Zobacz temat - [R45] 1.8 117km vs 2.0 150km - takie same?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] 1.8 117km vs 2.0 150km - takie same?

memphisto - Sro Wrz 22, 2010 19:17
Temat postu: [R45] 1.8 117km vs 2.0 150km - takie same?
Witam, mam takie pytanko, sznupałem sobie na stronie naszej głównej, i znalazłem dane techniczne R45

i ku mojemu zaskoczeniu znalazłem takie info:

Rover 45 1.8
Moc maksymalna [KM / obr./min] 117/5500

Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 160/2750

Przyspieszenie 0-100km/h [s] 9,3 sek

Zużycie paliwa przy prędkości 90/120/miasto [dm3] 5,7 / 7,1 / 9,5




natomiast rover 45 2.0 V6

Moc maksymalna [KM / obr./min] 150/6500

Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 185/4000

Przyspieszenie 0-100km/h [s] 9,5

Zużycie paliwa przy prędkości 90/120/miasto [dm3] 6,7 / 9,4 / 14,0


-----------

Podsumowując, silnik 2.0 jest silnikiem w układzie V6 a 1.8 w ukłądzie R4
I co widzimy, rover 2.0 w silniku V6 ma ponad 30 koni więcej niż 1.8 i przyśpiesza do 100 wolniej niż 1.8? spalając przy tym (miasto) aż o 4,5 L paliwa więcej?

snake0908 - Sro Wrz 22, 2010 19:52

memphisto napisał/a:
Podsumowując, silnik 2.0 jest silnikiem w układzie V6 a 1.8 w ukłądzie R4
I co widzimy, rover 2.0 w silniku V6 ma ponad 30 koni więcej niż 1.8 i przyśpiesza do 100 wolniej niż 1.8? spalając przy tym (miasto) aż o 4,5 L paliwa więcej?



Dokładnie, ktoś tu troszeczkę namieszał :) .
To raczej błąd bo wątpię żeby V6 chodziło gorzej niż rzędówka 4 cylindrowa jeszcze mniejszej pojemności.

memphisto - Sro Wrz 22, 2010 19:56

na innej stronie znalazłem te same dane, chyba, że się naszą sugerowano.

Aż się nie chce wierzyć, że V6 jest gorsze :P

IROLA - Sro Wrz 22, 2010 20:28

Może dlatego, że V6 jest (raczej) cięższe i ma wyżej moment ustawiony ?
memphisto - Sro Wrz 22, 2010 21:41

IROLA napisał/a:
Może dlatego, że V6 jest (raczej) cięższe i ma wyżej moment ustawiony ?


powstaje pytanie po co robili silnik o większej mocy, cięższy (raczej) bardziej paliwożerny?

Aby nikt go nie kupił i każdy jeździł 1.8 który mniej pali i ma lepsze siągi... ? :P aż tacy pokręceni angole chyba nie są :P ?

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 22:41 ]
swoją drogą te 30 koni więcej, powinno nawet 100kilogramowo cięższy silnik wyrwać szybciej niz R4 przy mocy 117koni :P

Boncky - Sro Wrz 22, 2010 21:41

jest to na pewno błąd :) i zapewne powielany i kopiowany na wielu stronach, trza by prosto z technicznego Rave poczytać:) na pewno 2.0 jest mocniejszy i szybciej się zbiera
memphisto - Sro Wrz 22, 2010 21:45

najdziwniejsze jest to, że R200 1.6 111 km rozpędza się podobnie do setki jak 1.8 117km oboje w 9 sek

a ponad 140 konny 1.8 VVC robi to dużo szybciej to 150konny 45 powinien to robić podobnie jak R200 VVC

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 22:45 ]
techniczne rave to jest zwykłe rave? :D

Boncky - Sro Wrz 22, 2010 21:57

memphisto napisał/a:
najdziwniejsze jest to, że R200 1.6 111 km rozpędza się podobnie do setki jak 1.8 117km oboje w 9 sek

a ponad 140 konny 1.8 VVC robi to dużo szybciej to 150konny 45 powinien to robić podobnie jak R200 VVC

