiągami ale "tuning za 7zł" nie jest zbyt zdrowy dla silnika przy dłuższym z niego korzystaniu (nadaje się tylko do włączania na chwile) no i spalanie jest o wiele wyższe ciekawe jak jest w przypadku chipa scanikwwo
xtek - Czw Wrz 09, 2010 22:07
dzozef napisał/a: | osiągi osiągami ale "tuning za 7zł" nie jest zbyt zdrowy dla silnika przy dłuższym z niego korzystaniu (nadaje się tylko do włączania na chwile) |
bo?
Remigiusz - Czw Wrz 09, 2010 22:34
scanikwwo,
A dalo by rade zrobic eko tunign ze auto staje sie lekki mul ale za to malo pali np do trybu miejskiego ze max predkosc do 100km/h rozwinie tylko ale np pali 3litry
[ Dodano: Czw Wrz 09, 2010 23:34 ]
dzozef,
Jak ktoś jedzie na max rozkręconym gdzie mu kopci jak lokomotywa i się dobrze ropa nie spali to się zgodzę ale jak sie robi do stopnia gdzie się ma osiągi i normalne spalanie to jest to to samo co chip
scanikwwo - Czw Wrz 09, 2010 23:36
goodhope napisał/a: | 200zł kasowarka, 300zł chińska stacja lutownicza i 300zł za najtańszy programator mogący zaprogramować pamięci w dil28 Można się jeszcze pokusić o rozlutownicę. To będzie najdroższa impreza. |
Widzę kolejnego, co zagląda komuś w portfel. Gratuluję Polaku - znasz mnie lepiej niż ja sam, wiesz jakim sprzętem dysponuję, pewnie rodziców moich też znasz.
goodhope napisał/a: | O jakich inwestycjach ty mówisz. Proszę Cię |
Mnie zawsze nauczano, że "Ty" pisze się z dużej litery. "ty" to wyraz braku szacunku. Dziękuję, nie oczekuję tego od Ciebie.
goodhope napisał/a: | Jeszcze tylko licencja oprogramowania do edycji (czas zejść z lewizny), sprzęt do programowania po diagnozie do edc17 tuning protect włącznie, (którego roczna subskrypcja prze droży sumę wszystkich twoich dotychczasowych inwestycji) no i jakaś hamownia obciążeniowa, najlepiej 4WD. |
Jak zaczynałeś, to pewnie od razu miałeś WinOLSa legalnego, co? Ja z niego nie korzystam... Po co mi do starego Rovera EDC17?? Ja pier*olę, nie rozumiem.
Z hamownią, to już przesadziłeś. Jak chcesz się wykąpać, to idziesz na basen czy stawiasz sobie basen?! Chciałem poprawić dynamikę jazdy w Roverze siostry, to oznacza, że nie mogę skorzystać z hamowni, tylko ją budować? Nie sram pieniędzmi - nie wiem jak Ty. Hamownia 4WD - do Rovera FWD faktycznie potrzebna - gratuluję merytorycznego podejścia do sprawy.
goodhope napisał/a: | Chip w SDI nie zrobi nic więcej (nie wiele więcej) niż wasz osławiony oporniczek
(...)
Niech ktoś choć raz zhamuje auto przed i po tak lukratywnej modyfikacji (takiej by toto się dymem nie zakrywało masakrycznie) a potem to samo zrobi na oporniczku i wrzuci kreseczki.
Ja znam wynik jaki jest do osiągnięcia. A wy ? |
Mówisz tak wszystkim swoim klientom? Czy tylko robisz wykład komuś kto się uczy w temacie? Ja nie udaję majstra wszechświata w tym otoczeniu. Nie od razu Rzym zbudowano. Ale Ty pewnie ogarniałeś wszystko od samego początku. Jak zarabiasz na życie jak chcesz każdemu resistor tjun oferować? Dobra, nieważne już nie chcę wiedzieć.
goodhope napisał/a: | złośliwy ?
ee gdzie tam, po prostu mam taką już wpojoną zdolność ściągania na ziemię tych którzy myślą że złapali Pana Boga za nogi
pozdro ! |
Nigdzie nie stwierdziłem, że Pana Boga za nogi złapałem. Chyba, że prócz tuningu zajmujesz się też jasnowidzeniem. Gratuluję zdolności - masz jednak dar od Boga. Może to Ty trzymałeś lub trzymasz za nogi?!
xtek napisał/a: | Swiete slowa. O to wlasnie mi chodzi od poczatku! Gosc kasuje 500zl za to samo, co mozna w SDI zrobic opornikiem z jakims niewielkim potencjometrem. |
Daj na tacę w Licheniu, jak to święte słowa. Weź sobie kup w końcu ten opornik i potencjometr! Jak Cię nie stać, to podaj mi dane do przelewu - dam Ci 5,50 i dasz mi spokój?
xtek napisał/a: | Z reszta ktos wrzucal wykres z hamowni po rezystorze i nie bylo wielkich roznic w porownaniu do tego "tuningu". Chodzi o to, ze to auto jest po prostu tanie i nie ma sensu kombinowac. Szczegolnie, ze latwo mozna je przyspieszyc za darmo - rezystor i lekko podkrecic turbine. |
Zrób to w końcu! Skoro Cię temat nie interesuje, a chcesz tylko podburzać atmosferę, bo tak lubisz, to gratuluję Polaku...
xtek napisał/a: | A te "inwestycje" dobrze podsumowales. |
Ktoś zrobił coś za Ciebie, fajnie nie? Tylko skąd ktoś ma wiedzieć jakim sprzętem dysponuję i jakim softem? Nikomu nie mam zamiaru się tu spowiadać czego używam i ile to kosztowało. Pewnie zaraz zacytujesz moją wypowiedź, gdzie napisałem, że do programowania używam Willema - zrobiłem to już za Ciebie panie detektywie
xtek napisał/a: | A jesli dalej beda takie ceny to ludzie sie dogadaja, jeden kupi a reszta po prostu skopiuje uklad. Na to samo wyjdzie. |
Kolejne typowo narodowe podejście. A goodhope chwilę wcześniej pisał o legalności...
xtek napisał/a: | Zadna filozofia. |
Zrób to sam.
xtek napisał/a: | Pan tuner nie posiadl wiedzy tajemnej, zeby trzepac kase "za wiedze". |
Nigdzie, przenigdzie nie nazwałem się tunerem. Sami na siłę chcecie nadać mi taki tytuł. Ja nie jestem owianym już legendą "Rogalem". Uczę się, ale Wy na pewno wszystko wiecie - nawet jakie będą cyfry w przyszłym losowaniu lotka. Chciałem poprawić charakterystykę pracy silnika w aucie siostry, bo wiem jak to zrobić i mam czym przede wszystkim. Wiedzę tajemną, to wykładają w Hogwart. Tyle, że mnie tam nie było, a Harry'ego Pottera przy lutownicy też nie widziałem...
Raptile napisał/a: | xtek, na forum było ze goodhope za czipa kasuje ok 1000 zl |
Gdzie tam?! Po co?! Przecież taniej jest wrzucić rezystor - a efekty takie same! WOW!
Remi55 napisał/a: | Fajnie to by było komputer ze zmienna mapa, w zależności od potrzeb jazdy Ale pewne majstry już takie gadżety maja |
Da się. Nic trudnego. Tyle, że zmiana map na wyłączonym zapłonie, a nie podczas jazdy. Wystarczy zwykły przełącznik "lotniczy".
Remi55 napisał/a: | A dalo by rade zrobic eko tunign ze auto staje sie lekki mul ale za to malo pali np do trybu miejskiego ze max predkosc do 100km/h rozwinie tylko ale np pali 3litry |
Pewnie by się dało. Sam nie próbowałem - raczej nie w tą stronę celuję. Obniżając dawki paliwa na pewno da się ugrać na spalaniu. Tylko jak będzie wyglądać jazda w takim przypadku, to wolę nawet nie myśleć.
I teraz meritum:
Miały być filmy, ale zostając na nadgodzinach w pracy byłem zbyt wydeptany, żeby pamiętać o aparacie. Są natomiast czasy (stoper jak stoper, ale zawsze coś)
60 - 100 IV bieg = ~5,5s
80 - 120 V bieg = ~ 7,8s
Filmy jutro
Dziękuję za uwagę i dobranoc.
