|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana oleju w skrzyni
Oskar - Nie Wrz 19, 2010 12:38 Temat postu: [R75] Wymiana oleju w skrzyni Witam
Mam pytanie chciał bym wymienić olej w skrzyni biegów automatycznej, moje pytanie ile muszę kupić tego oleju znalazłem informacje, że Ilość oleju przekładniowego
(wymiana/suchy silnik) [l] - 4,0/8,0 (skrzynia automatyczna - Jatco JF506). I nie wiem czy 4 czy 8? właśnie wymieniłem olej w silniku. I zauważyłem, że na www.tomateam.pl olej do przekładni automatycznych jest na przecenie poniżej 200 zł za 5 litrów, a chciałbym również wymienić paski rozrządu (3) i też widziałem, na tej stronie, że są teraz w atrakcyjnej cenie więc zamówił bym komplet. Moje pytanie to ile tego oleju potrzebuje do wymiany? I co to znaczy suchy silnik? A kolejne to czy warto wymieniać same paski bez napinaczy rolek i innych? dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 13:38 ]
zapomniałem napisać, że chodzi o benzynę KV6 150 KM
apples - Nie Wrz 19, 2010 13:02
Cytat: | Mam pytanie chciał bym wymienić olej w skrzyni biegów automatycznej, moje pytanie ile muszę kupić tego oleju znalazłem informacje, że Ilość oleju przekładniowego
(wymiana/suchy silnik) [l] - 4,0/8,0 (skrzynia automatyczna - Jatco JF506). I nie wiem czy 4 czy 8? właśnie wymieniłem olej w silniku. | http://forum.roverki.eu/v...p=354934#354934 Oskar napisał/a: | I co to znaczy suchy silnik? | Chodzi pewnie o suchy w kontekście oleju w silniku. To taki który jest nowy. Nie był nigdy wcześniej zalany olejem. Oskar napisał/a: | A kolejne to czy warto wymieniać same paski bez napinaczy rolek i innych? | Trudne pytanie. Jeżeli wymieniasz paski i stwierdzisz że rolki/napinacze szumią, mają ewidentne luzy lub bieżnia po której chodzi pasek ma ślady zużycia (rowki, bruzdy) to trzeba obowiązkowo wymienić. Jeżeli nie ma wymienionych cech to nie trzeba.
Oskar - Nie Wrz 19, 2010 13:32
No i super takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dziś niedziela to nie zamówię ale jutro zadzwonie do pana Tomasza Zawadzkiego z TomaTeam i zamówie olej do skrzyni i paski wszystkie trzy oczywiście. Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
dzieju - Nie Wrz 19, 2010 15:58
Odważny jesteś samemu to robić , zdaj relacje i zrób foto jak możesz podczas całej operacji .
Ciekaw jestem czy bedziesz musiał zdjąć kolektor bo mi panowie wymienali rozrzad w piątek i kolektor trzeba bylo zdjąć podobno wymienilem również pompe wody.
Czekam na foto a jaki masz stan układu VIS może warto na niego zwrocic uwagę.
SeniorA - Nie Wrz 19, 2010 19:07
Oskar napisał/a: | A kolejne to czy warto wymieniać same paski bez napinaczy rolek i innych? | nie warto.W kV6,ze względu na stopień skomplikowania i duży zakres demontażu, najlepiej wymienić paski z rolkami i pompą wody.Najczęściej po wymianie samych pasków, zaczyna przeciekać pompa , szumią rolki itd.(mimo , że wcześniej było OK) i wtedy trzeba powtórzyć robotę.Myślę o przypadku wymiany pasków ze względu na ich przebieg.
Oskar - Nie Wrz 19, 2010 20:08
dzieju, sam nie będę tego robił, jestem pod względem mechaniki kompletne zero mam znajomego mechanika i po prostu, przyjeżdżam do niego z częściami mówię co chcę zrobić i to robi. po za wymianą oleju w skrzyni, bo tego nie robił w automacie, ale też już mam pana który to zrobi. Powiem szczerze, co do VIS chyba nie jest za pięknie ponieważ ma niewielkie ruchy obrotów gdy jest na P w czasie jazdy jest całkowicie okey.tylko na postoju wahania są malutkie ale widoczne. Trochę bym nie chciał kupować rolek i całego tego osprzętu bo to trochę kosztuje. Chyba, że macie lepszy pomysł.
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 20:42 ]
A jaki miałeś pełen koszt z rolkami pompą i paskami po za robocizną? I co do VIS to jakie mogą być koszta?