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 22:45 ]
techniczne rave to jest zwykłe rave? :D



ta ja to różnie nazywam, najlepiej coś prosto od producenta :) zaraz poszukam... :)

greg-si - Czw Wrz 23, 2010 09:03

V6 to automat
sic_corey - Czw Wrz 23, 2010 09:17

pisałem to w innym temacie no ale wydaje mi sie że tutaj będzie również poniekąd pasowało:

ja jak już pisałem wcześniej (w innym temacie) zbieram kasę na kolektor i przepustnice do MOJEGO MG. wtedy mam zamiar udać się na hamownię i sprawdzić czy warto było wydawać kasę ale zanim to nastąpi - dzisiaj - postanowiłem sprawdzić w jakim czasie mój MG 1.8 120 zbiera sie do 100:) wybrałem się zatem na hmmm...mniej uczęszczaną ulicę wieczorem i popróbowac. szczerze- nigdy wcześniej tak nie mierzyłem sobie czasu ani w ogóle nie starałem się wykręcać maksa itd wiec nie jestem w tym za bardzo wprawiony. jako metodę pomiarowa full profesjonalną wybrałem aparat SE c510 i spróbowałem nagrać film. ponieważ nie dysponowałem dużą ilością wolnego czasu udało mi sie nagrać jedynie dwa takie podejścia. i teraz dopiero przypomniało mi się że mam je na telefonie wiec chwyciłem za stoper i dawaaaj. no i ku mojemu zdziwieniu..biorąc pod uwagę wersję najmniej optymistyczną ( mierząc do około 102 , 103 km/h i włączają stoper no tak jakby najwcześniej jak się da) wyniki to 7,68 i 7,7 wiec 7,7i i dalej zakładam że to trochę może być źle ale chodzi mi o to ze no poniżej 8 niech nawet będzie 7,99. jestem mile zaskoczony a jak mowie wydaje mi się, że start szczególnie wymaga dopracowania no i czekam na następne mody. pozdrawiam

PS pewnie wiele osób będzie pisać, że to niemożliwe itd no ale ja po prostu pisze co i jak. też dla mnie jest to dziwne no ale aż tak dużych przeklaman być nie może

z tyimi przyspieszeniami to różnie bywa :|

bociannielot - Czw Wrz 23, 2010 09:30

sic_corey, wynik dobry, aż za dobry ;) . Można by, a nawet trzeba wziąć pewne poprawki, po pierwsze licznik w r zawyżał, więc w mg też pewnie tak jest ;) . No i błąd pomiarowy -ręka ludzka idealna nie jest :) . Ale nawet jakbyśmy wzięli sekundę więcej to mi się wydaje że wynik ciekawy :) .
memphisto - Czw Wrz 23, 2010 11:02

greg-si napisał/a:
V6 to automat
niestety nie prawda, są w manualu, otwórz moto.allegro i znajdziesz ;)

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 12:02 ]
te liczniki zawyżają o ok 10% wg pomiaru z navi :)

greg-si - Czw Wrz 23, 2010 11:11

memphisto, jeździłem dwoma w automacie i dlatego tak napisałem. Nie raz widziałem na allegro jak koleś sprzedaje R200 a na zdjęciach R600 albo jeszcze co innego. Allegro nie jest moim źródłem informacji.
Zresztą dane na stronie klubowej tyczą się chyba automatu właśnie. To może być wyjaśnieniem dlaczego takie różnice.

memphisto napisał/a:
te liczniki zawyżają o ok 10% wg pomiaru z navi :)

zależy na jakim kole. U mnie na takim jak zaleca fabryka zawyża:
100km/h GPS 102km/h licznik
200km/h GPS ~210km/h licznik

bociannielot - Czw Wrz 23, 2010 11:38

memphisto napisał/a:
te liczniki zawyżają o ok 10% wg pomiaru z navi

Mi też coś koło tego wychodziło :ok:

