|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czyżby turbina
jareklyson - Pią Wrz 24, 2010 19:28 Temat postu: [R75] Czyżby turbina Witam
Mam problem prawdopodobnie z turbiną.
Jak odpalę swojego r75 to nie ma żadnego dymu silnik cyka aż miło jak stoi na jałowym nawet tego co wylatuje z rury nie widać natomiast zapach spali jest nieznośny.
Jak się rozgrzeje to też nic nie widać tylko czuć jak go prze gazuję to pojawi się biało niebieski dymek i znika to wszystko jak stoi.
Jak się przejechałem to kopci na biało-niebiesko jak lokomotywa, jak się zatrzymałem to to nadal tak kopcił z wydechu kapał czarny olej (nie lał się) spadły z 2-3 czarne krople pochodził na jałowym wydmuchał biało-niebieski dym po czym znowu czystko. jednak nie słyszę gwizdania turbiny tak jak w innych nowych dieselch tylko szum, jak się lepiej wsłuchać to jest delikatny pogwizd turbo ale jest mocno zagłuszany przez szum.
Proszę o pomoc
apples - Pią Wrz 24, 2010 19:42
http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 - Intercooler
jareklyson - Pią Wrz 24, 2010 20:48
dziękować jutro postaram się uszczelnić intercooler i zajrzeć w odmę o efektach napiszę
mocu - Sob Wrz 25, 2010 11:21
wyjmij bagnet oleju i na włączonym silniku sprawdź, czy nie pluje z otworu olejem. Ewentualnie zobacz czy nie dmucha zbytnio po zdjęciu korka wlewu oleju. Jeśli tak to wiadomo, odma. Może wystarczy ją przeczyścić. Ja miałem podobnie ale w ciężarówce. Czterokrotnie jechałem z turbiną na serwis, a wystarczyło wymienić filtry odmy.
damianz11 - Sob Wrz 25, 2010 22:04
Intercooler oczywiście umyj nafta i wysusz przed założeniem. Rurki do turbo też.
[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 23:04 ]
Lecz lepiej sprawdź najpierw czy nie ma w nich oleju.
jareklyson - Sob Paź 02, 2010 18:49
wymieniłem interlcooler bo był pęknięty plastik po stronie kierowcy od rury która wchodzi do EGR i wyczyściłem odmę. Przejechałem się Nadal dymi ale trochę mniej.
apples - Sob Paź 02, 2010 19:11
jareklyson napisał/a: | Nadal dymi ale trochę mniej. | Odepnij przepływomierz. Zobaczysz co się będzie dziać. http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318 oraz sprawdź w jakim jest stanie filtr powietrza.
jareklyson - Nie Paź 03, 2010 15:25
Zapomniałem dodać że dym jest nadal biały z lekkim odcieniem niebieskiego ale przeważa biel. Pojawia się przy obciążonym silniku (jazda) natomiast na postoju jak przetrzyma się na 3500 obr. po czym odpuszczam postoi trochę na wolnych obrotach wydmucha i czysto.
A i jeszcze jedno pytanie jakie jest turbo w R75 2.0 cdti po 05r ze zmienną geometrią czy bez
apples - Nie Paź 03, 2010 18:17
jareklyson napisał/a: | A i jeszcze jedno pytanie jakie jest turbo w R75 2.0 cdti po 05r ze zmienną geometrią czy bez | Bez zmiennej geometrii łopatek. Temat poruszany http://forum.roverki.eu/v...p=465415#465415
jareklyson - Wto Paź 05, 2010 10:09
Dziękować za info
Natomiast co z tym siwym dymem i zapachem czy to z wydechu już idzie i musi się wypalić czy jak
apples - Wto Paź 05, 2010 10:54
jareklyson napisał/a: | Natomiast co z tym siwym dymem | Co z filtrem powietrza?
EDIT: Czy nie ubywa delikatnie płynu chłodzącego?
jareklyson napisał/a: | i zapachem | Zapach prawdopodobnie z katalizatora. Mam podobnie czasami.
kris-tofer - Wto Paź 05, 2010 11:11
apples napisał/a: | Zapach prawdopodobnie z katalizatora. Mam podobnie czasami. | z katalizatora? chodzi o taki bardzo intensywny zapach spalin? u mnie wali jak z chlewu jakiegoś ale dymka nie puści
apples - Wto Paź 05, 2010 12:13
kris-tofer napisał/a: | z katalizatora? chodzi o taki bardzo intensywny zapach spalin? | Tak. Katalizator może stracił już swoje właściwości redukcji "spalin", stąd ten zapach.
Może wypowie się jakiś spec od katalizatorów lub diagnosta.
kris-tofer - Wto Paź 05, 2010 12:24
apples napisał/a: | Tak. Katalizator może padł. | taaa od razu
najwyżej dostanie z pręta w środek i po sprawie, będzie bez kata
jareklyson - Wto Paź 19, 2010 20:17
apples napisał/a: | Co z filtrem powietrza?
EDIT: Czy nie ubywa delikatnie płynu chłodzącego?
|
Filtr jest spoko ale zobaczę czy coś się zmieni jak go zdejmę.
A co do płyny chłodzącego to ciężko wyczuć bo samochód od momentu usterki stoi w garażu.
[ Dodano: Sob Paź 09, 2010 10:44 ]
Podjechałem na kompa
pokazało że mam uszkodzony czujnik CKP z tego prawdopodobnie jest niebieska chmurka bo odpowiada on za kont wtrysku. A turbina jest podobno chłodzona cieczą i trzeba ją przejrzeć
[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 21:17 ]
wyjąłem turbo i nie jest ono chłodzone żadną cieczą, zaniosłem do człowieka i powiedział że mogę od niej się odczepić bo jest w bdb stanie.
Jakieś pomysły
|
|