Raptile - Pią Wrz 10, 2010 06:31
scanikwwo napisał/a: |
60 - 100 IV bieg = ~5,5s
80 - 120 V bieg = ~ 7,8s
|
Niezle dzięki
Markzo - Pią Wrz 10, 2010 08:08
Ja proponuje, żeby takie teksty jak koleki xteka po porstu olewać, Kolega zrobił coś sam, pokazał wykres i styknie, ktoś chce, to niech wysyła kompa, ktoś ma jakieś "ale" to niech siedzi cicho, bo chyba komuś żal dupe ściska Skoro to takie proste, to zrób to sam albo wsadź pałer-batona i skończ już te swoje wywody. lol. Scanikwwo nie od dziś się tym zajmuje, z racji, że mam hondowski silnik pod maską buszuje po różnych forach hanki i spotkałęm się z samymi pozytywnymi wypowiedziami na temat jego pracy. I tam nikt nie jamzi, że drogo, że to, że śmo. NIe masz kasy, coś Ci nie pasuje? to nie kupuj u niego, proste. pozdrawiam...
Tomas - Pią Wrz 10, 2010 08:12
scanikwwo napisał/a: |
goodhope napisał/a: |
Chip w SDI nie zrobi nic więcej (nie wiele więcej) niż wasz osławiony oporniczek
(...)
Niech ktoś choć raz zhamuje auto przed i po tak lukratywnej modyfikacji (takiej by toto się dymem nie zakrywało masakrycznie) a potem to samo zrobi na oporniczku i wrzuci kreseczki.
Ja znam wynik jaki jest do osiągnięcia. A wy ? |
Mówisz tak wszystkim swoim klientom? |
No własnie jak ja dzwoniłem w sprawie Chipa do SDI to dokładnie tak mi powiedział, że to nie ma sensu i szkoda mojej kasy. I zaproponował mi Opornik.
goodhope - Pią Wrz 10, 2010 08:25
TAK
Mówię klientom z SDI by sobie siana dali z programową modyfikacją SDI.
Zawsze podchodzą do tematu stawiając się w pozycji klienta : "czy ja bym za to zapłacił, czy było by za co".
Chip w sdi daje tak niewielkie różnice w stosunku do oporniczka, że nie zapłaciłbym, stąd nie namawiam klientów na urojone różnice zachwalając pozytywne cechy prucia ich sterownika.
Na przekór temu co mogło by się wydawać, nie zniechęcam ich w ten sposób do siebie, ale budzę zaufanie, które procentuje zwykle przy zmianie auta już na inne, kiedy już tak tanio się nie da .
"Ty". Z dużej litery. Używamy wtedy gdy chcemy w stosunku do kogoś wyrazić szacunek. Skąd pewność że chciałem ?
Ty się kąp w nieswoim basenie... jeśli chcesz sobie popływać, ale ty innym chcesz oferować wstęp i naukę pływania, za który chcesz brać kasę do własnej kieszeni.
Zatem wydaje się być chyba jak najbardziej w porządku, że powinieneś się podzielić zyskami z właścicielami basenu ?
Wykupić legalną licencję ?
Przez takich jak ty właściwie cierpią wszyscy.
Nie płacisz za licencję, więc twórca ma mniej pieniędzy na rozwój.
Klienci dostają niepełnowartościowy towar, bo w żaden sposób nie zweryfikowany pomiarami i diagnostyką.
Każde 10 i więcej letnie auto potrafi być w różnej kondycji. Pomiar jednego ze stoperem w telefonie do setki daje dokładnie nic.
Psujesz krew konkurencji bo klient gdzieś przeczyta i powtórzy "bo chipa robią na forum rovera po 500zł". Nikt nie rozwinie tematu że pachnie on totalną amatorką i lewizną w zakresie jednego tylko modelu silnika. Ważne że robi i padło hasło "500zł".
W końcu cierpisz i ty, bo robiąc amatorską robotę w podziemiu na lewiźnie, nie możesz się rozwijać. Nie możesz wypłynąć na szersze wody, bo w końcu zapuka do drzwi załoga "dżi" i będzie pozamiatane.
Z reszta, takie fora czyta więcej ludzi niż może ci się wydawać. A pracę mają różną.
Wystarczy posłanie jednego sterownika do ciebie, odebranie go za pobraniem za 500zł bez paragonu, rachunku faktury i ... leżysz. A faktury/rachunku/paragonu nie wystawisz na modyfikację, to zrozumiałe, bo trzeba mieć ją zrobioną na czymś. A przecież ty legalnego softu nie posiadasz, więc .. formalnie nie masz na czym
Zatem nie odprowadzasz podatku, a my przez takich musimy za 5 miesięcy płacić wszyscy wyższy vat na wszystko.
I kółko się zamyka.
pozdrawiam i witam w tuningowym światku
Bez odbioru.
pozdro !
DrMambo - Pią Wrz 10, 2010 09:02
może zawołajcie ratownika, który rozsądzi kto może się kąpać gdzie i z kim
Krzysi3k - Pią Wrz 10, 2010 14:48
Już dajcie spokój... Prawda jest taka, że za chip trzeba zapłacić, bo jest to usługa która wymaga posiadania sprzętu i umiejętności. Jak się tego sprzętu nie ma, albo ma się niekompletny to się obniża cenę usługi co też zrobił kolega scanikwwo. Powinien jeszcze uprzedzić o ewentualnych komplikacjach klienta - czego nie zrobił.
Każdy ma inne zdanie, już dajcie spokój. Moim zdaniem "Pałer baton" to jest prowizorka kompletna i jeśli konkretnie ktoś się chce za to zabierać to powinien wybrać chip.
Remi, odpisałem Ci już na gg, moim zdaniem dobry pomysł ze zmianą map
Ale nie masz co myśleć o 3 litrach... Spadnie elastyczność i będziesz się dłużej rozpędzał do prędkości którą chcesz jechać. Najlepiej jak najszybciej rozpędzić się do prędkości, z którą chcemy jechać nie gazując powyżej 2000 obrotów Bo właśnie samochód najwięcej spala podczas rozpędzania się.
Ale chętnie bym miał powiedzmy 4 wybory:
-101 KM
-113 KM (ZR)
-~125 KM
-130 KM - super sport
Przy wtryskach SDi byłoby odpowiednio z 20 KM więcej przy każdym
Raptile - Pią Wrz 10, 2010 15:22
Taki oporniczek to druciarstwo moim zdaniem
szoso - Pią Wrz 10, 2010 16:29
goodhope, mówisz żeby dać sobie siana z czipem w sdi?
czyli na forach angielskich wypisują brednie?
bo ja właśnie jestem na etapie szukania tunera i jeśli faktycznie nic to nie da to szkoda mojej kasy
Raptile - Pią Wrz 10, 2010 16:30
Pałer baton
60 - 100 IV bieg Seria 8,7 / 6,4 sek.
80 - 120 V bieg Seria 12,9 / 8,9 sek.
Czip
60 - 100 IV bieg = ~5,5s
80 - 120 V bieg = ~ 7,8s
Krzysi3k - Pią Wrz 10, 2010 16:34
szoso420, druting, poza tym lepiej nie jeździć cały czas na pałer batonie... Twój wybór
szoso - Pią Wrz 10, 2010 16:39
Krzysi3k napisał/a: | poza tym lepiej nie jeździć cały czas na pałer batonie... Twój wybór |
czytaj ze zrozumieniem, mi chodzi o czipsa a nie o opornik
xtek - Pią Wrz 10, 2010 18:13
Raptile napisał/a: | Taki oporniczek to druciarstwo moim zdaniem |
Bo wszyscy uzytkownicy Roverkow serwisuja je w ASO i stosuja tylko oryginalne czesci I to nie jest druciarstwo
Raptile napisał/a: | Pałer baton
60 - 100 IV bieg Seria 8,7 / 6,4 sek.
80 - 120 V bieg Seria 12,9 / 8,9 sek.
Czip
60 - 100 IV bieg = ~5,5s
80 - 120 V bieg = ~ 7,8s |
Gdyby pomiarow dokonywala jedna osoba, to moze byloby to wiarygodne. Ale tak, to moze byc naciagane. Poza tym osiagi na "Pałer batonie" zaleza od ustawienia opornosci.