Ciufa - Czw Wrz 23, 2010 11:45

memphisto napisał/a:
greg-si napisał/a:
V6 to automat
niestety nie prawda, są w manualu, otwórz moto.allegro i znajdziesz ;)

otwórz sobie jeszcze raz te dane techniczne i zwróć uwage że tam jest podane przyspieszenie 0-100 dla 1.8 w manualu oraz dla 2.0 w automacie

i jeszcze błąd znalazłem
w tej tabelce pisze że R45 ze skrzynia manualną ma 4 biegi :D

memphisto - Czw Wrz 23, 2010 13:30

czyli kupując manual 150km powinna być strzała :mrgreen: ?

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 14:30 ]
warto by te dane z str głównej poprawić : )

snake0908 - Czw Wrz 23, 2010 14:21

memphisto napisał/a:
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 160/2750


Szczerze powiem ze ten moment max przy 2750 tys/obr tez troche dziwnie wyglada :) prawie jak w dieslu.

1.4 i 1.6 max moment maja przy 4500 tys/obr

V6 przy 4000 tys/obr

Wedlug tych danych to niezly potwor ten silnik 1.8 :) ale jak jest naprawde?
Moze ma ktos dane z hamowni?

pozdr

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 15:21 ]
memphisto napisał/a:
czyli kupując manual 150km powinna być strzała :mrgreen: ?


a i wedlug danych z autocentrum to te 9.5 sekundy to jest dla manualnej skrzyni

memphisto - Czw Wrz 23, 2010 15:07

ciufcia miał ten motor u siebie nim zmieniał na MG ZR, najlepiej ak coś dopowie od siebie o osiągach 1.8 45

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 16:07 ]
snake0908, ty też masz chyba tego 1.8? jak Ci idzie od 0-100 dobrze to ogarnia? :D

Ciufa - Czw Wrz 23, 2010 15:37

memphisto napisał/a:
najlepiej ak coś dopowie od siebie o osiągach 1.8 45

tragedia :P

zdenek - Czw Wrz 23, 2010 18:57

Na http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_45 są takie same dane jak podał memphisto.
I jeszcze jedna ciekawostka z dieslami
1995 - 1999 2.0 TD 105 Manual 2.0 L, 105 PS (77 kW; 104 hp) 210 N·m (155 lb·ft)
1999 - 2005 2.0 TD 101 Manual 2.0 L, 101 PS (74 kW; 100 hp) 240 N·m (177 lb·ft)
starsze mają więcej mocy ale mniej niutonów.

praktis - Czw Wrz 23, 2010 19:04

zdenek napisał/a:
1995 - 1999 2.0 TD 105 Manual 2.0 L, 105 PS (77 kW; 104 hp) 210 N·m (155 lb·ft)

SDi

zdenek napisał/a:
1999 - 2005 2.0 TD 101 Manual 2.0 L, 101 PS (74 kW; 100 hp) 240 N·m (177 lb·ft)

iDT

A nie żadne TD :razz:

piter34 - Czw Wrz 23, 2010 20:30

snake0908 napisał/a:
Wedlug tych danych to niezly potwor ten silnik 1.8 :) ale jak jest naprawde?

Mam, użytkuję 1.8 w R45. Jest tak, jak podają dane techniczne :lol:

Mad - Czw Wrz 23, 2010 20:50

No to wygląda na to ze zgodnie z tym co piszecie to mój MGF 1.8 120KM ma takie same osiągi jak R45 z tym samym silnikiem.. :D
memphisto - Czw Wrz 23, 2010 23:15

no tak to wygląda co było by chore :mrgreen: gdzieś jest DUUUUUPNE przekłamanie, ale nie wiadomo gdzie :mrgreen:

[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 00:15 ]
ew R45 waży ok 1050 kg wtedy istnieje szansa, że będzie przyśpieszał jak twój MGF

Mad - Pią Wrz 24, 2010 07:36

No wlasnie ale zgodnie z danymi np. z autocentrum.pl waży jak pamietam około 200kg więcej, do tego wieksze opory powietrza, bla bla bla :D