Zobacz temat - [r420 sdi 2000r] chip czy warto ???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r420 sdi 2000r] chip czy warto ???

nygus1986 - Wto Wrz 21, 2010 00:17
Temat postu: [r420 sdi 2000r] chip czy warto ???
Witam posiadam roverka 420 sdi 105KM z lutego 2000r (koncowka produkcji) w bardzo dobrym stanie technicznym z ksiazka serwisowa z niemiec przebieg 217 tys AUTENTYK !! ! ostatnio meczy mnie ochota na zmiane oprogramowania komputera.Przecientnie mozna bez dymienia wycisnac okolo 125 KM i 260 NM, chcialbym sie zapytac osob wtajemniczonych, ktore maja z takowymi rzeczami doczynienia czy gra jest warta zachodu, jakie sa osiagi po chipie oraz spalanie i zachowanie silnika.Chcialbym dostac konkretne rozumne doswiadczone odpowiedzi najlepiej od ludzi posiadajacych takowy chip.Mam obecnie wybity KATalizator zostala sama obudowa dla swietego spokoju ( bebechy poszly za 200zł w skupie) w tym tygodniu zaslepie EGR. Dodam iz ta usluge chipowanie prowadzi profesjonalna firma z chamownia i doswiadczeniem za cene 1000zł oto link http://www.c-tronic.pl/ch...mod=39&lang=_pl

prosze o konkretne odpowiedzi z opisem POZDRAWIAM nygus1986

Krzysi3k - Wto Wrz 21, 2010 07:33

Jasne, że warto :)
Ja mam iDT coprawda, a nie SDi, ale silniki prawie te same.
Niektórzy wolą rezystor dawać na pompie, ale to druciarstwo.
Tak jak mówisz, spokojnie zrobisz te 125 KM, nic się dla silnika, ani układu napędowego nie stanie.
Mi po samym chipie spalanie nawet spadło w trasie o litr. Teraz mam jeszcze wtryski i nie mierzyłem spalania ;)

szoso - Wto Wrz 21, 2010 08:36

nie wiem poco pisać w koło o tym samym jak tu jest napisane wszystko :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=59499
Krzysi3k napisał/a:
Ja mam iDT coprawda, a nie SDi, ale silniki prawie te same.

a jednak różnice są nawet w samym chipowaniu co nawet potwierdził twój tuner :wink:

nygus1986 - Wto Wrz 21, 2010 12:02

dobrze ale ja chcialbym otrzymac konkretny opis to znaczy jezeli ktos ma wykres z hamowni z chipem to bardzo bym prosil oraz o konkretny opis o osiagach spalaniu - same konkrety- nie 10 stronicowy temat gdzie ludzie sie wyklucaja robiac ze wszystkiego mydlo i powidlo tak jak to jest w tym linku powyzej ja chcialbym opis najlepiej od osoby posiadajacej te autko z chipem. Dojezdzam roverkiem do pracy i na codzien go uzytkuje nie spalil mi jeszcze 6 litrow zawsze ponizej.Nie chce namieszac sobie z autem to wszystko kosztuje dlatego chcialbym o konkretny opis z doswiadczeniami !! !!!!!!!!!!!!
Pływak - Wto Wrz 21, 2010 12:46

Po pierwsze wykrzyknik Ci się zaciął? Po drugie po co zakładać nowy temat skoro można było zapytać w istniejącym? Po trzecie jak by ktoś miał wykres to już dawno by się pochwalił w istniejących tematach, a że na tym forum większość modyfikacji silnika kończy się na dyskusji to też są może ze 3 wykresy na forum...
Krzysi3k - Wto Wrz 21, 2010 14:07