A co do profesjonalnosci autora watku nie bede sie wypowiadal. Nie wiem czy ma dzialalnosc gospodarcza, ale jak juz zostalo wspomniane, jesli robi na lewo, to wystarczy jedna sprzedana usluga bez paragonu i kontrola skarbowa gotowa.
dzozef - Pią Wrz 10, 2010 18:32
xtek napisał/a: | Raptile napisał/a:
Taki oporniczek to druciarstwo moim zdaniem
Bo wszyscy uzytkownicy Roverkow serwisuja je w ASO i stosuja tylko oryginalne czesci I to nie jest druciarstwo |
Co ma serwisowanie w ASO do stosowania opornika?
xtek napisał/a: | Poza tym osiagi na "Pałer batonie" zaleza od ustawienia opornosci. |
Ameryki nie odkryłeś. Taka jest idea stosowania opornika.
xtek napisał/a: | A co do profesjonalnosci autora watku nie bede sie wypowiadal. Nie wiem czy ma dzialalnosc gospodarcza, ale jak juz zostalo wspomniane, jesli robi na lewo, to wystarczy jedna sprzedana usluga bez paragonu i kontrola skarbowa gotowa. |
Muszę to napisać, uczepiłeś się scanikwwo jak rzep psiego ogona, jedna wypowiedź na temat legalności wystarczy w tym temacie. Z tematu o chipie zrobiła się bezsensowna i bezpodstawna kłótnia z scanikwwo i dyskusja na temat stosowania opornika a nie o chipie.
dobryziom - Pią Wrz 10, 2010 18:46
Krzysi3k napisał/a: | moim zdaniem dobry pomysł ze zmianą map
Ale chętnie bym miał powiedzmy 4 wybory:
-101 KM
-113 KM (ZR)
-~125 KM
-130 KM - super sport
Przy wtryskach SDi byłoby odpowiednio z 20 KM więcej przy każdym |
odnośnie zmiany map uwierzcie mi ze z raz czy dwa w życiu użyjecie tej słabszej... ja mam u siebie dwie a i tak jeżdżę tylko na tej mocniejszej przyzwyczajenie zmusza cie na niezmienianie na brak mocy
odnośnie samego podnoszenia mocy w SDI trochę to dla mnie kosmos przecież ten samochód był budowany z myślał o ekonomicznej spokojniej jeździe a nie o super dynamice z osiołka nie zrobisz mustanga... rozumiem samą idee ze fajnie zmienić charakterystykę pracy małym kosztem ale jak wiadomo są to tylko półśrodki.
scanikwwo ja akurat podziwiam zapał i chęci bo na tym forum w większości wypadków kończy się zwykle na wizjach uważaj tylko na komercjalizacje takich zabiegów bo jak widzisz mogą być źle odbierane i mogą prowadzić bo nieciekawych sytuacji.
PS za Twój projekt trzymam kciuki.
dzozef - Pią Wrz 10, 2010 19:04
Cytat: | scanikwwo ja akurat podziwiam zapał i chęci bo na tym forum w większości wypadków kończy się zwykle na wizjach uważaj tylko na komercjalizacje takich zabiegów bo jak widzisz mogą być źle odbierane i mogą prowadzić bo nieciekawych sytuacji. |
dobryziom, popieram Twoją wypowiedź w 100%
pozdrawiam
Remigiusz - Pią Wrz 10, 2010 19:08
Cytat: | Pewnie by się dało. Sam nie próbowałem - raczej nie w tą stronę celuję. Obniżając dawki paliwa na pewno da się ugrać na spalaniu. Tylko jak będzie wyglądać jazda w takim przypadku, to wolę nawet nie myśleć. |
hmmm.. no miec tak dwie mapy i sobie np w trybie na miasto przełączać ze sie ma min. dynamik ale za to np pali te 2-3litry Spokojnie takie cos by wystarczyło. A potem się wyjedzą z miasta i pyk mapa seria lub inna i ma się plena moc
Taka mapka mul by była super Trzeba by to zrobić i przetestować jak by to w praktyce wyglądało. Bo mi sie czasem nawet na trasie nie spieszy jadę nawet te 80km/h i w tedy taka mapka by tez sens miała
Markzo, Zawsze tak jest ,tam gdzie wchodzą w grę pieniądze są dwie strony
borek88 - Pią Wrz 10, 2010 20:49
napewno bedzie wiecej chetnych po juz kilku wykonanych operacjach z tym programem i zadowolonych kientach z ktorych 2-3odwiedzi chamownie przed i po.
ja podziwiam umiejetnosci.
jednak z racji odleglosci i ze lubie widziec na wlasne oczy postepy i miec je na papierku wybieram goodhope (tez ze wzgledu ze kolega robi tylko sdi poki co a nie iDT)
nie wiem czy zdradze wielka tajemnice ale goodhope za chipa iDT zaoferowal troszke mniejsza cene niz 1000zl
jeszcze tylko kilka innych wydatkow i najprawdopodobniej bede atakowal do goodhope
moje pytanie ile kosztuje srednio jedna wizyta z pomiarem na hamowni??
bo to pomnozone x2 daje coraz blizsza cene tunera
choc jak kolega zroznicuje oferte diesli i da rabaty przy zamowieniach w wiekszej ilosci od klubu to znajdzie sie tych 10osob daje nawet przy 300zl 3klocki a to juz jest przyzwoity zarobek miesieczny
pozyjemy zobaczymy
krotko mowiac czekamy na rozwoj sprawy
i na relacje kolego ktorzy zostali twoimi klientami
scanikwwo - Pią Wrz 10, 2010 23:53
Tomas napisał/a: | No własnie jak ja dzwoniłem w sprawie Chipa do SDI to dokładnie tak mi powiedział, że to nie ma sensu i szkoda mojej kasy. I zaproponował mi Opornik. |
No i OK. Ja nigdy nie miałem do czynienia z rezystor tuningiem, bo uważałem to za nieschludne rozwiązanie. Za czasów posiadania Audi pamiętam, że wszyscy włącznie z Rogalem doili jak tylko usłyszeli o chip-rezystorze. Stąd moje działanie w stronę modyfikacji ECU.
goodhope napisał/a: | TAK
Mówię klientom z SDI by sobie siana dali z programową modyfikacją SDI.
Zawsze podchodzą do tematu stawiając się w pozycji klienta : "czy ja bym za to zapłacił, czy było by za co".
Chip w sdi daje tak niewielkie różnice w stosunku do oporniczka, że nie zapłaciłbym, stąd nie namawiam klientów na urojone różnice zachwalając pozytywne cechy prucia ich sterownika.
Na przekór temu co mogło by się wydawać, nie zniechęcam ich w ten sposób do siebie, ale budzę zaufanie, które procentuje zwykle przy zmianie auta już na inne, kiedy już tak tanio się nie da |
OK. Jak już wyżej napisałem - wolałem ingerować w ECU niż stosować rezystor. Ja nikogo nie namawiałem na urojone różnice, ani też nie negowałem przyrostów przy stosowaniu opornika - sam nie użwyałem, a wolę milczeć w pewnych tematach i wyjść na głupca, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. Wcale mi się nie wydaje, by to kogoś zrażało - posmakowałem troszkę handlu, wiem jak buduje się relację klient-sprzedawca. Czasem musimy pozornie stracić, aby zyskać później.
goodhope napisał/a: | "Ty". Z dużej litery. Używamy wtedy gdy chcemy w stosunku do kogoś wyrazić szacunek. Skąd pewność że chciałem ? |
Teraz już mam pewność, że nie chciałeś.
goodhope napisał/a: | Psujesz krew konkurencji bo klient gdzieś przeczyta i powtórzy "bo chipa robią na forum rovera po 500zł". Nikt nie rozwinie tematu że pachnie on totalną amatorką i lewizną w zakresie jednego tylko modelu silnika. |
Nie sądziłem, że poczujesz się w jakikolwiek sposób zagrożony, obrażony czy jakkolwiek chcesz to nazwać. Poza tym, to nie ja zacząłem temat o usługach. Kolega Xtek sam wysłał zapytanie na PW o modyfikację ECU, więc mu odpisałem. Temat pachnie totalną amatorką - to jak nazwać modyfikację z użyciem rezystora?
goodhope napisał/a: | pozdrawiam i witam w tuningowym światku
Bez odbioru.
pozdro ! |
Ja również pozdrawiam. Ja nie mam zamiaru witać się z nikim w tuningowym światku. Mi nie chodziło o bramę do świata chiptuningu. Mi chodziło o to, zeby poprawić osiągi Roverka. To, ze lud sam pytał i chciał wiedzieć czy mogę im pomóc, to jak widać coś złego...
