|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Jadąc prosto, musze mieć skręconą kierownicę
memphisto - Sro Paź 06, 2010 18:11 Temat postu: [R200] Jadąc prosto, musze mieć skręconą kierownicę Witam, mam taki problem, że zauważyłem 2-3 dni temu, iż jadąc prostą muszę mieć skrzywioną kierownicę tak jakbym lekko chciał skręcać w lewo. W momencie, w którym robię kierownicę na prosto, auto zjeżdża na pobocze. Odnosze też wrażenie (choć to może być urojenie moje), że nawet jak już mam tą kierownicę krzywo i jadę prosto, to kierownica sama się skręca (tak jak mamy w kole mniej powietrza to ściąga na jakąś stronę) to mnie się wydaje, że mnie tak ściąga w stronę pobocza czyli prawą stronę.
Przez ostatnie 12 miesięcy NIC nie było robione z zawieszeniem.
Obecnie mam auto obniżone, na amortyzatorach koni, na nierównościach, nie zauważyłem, żadnego specyficznego bicia, lub podobnych spraw.
Natomiast od ost 4-5 mc zdarza się, że jadąc prostą słychać z lewego przedniego koła, jakby opona bardzo głośne miała toczenie, ale po lekkim odbiciu lewo prawo to ustępowało i myślałem po prostu, że miałem koło w koleinach, bo zawsze to występowała na koleinowatych drogach - może serio to koleiny.
Co do zdzierania opon, nie zauważyłem jeszcze, żadnych nierównomienrych zdzierań. Nie mam też luzów na kierownicy (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Nie wiem, czy to dobrze napiszę, ale: jakieś 2 lata temu, jak kupowałem R, ii dawałem go do serwisu VOLVO (tak czasem mnie gnie ) to stwierdzili, że (chyba taka nazwa) Przekładania listwy kierowniczej do wymiany lub regeneracji, ale oni nie regenerują - 2 lata bezproblemowej jazdy więc zapomniałem o tym, a teraz jakoś tak mi się o tym wspomniało.
Jakieś rady? Może wystarczy zwykła geometria kół zbieżność lub coś? Czy przez to może się zdzierać krzywo jedna opona?
[ Dodano: Sro Paź 06, 2010 19:11 ]
liswa przekłądni kierowniczej się to nazywa - znalazlem na wypisie
keczu - Sro Paź 06, 2010 18:13
memphisto napisał/a: | Jakieś rady? Może wystarczy zwykła geometria kół zbieżność lub coś? |
Powinno wystarczyc , tak czy inaczej od tego trzeba zaczac.
leszczu - Sro Paź 06, 2010 18:15
Trzeba sprawdzić zbieżność na początek
memphisto - Sro Paź 06, 2010 18:16
szajse, pora na wydatki, a było tak pięknie
a sprawdzić zbieżność = ustawić zbieżność
Czy sprawdzenie kosztuje taniej niż ustawianie ?
oizo64 - Sro Paź 06, 2010 18:17
U mnie zmiana felg pomogła tez myślałem że geometria, ale była ok.
memphisto - Sro Paź 06, 2010 18:19
kurna ale na feluniach śmigam 2 latka prawie i nigdy nic im nie było, a teraz zimówkami miały zostać
[ Dodano: Sro Paź 06, 2010 19:19 ]
no ale mieliście krzywą kierownicę ?
leszczu - Sro Paź 06, 2010 18:24
Cytat: | a sprawdzić zbieżność = ustawić zbieżność |
Tak
memphisto napisał/a: | no ale mieliście krzywą kierownicę ? |
No ja miałem jak miałem źle ustawioną zbieżność.
keczu - Sro Paź 06, 2010 18:25
memphisto napisał/a: | no ale mieliście krzywą kierownicę ? |
Mialem , i sam nawet komus skrzywilem jak ustawialem zbieznosc i cos mi nie wyszlo. Trzeba wyregulowac na drazkach kierowniczych. A tylko same sprawdzenie nie wyprostuje kierownicy. Zeby dokladnie sprawdzic i tak trzeba cala "aparature" zalozyc. Na stacjach diagnostycznych maja plyty poslizgowe czy jak to sie tam po polsku nazywa ,ale to nie jest zbyt dokladny pomiar i sprawdzisz tak tylko zbieznosc nie geometrie.
tronsek - Sro Paź 06, 2010 18:33
memphisto, sprawdź, czy czasem prawy zacisk nie odbija tak jak należy.
andrew0503 - Sro Paź 06, 2010 18:44
W poprzednim autku miałem podobny przypadek, najechałem trochę za szybko na krawężnik i kierownica lekko się przestawiła. Mechanik wysłał mnie na zbieżność. Koszt 50zł łącznie z odkręceniem i ustawieniem kierownicy. I co dziwne pomogło.
shilus82 - Czw Paź 07, 2010 08:04
ja sobie zbieżność w lipcu robiłem,auto jedzie prosto, ale kierownica dalej jest lekko w prawo skręcona. Opon mi krzywo nie zdziera. Chyba trzeba będzie jeszcze raz pojechać, podkręcić na końcówkach drążków kierowniczych i sprawdzić czy prosto i powinno być gut
colin1983 - Czw Paź 07, 2010 12:13
shilus82, wystarczy ustawić koła prosto na postoju odkręcić poduszkę kiere i przestawić kierownice o 2 ząbki w lewo powinno pomóc
leptyk - Czw Paź 07, 2010 17:29
jedno jest pewne, na pewno nie jest to przestawienie listwy ponieważ przekładnie kierownicze składam na codzień i nie ma szans by w jakikolwiek sposób Ci ona przestawiła gdyby zębnik przeskoczył Ci po zębach listwy(co jak podkreślam jest niemożliwe) prawdopodobnie rozerwało by Ci obudowę przekładni kierowniczej
flapjck1 - Czw Paź 07, 2010 18:50
tak czy siak: auto co najmniej na lewarek i >> sprawdzic czy zacisk nie trzyma, sprawdzic czy nie ma luzow na lozysku/sworzniach/mocowaniu macphersona, sprawdz czy kolo sie nie cofnelo - moze masz gumki pod drazkiem wytluczone
a co do magla: sprawdz czy nie masz luzow na koncowce lub drazku albo czy listwa nie ma luzow w obudowie
|
|