Zobacz temat - [R45 '02 iDT] Tarkocze jak traktor, słabo przyśpiesza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 '02 iDT] Tarkocze jak traktor, słabo przyśpiesza

PopaY - Nie Paź 10, 2010 20:26
Temat postu: [R45 '02 iDT] Tarkocze jak traktor, słabo przyśpiesza
Witam.

Coś się stało mojemu autku. Nagle zaczął wolniej jeździć (przyśpieszać), a do tego dźwięk przyśpieszania zmienił się z normalnego dźwięku diesla w metaliczny traktor :/ Zielonego pojęcia nie mam co to może być :( Jak przyśpieszam to jakbym jechał traktorem, ale jak hamuję silnikiem to wówczas silnik pracuje normalnie. Przyśpieszenie jest beznadziejne, niby jak wchodzi na te 2000 obr/min to jedzie, ale i tak nie tak jak przed tą dziwną awarią! Do tego jak włączę klimę (nie wiem czy ma to związek) to czuję smród spalenizny, ale tylko przy klimie - przy zwykłym nawiewie nie czuć tego specyficznego zapachu. Czy ktoś się z tym spotkał? Wolałbym nie jeździć traktorem :/

PHJOWI - Nie Paź 10, 2010 20:49

przestawiony zapłon , może usterka pompy wtryskowe ?
PopaY - Nie Paź 10, 2010 22:49

Hmm, myślisz, że pompa wtryskowa spowodowała by taki dźwięk silnika?
Lelobass - Pon Paź 11, 2010 09:02

Miałem podobne objawy jak mi panewkę obróciło, jak silnik wchodzi w tryb awaryjny też zmienia się dźwięk i traci moc
PopaY - Pon Paź 11, 2010 11:50

Ale Ty z tego co widzę masz nieco inny silnik, cholera wie czy tak samo się one zachowują w takim przypadku... No nie mam pojęcia co z tym robić. Osobiście boję się o turbinę lub rozrząd (choć ten ma dopiero 20k km). Muszę do jakiegoś mechanika podjechać chyba, innego wyjścia nie będzie.
Remigiusz - Pon Paź 11, 2010 11:55

PopaY, Z twoim przypadkiem się spotkałem :neutral:

Jeżeli masz takie odgłosy:


To padła tobie pompa wtryskowa. Tak samo miał kolega zero mocy chodzi jak traktor, i wymienił wszystko, czyli wtryski oraz dal sterownik pompy do naprawy i nic nie dało. Okazało się ze mechaniczny błąd pompy :neutral:

Mix - Pon Paź 11, 2010 12:08

Remi55 napisał/a:
Okazało się ze mechaniczny błąd pompy :neutral:


Mam niestety tak samo. U mnie pompa była podmieniana na inną i dalej to samo.
Rozumiem, że w przypadku mechanicznej awarii pompy, błąd na T4 nie wyskoczy?

Remigiusz - Pon Paź 11, 2010 12:17

Mix, Byl błąd na kompie tez ze zły czas wtrysku i coś tam jeszcze. Ale kolega ustawiał z T4 kat wtrysku 3 razy i nic to nie dało. Dopiero podmiana pompy pomogła. :/
PopaY - Pon Paź 11, 2010 12:51

No załamujcie mnie :/ Jak to pompa to nieźle pójdzie po kieszeni :( Będę w domu to odsłucham ten filmik, w pracy nie dysponuję głośnikami.
Mix - Pon Paź 11, 2010 12:56

PopaY, też obejrzałem, a nie odsłuchałem :wink: Regeneracja pompy to koszt ok 1000PLN. Jest szansa, że będzie taniej, jeśli tylko wymieni się uszkodzoną część. Chociaż z drugiej strony, warto przy okazji (jeśli to pompa) wymienić uszczelniacze. Kiedyś dzwoniłem do Boscha w Sochaczewie, to za samą diagnostykę biorą 244PLN - warunkiem jest dostarczenie wymontowanej z auta pompy. Sam się zastanawiam, co jest usterką mojego silnika. Podejrzenia padły na dół silnika (jedyne co nie było jeszcze sprawdzane/naprawiane/wymieniane). Kusi mnie, żeby sprawdzić dla pewności pompę, z drugiej strony boję się, że będzie to kolejna kwota wyrzucona w błoto.
PopaY - Pon Paź 11, 2010 13:03

Ale bez dźwięku nic po tym filmiku nie wydedukuję... Wolałbym uniknąć wysyłki pompy gdziekolwiek heh :/ Zna ktoś dokładny symbol tej pompy?
Mix - Pon Paź 11, 2010 13:06

