|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] 1.4 16v 97' brak przyspieszenia , dziwne obr.
tonsil4 - Sro Wrz 22, 2010 12:14 Temat postu: [R214Si] 1.4 16v 97' brak przyspieszenia , dziwne obr. Witam wszystkich.
Kilka dni temu kupiłem Rovera 214Si 1.4 16v z 97roku.Problem polega na tym,że kiepsko przyspiesza,wciskam gaz a on zamiast dostać kopa poprostu powoli i łagodnie przyspiesza-myślałem,że auto o mocy 103km bedzie dużo żwawsze.Drugi problem to to,że powoli schodzi z obrotów-wkręcę go na około 4tyś obr a on powoli i jednostajnie schodzi w dół zamiast natychmiast po odpuszczeniu gazu zejśc do 900obr.
Dodam ,że nie wymieniałem jeszcze rozrządu i coś takjakby chuczy w tamtej okolicy.Olej z filtrem oraz filtr powietrza są nowe.
Bardzo proszę o pomoc,cięsze się z roverka ale chciałbym żeby to auto się odpychało jak przystało na 103 konny motor.
Pozdrawiam.
Ps.auto ma instalacje lpg sekwencje-wyżej wymienione problemy są takie same na pb jak i na lpg.
ADI-mistrzu - Sro Wrz 22, 2010 12:37
Czy to jest Twoje pierwsze auto? Coś mi się wydaje że tak
Tutaj masz filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ietTXALy3RE
od 1:30 wyciągam go na obroty 5tys i jak widzisz silnik powoli zwalnia i tak powinno być.
103 konie to masz od 6tys obrotów, w dolnych obrotach jest ich nie za wiele, dlatego masz słaby zryw.
Szumi Ci najprawdopodobniej któraś z rolek napinacza (obstawiam paska od wspomagania).
colin1983 - Sro Wrz 22, 2010 13:45
tonsil4 napisał/a: | .Drugi problem to to,że powoli schodzi z obrotów-wkręcę go na około 4tyś obr a on powoli i jednostajnie schodzi w dół zamiast natychmiast po odpuszczeniu gazu zejśc do 900obr. | przesmaruj linkę gazu miałem tak samo i pomogł, musisz odpiąć ją przy przepustnicy i wpuścić oleju
tonsil4 - Sro Wrz 22, 2010 14:44
to jest moje 7 auto miałem już różne marki aut więc dlatego mam porównanie-z tym jest coś nie tak,może nie opisałem tego odpowiednio i dlatego nie wiecie o co chodzi albo może ten typ tak ma ale wydaje mi się powinien szybciej schodzić z obrotów.
Poprzednio miałem galanta 2.0 109km i to był szatan,przyspieszenie super,obroty też.Może dlatego mi sie wydaje rover duzo słabszy bo to jest 1.4 a tam było 2.0.
Spróbuje jeszcze z tą linką.Z tymi obrotami by mi nie przeszkadzało gdyby przy zmianie szybko biegów obroty nie było tak wysokie-np.jade na 2 i 4tys obr i zmieniam na 3 a wmiedzyczasie obroty zostają w tym samym miejscu gdzie były a powinny momentalnie przez ten ułamek sekundy opaść,wygląda to tak jakbym cały czas trzymał gaz i zmieniał bieg
Mam jeszcze jedno pytanie-czy u Was przy ruszaniu z małą ilością gazu także go tak szarpnie na poczatku?też trzeba lekko przygazować i dopiero puszczać sprzęgło?
shudder - Sro Wrz 22, 2010 15:02
tonsil4 napisał/a: |
Mam jeszcze jedno pytanie-czy u Was przy ruszaniu z małą ilością gazu także go tak szarpnie na poczatku?też trzeba lekko przygazować i dopiero puszczać sprzęgło? |
Tak mi się wydaje, że to auto ogólnie lubi wysokie obroty i więcej gazu i faktycznie przy ruszaniu na małym gazie może szarpnąć. Przynajmniej u mnie tak jest, że jak mu nie dam troszkę więcej gazu albo nie przytrzymam dłużej sprzęgła to szarpie.
colin1983 - Sro Wrz 22, 2010 15:06
Cytat: | Mam jeszcze jedno pytanie-czy u Was przy ruszaniu z małą ilością gazu także go tak szarpnie na poczatku?też trzeba lekko przygazować i dopiero puszczać sprzęgło? | u mnie tak było ale po nasmarowaniu linki ( oczywiście z umiarem) poprawiło się
ADI-mistrzu - Sro Wrz 22, 2010 15:54
Jeśli jest tak że zmieniasz bieg i on od razu tego nie zauważa to jednak masz coś nie tak.
Najłatwiej faktycznie linkę nasmarować jak pisze kolega wyżej, jeśli nie pomorze to do czyszczenia dolot, czyli przepustnica, silnik krokowy i wężyki które idą do kolektora ssącego. Potem ewentualnie wymiana potencjometru przepustnicy.
Pozdrawiam
shudder - Sro Wrz 22, 2010 15:56
colin1983 napisał/a: | u mnie tak było ale po nasmarowaniu linki ( oczywiście z umiarem) poprawiło się |
o, będę musiał tego spróbować. Może u mnie też pomoże troszkę dzięki z tip
tonsil4 - Sro Wrz 22, 2010 19:17
Dzieki za odpowiedzi,bedę próbował i dam znać jakie wyniki
cinek776 - Sro Wrz 22, 2010 20:48
Moim zdaniem to żę z obrotów nie chce spadać to w 80% silniczek krokowy tez tak miałem w swoim i też odrazu po tym jak go kupiłem ...
tonsil4 - Pią Wrz 24, 2010 19:30
witam.wymieniłem kable,kopułke i palec.Przeczyściłem krokowca,dolot cały i powiem Wam ,że dużo lepiej śmiga.
Teraz mam problem z przebiciem na cewce widzę w nocy pod machą jak w tamtym miejscu przeskakuje iskra jakieś rady wymienić na nową czy sprawną uzywkę
pozdr.
ADI-mistrzu - Pią Wrz 24, 2010 22:15
Kolego tonsil4, ja jestem z osób które nie lubią przepłacać, więc ja bym radził wstawić jakąkolwiek
Mi tez cewka padła i wstawiłem jakąś ze starego BMW (taka jak do malucha idzie tylko mi się większa trafiła) i działa jak należy.
Jak wsadzisz z malucha to też pewnie bez problemów będziesz śmigał
|
|