Zobacz temat - [R214, 98]kod immo i diagnostyk z kompem który twierdzi że n
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214, 98]kod immo i diagnostyk z kompem który twierdzi że n

eva. - Sob Wrz 25, 2010 11:11
Temat postu: [R214, 98]kod immo i diagnostyk z kompem który twierdzi że n
witam
mam problem z immobilaiserem:
dotychczas używałam kluczyka,nie sprawdzałam pilotów.po zmianie akumulatora włączył mi się immo i nie mogę odpalić auta,pompa pompuje elektryka działa,jak przekręcam kluczyk to w pozycji drugiej zaczyna tak przemiennie ioioioio ale dość cicho.centralny z kluczyka działa też.nie mam kodu do wyłączenia immo,pilota synchronizowałam ale nie wiem czy on działa bo zero reakcji wiele razy próbowałam.Odłączyłam znowu aku i chciałam jeszcze raz zsynchronizować ale dalej nic.J tam się nie znam na moje oko wszystkie styki dobre ale naprawdę się nie znam.Znalazłam diagnoste z kompem do roverków ale już drugi mi powiedział że bez kodu deaktywacji immo to nie wygeneruje mi kodu przez komputer no ale jak bym miała ten kod to sama bym sobie to przecież zrobiła.No i nie wiem jak rozmiawiać z takim panem jak wytłumaczyć mu o co chodzi jak on sam nie wie?Czy żeby dorobic dobrego pilota to musze naprawde mieć ten kod bo inaczej nie zadziała nowy kod w nowym pilocie?a jak nie to co moge zrobić?reaktywować jakoś pilota :bezradny: tylko u kogo?Proszę wszystkich co coś wiedzą w tej sprawie o odpowiedź bo ja już się sama pogubiłam,czy żeby sprawdzić czy ktoś nie kombinował z ominieciem komputera i nie podpiał tego kabla na krótko to muszę się dostać do jakiejś skrzynki i to będzie od razu widać,a jeśli ktoś tak zrobił ja w/n to czy wtedy wogóle pilot ma szansę zadziałać czy trzeba przepiąć tak jak było kiedyś te kable?Wiem że tu namieszałam strasznie próbując wytłumaczyć o co mi chodzi ale jak ktoś coś wie to bardzo proszę o odpowiedź bo auto stoi i nie wiem jak się dostanę do pracy.

a to że mam akumulator 88ah to chyba nie ma znaczenia? :roll:

darek_wp - Sob Wrz 25, 2010 11:46

Do wgrania nowego pilota nie jest potrzebny żaden dodatkowy kod natomiast tzw. kod kluczykowy do rozbrojenia imo przez zamek można uzyskać po podłaczeniu się komputerem serwisowym - testbook.
pawel.o83 - Sob Wrz 25, 2010 15:43

znajdz najbliższy serwis rovera i zcholuj auto!tam napewno Ci pomogą. miałem ostatnio taki sam problem, kupiłem używany, oryginalny pilot(gdyż miałem tylko jeden-popsuty) na allegro za 60zł http://allegro.pl/orygina...235715228.html. programowanie kosztowało mnie 120zł i 5 min czekania.
pozdrawiam

eva. - Sob Wrz 25, 2010 18:09

we Wrocławiu chyba nie ma servisu Rovera,ale chodzi mi o to czy za pomocą komputera można odczytać kod do awaryjnego odblokowania immo,mając tylko kluczyk i piloty i tą blaszkę ale ta blaszka to do dorabiania samego kluczyka chyba jest :bezradny:

jednak są servisy ROVER'a w WRC :fura:

a ja od kilku dni muszę jeździć rowerem :tyra:

macikd - Sob Wrz 25, 2010 18:15

ta blaszka to właśnie kod do odblokowania immo przez zamek w drzwiach :wink:
tronsek - Sob Wrz 25, 2010 18:22

eva., Za pomocą komputera można odczytać kod do awaryjnego odblokowania immo, tylko to musi być "TESTBOOK T4". Specjalny komputer, do diagnostyki ROVER'ów. Niewiele warsztatów go posiada. We Wrocławiu TU MAJĄ TESTBOOK T4

