Zobacz temat - [Rover 25] 1.4 Impression S - ubywa wody/gaśnie i śmierdzi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25] 1.4 Impression S - ubywa wody/gaśnie i śmierdzi

pioteroski - Nie Sie 29, 2010 20:40
Temat postu: [Rover 25] 1.4 Impression S - ubywa wody/gaśnie i śmierdzi
tak jak w temacie

kupiłem 2 tygodnie temu roverka za niewielkie pieniadze
silnik 1.4 16 V k4M

pierwszy problem jaki zauwazylem to ubywajaca woda, aczkolwiek wyciekow nigdzie nie widzialem
drugi to brak mocy, przy wyzszych prekosciach jedzie jak mul i w ogole nie przyspiesza
spalanie to min 8-9 litrow z trybie 70trasa/30miasto

a dzis rano po ok 20km wycieczce zaczal sam gasnac, ciezko odpalal i smierdzial jakby paliwem ale troche inaczej

prosilbym o jakies sugestie, dizekuje!

leszczu - Pon Sie 30, 2010 17:55

Dla mnie to wygląda na HGF czyli na padniętą uszczelkę pod głowicą. Dla pewności możesz sprawdzić poziom oleju czy się nie zwiększył i czy nie masz mazi w zbiorniczku lub pod korkiem wlewu oleju.
pioteroski - Pon Sie 30, 2010 18:33

dzis wracalem w z pracy i nagle cala woda wywalila
korek od zbiorniczka gdzies sie zagubil

patrzylem wstepnie to tak jaby gdzies u dolu silnika w okolicy rozrzadu byl wyciek ale nie jestem pewien na 100%, woda poprostu sikala w dol... taki pech

leszczu - Pon Sie 30, 2010 18:38

pioteroski napisał/a:
korek od zbiorniczka gdzies sie zagubil

:shock: :shock: :shock: Jak to zagubił.

pioteroski - Pon Sie 30, 2010 18:44

nie wiem czy sam sie nie okdrecil po tym jak go niedokrecilem czy cos:/ sam zglupialem ale tym to sie nei martwie az tak...
sobrus - Wto Sie 31, 2010 12:05

A ja bym sie martwił bo taki nagły wyciek wody jest zabójczy dla każdego silnika, a co dopiero aluminiowego.

Generalnie sądzac po objawach ja bym tym samochodem nie jeździł, tylko od razu udał sie do mechanika, bo inaczej murowany HGF.

Choć bardzo prawdopodobne że HGF już jest, a to są tylko objawy.
Wszystko co napisałeś może być spowodowane właśnie padniętą uszczelką.

Sprawdz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju. Sprawdź czy olej jest czysty. Czy dymi na biało?

Jeżeli jeździsz na mieszance oleju, płynu chłodniczego i paliwa, to nic dziwnego że śmierdzi, nie ma mocy i nie chce palić.

pioteroski - Wto Sie 31, 2010 20:54

powiem tak:

olej jest czysty
w chlodziwie nic nie ma - korek sie znalazl o dziwo moze nie byl dokrecony i spadl

samochod w ogole nie dymil od poczatku (moze dlatego ze w ukladzie jest woda)
pali nonstop na 3 gary tak jakby jeden cylinder nie palil paliwa i dlatego smierdzi, moze swieca?
aha co do pracy silnika, ciezko odpala, jak sie juz odpali to chodzi, po dodaniu gazu i odczekaniu az zejdzie z obrotow, ma tendencje do gasniecia i nierownej pracy, wtedy ponownie ciezko go znow odpalic, ale jesli powoli zejdzie sie z obrotow uzywajac pedalu gazu wtedy nie gasnie ale wraz chodzi na 3 gary

samochodem nie jezdze

a co do wycieku, to cieknie tylko kiedy samochod juz pochodzi pare minut, czyli kiedy wlacza sie chyba duzy obieg, cieknie od strony rozrzadu, moze wlasnie pompa wody

sprzedawca mowil ze wymienial uszczelke na metalowa, moze wymienial moze nie, kwitka nie mam a wiadomo jak to jest kiedy sie wierzy obcej osobie, to samo tyczy sie rozrzadu (niby byl wymieniony przy 115tys mil) teraz mam 124tys, moze byl wymieniony bez pompy ktora wlasnie teraz kojtnela

truten23 - Sro Wrz 01, 2010 09:44

Z wywaleniem wody to może być tak, że spadł Ci korek, nie było ciśnienia w układnie i woda przedwcześnie się zagotowała. Sprawdź tą pompę. A co do metalowej uszczelki, to ma ona taki listek metalu który wystaje z pod głowicy. Jest przy "kancie" głowicy nad kolektorem wydechowym. :cool:

[ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 10:44 ]
Aha i może leje Ci się płyn też do 4 cylindra poprzez uszczelkę kolektora dolotowego? Może masz też problem z jedna świecą...