Bez odbioru? Niekoniecznie. Chciałbym kilka kwestii wyjaśnić na PW, co też niebawem uczynię.
Pozdro!
Krzysi3k napisał/a: | Każdy ma inne zdanie, już dajcie spokój. Moim zdaniem "Pałer baton" to jest prowizorka kompletna i jeśli konkretnie ktoś się chce za to zabierać to powinien wybrać chip. |
Raptile napisał/a: | Taki oporniczek to druciarstwo moim zdaniem |
Moim też. Jak widać każdy ma jakieś swoje ramy do których zalicza druciarstwo. Jestem tolerancyjny i przyjmuję na podstawie wypowiedzi doświadczonego w tej materii kolegi goodhope, że to jednak jest tańsze i bardziej opłacalne wyjście w przypadku leciwych konstrukcji. Sam jednak nadal bym tego nie zrobił. Nie neguję natomiast relacji koszty \ efekt tego zabiegu.
xtek napisał/a: | Bo wszyscy uzytkownicy Roverkow serwisuja je w ASO i stosuja tylko oryginalne czesci I to nie jest druciarstwo |
Druciarstwem nazywasz stosowanie zamienników? Dziwne. Jakoś wolę zapłacić 2 razy mniej za tą samą część bez logo producenta auta.
xtek napisał/a: | Gdyby pomiarow dokonywala jedna osoba, to moze byloby to wiarygodne. Ale tak, to moze byc naciagane. |
Pewnie, że może być naciągane - tylko po co? Chciałem się pochwalić, że udało mi się samemu zgrzebać co nieco, a efekty są niezłe. Nie robiłem tego jako kampanii marketingowej. Czy każdy, kto pokaże, że coś mu się udało samemu zrobić jest na tym forum mieszany z błotem i kryminalistami w jednym kotle? Jakaś makabra. Na forach Hondy nigdy nie spotkałem się z takim traktowaniem - na audiklubie również. Przykre to trochę.
dzozef napisał/a: | Muszę to napisać, uczepiłeś się scanikwwo jak rzep psiego ogona, jedna wypowiedź na temat legalności wystarczy w tym temacie. Z tematu o chipie zrobiła się bezsensowna i bezpodstawna kłótnia z scanikwwo i dyskusja na temat stosowania opornika a nie o chipie. |
Dziękuję. Jako pierwszy na PW pisał co i jak, zaraz potem wywołując burzę w temacie. Miało być rzeczowo i na konkretny temat, a on zaczął wywlekać pieniądze. To przecież musiało się tak skończyć.
dobryziom napisał/a: | odnośnie zmiany map uwierzcie mi ze z raz czy dwa w życiu użyjecie tej słabszej... ja mam u siebie dwie a i tak jeżdżę tylko na tej mocniejszej przyzwyczajenie zmusza cie na niezmienianie na brak mocy |
W Hondzie używam słabszej do turlania się po mieście. Na ćwiartki i inne pojeżdżawki zawsze jes ostra Czasam ma to sens - po prostu opada Ci zapał do zapier*alania
dobryziom napisał/a: | odnośnie samego podnoszenia mocy w SDI trochę to dla mnie kosmos przecież ten samochód był budowany z myślał o ekonomicznej spokojniej jeździe a nie o super dynamice z osiołka nie zrobisz mustanga... rozumiem samą idee ze fajnie zmienić charakterystykę pracy małym kosztem ale jak wiadomo są to tylko półśrodki. |
Nie chodzi o mustanga. Chodziło o osiołka na koksie. Miał po prostu szybciej przewozić tobołki, zwiększyć komfort wyprzedzania na trasie co też udało się całkiem nieźle. Co do ekonomii, to nie zauważyłem większego spalania.
dobryziom napisał/a: | scanikwwo ja akurat podziwiam zapał i chęci bo na tym forum w większości wypadków kończy się zwykle na wizjach uważaj tylko na komercjalizacje takich zabiegów bo jak widzisz mogą być źle odbierane i mogą prowadzić bo nieciekawych sytuacji.
PS za Twój projekt trzymam kciuki. |
Jak widać jeśli coś komuś się uda, to zaraz odbierane jest jako atak na świat tunerów. Nie ma żadnej komercjalizacji.
Mój projekt dobiega końca z dniem dzisiejszym, bo rano odstawiam samochód siostrze. Przez dwa tygodnie natłukłem nim jakies 3000 km i jestem naprawdę zadowolony! Jeździło mi się tak dobrze, że jak będzie go chciała sprzedać, to go zabieram pod strzechę. Skórki, klima, cisza i komfort. Wszystko to, czego w Hondzie nie mam
dzozef napisał/a: | dobryziom, popieram Twoją wypowiedź w 100%
pozdrawiam |
I ja pozdrawiam!
borek88 napisał/a: | krotko mowiac czekamy na rozwoj sprawy
i na relacje kolego ktorzy zostali twoimi klientami |
Rozwój sprawy jest taki, że wracam do swojego świata Hondy, bo autko oddaję już dzisiaj rano. Chwała Bogu! Nie, że oddaję auto, ale że tym właśnie postem konczę temat. Tutaj nic więcej się już nie zmieni.
Jeszcze do pełni szczęścia otrzymałem ostrzeżenie za "Za prowokację i obrażanie rozmówcy".
To ja jednak się stąd zawijam. Chyba jednak pasuję bardziej do świata rdzewiejących Hond niż arystokratycznych Roverów...
PROSZĘ MODA O LOCK NA TEMAT!
Rzeski - Sob Wrz 11, 2010 01:14
scanikwwo napisał/a: | arystokratycznych Roverów... |
Prawidłowe podsumowanie tych którzy trolowali ciekawe idee i rozsądne pomysły.
Markzo - Sob Wrz 11, 2010 08:17
pogratulujcie sobie koledzy... 3maj się Scanik i powodzenia!
xtek - Sob Wrz 11, 2010 08:34
Rzeski napisał/a: | scanikwwo napisał/a: | arystokratycznych Roverów... |
Prawidłowe podsumowanie tych którzy trolowali ciekawe idee i rozsądne pomysły. |
Bez obrazy, ale ty chyba prawdziwego trolla w zyciu nie widziales. Ja tu jestem nie od dzis i nie jest to jedyne forum, ktore odwiedzam. Troche sie juz naogldalem swiata i to tutaj, to i tak jest spokoj i porzadek. Zaprosilbym cie na forum bikepl.com, ktore juz niestety nie istnieje, a ktorego bylem moderatorem od 2003 do 2005 roku. Tam trzeba bylo miec silne nerwy.
A co do obrazalskiego pana zalozyciela tematu - jak sie proponuje cos takiego to trzeba byc gotowym na krytyke a nie tylko liczyc na pochwaly, czerwony dywan bicie poklonow i noszenie na lektyce. Zamiast szukac kozla ofiarnego, przyjrzyj sie lepiej sobie. Zaczynasz w stylu "o, pryszedlem tutaj dzis, zmajstrowalem cos ciekawego, potestowalem jeden dzien i chce od was pieniadze". Jak tutaj ktos zmajstruje cos wartego uwagi - np. lampka rezerwy to sie tym dzieli a nie od razu proponuje, ze za xxx zl moze nam tez to zrobic.
scanikwwo napisał/a: | Skórki, klima, cisza i komfort. |
To chyba jednak nie byl 200SDI. Chodzi mi o 2 ostatnie punkty.
