Zobacz temat - [MG ZR 2.0TDi] Zgaśnięcie podczas jazdy nie odpala...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 2.0TDi] Zgaśnięcie podczas jazdy nie odpala...

tuners - Sro Wrz 22, 2010 22:42
Temat postu: [MG ZR 2.0TDi] Zgaśnięcie podczas jazdy nie odpala...
Dzisiaj wracałem od dziewczyny wyjechałem za łuku i zobaczyłem czerwone światło na skrzyżowaniu więc puściłem gaz coś jakby pstrykło (bliżej nie określę chodziło radio)
nawet nie wiem czy auto zgasło jeszcze podczas jazdy czy już po do toczeniu się do świateł gdyż po pstryknięciu się zdziwiłem i nacisnąłem pedał gazu i zero reakcji(zauważyłem jak zaświeciła się kontrolka oleju tylko) zatrzymałem się na światłach i silnik już nie chodził próbowałem odpalić ponownie namielił rozrusznikiem i nie odpala z toczyłem go na bok sprawdziłem paski czy niema wycieku gdzieś itd potem obejrzałem pedał "gazu" i linkę ona bodajże prowadzi tutaj gdzie zaznaczone i po naciśnięciu pedału jest naprężona ale bez naciskania mocno luźna czy tu tkwi problem ?


poprawione miało być że luźny pedał gazu nie hamulca

Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 22:45

tuners, to co zaznaczyłeś to linka gazu :)
Wiesz... nie chcę Cię martwić, ale wygląda mi to na padnięty sterownik pompy wtryskowej...

tuners - Sro Wrz 22, 2010 22:54

no właśnie czy tam nie jest ten sterownik czasem? i jak to sprawdzić i jeszcze jedno paliwa miałem na początku rezerwy więc to raczej chyba nie przez brak paliwa u mnie rezerwa jest około 10 litrów po przejściu już czerwonego pola ale chyba nie możliwe żeby było tyle syfu


edit sry w poście głónym napisałem linka hamulca a miała być linka gazu


a i jeszcze jedno z tego co czytam te felerne sterowniki występowały do 2002 roku mój 2004 i że przy przebiegach 150-200tyś mój długo stał ma przebiegu 11tyś 11 000 więc troszku za wcześnie by było

Jugol - Czw Wrz 23, 2010 00:26

Piszesz, że auto długo stało- ciekawe jak długo ?? Może strzelił pasek pompy wtryskowej ??
tuners - Czw Wrz 23, 2010 06:25

stał blisko 5 lat dlatego taki przebieg z tego co patrzyłem paski od rozrządu i alternatora są ok najwyżej że to jakiś inny ją napędza


Ok sprawdziłem pasek od pompy wtryskowej i chodzi dobrze jedyny objaw teraz to pedał gazu wchodzi o połowę mniej niż przedtem i uderza na końcu w tym mechanizmie co zaznaczyłem o blachę co przedtem chyba nie występowało w każdym razie nie zauważyłem

Krzysi3k - Czw Wrz 23, 2010 11:28

A sprawdź czy Ci paliwo dochodzi. Poluzuj delikatnie śrubę jednego wtryskiwacza i niech ktoś kręci rozrusznikiem, powinno pryskać paliwem dość obficie...
Poza tym ja nic nie słyszałem o tych sterownikach do 2002 roku ;)
Czyli w samochodach z 2002 roku też były złe sterowniki? I dopiero od 2003 roku?
Gdzie to wyczytałeś? Czy po prostu info z 6 ręki? :P

Jugol - Czw Wrz 23, 2010 13:53

tuners napisał/a:
stał blisko 5 lat

...kolego to nie wiem jak Ty, ale ja bym wymienił wszystkie paski, żeby się na dniach wielce nie zdziwić.

tuners - Czw Wrz 23, 2010 14:07

no znalazłem takie informacje i spis aut wszystkich które miały ten wadliwy sterownik boscha i mój sterownik jest z 2004 r dzwoniłem do firmy zajmującej się naprawą ich i te powyżej 2002roku są nienaprawialne ;/ i trzeba wymienić na nowy lub z innego i chyba taki będę mieć więcej napiszę jutro :) czy coś z tego wyszło rozrząd i paski wymienię dopiero na początku następnego miesiąca gdyż brak $ nie pozwala zrobić wcześniej ;/
bociannielot - Czw Wrz 23, 2010 14:53

tuners, Ja nie mam pojęcia co Ci w silniku nie gra, ale tak jak Jugol przerabiałem pompę - jedna rzecz mnie niepokoi - ten pedał gazu. U mnie po awarii tak nie było. A próbowałeś silnik czy załapuje na plaku?
tuners - Czw Wrz 23, 2010 17:21

nie próbowałem słyszałem o tej metodzie ale gdzie jak w którą rurę i stronę nie wiem
Krzysi3k - Czw Wrz 23, 2010 17:38

tuners, odkręcasz tą długą rurę od IC (do kolektora) i tam psikasz.