|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Jaki olej i jaki koszt filtrów
sebaszak - Nie Paź 03, 2010 18:43 Temat postu: [R600] Jaki olej i jaki koszt filtrów Witam własnie dziś nabyłem rovera 600 z przebiegiem 230 tys jak sie dowiedziałem od sprzeajacego olej nie był wymieniany od ponad roku i nie wiem jaki tam jest.
Jaki olej tam najlepiej wlac czy pół syntetyk czy mineralny??
jaki jest koszt wszystkich filtrów w aucie?
kasjopea - Nie Paź 03, 2010 20:46
sebaszak, użyj szukajki i poczytaj trochę. W końcu nie Ty pierwszy wymieniasz olej i filtry .
zuber84cool - Nie Paź 03, 2010 20:51
Witam, jakby kolega poszukał trochę na forum to znalazłby wszystko na temat oleju i jego wymiany w RH600, poza tym wiadomo jaki olej zalał poprzedni właściciel, nie chodzi o markę, istotne jest to czy był to olej mineralny, półsyntetyk czy syntetyk? stan silnika w dużej mierze zależy od oleju jakim jest zalany, sądząc po przebiegu o ile jest prawdziwy (udokumentowany) , poprzedni właściciel mógł zalać półsyntetyk, niestety nieznana jest mi kondycja tego silnika, wycieki itp., poprzedni właściciel mógł równie dobrze zalać olej mineralny. Natomiast co do polecanych olejów to jest tak, że ilu ludzi tyle opinii , generalnie jeśli chodzi o kompromis w stosunku cena/jakość to większość zapewne poleci ci olej Valvoline MaxLife, ale również Motul, Agip, Shell itd., każdy z nich będzie dobry , z filtrów to można polecić rodzimy Filtron, koszt? tutaj raczej niema sensu przepłacać, Filtron, MANN-FILTER też będą dobre , za komplet +/- ok 100zł
sebaszak - Pon Paź 04, 2010 12:17
chodzi o to ze poprzedni wlasciciel tez nie wie jaki był olej dlatego nie wiem czy ryzykowac wlaniem półmsyntetyku, chodz było by pewnie lepiej ale skad wiedziec czy poprzedni własciciel nie dał mineralnego
Mazak - Pon Paź 04, 2010 13:36
jak nie masz pewności co jest w silniku to zalej półsyntetyk 10w40 nic nie powinno się dziać ,gorzej jak byś z minerala przeszedł na pełny syntetyk
zuber84cool - Pon Paź 04, 2010 13:49
sebaszak, lej Valvoline MaxLife 10W/40, to oczywiście półsyntetyk .
_papa_ - Pon Paź 04, 2010 20:23
Jak to jest F20Z1 to tylko półsyntetyk 10W40.Nawet jeśli nie wiesz co było wcześniej nie kombinuj i zalej taki jaki zaleca producent. Co do producenta to wybór dowolny, aby klasa lepkości się zgadzała. Ja jak większość polecę Vavoline.
PS. Co do wycieków, to rodzaj oleju nie ma nic do rzeczy. Jeśli gdzieś silnik się "poci" trzeba wymienić odpowiednie uszczelki i "pocił" się nie będzie. Stosowanie olei, specyfików do uszczelniania to jest oszukiwanie samego siebie.
PS2. Jeśli o uszczelki chodzi to polecam tylko z ASO, zamienniki długo nie wytrzymują.
zuber84cool - Pon Paź 04, 2010 20:41
_papa_ napisał/a: | Jeśli o uszczelki chodzi to polecam tylko z ASO, zamienniki długo nie wytrzymują. | zwłaszcza uszczelki Ajusa, drogie są ale nie warte swej ceny już dużo lepiej wypadają uszczelki Erling i są tańsze, jednak najlepiej to OEM uszczelki wziąć.
|
|