Ja to auto traktuje jako auto to jazdy, a nie takie, ktoremu warto stawiac pomniki. Zdecydowanie nie jest ciche. Rzeklbym raczej, ze jest wyjatkowo glosne. Z komfortem tez slabo. Jedyny plusy sa takie, ze jest tanie, dynamiczne i malo pali.
scanikwwo napisał/a: | Nie stać Cię, to nie komentuj. |
O przepraszam, zapomnialem, ze naleze do biedoty i plebsu. Dobrze, ze na chleb mi starcza. Kajam sie i przepraszam, musze konczyc, bo ide stac w kolejce do OPS. Nie oznacza to jednak, ze nie moge wyglosic swojego zdania, bo tego mi nie zabronisz. To jest FORUM, a nie twoje podworko. Pozdro!
nicco_nuwai - Sob Wrz 11, 2010 08:42
witam!
ja tam z calego serca wspieram takie inicjatywy jakie zaproponowal scanicwwo. prawda jest taka ze KAZDY z nas obojetnie w jakiej dziedzinie - kiedys zawsze zaczynal OD POCZATKU. nikt nie urodzil sie alfa i omega, nikt nie wyssal wiedzy z "mleka matki". uwazam ze powinno sie wspierac i poniekad wspolpracowac z mlodymi talentami. prawda jest taka ze prawidlowo ukierunkowany, z odrobina wsparcia i porady (a nie negowania i wdeptywania w ziemie) ze strony bardziej doswiadczonej rzeszy specjalistwo - moze osiagnac i reprezentowac wyzszej klasy uslugi i dolaczyc (wspierac) zawodowo pozniej tych od ktorych sie uczyl/czerpal. wszelkiego rodzaju represje, dywagacje na teamt jak to zrobil, gdzie i po co, skad posiadl wiedze, sprzet, chinski czy jakikolwiek inny - niewazne. licza sie checi, zapal, wiedza, i poniekat efekty. chlop zaczyna, wyraznie sie przyznal ze nie ma tego i tamtego i pewnych rzeczy nie ruszy w mapach, tak samo pisal na forum hondy. od poczatku nic nie ukrywal. a co do ceny? jest taki stary kawal jak to koles przyszedl do mechanika z usterka, mechanik walnal mlotkiem i mowi 100zl. na to koles "przeciez pan tylko walnal mlotkiem", a mechanik: "ale wiedzialem gdzie walnac" - moral jest taki ze to co oferuje scanicwwo to wiedza "w co walnac" - i ja chetnie za to zaplace - bo szanuje prace innych - tak jak i oczekuje zeby szanowano moja w moim zawodzie
bardzo sie dziwie sytuacji ktora tu zaszla, bo zadko poruszane sa tu tego rodzaju tematy, ktore by mogly sie rozwijac - czesto sa to jak juz kilka osob wspomnialo - wizje ktore pozostaja wizjami - a zalozyciele wizjonerami.
uwazam ze jesli komus cos nie pasuje - zalatwcie to na PW - szkoda zamykac wartosciowego watka, mozna by ewentualalnie posprzatac - rozbijajac na dywagacje OT i niech se tam pisza co chca - i czysta tematyke chipa pozostawic tutaj.
konczac ten przydlugi OT chcialbym dodac iz wkrotce bede chcial skorzystac z oferty kolegi scanicwwo, mam do wejherowa 40min jazdy wiec zalatwie to na "poczekaniu", a jak uzbieram "wolna" 100wke na hamowanie w v-tech pogorze - napewno nie omieszkam umiescic wykresow - jak sie uda to przed/po - a jak nie to tylko po chipie.
pozdrawiam i nie lam sie scanicwwo -
scanikwwo - Sob Wrz 11, 2010 08:44
xtek napisał/a: | A co do obrazalskiego pana zalozyciela tematu - jak sie proponuje cos takiego to trzeba byc gotowym na krytyke a nie tylko liczyc na pochwaly i czerwony dywan. Zamiast szukac kozla ofiarnego, przyjrzyj sie lepiej sobie. Zaczynasz w stylu "o, pryszedlem tutaj dzis, zmajstrowalem cos ciekawego, potestowalem jeden dzien i chce od was pieniadze". Jak tutaj ktos zmajstruje cos wartego uwagi - np. lampka rezerwy to sie tym dzieli a nie od razu proponuje, ze za xxx zl moze nam tez to zrobic. |
Ja nie liczyłem na żadne super pochwały ochy i achy. Nie z tej gliny jestem ulepiony kolego. Poza tym lepiej gdybym nie napisał o tym, że coś zrobiłem? A powtarzam poraz kolejny - nie ja zaproponowałem - sam zacząłeś temat czy da radę przerobić Ci komputer, właśnie Ty jako pierwszy.
xtek napisał/a: | To chyba jednak nie byl 200SDI. Chodzi mi o 2 ostatnie punkty.
Ja to auto traktuje jako auto to jazdy, a nie takie, ktoremu warto stawiac pomniki. Zdecydowanie nie jest ciche. Rzeklbym raczej, ze jest wyjatkowo glosne. Z komfortem tez slabo. Jedyny plusy sa takie, ze jest tanie, dynamiczne i malo pali. |
Tak, to był 200SDi. W porównaniu do Hondy Civic 4G z pełnym przelotowym wydechem, twardą zawiechą i wydmuszką z tyłu, to uwierz mi - subiektywnie jest cisza i komfort.
xtek napisał/a: | O przepraszam, zapomnialem, ze naleze do biedoty i plebsu. Dobrze, ze na chleb mi starcza. Kajam sie i przepraszam, musze konczyc, bo ide stac w kolejce do OPS. Nie oznacza to jednak, ze nie moge wyglosic swojego zdania, bo tego mi nie zabronisz. To jest FORUM, a nie twoje podworko. Pozdro! |
Każda Twoja odpowiedź w temacie była okraszona niemałą dawką jadu. Na każdym kroku próbowałeś zrobić ze mnie amatora-przestępcę. Tak przynajmniej ja to odebrałem. Chyba nie tylko ja sądząc po wypowiedziach innych userów. Nikt nie zabrania Ci wygłoszenia swojego zdania - od tego jest forum. Zasad jego działania też nie musisz mi przedstawiać.
PEACE!
Edit: Auto odstawione, siostra szczęśliwa Najważniejszy cel osiągnięty
Mazak - Nie Wrz 12, 2010 00:50
scanikwwo napisał/a: | Chyba jednak pasuję bardziej do świata rdzewiejących Hond niż arystokratycznych Roverów... |
niestety ale niektórym arystokratom przewraca się w du&@ch i nic na to nie poradzimy ,a skoro wnosisz coś nowego czego jeszcze nikt tu nie wniósł to musi być podejrzane ,a przede wszystkim powinieneś robić to za darmo ,jestem z Polski i co Mnie to obchodzi że musiałeś coś zainwestować w wiedzę czy tam sprzęt powinieneś wrzucić mapy na "torrenty" z dokładnym opisem co ,jak ,gdzie i wszyscy byśmy byli zadowoleni. dla xtek, jest za drogo a dla goodhope , robisz za tanio i znajdź tu kompromis??? heh szkoda gadać...
nie jestem synem szejka naftowego i dla Mnie 450zł to nie mało i uważam że każdy ma prawo cenić swoją pracę i czas ,i mam nadzieję że kiedyś Twoja mapa zawita w moim rover-ku
pozdro
komarek666_2007 - Pon Wrz 13, 2010 19:07
witam
chciałem serdecznie podziękować kolegom, którzy czepiali się założyciela tego tematu. Nie wiem jak reszta, ale ja uważam temat za zamknięty.
dziękuję za uwagę i pozdrawiam
borek88 - Wto Wrz 14, 2010 14:58
no szkoda szkod ze sie to nie rozwinelo ze nikt tego nie wyprobuje i nie sprawdzi
scanikwwo - Sro Wrz 15, 2010 19:21
Moja siostra to wyprobuje i sprawdzi. Co do rozmów z szałtboxa (tak tak, też czytałem...), to uwierzcie mi - jeśli tylko silnik się wysra, to będziecie pierwszymi, którzy się dowiedzą. Niby gdzie indziej miałbym szukać motorowni? Poza tym nie robiłem jakiegoś super hardkoru. To nie jest Honda odporna na katowanie raz po razie. Zrobiłem na ile moja du*a stwierdziła, że jest OK, a szprzęgło się nie ślizgało.