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 21:08 ]
trochę poszukałem na allegro i znalazłem kilka zestawów. nie wiem który wybrać bo chyba faktycznie lepiej zrobić całość. oto linki: Licze na pomoc w wyborze lub na lepsze propozycje.
http://allegro.pl/rozrzad...1220350761.html
http://allegro.pl/rozrzad...1202975323.html
http://allegro.pl/rozrzad...1199845391.html
dzieju - Pon Wrz 20, 2010 09:58
Mnie skasowali 2300zl.
Bylo w tym :
- Kompletny rozrzad wszystkie rolki 3 paski pompa
- plyn chlodnicy
- plyn wspomagania nie wiem czemu
- Wymieniono Olej w skrzyni Automat
- Nabito Klime
- Odgrzybiono z ozonowaniem
- Wymiana filtra kabiny NIE weglowy ale w ramce .
Oskar - Pon Wrz 20, 2010 17:05
No to Ci zazdroszcze za 2300 wszystko: komplet rozrządu to koszt około 800 zł + olej do automatu to 200 zł. czyli już 1000 zł. Płyn chodnicy groszowe sprawy. Nabicie klimy z odgrzybianiem u nas około 400 zł koszt. Ogólnie, powiem szczerze, że taniej mnie wyjdzie pojechać i zrobić to w tym warsztacie co Ty byłeś. Bo u nas zachodnio pomorskie, to śmiech na sali z kosztami i na dodatek robocizna wymiana komplet rozrząd - robocizna 1000zł. a inne rzeczy eh.
apples - Pon Wrz 20, 2010 17:11
Oskar napisał/a: | komplet rozrządu to koszt około 800 zł | Z napinaczem hydraulicznym paska (LHP100610) ?
Oskar - Pon Wrz 20, 2010 17:14
chodzi mi o te trzy paski dwie rolki i pompę. tyle się ponoć wymienia przy wymianie. i wtedy koszt jest około 800 zł, jeżeli są zamienniki.
apples - Pon Wrz 20, 2010 17:19
Oskar napisał/a: | tyle się ponoć wymienia przy wymianie. | http://forum.roverki.eu/v...p=242414#242414
Cytat: | Do wymiany kompletnego "rozrządu" należy zakupić następujące elementy:
pasek rozrządu przedni - 82,00 zł
pasek rozrządu tylny (2 sztuki) - 92,00 zł
rolka napinająca - 175,00 zł
rolka zwrotna - 182,00 zł
napinacz hydrauliczny - 630,00 zł
pompa wody - 350,00 zł
uszczelniacze wałków 8 szt. - 120,00 zł
SUMA: ok. 1660PLN |
[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 18:19 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=510691#510691
http://forum.roverki.eu/search.php?mode=results
Oskar - Pon Wrz 20, 2010 17:28
oj nie kłócę się że tak jest napisane, tyle by wymienił mi mechanik i tyle kosztują zestawy. Zestaw faktycznie nie zawiera napinacza hydraulicznego. i uszczelniacza wałków.Tyle podaje co wiem co mi dziś mechanik powiedział i co mi pokazywał w komputerze. A to z forum też już czytałem.
[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 18:25 ]
chodzi mi o zestaw:
1.Pasek rozrządu ContiTech CT1096 /wzmocniony/176x28/
2.Pasek wałka rozrządu ContiTech CT1097 /wzmocniony/58x22/ szt.2
3.Rolka napinająca Ruville EVR 56119
4.Rolka prowadząca Ruville EVR 56120
5.Pompa wody KWP 10884
Tyle.
[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 18:28 ]
kolega dzieju napisał, że łącznie zapłacił 2300 zł więc jeżeli mu wymienili cały komplet za 1660 zł plus ten olej w skrzyni nabicie klimy. To chyba pracują za darmo. Na tej podstawie wywnioskowałem że wymienili mu 3 paski rolki i pompę i i tak w świetnej cenie.
apples - Pon Wrz 20, 2010 17:29
Oskar napisał/a: | Zestaw faktycznie nie zawiera napinacza hydraulicznego | Moim skromnym zdaniem jest to jeden z najważniejszych elementów tej układanki.
mondigo - Sob Gru 08, 2012 17:07
co ile lat/przebiegu jest zalecana przez producenta wymiana oleju w skrzyni biegów manualnej?
SeniorA - Sob Gru 08, 2012 17:58
co 6 lat albo 150 tyś. km.
domel101 - Sob Gru 08, 2012 19:05
sprzedam komplet uszczelniaczy wałków od TomaTeam
|
|