Zobacz temat - [R420Di '96] Wykres, mało koni na serii
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R420Di '96] Wykres, mało koni na serii

szoso - Pon Wrz 06, 2010 20:16
Temat postu: [R420Di '96] Wykres, mało koni na serii
Witam
byłem na przenośnej hamowni, wyszło 96KM i 190nm na serii
pomiar był robiony na 3 biegu podczas jazdy
na ile jest wiarygodna taka hamownia?
silnik wydaje się być w dobrej kondycji, turbo dmucha 0,9 bara może nawet ciut więcej, nie czuć żeby był słaby a pomiar mnie trochę zmartwił

Krzysi3k - Pon Wrz 06, 2010 20:33

Strasznie malutki ten wykres. Wstaw na photobucket czy cuś ;)
Jak tak patrze to wydaje się być ok przebieg momentu... bardzo ładny, nie to co w iDT :(
Skoro u mnie wyszło w porządku, to chyba wiarygodna ta hamownia :)
Jedyne co rzuca się w oczy to strasznie wysoko max moment obrotowy... ale w sumie płasko dość jest...
Już wiesz, że turbo tyle dmucha? Czyli dmucha ok... Wywal kata moim zdaniem, może być już rozwalony.

szoso - Pon Wrz 06, 2010 20:46

Krzysi3k napisał/a:
Już wiesz, że turbo tyle dmucha?

wiem
Krzysi3k napisał/a:
Skoro u mnie wyszło w porządku, to chyba wiarygodna ta chamownia :)

może u mnie coś poszło nie tak, będę szukał rolek gdzieś w okolicy
może powinno się hamować na wyższym biegu?

Krzysi3k - Pon Wrz 06, 2010 20:49

szoso420, kurde marzenie taki wykres od dołu :(
Ja chce Mafam :(
Jak masz jakąś to sprawdź, zobaczymy :)

Raptile - Pon Wrz 06, 2010 20:53

też mi sie wydaje że kat dławi silnik. i turbo dmucha 0.9 tylko zakakujaco ten niutek wysoko
szoso - Pon Wrz 06, 2010 21:06

Raptile napisał/a:
i turbo dmucha 0.9

to chyba dobrze że tyle?
Raptile napisał/a:
tylko zakakujaco ten niutek wysoko

no właśnie co z tym? czemu tak wysoko?
Raptile napisał/a:
kat dławi silnik

mam go wywalić tak na pałę?

Markzo - Pon Wrz 06, 2010 21:06

bieg na ktorym się auto hamuje ma znaczenie, powinno byc przełożenie zblizone do 1;1 z reguły jest to 4 bieg.
Pływak - Pon Wrz 06, 2010 21:12

Tak pojechałeś z biegu na tą hamownie czy poczyściłeś wszystko przed pomiarem? Po za tym to auto ma 14lat te 9KM mogło po prostu zdechnąć no i hamownia podwoziowa była by bardziej wiarygodna...
tronsek - Pon Wrz 06, 2010 21:31

Cytat:
bieg na ktorym się auto hamuje ma znaczenie, powinno byc przełożenie zblizone do 1;1 z reguły jest to 4 bieg.
Dokładnie :taa: trzeci bieg ma 1,222 a czwarty ma 0,848. Jak powtórzysz hamownię na 4 biegu, to wtedy może wyjść, że trzyma serię.
szoso - Pon Wrz 06, 2010 21:31

Pływak napisał/a:
Tak pojechałeś z biegu na tą hamownie czy poczyściłeś wszystko przed pomiarem?

pojechałem robić czipa a skończyło się na samym hamowaniu, egr mam zaślepiony a kolektor dolotowy tez był czyszczony z nagaru, nic więcej nie czyściłem

goodhope - Czw Wrz 09, 2010 20:49

Nie zależnie od przełożenia moc wyjdzie taka sama.
Abstrahując już od samej poprawności wykonanego pomiaru i realności wskazań dynometa.

Natomiast przełożenie ma wpływ na przebieg krzywej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów, tym bardziej dla silników z WG.

Pomiar trwał zapewne 7-8 sekund rozpędzania ?
Dla tej turbinki to za mało.

W trybie obciążeniowym na rolkach rozpędzanie trwa co najmniej 20-25 sekund dla tego silnika.

szoso - Pon Wrz 13, 2010 18:50

goodhope napisał/a:
Pomiar trwał zapewne 7-8 sekund rozpędzania ?

mogło tyle być
czyli mam rozumieć że pomiar jednak był niedokładny?

goodhope - Wto Wrz 14, 2010 11:09

dokładnie tak

Aby dynomet dał w miarę realny przebieg krzywych potrzebuje co najmniej 4 biegu.
A ten bieg to już spora prędkość, duże opory wiatru którego z każdym pomiarem kierunek może się zmieniać, a spory uciekający kawałek drogi może mieć różne pochyłości.

A to powoduje spore rozbieżności w powtarzalności pomiarów dynometem.
Dlatego większość "dynometowców po przesiadało się na hamownie stacjonarne.

dobryziom - Wto Wrz 14, 2010 11:25

dokładnie ulica to jest fajna ale do strojenia a nie pomiarów...
Krzysi3k - Wto Wrz 14, 2010 11:29

A mi wyszło dobrze przez przypadek :???: ;)
Pływak - Wto Wrz 14, 2010 19:06

Krzysi3k napisał/a:
A mi wyszło dobrze przez przypadek :???: ;)


Weryfikowałeś już pomiar?

Krzysi3k - Wto Wrz 14, 2010 19:14

Jeszcze nie, dopiero jak się rok akademicki zacznie to się wkręce, ale seria wyszła w porządku.
Z filtrem papierowym 101 KM, z wkładką 103 KM.

Remigiusz - Pią Lis 04, 2011 21:49

Cos nie tak tez z tym wykresem jest, zle trochę obcięte jest to i na 3.biegu tez tez coś nie tak :roll: Ale malutko :D