nygus1986, toż scanikwwo wstawił wykres na 125 KM w tamtym temacie.
Jest mój z iDT ze 101 KM na 126 KM. Dzisiaj będe miał drugi, już końcowy 135 KM.
Mi po chipie samym mniej spalił jak sprawdzałem w trasie. Po trasie 125 km, jadąc koło 120 km/h i wyprzedzając tiry wyszło mi magiczne 4,3 litra/100 km. Mało mi gałki wtedy na wierzch nie wyszły ;)
Samochód staje się elastyczniejszy, więc nie trzeba go wtedy pałować i szybciej rozpędza się do nominalnej prędkości z którą chcesz jechać. Przy pałowaniu oczywiście spalanie Ci wzrośnie, bo ta moc właśnie bierze się z większej dawki paliwa i po części z większego ciśnienia doładowania.
Przy normalnej jeździe powinien palić tyle samo, czasem więcej niż w serii, czasem mniej :)

nygus1986 - Sob Wrz 25, 2010 21:32

Chcialbym sie zapytac jeszcze do tego jakie sa wrazenia z jazdy czy skora jest warta wyprawki czy jest bardzo odczuwalny wzrost mocy itp seria ma 11,2 do setki moze ktos mierzyl po chipie ile zyskal. 1 sekunde moze 2 ?? poprostu chcialbym sie dowiedziec szkoda 100zl wydawac na delikatna poprawe ale gdyby do setki rozpedzal sie troszke ponizej 10 sek. to juz by bylo zadowalajace. POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH KLUBOWICZOW
Raptile - Nie Wrz 26, 2010 19:16

nygus1986, jak czesto jezdzisz non sto 0-100 ? Liczy sie elastyczność nie nie 0-100 ;]
nygus1986 - Pon Paź 04, 2010 18:32

ok masz racje ciekaw jestem tego chipa raczej sie na niego zdecyduje. bo sdi do 2500 obr jest mulowate a jak jedziesz z ludzmi to juz w ogole trzeba troszeczke go pokrecic i spalanie leci na leb. Zadzwonie do goscia i ugadam sie co do szczegolow jak by to wygladalo.Zalezy mi zeby silnik ciagnal od najnizszych obrotow i rownomiernie przyspieszal.

[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 19:32 ]
Mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy moglbym lekko podkrecic turbo sruba rzymska z kontra? Czy da to jakis efekt? wieksza moc? czytalem ze odczyt czujnikow bedzie bledny i komputer poda wieksza dawke paliwa.Napiszcie z waszego doswiadczenie jaki daje efekt zwiekszenie cisnienia oraz jak to dokladnie zrbic.Mile widziane zdjecia z opisem !

Krzysi3k - Pon Paź 04, 2010 21:25

nygus1986, zwiększenie ciśnienia doładowania na westegate bez chipa niewiele da.
Tylko żebyś podkręcał ze wskaźnikiem, bo podkręcisz do 1,5 bara i szybko padnie Ci turbo.
Podkręć do 1,25 bara około jak chcesz.

nygus1986 - Czw Mar 10, 2011 15:37

Witam posiadam rovera 420 SDI marzec 2000 koncowka produkcji.Autko sprowadzone rok temu z niemiec od 50 letniej kobiety (dane z BRIEF) wszystkie papiery ksiazka serwisowa przebieg udokumentowany 211 tys. Ale do rzeczy we wtorek jade na chipa do C-TRONIC w Żernikach Wrocławskich cena promocyjna do konca marca 700zl na ten typ komputera sterujacego wiec jade bo od dawna sie przymierzalem oto ich stronka http://www.c-tronic.pl/ po wtorku 15.03.2011 napisze co i jak wyszlo jakie efekty itp dodam ze silnik zdrowy nie kopci ani grama spalanie do teraz okolo 5,7 - 6 litrow nie wiecej olej LIQUI MOLY 10W40 SUPERLICHLAUF (150zl) polecam zadne tam castrole rozlewane w rumunii LIQUI jest czysto niemiecki tam prodikowany tam rozlewany.A wiec do wtorku PANOWIE POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH
Mombrey - Czw Mar 10, 2011 15:50