Pływak - Sro Wrz 15, 2010 20:12
Skoro człowiek, który ma z nas największa wiedzę w temacie (goodhope) i nota bene zarabia tym na życie piszę, ze szkoda wydawać kasę na remap bo daje to niewiele więcej niż "chip za 7zł" to ja bym nawet przez chwile nie zastanawiał się nad wydaniem 1000zł, czy nawet 500zł u scanikwwo lub 300zł na promocji . Co do ceny to jeśli ktoś weźmie pod uwagę koszty utrzymania firmy/warsztatu/hamowni, kosztu opłacenia licencji i zakupu sprzętu to się okazuje, że 500zł (czy tam 450zł) za chałupniczą robotę to już tak wcale tanio nie jest...
borek88 - Sro Wrz 15, 2010 20:28
ale po co krytykowa od razu kogos kto cos robi??
jesli znajdzie chetnego jednego i bedzie zadowolony to znajdzie sie nastepny.
nie chcialem dyskutowac o cenie bo nie warto teraz ale przy cenie 300zl znalazlo by sie wielu chetnych bo to nawet z hamownia x2 i przesylka robi sie max 500-550zl
przy 500 plus te koszty to juz cena zbliza sie do np goodhope i kazdy wybierze kogos z zakladem tym sie zajmujacym
wolny rynek i nie potrzenie wszyscy tu kolege negowaliscie
choc ja osobiscie jestem i tak przekonany ze lepiej dolozyc troche i w moim przypadku zamieszkania jechac do goodhope
Raptile - Sro Wrz 15, 2010 20:38
Powiem tak wytarczy poczytac forum uk tyle z mojej strony . Jade niedlugo na czipa pzr
Pływak - Sro Wrz 15, 2010 20:47
Któryś raz z kolei czytam "poczytajcie forum UK" czy to jakaś wyrocznia jest? Może podacie konkretne linki (wykresy/opisy/itp.), a nie tajemnicze "forum UK" bo jak na razie ktoś gdzieś coś czytał, że niby na "forum uk" to po "tysiącpiecsetstodziewięćset" koni robią z SDi ale zero konkretów...
borek88 - Sro Wrz 15, 2010 20:50
dokladnie dawajcie linki dotyczace tez iDT bo ja sie gubie na ty forach uk
Raptile - Sro Wrz 15, 2010 20:59
Pływak, tak samo jak goodhope nei jest dla mnie żadnąwyrocznią i autorytetem a pałer baton to druciarstwo ( nie mówiąc juz że 0 konkretów batona i tej "niewielkiej" różnicy)
Pływak - Sro Wrz 15, 2010 21:12
Po pierwsze co ma goodhope do mojej prośby o linki do wykresów i opinii z tego tajemniczego forum UK? Po drugie to nie temat na dyskusje o tym czy goodhope jest dla kogoś wyrocznią czy nie (bo to, ze ma wiedzę w zakresie modyfikacji ECU większa od wszystkich wypowiadających się w tym temacie nie podlega dyskusji) ale dodam, że już raz "mądre głowy" weszły z nim w polemikę odnoście R75, a jeśli dobrze pamiętam jak zaproponował darmową usługę aby udowodnić swoją rację to chętnych nie było bo daleko i sro i tamto
Brt - Sro Wrz 15, 2010 21:29
Dla mnie sprawa jest prosta ... ile masz kasy i ile chcesz wydać kasy na moda tyle wydasz ... a ujawnianie prywatnej korespondencji właściwie zasługuje na warna ....
To wolny kraj ... nie chcesz kupować nikt Cie nie zmusza ... podaż i popyt same zweryfikują rynek ....... jak zawsze krytykantów wielu, a żaden nie ruszy, żeby zrobić cokolwiek choćby druciarskiego "batona" ...
Krzysi3k - Sro Wrz 15, 2010 22:39
Jeśli czyjś silnik ma się wysrać to mój najprędzej chip + wtryski + gówna.
Od 120 KM nic się nie stanie, NIC. Nawet z układem napędowym problemów nie będzie.
Angole z silnikami nie mają problemów - większy problem jest z układem napędowym.
ADI-mistrzu - Sro Wrz 15, 2010 23:00
Żeby nie było tak jak pisze Brt i udowodnić że tak nie jest, to poniżej przedstawiam wam mojego druciarskiego "batona" do zmiany map
Jak już ktoś napisał, na rynku konkurencja musi być
Pozdrawiam
Krzysi3k - Sro Wrz 15, 2010 23:41
ADI-mistrzu, Adi, ale zmiana map, a opornik to dwie różne rzeczy
desperado67 - Czw Wrz 16, 2010 02:17
Pływak napisał/a: | Któryś raz z kolei czytam "poczytajcie forum UK" czy to jakaś wyrocznia jest? Może podacie konkretne linki (wykresy/opisy/itp.), a nie tajemnicze "forum UK" bo jak na razie ktoś gdzieś coś czytał, że niby na "forum uk" to po "tysiącpiecsetstodziewięćset" koni robią z SDi ale zero konkretów... |
Sam link ci nic nie da jeśli nie jesteś zarejestrowanym członkiem danego forum UK
dobryziom - Czw Wrz 16, 2010 09:02
Pływak napisał/a: | Któryś raz z kolei czytam "poczytajcie forum UK" czy to jakaś wyrocznia jest? Może podacie konkretne linki (wykresy/opisy/itp.), a nie tajemnicze "forum UK" bo jak na razie ktoś gdzieś coś czytał, że niby na "forum uk" to po "tysiącpiecsetstodziewięćset" koni robią z SDi ale zero konkretów... |
spoko czego to tam w UK nie robią... a już nie raz na tym forum pokazałem ze ludki z UK na forum piszą również bajki... np. w sprawie Tomcata jak z tym niutkiem powyżej 240 który zabija skrzynie... wiec zgadzam się w 100% z Pływakiem.
Raptile napisał/a: | Pływak, tak samo jak goodhope nei jest dla mnie żadnąwyrocznią i autorytetem a pałer baton to druciarstwo ( nie mówiąc juz że 0 konkretów batona i tej "niewielkiej" różnicy) |
żabol trochę mnie dziwi takie podejście bo jak dla mnie w sprawie tuningu diesla jest najbardziej kompetentna osoba na tym forum żeby się wypowiadać ewentualnie krytykować... a Ty obstajesz przy nowym koledze który dopiero się uczy tego silnika? trochę paranoja?
Remigiusz - Czw Wrz 16, 2010 22:59
ADI-mistrzu, Rob rób będziemy testować w idt
Alexi - Pon Paź 18, 2010 07:55
A mam takie pytanie. Czy w tym legalnym warsztacie to mapy są modyfikowane na bieżąco czy są po prostu wgrywane gotowce jak leci? Kolega (inne autko Ford focus) robił chipa u profesjonalistów co kosztowało go około 1400 PLN. Powiedział on, że wykres hamowni bez moda jest wysyłany razem ze stara mapą do SPECA i tenże spec modyfikuje mapę na podstawie wykresu z hamowni. Czyli dla różnych samochodów mapy będą się różniły bo w grę wchodzi sporo parametrów. Nie będę podawał nazwy zakładu nie chcę robić kolejnej reklamy bo być może znów ktoś wpadnie na forum i będzie krzyczał, że to co się robi za 1000 to zUo i należy z tym jak najszybciej skończyć. BTW nie wszystko co najdroższe i opieczętowane MARKĄ jest najlepsze.
Tak ma się sprawa w pewnej firmie dla naszych Roverków.
maciej - Pon Paź 18, 2010 08:22
alexi napisał/a: | Tak ma się sprawa w pewnej firmie dla naszych Roverków. |
Jedno mnie zastanawia w tych "danych"...
Może coś mi umknęło na forum, ale był kiedyś wątek, z którego wynikało, że w R75 różnica CDT => CDTi wynika wyłącznie z softu i używając T4 z odpowiednią, kupioną przez oficjalną sieć dystrybucyjną, płytą można programowo z CDT zrobić CDTi, właśnie zmieniając mapy na inną wersję, ale również przygotowane przez fabrykę.
W świetle takiej informacji wydaje się, że te dane ze zrzutów są "wyssane z palca", bo dlaczego, modyfikując soft w CDT można uzyskać +25 KM (czyli 141 KM), a modyfikując CDTi można również uzyskać +25 KM (czyli 156 KM)?