[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 19:22 ]
macikd napisał/a:
ta blaszka to właśnie kod do odblokowania immo przez zamek w drzwiach :wink:
Ta blaszka, to jest kod potrzebny do dorobienia tylko i wyłącznie samego kluczyka.
eva. - Sob Wrz 25, 2010 21:40

no tak o Fatimeksie to wiem ale przydałby się ktoś kto by się zgodził za doplatą przyjechać do mnie bo to mniej zachodu niż tłuc sie lawetą 50km.,ale w dwóch różnych warsztatach bliżej mnie twierdzili że mają testbooka do roveróv ale nie da się kodów odczytać bo niby jak ja to sobie wyobrażam że wtedy złodziej mógłby sobie przyjść i poprosić,kolega twierdził że kiedyś mu tam rozwiązali właśnie problem z roverkiem ale to było dawno może ktoś inny to robił bo ten pan zrobił takie wielkie oczy a póżniej mówił że trzeba wywalić mi immo z auta a ja go nie pytałam o to tylko o odczyt kodów.Także nie wiem poszukam jeszcze może ktoś coś wymyśli a jak nie to pozostaje mi Fatimex,na Paczkowskiej we Frampolu pan L.Wisniewski się zastanoi czy przyjedzie czy nie ,a tak wogóle to w piątek dzwoniłam w wiele miejsc i wszędzie słyszałam że pan diagnosta jest na urlopie i będzie w poniedziałek,chyba po prostu diagnostykom jakaś ustawa reguluje urlopy w jednym terminie aby się mogli wszyscy spotkać i porozmyślać wspólnie :mrgreen:
Harry - Sob Wrz 25, 2010 21:52

glpoty gadaja, ja nie mialem kody, piloty mnie padły, auto na lawete i do seriwsu rover,a podali kody, piloty zaprogramowali i chodzi :wink:
macikd - Sob Wrz 25, 2010 22:21

tronsek, nie będę się z Tobą sprzeczał, ale jakoś u mnie się immo odblokowuje po przekręceniu właśnie tego kodu w zamku drzwi. I jesli dobrze rozumiem to w instrukcji wyraźnie jest napisane, że kod z blaszki i z karty kodowej, którą się dostawało przy zakupie auta jest taki sam.
Harry - Sob Wrz 25, 2010 22:37

kod z blaszki jest inny niż kod imo, kod z blaszki służy do tego jak dorobić kluczyk,
eva. - Sob Wrz 25, 2010 23:37

a ma ktoś może zdjecie pilota LUCAS 3TXA jak wygląda w środku z obu stron ta płytka bo nie wiem może mi ten kwarc wypadł,a pilota dam do obejrzenia dopiero w pon.a tak juz bym sobie porównała bo ta niewiedza jest straszna... :?:
już mam zdjęcie.


a ten kod na Twojej blaszce to tylko 4 cyfry i nic więcej czy poprzedzony jest jakąś literą bo ja mam w środku cztery cyfry ale mam też litery w sumie 7znaków,w książce narysowane było 5zn.na blaszce ale to tylko przykładowo pewnie bo to dotyczy całej serii 200.

tak,znowu stracony dzień.wczoraj zaniosłam pilota do naprawy a dzisiaj odbieram i Pan mi mówi że nie on się nie zna na takich pilotach i miernika nie posiada a wczoraj mówił że ma czym sprawdzić.

macikd - Nie Wrz 26, 2010 09:42

ja mam dokładnie 4 cyfry i właśnie one służą do wyłączenia immo. pozostaje wyłączone do pierwszego zamknięcia/otwarcia drzwi pilotem.
charlee - Nie Wrz 26, 2010 09:54

eva.,
Sprawdź tutaj http://moto.allegro.pl/ro...1215500824.html
ja korzystałem i jest ok. Z tego co wiem dojazd jest możliwy.

chudson - Nie Wrz 26, 2010 10:24

Skoro pilot działa do otwierania auta to może czujnik immo przy stacyjce padł po prostu ? U mnie sie urwał kabelek przy czujniku założonym na stacyjke i taki sam efekt był. Z pilota sie otwierało ale odpalić nie mogłem.
eva. - Nie Wrz 26, 2010 15:50

nie pilot nie działa do otwierania,otwieram kluczykiem

[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 16:31 ]
charlee napisał/a:
eva.,
Sprawdź tutaj http://moto.allegro.pl/ro...1215500824.html
ja korzystałem i jest ok. Z tego co wiem dojazd jest możliwy.


dzięki jutro tam zadzwonię o ile nie znajdę kogoś z Wrocławia kto zechciałby przyjechać bo do Brzegu dolnego mam o 60 km dalej,nie wiem czy ktoś się zgodzi przyjechać na taką odległość.