Grzem - Sro Wrz 01, 2010 11:43
Temat postu: Odnośnie jazdy jak muł
Sprawdź, czy silnik wchodzi na właściwe obroty (max 6800 pod obciążeniem czyli np w czasie jazdy). Skoro odkupiłeś roverka może być tak jak u mnie było że poprzednik zdemontował s-k a na lince taki cyngwajs jest i on sie kręci jak chce. U mnie wykręcał 4500 max też był muł . Po ustawieniu obrotów zmieniając położenie tego cyngwajsa problem zniknął. :idea:
pioteroski - Sro Wrz 01, 2010 17:47

dzieki zaraz posprawdzam to co napisaliscie

silnik z tego co pamietam na pierwszych biegach wkreca sie do odcinki, problem pojawia sie pozniej przy wyzszych predkosciach, nie ma mocy

wczesniej poogladalem nieco silnik i tak:

w czasie kiedy jest zimny i chodzi na luzie ledwo co pokapuje, zdjalem wiec obudowe rozrzadu, przygazowalem troche zeby nabral temperatury i widac byla jak woda sika po rolkach i pasku rozrzadu po jego wewnetrznej stronie

jesli chodzi o uszczelke dolotu, tez myslalem ze cos moze byc z nia nie tak, kupilem nawet nowa ale totalnie nei wiem jak sie zabrac za wymiane

aha, po wlaczeniu stacyjki slychac delikatne bulgotania w okolicy rolki/pompy, podobnie jest kiedy dmucha sie w korek zbiorniczka wyrownawczego, czy to mozliwe zeby taki wyciek byl w uszczelce od glowicy?

silnik jak chodzil tak chodzi dalej warczac, wiec zrobilem taki test ze w czasie pracy silnika pokolei odpinalem kazda ze swiec, za kazdym razem mialo to wplyw na prace silnika czyli mialem wrazenie ze wszystkie gary chodza, to samo jest z kolektorem, rownomiernie kazda rura sie nagrzewa i jest b goraca

truten23 - Czw Wrz 02, 2010 22:54

pioteroski napisał/a:
w czasie kiedy jest zimny i chodzi na luzie ledwo co pokapuje, zdjalem wiec obudowe rozrzadu, przygazowalem troche zeby nabral temperatury i widac byla jak woda sika po rolkach i pasku rozrzadu po jego wewnetrznej stronie

Kolego, to się jeszcze zastanawiasz co zrobić ?? :shock:
pioteroski napisał/a:
jesli chodzi o uszczelke dolotu, tez myslalem ze cos moze byc z nia nie tak, kupilem nawet nowa ale totalnie nei wiem jak sie zabrac za wymiane

Odkręcasz kolektor i wymieniasz, żadna filozofia :cool:

pioteroski - Sro Wrz 15, 2010 12:42

sprawa na dzis dizen wyglada tak, zrobilem cala glowice (wszystkei uszczelki, rozrzad i pompe wody - wydalem fortune w anglii ale musialem wrocic w danym terminie do polski - dodam ze poprzednia uszczelka byla ok, wymieniona niedawno ale glowica nie byla planowana, ale nie puszczala mimo wszystko wody

samochod nie sprawial wiekszych problemow na drodze do polski procz tego ze... nie mial mocy, w jednej chwili byl troche zwawszy, ale chyba wraz nie taki jaki powinien byc, a w drugiej chwili jest totalnym mulem i z pedalem w podlodze jedzie max 130

przed wyjazdem silnik ciezko odpalal, chodzil nierowno i szarpal przy ruszaniu ze trzeba bylo operowac mocno sprzeglem zeby nie gasl, palil tez chyba troszke wiecej, tak z litr/dwa czyli ok 9-10l przy spokojenj jezdzie

po przebytej podrozy (2100km) duzo sie poprawilo, rzekl bym ze jest PRAWIE w normie, rano odpala tez duzo lepiej, delikatnie nim jeszcze poszarpuje w czasie jazdy, czyli wraz cos jeszcze jest nie tak, i dalej troszke muli przy wiekszych predkosciach

kable i swiecie tez wymienione, przepustnice z grubsza wyczyscilem, byl w niej na dnie stary oleisty brunatny osad/zaciek, filtr paliwa nowy, powietrza tez

moja diagnoza to sonda, ale nie mam aktualnie jej jak sprawdzic, ale moze ktos ma jeszcze jakies pomysly?

truten23 - Sro Wrz 15, 2010 23:49

Hejka, metoda sprawdzania sondy lambda była gdzieś na forum, potrzebny będzie miernik.
Ehh, dzisiaj juz nie poszukam, pora iść spać :>