Zastanawia mnie, że, jeśli to co na forum widziałem jest prawdą, to to jest ten sam silnik i różni się tylko softem, to modyfikując soft możnaby z obu wersji osiągnąć ten sam wynik (albo 141 albo 156 KM), a tu są dwa różne...
Patrząc na to mam wrażenie, że piszący tą "ofertę" nie miał specjalnego pojęcia o tych silnikach i napisał to "bo tak mu się wydawało, że można łatwo dodać 25 KM"...
Nie wydaje Wam się?
I jeszcze dwie wpadki - dlaczego w R220 105 KM da się zrobić i chip i box, a w R420 105 KM tylko box?
Ciekawostka, nie?
Bo to, że ktoś się myli w oznaczeniach, które wskazują na silnik, to już "drobiazg".
Przecież 420 Di ma 86 KM, nie ma intercooler'a i ma mechaniczne sterowanie pompą, a tu mamy 420 Di 105 KM, a do tego można uzyskać ten sam wynik przy box'ie, co przy silniku SDi z R220...
To w końcu ten sam silnik czy nie?
To raczej też świadczy o niedużej wiedzy tych "fachowców" nt. naszej marki.
Alexi - Pon Paź 18, 2010 08:26
Być może i tak jest. Ale chyba ma coś na poparcie swoich założeń? To profesjonalny warsztat z hamownią i jeśli przyrost jest niezadowalający to zawsze można sprawdzić zrezygnować z usługi i nie płacić za to. BTW ten kto robił stronę wcale nie musiał się znać na silnikach Kolega nie narzeka na chipa u siebie wręcz przeciwnie jest nim zachwycony i zawsze jak o nim opowiada ma wielokrotny orgazm. Oczywiście pierwsze co to należało by zapytać kogoś kompetentnego w siedzibie firmy w 4 oczy lub jak w moim i twoim przypadku macieju 6
Dziwne jest w tym to, że chyba tylko w Roverkach Box może zdziałać więcej niż chip Was ist Das?
szoso - Pon Paź 18, 2010 08:33
maciej napisał/a: | Przecież 420 Di ma 86 KM, nie ma intercooler'a i ma mechaniczne sterowanie pompą |
jesteś w błędzie, ja mam Di i jest to samo co Sdi, patrz dane techniczne
maciej napisał/a: | To raczej też świadczy o niedużej wiedzy tych "fachowców" nt. naszej marki. |
i twojej również
tronsek - Pon Paź 18, 2010 08:35
maciej napisał/a: | Przecież 420 Di ma 86 KM, nie ma intercooler'a i ma mechaniczne sterowanie pompą, a tu mamy 420 Di 105 KM... | Nie masz racji maciej. R420Di, SDi, GSDi ma intercooler i moc 105KM. Natomiast bez IC, z mechaniczną pompą i moca 86KM to R420D, SD.
Tu masz to fajnie opisane.
http://www.roverki.pl/por...ie-literki.html
maciej - Pon Paź 18, 2010 08:38
alexi, ja nie mam zamiaru nic chipować, ale nie lubię braku profesjonalizmu.
Co mnie obchodzi kto robił stronę i na czym się znał?
Te dane wyglądają, jakby zostały "wzięte z sufitu" i jak ktoś by się decydował, to warto zwrócić na to uwagę i przemyśleć pod kątem wiarygodności kogoś, kto się tak mało profesjonalnie reklamuje.
A co do wrażeń Twojego kolegi, to znam dokładnie jedną osobę, która przyznała się, że chip nie spełnił jej oczekiwań i nie miała "wielokrotnego orgazmu" opowiadając o tym jak to chip ten orgazm wydłużył. Czasem myślę, że chipy tylko po to są...
Nie wiem, jak jest w przypadku Twojego kolegi, ale, jeśli chodzi o moich znajomych, którzy mają podobne efekty, to dla mnie jest to takie połączenie efektów rzeczywistych, efektu placebo i niechęci przyznania się do tego, że jednak coś za co zapłaciło się kupę kasy nie spełnia do końca oczekiwań.
Alexi - Pon Paź 18, 2010 08:41
O nie nie nie. Ja tym samochodem jeździłem i przed i po i powiem to samo co i on. Składa się do pociśnięcia jak Chuck Norris do kopa z półobrotu. To nie ten sam pojazd. A i wykres mówi to samo. Postaram namówić go by wysłał mi ten wykres. I powtarzam się, że jeśli nie spełnia oczekiwań zostajemy przy swoim starym i nie płacimy
maciej - Pon Paź 18, 2010 08:46
tronsek napisał/a: | Nie masz racji maciej. R420Di, SDi, GSDi ma intercooler i moc 105KM. Natomiast bez IC, z mechaniczną pompą i moca 86KM to R420D, SD. |
aaa... Przepraszam, kurcze, masz rację. Coś mi się pomyliło.
Ale w takim razie, to skoro to na pewno ten sam silnik i dlaczego w R220 da się zrobić chip, a w R420 nie.
[ Dodano: Pon Paź 18, 2010 09:46 ]
szoso420 napisał/a: | maciej napisał/a: | To raczej też świadczy o niedużej wiedzy tych "fachowców" nt. naszej marki. |
i twojej również |
Absolutnie tak.
Tylko ja za tą wiedzę nie próbuję brać od ludzi sporych pieniędzy, a diesel'e nie są moim polem zainteresowania, podczas, gdy dla fachowców od chip-tuningu to właśnie turbo-diesel'e są głównym polem do popisu, a tu nawet moja pomyłka w jednym punkcie nie zmienia tego, że w dwóch pozostałych, które wymieniłem, to jakoś niepokojąco dla mnie ta oferta wygląda.
szoso - Pon Paź 18, 2010 08:49
tak czy tak niewiedza jest po stronie tunera, który widocznie nie wie że ten sam silnik jest w 400 i da się go również zakuć
xtek - Pon Paź 18, 2010 08:50
Cytat: | Te dane wyglądają, jakby zostały "wzięte z sufitu" i jak ktoś by się decydował, to warto zwrócić na to uwagę i przemyśleć pod kątem wiarygodności kogoś, kto się tak mało profesjonalnie reklamuje. |
Bo to v-tech jest, a jeszcze nie slyszalem, zeby ktos ich chwalil.
Alexi - Pon Paź 18, 2010 08:55
No to gratuluje bo właśnie usłyszałeś. I po co podawać nazwę firmy? Żeby znów zamieszanie robić? Jeśli po rozmowie z fachowcem okazało by się, że nie wie o co kaman to po co się dalej z nim zadawać??
Pływak - Pon Paź 18, 2010 09:03
maciej napisał/a: |
A co do wrażeń Twojego kolegi, to znam dokładnie jedną osobę, która przyznała się, że chip nie spełnił jej oczekiwań i nie miała "wielokrotnego orgazmu" opowiadając o tym jak to chip ten orgazm wydłużył. Czasem myślę, że chipy tylko po to są...
Nie wiem, jak jest w przypadku Twojego kolegi, ale, jeśli chodzi o moich znajomych, którzy mają podobne efekty, to dla mnie jest to takie połączenie efektów rzeczywistych, efektu placebo i niechęci przyznania się do tego, że jednak coś za co zapłaciło się kupę kasy nie spełnia do końca oczekiwań. |
Sam goodhope czyli osoba która zarabia tym na życie pisał w temacie, że chip w L-serii jest po prostu nieopłacalny bo efekt końcowy nie jest adekwatny do kosztów więc coś w tym musi być po za tym tak jak piszesz trudno się przyznać, ze jednak wydało się 1Kzł na coś co nas w pełni nie zadowala. Co innego inne silniki np. w takim JTD 115KM bez problemu softem można zrobić 150KM. Myślę że za przyrost rzędu ~30KM i ~60NM już jest odczuwalny i z takiego wyniku można być zadowolonym bez podejrzeń o efekt placebo
maciej - Pon Paź 18, 2010 09:42
alexi napisał/a: | I po co podawać nazwę firmy? |
Może po to:
alexi napisał/a: | No to gratuluje bo właśnie usłyszałeś. |
alexi napisał/a: | Żeby znów zamieszanie robić? Jeśli po rozmowie z fachowcem okazało by się, że nie wie o co kaman to po co się dalej z nim zadawać?? |
Ale po to jest forum, żeby właśnie wymienić takie informacje i wrażenia, również nt. konkretnych firm. Jeśli stwierdzę, że ktoś "nie wie o co kaman", to na pewno warto taką sytuację tu opisać, bo może to komuś pomoże i uchroni go przed stratą czasu i pieniędzy.