nygus1986 napisał/a:
Witam posiadam rovera 420 SDI marzec 2000 koncowka produkcji.Autko sprowadzone rok temu z niemiec od 50 letniej kobiety (dane z BRIEF) wszystkie papiery ksiazka serwisowa przebieg udokumentowany 211 tys. Ale do rzeczy we wtorek jade na chipa do C-TRONIC w Żernikach Wrocławskich cena promocyjna do konca marca 700zl na ten typ komputera sterujacego wiec jade bo od dawna sie przymierzalem oto ich stronka http://www.c-tronic.pl/ po wtorku 15.03.2011 napisze co i jak wyszlo jakie efekty itp dodam ze silnik zdrowy nie kopci ani grama spalanie do teraz okolo 5,7 - 6 litrow nie wiecej olej LIQUI MOLY 10W40 SUPERLICHLAUF (150zl) polecam zadne tam castrole rozlewane w rumunii LIQUI jest czysto niemiecki tam prodikowany tam rozlewany.A wiec do wtorku PANOWIE POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH

Ja właśnie sprzedałem R200 SDI z "chipem" A ten "Chip" to był zwykły opornik wlutowany w wiązke idąca do pompy wtryskowej. Zastanów sie czy warto wywalić 700 zł.

nygus1986 - Czw Mar 10, 2011 16:21

oczywiscie ze warto chip to zmiana oprogramowania sterowania silnikiem, cisnienia wtrysku, kata wtrysku, dawki itp to poprostu inny program a opornik to lamerstwo robi zwarcie i pompa podaje wieksza dawke paliwa. chip to tak jakby nowy soft silnika wszystko zmierzone na hamowni pisane indywidualnie dla kazdego auta przez ludzi znajacych sie na rzeczy i dają gwarancje autko jest mierzone kilka razy wprowadzane sa poprawki korekty w tym rzecz !! ! a jak tam wrazenia z tym opornikiem przyspieszenie spalanie i tak dalej opisz swoje doswiadczenie jak to wyglada.
Brt - Czw Mar 10, 2011 16:54

przyspieszenie z opornikiem o niebo lepsze, spalanie może trochę wyższe i by było, ja mam odłączany więc korzystam z niego "jak trzeba", ale warto czy chipa czy nawet opornik :ok:
Raptile - Czw Mar 10, 2011 17:45

Czy warto ? Warto ;) U mnie oczywiscie czipsior na pokładzie( oraz odpięty batton) ;)


Jesli sprzegło masz na końcówce moze sie aczac slizgac tak jak to mialo miejsce u mnie ;)

Elastycznosc Mega na 4 biegu moge jechac 40 km/h i jak wcisne pedał odrazu jedzie ;)


Mombrey, mylisz pojecie czip a box ;)

nygus1986 - Czw Mar 10, 2011 22:10

Przyjacielu napisz mi jeszcze ile wyszlo ci konikow i niutunometrow oraz dokladnie co sie stalo ze spalaniem konkretne wartosci prosze o twoja opinie
Raptile - Czw Mar 10, 2011 22:39

Co do mocy niestety sie nie wypowiem gdyz slizgało sie sprzęgło ale autko na podobnej mapie bez podkrecenia turbiny uzyskało 120 Km i 270Nm
nygus1986 - Czw Mar 10, 2011 22:49

oki dzieki wielkie czyli rozumiem robiles czipa ale okazalo sie ze sprzeglo niewyrabia i zrezygnowales tak to zrozumialem wsumie jest to ciekawe ze w SDI 105KM i momencie 210 NM podnoszac moc tylko o 15 koni mozna uzyskac az 50/60 NM chyba wlasnie taki potencjal drzemie w tym silniku nie moc a moment bo ogolnie diesle rovera maja dobra opinie sa wytrzymale jezeli masz jakas wieksza wiedze i doswiadczenie z tym czipem prosze napisz jestem ciekaw bo we wtorek jade robic program.
Raptile - Czw Mar 10, 2011 22:55

