Zobacz temat - [R620] Parę problemów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Parę problemów

manifestorian - Czw Paź 07, 2010 22:51
Temat postu: [R620] Parę problemów
Cześć! Od razu pisze ze jestem mechanicznym laikiem.A wiec niedawno kupilem sobie r620si z 1995 i jak to w zyciu bywa od razu jakies problemy.

1. samochod jest zagazowany lecz pojawilo sie falowanie obrotow na gazie, do tego zwlaszcza ostatnio bardzo ale to bardzo czesto gasnie zwlaszcza na sprzegle, biegu jałowym. Jest to dosc niebezpieczne zwlaszcza na skrzyzowaniach bo gdy silnik pada , pada rowniez wspomaganie hamulcow i kierownicy. W czym moze tkwic problem? Znajomy polecil mi wymienienie swiec. zainteresowany tym pomyslem poszedlem sprawdzic gdzie sa te swiece itp itd. Wyciagam kable WN z silnika i co sie moim oczom ukazuje ?
2.olej! zwlaszcza z lewej strony silnika gdy wyjmuje sie kabel WN to az kapie (czy to ma tak byc?[chyba nie?!])po prawej stronie , przy prawej swiecy jest niemalze sucho. co ja mam z tym zrobic jakos to czyscic, czy to moze byc problemem gasniecia? czy moge wymieniac swiece czy ten olej bedzie stwarzal problem ? prosze o porady, Pozdrawiam :wink:

zuber84cool - Pią Paź 08, 2010 00:16

Witam, po pierwsze szukajka się kłania, opisane problemy są powszechnie znane i było nie raz o tym na forum, tak dla ścisłości :wink: .

Ad1. odpowiednia regulacja instalacji LPG, czyszczenie TB (przepustnicy) oraz IAC(silniczek krokowy) + regulacja obrotów biegu jałowego, dodatkowo przeprowadził bym regulację luzów zaworowych (w samochodach z LPG raz na 20tyś. km), zużyte przewody i świece też mogą powodować takie objawy :wink: jeśli maja już wyraźne oznaki zużycia to nie zaszkodzi wymienić, najlepiej na NGK.

AD2. Wygląda na to że padł ci oring lub simmering w aparacie zapłonowym lub to i to, jest to dość częsta i typowa usterka :wink: , jednak radziłbym natychmiast wymienić, gdyż olej dostaje się do aparatu zapłonowego i uszkodzeniu mogą ulec podzespoły elektroniczne znajdujące się w nim, m.in. cewka itd. i właśnie dostający się olej do aparatu zapłonowego może powodować takie objawy j/w opisane a w końcu spowodować poważna usterkę i unieruchomienie pojazdu :wink: . to tyle jeśli chodzi o aparat, natomiast jeśli chodzi o olej na fajce przy świecy, to być może poszła okrągła uszczelka świecy pod pokrywą zaworów i olej zalewa fajkę i świecę i też może powodować takie objawy.

manifestorian - Pią Paź 08, 2010 06:26

"AD2. Wygląda na to że padł ci oring lub simmering w aparacie zapłonowym lub to i to, jest to dość częsta i typowa usterka :wink: "

ile wymiana tych ringow moze kosztowac?

"to być może poszła okrągła uszczelka świecy pod pokrywą zaworów i olej zalewa fajkę i świecę i też może powodować takie objawy." "

jak weczesniej, jaki bedzie koszt naprawy ? tak mniej wiecej.
pozdrawiam

_papa_ - Pią Paź 08, 2010 07:09

manifestorian napisał/a:
"AD2. Wygląda na to że padł ci oring lub simmering w aparacie zapłonowym lub to i to, jest to dość częsta i typowa usterka :wink: "

ile wymiana tych ringow moze kosztowac?


Polecam zakupić i wymienić cały zestaw naprawczy aparatu. http://allegro.pl/aparat-...1262112162.html
Sam oring w ASO Hondy to koszt ok. 20 zł. Mi mechanik złożył aparat na silikon
i na razie nie cieknie.

manifestorian napisał/a:
"to być może poszła okrągła uszczelka świecy pod pokrywą zaworów i olej zalewa fajkę i świecę i też może powodować takie objawy." "

jak weczesniej, jaki bedzie koszt naprawy ? tak mniej wiecej.


Potrzebujesz uszczelki gniazd świec zapłonowych. Może być ciężko ze znalezieniem. Na pewno jest w ASO hondy w komplecie z uszczelką pokrywy zaworów. Koszt ok 100zł.

zuber84cool - Pią Paź 08, 2010 10:46

Dodam, że u siebie też miałem wyciek w okolicy aparatu a raczej pod nim, wszystko wskazywało że puścił oring, więc profilaktycznie wymieniłem na OEM Hondy, ale jak się okazało wyciek był spod uszczelki pokrywy zaworów przy aparacie zapłonowym w miejscu gdzie pokrywa ma to półokrągłe wgłębienie i przylega do wałka, dlatego trzeba tam trochę silikonem potraktować. Poza tym jeśli chodzi o uszczelki gniazd świec to można kupić je osobno, ale lepiej kupić komplet, ponieważ na pewno będziesz chciał zrobić regulację luzów zaworowych, tak czy siak to i tak musisz zdjąć pokrywę zaworów, więc komplet uszczelek się przyda, koszt kompletu uszczelek pokrywy zaworów ok 100zł np. http://allegro.pl/uszczel...1264427461.html najlepiej wziąć OEM Hondy, ale to większy wydatek, poza tym można w internecie znaleźć taniej :wink: .

Kilka aukcji, może coś ci się przyda:

http://allegro.pl/zestaw-...1247181731.html

http://allegro.pl/simerin...1248272327.html

http://allegro.pl/simerin...1251724877.html