Zobacz temat - [R25 1.6IXL 03r] Probelm z automatyczną skrzynią biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.6IXL 03r] Probelm z automatyczną skrzynią biegów

damiano127 - Wto Wrz 14, 2010 20:33
Temat postu: [R25 1.6IXL 03r] Probelm z automatyczną skrzynią biegów
Witam wszystkich
Kupiłem trzy miesiące temu rovera 25 z automatyczną skrzynią biegów, pojeździłem nim 1,5 miesiąca i niestety skrzynia ta się rozsypała, przy dodaniu gazu wchodzi bieg 1, 2, 3 a następnie skrzynie wysprzęgła i auto natychmiastowo zwalnia, wzrastają obroty. Z tego co sie zorientowałem nie ma sensu naprawiać takiej skrzyni koszty ok 3500zł wiec chce zamienić automat na manual i wiem ze potrzebuje skrzynie biegów, sprzęgło, docisk, mechanizm zmiany biegów na tym moja wiedza się kończy więc chciałem zapytać czy w roverze 25 z manualną skrzynią biegów sprzęgło jest na linkę czy jest wspomagane hydraulicznie bo jednak ta druga opcja by mnie interesowała. Proszę o pomoc

Markzo - Wto Wrz 14, 2010 20:36

Najprościej i najszybciej, to podjedź do kogoś kto ma 1.4/1.6 w budzie R200 i porównaj, potrzebujesz także komplet pedałów, sprzęgło R200 ma chyba hydrauliczne, więc cały osprzęt też :/ chyba najrozsądniej jest poszukać uderzonego europejskiego R200 i przełożyć wszystkie graty, a reszte opchnąć, wyjdziesz na +.
damiano127 - Wto Wrz 14, 2010 21:16

Dziękuje za zainteresowanie i odpowiedz, będzie bardzo przydatna.
Pozdrawiam

Chester - Wto Wrz 14, 2010 21:30

Markzo napisał/a:
sprzęgło R200 ma chyba chydrauliczne
R200 ma sprzęgło mechaniczne linka (2 rodzaje) :))
damiano127 - Sro Wrz 15, 2010 18:47

to jaki model może mieć hydraulikę by można było wszystko jakoś dopasować do R25???
kzrr - Sro Wrz 15, 2010 19:16

inny R25 :) tylko tak samo jak poprzednio napisali jakiś anglik rozbity czy coś.
piotrekcrash - Sro Wrz 15, 2010 19:23

damiano127, wg mnie najlepiej kup skrzynie i kompletne sprzęgło z 200/25 1.4-1.6L
mechanizm wybieraka ( musisz zobaczyć czy w dolnej belce masz otwory na przykręcenie go)
kompletne pedały i linkę sprzęgła.


Jeżeli buda w automacie nie różni się niczym od tej w manualu to prosta sprawa zamieniasz całe pedały razem z podstawąm montujesz linke sprzęgła w ścianie grodziowej (o ile w twojej budzie jest otwór na to ja nie to trzeba wiercić.

Wywalasz mechanizm lewarka skrzyni z automatu montujesz ten manualny i łączysz go cięgnami ze skrzynią

I powinno być po temacie ale musisz pamiętać, że pewnie rozrusznik też trzeba zmienić bo zapewne w automatycznej skrzyni jest inny no i nie mam pojęcia jak z długością półosi czy jest ta sama czy inna. najlepiej podjechać do jakiegoś szrotu specjalizującego się w roverach zapytać o wszystjko i wziąć z jedngo miejsca wszystkie części bo na pewno będzie wtedy dużo taniej.

Takich szrotów nie brakuje w mojej okolicy są co najmniej dwa.

Pozdr.