Nygus nie zrezygnowalem ;P mam 2 mapy ;) z mozliwością przelaczenia co do mocy bezpieczna granica 125-130 Km i 260-300 Nm ;)
nygus1986 - Czw Mar 10, 2011 22:59

to napisz ktora masz optymalna to znaczy zrownowazona moc i moment obrotowy w sumie to nawet wykresik z hamowni mile widziany abym mial jakies zyczenia odnosnie prgramu gdy beda go tworzyc
Raptile - Czw Mar 10, 2011 23:01

nygus1986, napisz do mnie na gg ;)
nygus1986 - Czw Mar 10, 2011 23:02

wlasnie mysle o 120-125KM i 260/270 NM mysle ze to rozsadne osiagi a jak przyspieszenie na 3 i 4 biegu chce to jechac? u mnie sa gorki okolice Walbrzycha moment obrotowy sie przyda!
Raptile - Czw Mar 10, 2011 23:07

nygus1986, powiem krótko to nie jedzie..... to zapier#### ;)
Pływak - Pią Mar 11, 2011 09:34

Raptile napisał/a:

Elastycznosc Mega na 4 biegu moge jechac 40 km/h i jak wcisne pedał odrazu jedzie ;)


Ile obrotów jest w SDi przy 40km/h na czwórce?

Raptile - Pią Mar 11, 2011 09:40

Pływak, bede jechał do roboty to sprawdze dokladnie
Krzysi3k - Pią Mar 11, 2011 10:44

Z 1300 obrotów jest, przy 1500 obrotów na 4 jest 50 km/h :)
!@!$# skrzynie pałując z tak niskich obrotów...

Pływak - Pią Mar 11, 2011 12:57

1300obr to nie ma prawa to auto jechać, u mnie ze zmienną geometrią nawet się z tych obrotów nie odpycha jak powinien i trzeba minimalnie wyżej pociągnąć. Po za tym jak wyżej pałowanie auta z niewiele ponad 1000obr to jest męczenie silnika...
Raptile - Pią Mar 11, 2011 14:24

Pływak, 1250 obr wcisne pedał i auto normalnie przyspiesza

[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 14:24 ]
kto mowi o pałowaniu ;P ja nie przyspieszam z tak niskich biegów ew utrzymuje predkosc ale nie przyspieszam ;)

Remigiusz - Pią Mar 11, 2011 14:37

Mi mój były 220 SD nie lubial niskich obrotów palił w tedy więcej :mrgreen: Najbardziej ekonomiczne było tak przy 2000tys obrotach :wink:
Pływak - Pią Mar 11, 2011 14:38

Co rozumiesz przez normalnie? Jak już wrzucisz auto na rolki zobacz sobie na wykresie jaką zawrotną mocą i momentem operujesz przy 1250obr. Turbo klekot ma to do siebie, ze jedzie normalnie jak mu sprężarka pompuje, a od takich obrotów to nawet zmienna geometria nie da rady chyba, że Twinturbo...
dobryziom - Pią Mar 11, 2011 17:11

Raptile napisał/a:
nygus1986, powiem krótko to nie jedzie..... to zapier#### ;)


hmm chętnie zobaczę na spocie :) bo dawno nie jeździłem niczym szybkim :)

tronsek - Pią Mar 11, 2011 17:50

Pływak napisał/a:
chyba, że Twinturbo...
... albo mocno z górki... :mrgreen:
Mombrey - Sob Mar 12, 2011 07:35

Raptile napisał/a:


Mombrey, mylisz pojecie czip a box ;)

No faktycznie przesadziłem, ale miałem na myśli te pudełaczka po 700 zł. Ja robiłem chip u Godhope w R75 CDI ale podobno w SDI sie nie opłaca. Tylko tak słyszałem więc sie już nie wypowiadam.