[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 16:50 ]
macikd napisał/a:
ja mam dokładnie 4 cyfry i właśnie one służą do wyłączenia immo. pozostaje wyłączone do pierwszego zamknięcia/otwarcia drzwi pilotem.


no właśnie 4 cyfry a ja mam wogóle blaszkę przy kluczykach która zaczyna się B0XXXX0 i to chyba nie jest nawet blaszka do kluczyka bo powinna się zaczynać na R,nie zwróciłam na to uwagi przy zakupie bo się nie znałam na tym,najwidoczniej pan sam dorobił blaszkę albo nie wiem znalazł gdzieś i doczepił żeby nie było że nic nie ma,

kasjopea - Nie Wrz 26, 2010 21:26

macikd napisał/a:
I jesli dobrze rozumiem to w instrukcji wyraźnie jest napisane, że kod z blaszki i z karty kodowej, którą się dostawało przy zakupie auta jest taki sam.
daj skan tej instrukcji.
Na 100% nie jest to kod immo :wink: .

Harry - Nie Wrz 26, 2010 21:45

ile razy mam powtarzać,ze blaszka to nie kod imo, tylko kod nacięć na kluczyku, kod imo jest 4 cyfrowy
kasjopea - Nie Wrz 26, 2010 21:51

Nikt Ci nie każe powtarzać.
Jeśli kolega macikd, twierdzi, że w instrukcji jest informacja, że to kod immo, niech ją tutaj pokaże i tyle.

orson - Nie Wrz 26, 2010 22:10
Temat postu: Re: [R214, 98]kod immo i diagnostyk z kompem który twierdzi
eva. napisał/a:

a to że mam akumulator 88ah to chyba nie ma znaczenia? :roll:


Co do aku to moze miec poniewaz nie wiem czemu akurat taki Ci tam wsadzili - z tego co sie dowiedzialem (mam 25 iDT) nawet Centra 72Ah jest troche za duza bo alternator przy wlaczonym silniku i swiatlach daje jakies ~13,98 V ladowania (norma jest zakres 14-14,40V przy wlaczonych swiatlach).

Co do pilotow to oprocz Fatimexu powinni to robic jeszcze w LandRoverze w Dlugolece - uzytkownik Mariusz418 moze potwierdzic lub zdementwoac czy maja T4'ke.

Ja sugeruje na poczatku - z tego co piszesz pilot'a nie uzytwalas od zakupu auta -> proponowalbym wymienic w nim baterie i sprobowac zsynchronizowac wtedy. Jesli nic nie da to wtedy bym poszukal T4'ki. Bateria to CR2032, okragla, dosztepna na wiekszosci stacji w MM czy saturnie, etc.

Jak ktos pisal kod zaczynajacy sie od litery, na takiej blaszce, jest kodem kluczyka (jesli by ktos zgubil jedyny kluczyk to tym kodem mozna go odtworzyc).

Poznandembiec - Pon Wrz 27, 2010 01:02
Temat postu: eva problem z immo
Skoro ci odłaczył immobiliser i nie pali to w czym problem? reklamuj usługę i niech się martwi
nie walcz z pilotami i dość awaryjnym systemem lukasa rozłącz immo jak nie umiesz odezwij sie na pw pomogę założysz sobie dokłądaną centralkę z pilotami i po kłopocie
Ja mogę ci na 100% wyłączyć immobiliser i nie potrzebuje do tego żadnego kodu , auta , itd tylko twój ecu .
Czytałem wszystkie twoje posty i widze że szukasz ,próbujesz i bez efektu . Dawno szłoby załatwić temat ale ty chyba lubisz jak jest pod górkę?
Po zatym ktoś wyżej napisał że "może czujnik od immo padł" Przecież Eva napisała że ma wyłaczone immo jeśli tak jest to co ma za znaczenie czy instalacja immo jest ok czy nie .Immo jest jej zdaniem wyłaczone była u fachowaca tzn że auto ma palić na słowiowy sróbokręt i nie musi mieć nic sprawnego zwłaszcza pilotów.
Chyba że fachowiec był kowalem artystycznym i zepsuł ecu Myśle że to wszystko w temacie

