Zobacz temat - [R214 1.4 97r] problem z mocą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4 97r] problem z mocą

Gucjan - Pią Paź 01, 2010 22:37
Temat postu: [R214 1.4 97r] problem z mocą
witam. mam taki problem od jakiegos czasu mam prolem z moim Roverkiem mianowicie zeby ruszyc mocniej tzn z piskiem to musze przygazowac do ponad 3tys obro. bo inaczej nie ma mozliwosci silnik sie dławi i muli.
A ostatnio jest tak ze podczas jazdy np na 5 i po redukcji na 4 normalnie przyspieszał i wszsystko było tak jak trzeba a teraz ledwo 3 wystarcza bo na 4 nie daje rady.

jestem po wymianie oleju, filtrow, kopółki, swiec i przepustnicy zastanawiam sie jeszcze nad wymiana przewodow zapłonowych ktore mają rok. A i czy wymiana czujnika położenia wału i czujnika temperatury cos pomoze ??

prosze o porade

ADI-mistrzu - Pią Paź 01, 2010 22:45

Może rozrząd Ci o ząbek przeskoczył.
W nocy sprawdź czy Ci iskry z przewodów do świec na blok nie przeskakują.
Może kolektor ssący nieszczelny?

Kot - Pią Paź 01, 2010 22:57

i cisneinei paliwa czy dobre dostaje;)
oprawca_1978 - Pią Paź 01, 2010 23:20

Sprawdź ciśnienie paliwa na magistrali - powinno być 3 bary (300 kPa, 0.3 MPa) +-10%
Sprawdź ciśnienie sprężania na garach przy zagrzanym silniku, w pełni otwartej przepustnicy i bez filtra powietrza. Powinno być 14 barów (1.4 MPa).
Sprawdź zgranie rozrządu. Znaki na kołach wałków muszą się idealnie pokrywać ze sobą i znacznik na kole pasowym wału korbowego musi idealnie pasować na znacznik umieszczony na obudowie pompy oleju.
Sprawdź drożność dolotu oraz drożność wydechu.
Wszystkie czujniki silnika i jego osprzęt muszą być sprawne.

A silnik Rovera 1.4 MPI K-16 "ożywa" dopiero od jakichś 4500 rpm. W zakresie obrotów 2000 - 3500 rpm nie jest za żwawy. Wynika to z jego nie za dużej pojemności skokowej oraz rozrządu - 16 zaworów - który jest dość energochłonny. Silnik ten nie ma tzw. "dołu", w przeciwieństwie np. do większych pojemnościowo silników ośmiozaworowych - np Opla, które "ciągną" już od dość niskich prędkości obrotowych wału.