Markzo - Sob Mar 12, 2011 09:31

kurde na zlocie trzeba będzie stanąć na kresce, bo wysypało sporo tych mocnych klekotów ;)
Krzysi3k - Sob Mar 12, 2011 15:17

Markzo, Ciebie i tak nie objedziemy :P
Markzo - Sob Mar 12, 2011 15:32

no nie wiem, Zaba mowil, ze jego teraz np 40-100 idzie tak jak moj patrzac po filmach :)
tronsek - Sob Mar 12, 2011 15:42

Markzo napisał/a:
no nie wiem, Zaba mowil, ze jego teraz np 40-100 idzie tak jak moj patrzac po filmach
albo nawet lepiej :d
Krzysi3k - Sob Mar 12, 2011 15:53

To jak tak to ja bym Cię wziął o 4 długości samochodu :mrgreen:
Remigiusz - Sob Mar 12, 2011 15:57

Diesle spokojnie da rade KV6 :razz: Juz nie raz były ogłoszenia MG ZR IDT pod hasłem Porsche-Killer :mrgreen:
Markzo - Sob Mar 12, 2011 16:14

to czekam na lanie na zlocie :mrgreen:
bonus89 - Sob Mar 12, 2011 17:10

Remi55 napisał/a:
Diesle spokojnie da rade KV6 :razz: Juz nie raz były ogłoszenia MG ZR IDT pod hasłem Porsche-Killer :mrgreen:
:hahaha: :hahaha: a sie uśmiałem
Raptile - Sob Mar 12, 2011 22:05

:fura: :glupek2:
Ciufa - Nie Mar 13, 2011 09:35

Markzo napisał/a:
to czekam na lanie na zlocie

zobaczymy co da sie zrobić ;)

Markzo - Nie Mar 13, 2011 10:22

jak się uda być na zlocie to będie kolejka do mnie w celu spuszczenia mi łomotu :)
nygus1986 - Pią Cze 03, 2011 17:06

Witam ponownie.to ja zalozylem ten temat pytajac sie czy warto zchipowac SDI 105KM. A wiec w polowie marca pojechalem do firmy CTRONIC.PL (promocja 700zl) i skusilem sie na chipa po wielu testach i poprawkach ( solidny tuner na poziomie z wiedza,POLECAM) wyszlo z sweryjnych 103 KM i 217 NM na 121 KM i 255 NM turbo podkrecone o 0,1 bara aby zlikwidowac dymienie.A wiec autko nie pali wiecej jezdze do pracy codziennie 25kilometrow i nie zaobserwowalem zmiany co do spalania ( teren górzysty okolice walbrzycha i swidnicy) w trasie mysle ze spadnie chociaz jeszcze nie probowalem ale 5 bieg zrobil sie delikatniejszy i bardziej podatny na reakcje gazu w 4/5 osob jadac pod umiarkowana gorke lub przy wyprzedzaniu juz nie musze redukowac na 4 bieg oraz mniej potrzebuje operowac biegami wiec mysle ze w trasie spadnie spalanie.
TROCHE TECHNIKI--- wiecej nie mozna wycisnac mocy bo wtryski nie sa tak wydajne i zaczynaja lac, turbo podkrecone o 0.1 bara bardziej swista trzymajac silnik na 2400 obr obojetnie w ile osob i na jakim biegu nie slabnie pod gorke ale jedzie jak czolg nie meczac sie po wcisnietym gazie do podlogi doslownie do podlogi nie dymi ani krzty jak bede mial skaner wrzuce wykres z hamowni. Macie pytania piszcie to pogadamy polecam dodam ze w tej chwili przebieg autentyczny to 230 tyś kilometrow a silnik zdrow jak ryba.

borek88 - Pią Cze 03, 2011 20:28

nygus1986 napisał/a:
nie meczac sie po wcisnietym gazie do podlogi doslownie do podlogi nie dymi ani krzty

to jakis wyjatek bo diesel ma to do siebie ze jak przycisniesz musi zakopcic nawet seryjny i praktycznie nowy

nygus1986 - Pią Cze 03, 2011 20:46

jak przycisniesz to widac spaliny ale nie czarne, poprostu nie wiem jak to opisac ,,przezroczyste bezbarwne . nie maja zadnego koloru
Remigiusz - Sob Cze 04, 2011 00:01

nygus1986 napisał/a:
promocja 700zl


ile :shock: I to do SDI pogięło faceta :neutral: Jeszcze do IDT rozumiem taka cenne bo więcej zabawy z mapami jest ale w SDI to góra 100zl :wink:

