Zobacz temat - MG ZR vs ROVER 25
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - MG ZR vs ROVER 25

irlandczyk - Wto Paź 05, 2010 14:40
Temat postu: MG ZR vs ROVER 25
Witajcie, chciałbym zasięgnąć porad znawców owych modeli aut. Planuje kupić MG ZR lub rover 25, interesuje mnie jedynie silnik 1.4, w 25 są dwa silniki o mocy 84KM i 105KM, który z nich jest lepszy, mniej zawodny i co ważne bardziej ekonomiczny? czytając różne artykuły zauważyłem że rover 25 o mocy 105KM pali około 1 litr mniej na 100 km od silnika o mocy 84KM, dla mnie osobiście wydaje się to bardzo dziwne ze silnik o większej mocy ma niższe spalanie, ale... może rzeczywiście tak jest. Roczniki owych aut wchodzące w grę to przedział między 2003-2005. Na co szczególnie zwracać uwagę kupując te auta? Jeśli to ma znaczenie to dodam że zakupu tego auta dokonam w Irlandii i tutaj będę go użytkował. Chciałbym nim pojeździć parę dobrych lat, tak więc warto kupić coś dobrze sprawdzonego...
colin1983 - Wto Paź 05, 2010 14:50

irlandczyk napisał/a:
Planuje kupić MG ZR lub rover 25, interesuje mnie jedynie silnik 1.4, w 25 są dwa silniki o mocy 84KM i 105KM, który z nich jest lepszy, mniej zawodny i co ważne bardziej ekonomiczny?

. te silniki różnią się tylko przepustnicą wersja 84KM jest zdławiona wystarczy założyć drugą przepustnicę i masz 103 KM
irlandczyk napisał/a:
Na co szczególnie zwracać uwagę kupując te auta?


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124 poczytaj ten artykuł

kzrr - Wto Paź 05, 2010 15:50

Dla mnie osobiście w MG ZR jedyny słuszny silnik to 1,8 VVC ew. klekot z dobry mechaniczym tuningiem, to jednak sportowe auto i takie tez powinny być w nich silniki :) Spróbuj poszukać sobie np 25 po faceliftinu z silnkiem 1.6, spalanie nie wiele większe a już całkiem przyjemnie się smigam takim autem a myśle że w Irladnii nie powinno być z tym większego problemu :)
irlandczyk - Wto Paź 05, 2010 16:18

poza tym ze 1.6 ma 6 KM wiecej od 1.4 to czym się jeszcze róznią? co przemawia na korzyść 1.6? z góry dzięki za wszelkie informacje

obecnie mam na oku to auto http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/1566327

kzrr - Wto Paź 05, 2010 16:34

Zobacz też na moment obrotowy który jest już całkiem niezły - 145 Nm :) No i fabrycznie według danych prod. 9,9 sek do setki co dla silnika 1,6 to chyba bardzo dobry wynik :)


Kurde żle Ci podałem, to są dane dla silnika 1,6 w R200 do 99roku.

Tutaj są dane techniczne dla Rover'a 25 wersji sprzed faceliftingu do 2004r

http://roverki.pl/charakt...techniczne.html

A tutaj dla Rover'a 200 95-99

http://www.roverki.pl/cha...techniczne.html

irlandczyk - Sro Paź 06, 2010 09:34

MG ZR 105 3DR Plus 03MY powiedzcie co oznacza "03MY" ??
flapjck1 - Sro Paź 06, 2010 14:36

my = model of years

czyli 03my oznacza modelowo rocznik 03

bociannielot - Sro Paź 06, 2010 14:54

irlandczyk, 1.6 są mniej narażone na HGF :ok:
keczu - Sro Paź 06, 2010 19:29

bociannielot napisał/a:
irlandczyk, 1.6 są mniej narażone na HGF

Od 1.8 tak, ale nie od 1.4. Chyba ze to wlasnie miales na mysli.

bociannielot - Czw Paź 07, 2010 09:09

keczu, a czemu nie od 1.4 :?: , zbliżona moc, przy większej pojemności powinna powodować mniejsze przegrzewanie się silnika - wszak ten mniej się męczy, chociaż fakt że oprócz jednego artykułu nie widziałem więcej wzmianek o tym czy faktycznie tak jest, ale myślę, że przynajmniej na logikę tak powinno być :wink: .
kzrr - Czw Paź 07, 2010 16:22

Mniejsza pojemność ale duża moc - 1,4 - 103km to w tamtych czasach chyba jeden z lepszych wyników. 1,6 już ma większość pojemność a różnicy w mocy aż tak wielkiej nie ma ;-)
flapjck1 - Czw Paź 07, 2010 16:38

ale za to rowniej ciagnie na wysokie obroty - moc to nie wszystko - jezdzi sie na momencie :)
keczu - Czw Paź 07, 2010 21:25

bociannielot napisał/a:
że przynajmniej na logikę tak powinno być .

Na logike tak, ale to specjalny przypadek. :roll:
Silnik byl zaprojektowany jako 1.1 i 1.4 nigdy nie mial miec 1.6 lub 1.8, ale z braku wiekszych silnikow po odejsciu Hondy powiekszono srednice cylindrow i jeszcze bardziej oslabiajac sztywnosc bloku co jeszcze bardziej pomaga wywalic uszczelke. :/
Poprostu wiekszosc na rynku to Rovery z silnikiem 1.4 i dlatego moze sie wydawac ze czesciej sie slyszy o tej usterce przy tej pojemnosci. Najmniej podatny bedzie silnik 1.4 z koncowki 2003r (mowie o silniku przed pierwszym HGF, jeszcze nie naprawianym przy pomocy nowego typu uszczelki). Po tym roku napewno sa metalowe tulejki pozycjonujace glowice, poprawiona uszczelka z grubszymi siliconowymi sciezkami, grubsza uszczelka pod kolektorem dolotowym. Pozdr.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 22:25 ]
flapjck1 napisał/a:
ale za to rowniej ciagnie na wysokie obroty - moc to nie wszystko - jezdzi sie na momencie

Masz racje , moment sie liczy, a roznica pomiedzy 1.4 i 1.6 jest wyrazna.