Jedyne co, to trzeba takie informacje popierać konkretami - skąd takie informacje, co było dobrze/źle, jakie bzdury fachowiec nawygadywał itp, bo rzucanie ogólników nikomu nie pomoże, a tylko zaciemni obraz.
[ Dodano: Pon Paź 18, 2010 10:42 ]
A kontynuując czepianie się tej oferty, od czego dziś zacząłem...
3. Przecież Streetwise ma chyba ten sam silnik, co 25 i 45, więc skąd znów różnica w sprawie możliwości użycia "chipa"
4. Jw w sprawie R620/R600 vs. R220
Ktoś się nie przyłożył i nie wiedział, że dieselki 2.0 serii L z tego samego roku są takie same w R200/400/600 oraz z 25/45/Streetwise i w obu przypadkach rozróżnił je na dwa "podtypy" (chipowalne i niechipowalne), co raczej nie ma chyba uzasadnienia w rzeczywistości.
Alexi - Pon Paź 18, 2010 09:43
No więc piszę, że postaram się wyżyłować od niego wykres bo moje wrażenia i jego już opisałem. Może i racja ja przykład podałem ale kolega xtek powiada że wszyscy narzekają na te firmę. Razem z moim kumplem był facet nie pamiętam z jakim autkiem i nie dało się wycisnąć z pojazdu nic godnego uwagi toteż koleś nie zapłacił a firma się też kasy nie domagała bo i za co? Moje zdanie jest takie: nie przekonasz się jeśli sam nie zbadasz sprawy. A zwrot kasy to chyba prawo każdego konsumenta. Na podstawie pojazdu kolegi chętnie bym skorzystał z ich usług.
maciej - Pon Paź 18, 2010 09:50
alexi napisał/a: | Może i racja ja przykład podałem ale kolega xtek powiada że wszyscy narzekają na te firmę. |
No i właśnie udowodniłeś, że nie ma racji.
alexi napisał/a: | Moje zdanie jest takie: nie przekonasz się jeśli sam nie zbadasz sprawy. |
Ale warto wiedzieć co badać.
Zwykle jest tak, że odruchowo traktujesz właściciela warsztatu/mechanika za zawodowca i mu ufasz, a jeśli jesteś ostrzeżony, to wcześniej poczytasz, zadasz mu kilka dodatkowych pytań i rzeczywiście będziesz miał szansę się sam przekonać.
To trochę jak z "Chcę kupić Roverka" - na podstawie zdjęć nie ocenisz dokładnie stanu danego egzemplarza, ale jesteś w stanie ostrzec kupującego, na co sam powinien zwrócić uwagę oglądając auto (np. źle spasowany zderzak, znaczki w złym miejscu klapy itp) - i tak on podejmie decyzję, ale będzie miał trochę szersze spojrzenie.
alexi napisał/a: | A zwrot kasy to chyba prawo każdego konsumenta. |
No tu nie jest tak prosto.
Trochę dużo tu uznaniowości i "wiedzy magicznej" np. kilkakrotnie słyszałem o sporych różnicach wyników między różnymi hamowniami, więc obawiam się, że nawet takie "konkretne" parametry tuningu mogą być zafałszowane, a to one mogłyby być podstawą do takiego zwrotu.
Poza tym lepiej przemyśleć sprawę wcześniej, niż potem bujać się ze "zwrotami" i "udowadniać tunerowi, że nie jest się wielbłądem".
xtek - Pon Paź 18, 2010 10:20
V-tech ma to do siebie, ze jest w prawie kazdym wiekszym miescie. Ja mowilem na przykladzie krakowskiego.
maciej - Pon Paź 18, 2010 10:51
xtek napisał/a: | V-tech ma to do siebie, ze jest w prawie kazdym wiekszym miescie. Ja mowilem na przykladzie krakowskiego. |
Ale nie napisałeś, czy słyszałeś coś zlego, a jeśli tak to co.
Pisząc:
xtek napisał/a: | Bo to v-tech jest, a jeszcze nie slyszalem, zeby ktos ich chwalil. |
piszesz coś co wygląda negatywnie, ale tak naprawdę nie niesie żadnej informacji, bo nie piszesz zupełnie nic konkretnego - nawet nie piszesz, że słyszałeś, że ktoś mówił coś złego, a skoro się wypowiadasz, to fajnie byłoby, gdybyś to choć trochę uzasadnił.
xtek - Pon Paź 18, 2010 11:24
http://www.google.pl/sear...=utf-8&oe=utf-8
i polowa forum
http://www.racingforum.pl/
pierwsze z brzegu:
http://www.racingforum.pl...showtopic=32582
Jak ktos chce, to sobie poczyta i wyciagnie wnioski sam.
Krzysi3k - Pon Paź 18, 2010 13:46
alexi, lepiej dawaj do Białego do tego tunera co mi robił. Za mniejsze pieniądze super Ci zrobi.
Alexi - Pon Paź 18, 2010 19:56
Daj jakieś namiary na PW. Jak tylko uporam się z dotychczasowymi wydatkami podejmę się tego
Krzysi3k - Pon Paź 18, 2010 20:04
www.turbodiesel.pl
scanikwwo - Pon Paź 18, 2010 22:33
A byłeś sam, czy tak tylko wyczytane informacje (dezinformacje?) przytaczasz? Kolejna urban legend? Jakoś mój ojciec w V-tech pomorze robił 3 auta i zawsze był (jest do tej pory) zadowolony.
maciej napisał/a: | piszesz coś co wygląda negatywnie, ale tak naprawdę nie niesie żadnej informacji, bo nie piszesz zupełnie nic konkretnego - nawet nie piszesz, że słyszałeś, że ktoś mówił coś złego, a skoro się wypowiadasz, to fajnie byłoby, gdybyś to choć trochę uzasadnił. |
+1 - też chciałbym poznać te wszelkie sprzeciwy i doświadczenia związane z partactwem V-techu.
mathew - Sro Mar 02, 2011 12:28
szacun dla scanika. . . całego tematu jeszcze nie przeczytałem, ale w wolnej chwili to zrobie. Widzę, że scanikwwo robi niezłą aferę nie tylko na forum 4g fanatics. . Jak civic 4 g się nie decydowałem na mody ECU tak tutaj się zastanowie jak oswoje się z samochodem i jak się dowiem czy jest to możliwe w 20T2R bo tu jest mechaniczna pompa paliwa no i nie ma IC ,. . .
szoso - Sro Mar 02, 2011 15:22
mathew, u ciebie to można jedynie podkręcić turbo i dawkę paliwa
Brt - Sro Mar 02, 2011 21:04
i dorzucić IC co w sumie razem da moc >100KM
nygus1986 - Czw Mar 10, 2011 15:14
Witam posiadam rovera 420 SDI marzec 2000 koncowka produkcji.Autko sprowadzone rok temu z niemiec od 50 letniej kobiety (dane z BRIEF) wszystkie papiery ksiazka serwisowa przebieg udokumentowany 211 tys. Ale do rzeczy we wtorek jade na chipa do C-TRONIC w Żernikach Wrocławskich cena promocyjna do konca marca 700zl na ten typ komputera sterujacego wiec jade bo od dawna sie przymierzalem oto ich stronka http://www.c-tronic.pl/ po wtorku 15.03.2011 napisze co i jak wyszlo jakie efekty itp dodam ze silnik zdrowy nie kopci ani grama spalanie do teraz okolo 5,7 - 6 litrow nie wiecej olej LIQUI MOLY 10W40 SUPERLICHLAUF (150zl/5l) polecam zadne tam castrole rozlewane w rumunii LIQUI jest czysto niemiecki tam prodikowany tam rozlewany.A wiec do wtorku PANOWIE POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH
Jugol - Sob Lip 16, 2011 22:20
marzec już minął, napisz jakie wrażenia po tunie
|
|