nygus1986 - Sob Cze 04, 2011 13:31

Naprawde buhaahhhaaa !! ! trzeba wyciagnac komputer, wylutowac kosc, wprowadzic nowe wartosci, zaprogramowac, wlotowac kosc , wpiac komputer i zmierzyc na hamowni i tak ze 5 razy zanim dojdzie sie do optymalnych dobrych parametrow zabawy to niema czlowieku z IDT i np silnikami VW bo sa na zlaczu OBD2 i wartosci programuje sie w locie podpinajac tylko komputer w aucie nic prostszego a i nawet taka usluga kosztuje 1000- 1500zl zalezy od tunera okolice wroclawia takie sa ceny slabsi tunerzy nawet nie robia chipa takich komputerow jak rovera z przed 2000 roku bo duzo zabawy. posledz oferty ile kosztuje chip w profesionalnym zakladzie moj znajomy zrobil u JETRONIC we wrocku AUDI B6 2004 rok 1,9 TDI 6 biegow ze 130 koni na 170 lata jak samolot spalanie akurat u niego wzroslo o 0,5 litra ale jak pisze odlot 170 koni i chyba 370 NM pali mu 6,5-7 litrow ropy przy takich osiagach, usluga kosztowala 1500zl nie wiem co ty chcesz dostac za 100 zl pomyliles sie bardzo.
Raptile - Sob Cze 04, 2011 15:32

nygus1986 napisał/a:
pomyliles sie bardzo.


Remi troszke zanizyl te 100 zl ;) w granicy 200 zl za wgranie gotowca z innego SDi 700 zł za taki przyrost troszke lipa jak za takie parametry. 125-130 i 270 Nm bez mocnego zyłowania

Tymbardziej ze seria ma 105 i 220 nm przy bodajze 2750 obr

nicco_nuwai - Nie Cze 05, 2011 08:19

nygus1986 napisał/a:
trzeba wyciagnac komputer, wylutowac kosc, wprowadzic nowe wartosci, zaprogramowac, wlotowac kosc , wpiac komputer i zmierzyc na hamowni i tak ze 5 razy


z calym szacunkiem, robota pod gore...

raz kompa wyciagasz, rozutowywujesz kostki, wlutowywujesz gniazdo pod eeprom, potem juz tylko wkladasz / wyjmujesz same eepromy - bez kombinowania i ryzykowania ze uszkodzisz pady lutownicze w plycie albo przegrzejesz sam eeprom.

pozdr.

Krzysi3k - Nie Cze 05, 2011 08:30

I pewnie tak zrobili :)
nygus1986 - Pon Cze 06, 2011 15:49

no wlasnie Panowie gotowca a tutaj gosc pisal program indywidualnie do mojego silnika i jego stanu technicznego od 125KM wtryski juz zaczynaja lac. wiec rozsadek wziol gore i 121Km i okolo 260NM jest rozwiazaniem poprostu inteligentnym zreszta te silinki nie sa tak podatne na CHIPA jak np VW niestety seria byla 103Km i 217NM jakos tak teraz brakuje mi 6 biegu bo 5tka tak latwo sie kreci ze az brak 6 w trasie. 700zl to uczciwa cena bo inni biora 1000 - 1500zl a zreszgta on mogl mi zrobic 130KM ale co po kilkunastu tysiacach byloby z silnikiem kazdy kto ma troche oleju w glowie wie !! !
dobryziom - Pon Cze 06, 2011 17:28

nygus1986 napisał/a:
no wlasnie Panowie gotowca a tutaj gosc pisal program indywidualnie do mojego silnika i jego stanu technicznego od 125KM wtryski juz zaczynaja lac. wiec rozsadek wziol gore i 121Km i okolo 260NM jest rozwiazaniem poprostu inteligentnym zreszta te silinki nie sa tak podatne na CHIPA jak np VW niestety seria byla 103Km i 217NM jakos tak teraz brakuje mi 6 biegu bo 5tka tak latwo sie kreci ze az brak 6 w trasie. 700zl to uczciwa cena bo inni biora 1000 - 1500zl a zreszgta on mogl mi zrobic 130KM ale co po kilkunastu tysiacach byloby z silnikiem kazdy kto ma troche oleju w glowie wie !! !


kolego nie wierz w cuda wyszło akurat tylke bo taka hamowania na innej wyszło by pewnie ciut innaczej + lub - ... masz 100% gotowca bo nikt przy tych sinikach nie kombinuje bo to strata czasu a i tak nic nowego nie wymysli...