Paul - Pon Wrz 27, 2010 01:24

Poznandembiec napisał/a:
Myśle że to wszystko w temacie
A ja myślę, że niedokładnie przeczytałeś te posty :(
Tomi - Pon Wrz 27, 2010 08:27

eva. napisał/a:
a ma ktoś może zdjecie pilota LUCAS 3TXA jak wygląda w środku z obu stron ta płytka bo nie wiem może mi ten kwarc wypadł,a pilota dam do obejrzenia dopiero w pon.a tak juz bym sobie porównała bo ta niewiedza jest straszna... :?:


a ten kod na Twojej blaszce to tylko 4 cyfry i nic więcej czy poprzedzony jest jakąś literą bo ja mam w środku cztery cyfry ale mam też litery w sumie 7znaków,w książce narysowane było 5zn.na blaszce ale to tylko przykładowo pewnie bo to dotyczy całej serii 200.


Najlepiej gdybyś kupiła pilota 3TXB lub 17TN. 3TXA są od starego typu alarmu. W nowszych modelach może być już immobilizer dynamiczny i 3TXA, chyba tego nie ogarnię. Ponadto przy zakupie pilota warto sprawdzić również częstotliwość. Większość Europy to piloty 433MHz, a Francja i któryś jeszcze kraj z 315.

i jeszcze jedno kod immobilizera w niektórych samochodach można ustawić sobie własny, musi jedynie spełnić kilka wymogów (brak zera i wykluczone kombinacje typu 1111, 2222, 1234, itd, itd.).

szoso - Pon Wrz 27, 2010 09:13

Tomi napisał/a:
lub 17TN

ten ma większy zasięg niż 3TXA i jest lepszy

benola - Pon Wrz 27, 2010 10:56

Darek_wp czy może wiesz gdzie w okolicach Sącza można dopisać pilota do Freelandera? Bo,że w Krakowie to wiem.
eva. - Pon Wrz 27, 2010 11:16

charlee napisał/a:
eva.,
Sprawdź tutaj http://moto.allegro.pl/ro...1215500824.html
ja korzystałem i jest ok. Z tego co wiem dojazd jest możliwy.



nic z tego,Pan przez telefon powiedział że nie zajmują się Rover'ami

[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 12:16 ]
Poznandembiec napisał/a:
Skoro ci odłaczył immobiliser i nie pali to w czym problem?


Immobilaiser mi odłącza ale zapłon,może wcześniej ktoś coś tam namieszał,nie wiem,terza mi cgyba znowu aku padł,a nie mam jak naładować bo pada a auto utknęło pod chmurką,dzisiaj dam piloty do naprawy.

darek_wp - Pon Wrz 27, 2010 13:14

benola w limanowej jest gość, który ogłasza się, że programuje piloty także do roverków. Nr do niego 504090061 zadzwoń, zapytaj.
macikd - Pon Wrz 27, 2010 22:26

kasjopea, sorki, mea culpa. Źle to zrozumiałem. Jest napisane, że kod przy kluczykach musi być taki jak na karcie kodowej, ale faktycznie nie jest napisane ze taki sm jak kod immo.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd :wink:

benola - Wto Wrz 28, 2010 06:40

Darek_wp dziękuję
azor77 - Wto Wrz 28, 2010 13:39

benola, w Krakowie jest również klik
eva. - Sob Paź 02, 2010 15:51

Już rozwiązałam problem,odłączono mi ten całay immobil.mam nadzieje że już nie będę miała z nim problemów,w końcu mogę jeździć,.a co do diagnostyka z tematu to jechał do mnie 2dni,miał 7 km i trzy razy mówił mi przez tel.że właśnie wyjeżdża...także zrezygnowałam z jego wątpliwych usług. :mrgreen:
laweta-150pln,odłączenie-350pln no i nowy aku.- 280pln