|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Za wysokie i czasem falujące wolne obroty.
KSCar - Sob Paź 02, 2010 19:30 Temat postu: [Freelander] Za wysokie i czasem falujące wolne obroty. Proszę o poradę dotyczącą regulacji wolnych obrotów w silniku KV6, 2,5 benzyna, 2003 rok, automat.
Przepustnica w pełni elektryczna bez silniczka "wolnych obrotów".
Układ VIS pracuje prawidłowo. Brak nieszczelności w dolocie powietrza.
Obroty jałowe po odpaleniu, zimnego silnika to jakieś 1500 obr.
Po kilku minutach spadają do 1200.
Czasem zdarza się, że na biegu jałowym obroty podnoszą się do 2500 i "falują" na poziomie 1500 do 2500 obrotów.
Proszę o poradę i jednocześnie pozdrawiam wszystkich forumowiczów bo to mój pierwszy post na forum.
Mad - Sob Paź 02, 2010 19:40
Ja bym sprawdził na kompie czy jakichś błędów nie ma.. może ten tryb awaryjny sie włącza, może błąd sondy?
Poczekajmy na wypowiedzi innych
SeniorA - Sob Paź 02, 2010 21:21
wolne obroty w kV6 ustala moduł ECM sterując zaworem IAK silnika krokowego (otwiera/zamyka dopływ dodatkowego powietrza) i czasem zapłonu w zalezności od obciążenia silnika ( np. włączy się klima albo wspomaganie ).Na początek trzeba wyczyścić zawór IAK i przepustnicę.
KSCar - Nie Paź 03, 2010 00:57
To oczywiste że wolnymi obrotami steruje ECM. Z tym jednak, że w tej wersji nie ma "silniczka wolnych obrotów". Innaczej - cała przepustnica jest niczym innym jak jajk silnikiem krokowym. Błędów żadnych nie ma. Przepustnica jest czysta. Moje pytanie brzmi: Czy jest procedura "nauki" jałowych obrotów silnika. Innymi słowy jak się je programuje bo jakoś musi.
SeniorA - Nie Paź 03, 2010 07:35
KSCar, czy tak wygląda ta przepustnica http://tinypic.pl/i/00030/k1szjyuz1tiy.jpg
[ Dodano: Nie Paź 03, 2010 08:35 ]
jeśli tak, to w zaznaczonym kółku po prawej stronie jest wpięta wtyczka do dwubiegunowego silniczka krokowego od zaworu IAC (Idle Air Control valve ), który jest odpowiedzialny za wolne obroty.
KSCar - Nie Paź 03, 2010 08:41
Dziękuję za odpowiedź ale w tej wersji silnika nie ma silniczka (zaworu) IAC. Nie ma żadnych dodatkowych wtyczek poza jedną do sterowania silnikiem krokowym przepustnicy. Przepustnica w całości "elektroniczna" (bez linki pedału gazu). Domyślam się więc, że wolnymi obrotami steruje tylko elektronika. Pytanie jak i skąd czerpie informacje? Jak ustawia się jałowe obroty z (np. włączona klima, ogrzewania szyb, lusterek, światła) i bez obciążenia. Bo jakaś procedura na to musi być !!!
|
|