Raptile - Pon Cze 06, 2011 18:33

Fajny Rym który wymysliłem " Nie lejesz , nie jedziesz" :rotfl:
nicco_nuwai - Pon Cze 06, 2011 19:59

nygus1986 napisał/a:
a tutaj gosc pisal program indywidualnie do mojego silnika


tutaj nie ma co "pisac", zapina mapy zczytane w program, pokazuje sie mu w 2 oknach parametr mapy, w formie cyfrowej kolumny ilosc paliwa/% otwarcie przepustnicy/obciazenie i w formie wizualnej 3 wymiarowa krzywa.

cale "pisanie" polega na podlaniu nieco wiekszej dawki w danym zakresie % otwarcia przepustnicy/obciazenia silnika - tyle filozofi....

dobryziom napisał/a:
masz 100% gotowca bo nikt przy tych sinikach nie kombinuje bo to strata czasu a i tak nic nowego nie wymysli...


dokladnie, tak samo przypuszczam, mozna delikatnie modyfikowac istniejace juz gotowce i/lub orginalna mape - wiecej nie wyczaruje...

nygus1986 napisał/a:
700zl to uczciwa cena bo inni biora 1000 - 1500zl


tez mam chipa w sdi i placilem znacznie mniej niz Ty kolego, a mam zrobione na podstawkach pod eeprom, w kazdej chwili moge wsadzic sobie seryjne kostki lub jakiekolwiek inne ktore mi gdzies wpadna w reke pod tego kompa.


ale nikt tu niczego nie neguje - wazne ze jestes zadowolony z zainwestowanych pieniedzy - to sie liczy :)

pozdrawiam

Remigiusz - Pon Cze 06, 2011 22:34

hehe.. ja wiem jak wygląda chip tuning bo robię to u siebie w IDT, i tez było wyciąganie kompa, wylutowac kości, wlutować podstawki, zgrać wartości na chipa i wsadzić chipa i gotowe. Ale mi tam robota :wink:

Programator do chipów na allegro kosztuje ok 150zl :roll: Zgrać i nagrać to każdy potrafi :wink:

Ale żeby płacić więcej za lutowanie, no cóż :wink:

A z tymi mapami to nikt nie pisze indywidualnie tylko jedynie zmniena pewne wartości w obrazie mapy. Jak masz WINOLS to tam wszystko ładnie widać co gdzie i jak trzeba zmienić. I w IDT nawet widać bardzo fajnie co wystarczy pozmieniać.

Sama hamownia kosztuje tez ok 100-150zl :wink:

Za suma summarum 400zl bym się jeszcze zgodził jak w tym jest hamownia :wink: :wink:

Adrian powinien chyba otworzyć zakład Chip-Tuningu :razz:

Raptile - Wto Cze 07, 2011 15:13

nicco_nuwai napisał/a:
a mam zrobione na podstawkach pod eeprom, w kazdej chwili moge wsadzic sobie seryjne kostki l



A ja mam pstryczek :mrgreen: przełącznik pomiędzy mapami :D

nygus1986 - Wto Cze 07, 2011 16:13

Powiem tak nigdy tego nie robilem a autem jezdze codziennie do pracy kombinowac z kompem nie chcialem lepiej dolozyc pare stowek i miec gwarancje 9nie lubie zabawy i meczarnii).Zbieram kase w przyszlym roku jak nic sie nie zmieni to sprzedaje Roverka i kupie cos nowszego.Chuba ogloszenia sprzedazy na forum sa legalne??
Raptile - Wto Cze 07, 2011 17:44

nygus1986, tez duzo jezdze ok 2 tys miesiecznie ;0