Aha, bo zapomniałem - MG przyspiesza w 18s. do 100 km/h. Są spore problemy z odpalaniem. Przestawianie kąta wtrysku nie daje żadnych rezultatów. Reakcja na gaz jest mocno opóźniona. Na 4-tym biegu od 70-100 praktycznie nie jedzie. Przy sprincie do 100, po wrzuceniu czwórki moc się kończy. Do tego dochodzi brak elastyczności.
Zimne auto po odpaleniu, całe się trzęsie, pracuje nierówno, szarpie. Ponadto słychać metaliczne dźwięki (przez 30s. do minuty) z okolic pompy. Przy ruszaniu trzeba dawać sporo gazu, bo auto wyraźnie nie ma mocy. Przy obrotach zbliżających się do 2tyś. obrotów słychać głośno dźwięk przypominający cykanie.
Jak możesz opisz dokładniej swój problem, to może wspólnie uda nam się znaleźć rozwiązanie

PopaY - Pon Paź 11, 2010 13:17

Odpala normalnie. Dźwięk silnika na jałowym jest już dużo zmieniony (traktor). Na każdym biegu poniżej 2k obr przyśpiesza dużo wolniej niż przyśpieszał. Zresztą po osiągnięciu tych 2k też nie jest tak jak było, wyraźniej turbo nie jest takie jak być powinno. Reakcja na gaz nie jest raczej opóźniona, ale jak tylko dodaję gazu to słychać zdecydowanie głośne turkotanie (i troszkę metalicznego dźwięku - zjawisko non-stop, nie przez 30sek). Auto nie trzesię, nie pracuje nierówno. Przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotów - wówczas jest normalny dźwięk jaki być powinien.
Mix - Pon Paź 11, 2010 13:18

A świeci się CHECK?
PopaY - Pon Paź 11, 2010 13:23

Nie, nie mam błedu na desce. Oczywiście podczas odpalania jak zwykle się zapala na chwilkę, a później gaśnie.
Mix - Pon Paź 11, 2010 13:25

No to praktycznie większość objaw jest identyczna jak u mnie, tylko u Ciebie odpala normalnie :/
PopaY - Pon Paź 11, 2010 15:03

No patrząc na to co napisałeś to nei są zbyt podobne. U Ciebie jest opóźniona reakcja na gaz, u mnie nie. U Ciebie auto po odpaleniu się trzęcie, pracuje nierówno itd. - u mnie nic takiego się nie dzieje. Dźwięk metalu słychać u mnie cały czas - u Ciebie tylko krótki czas. Także nie do końca objawy są takie same :/ Choć to najważniejsze (wydaje się) jest takie samo czyli dźwięk silnika i brak mocy :(

[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 15:03 ]
Napiszcie mi proszę, w jaki sposób napędzana jest pompa wtryskowa w naszych iDT?

Remigiusz - Pon Paź 11, 2010 16:53

PopaY, Przez pasek od strony pompy, który jest znów napędzany walem korbowym i z drugiej strony jest pasek rozrządu. :>

Najlepiej i najtaniej jest kupić pompę wtryskowa z ebay.co.uk :neutral: Bo naprawa prawie tyle samo kosztuje co używana z gwarancja.

Byl tez jeden facet kiedyś na forum niemieckim co rozkręcił cala pompę i wymienił wszystkie uszczelki w niej oraz wypolerował elementy w środku. W tej pompie jak dobrze pamietam jest taki bolec i on czasem jak nie jest ładnie gładki tylko ma rysy, to powoduje rożne złe objawy pompy.

azor77 - Pon Paź 11, 2010 18:21

PopaY napisał/a:
:/ Zna ktoś dokładny symbol tej pompy?


Pompa Bosch VP30 :wink:

[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 18:21 ]
PopaY, na twoim miejscu, najpierw sprawdziłbym ustawienie rozrządu, może się pompa na pasku przestawiła o ząbek lub jest luźny napinacz i kąt wtrysku się zmienił.
Miałem niedawno troszkę inną historię z tą pompa ale szczęśliwie skończyło się dobrze
klik

PopaY - Czw Paź 21, 2010 21:41

Byłem u mechanika. Osłuchał auto, ale nic nie robił, bo w kolejce czekało ponad 20 aut :/ Mam mu samochód odstawić w poniedziałek rano. Jeśli chodzi o jego wstępną opinię to winę za taki stan rzeczy ponosi rozrząd. Wg niego uległ przestawieniu, ale więcej będzie mógł powiedzieć dopiero jak się do niego dostanie także muszę się uzbroić w cierpliwość. Wracając od niego auto zachowywało się dziwnie, tzn. jechał oczywiście jak traktor i bez "pary", ale co chwila "łapał" normalną pracę i przyśpieszenie. Czyli tak jakby raz jechał, raz nie. Wcześniej (od niedzieli) tylko nie jechał, a dziś zaczął przerwami pracować normalnie (10 sekund pracy jak traktor, 3 sekundy pracy normalnej). Coś Wam to może mówić?

[ Dodano: Czw Paź 21, 2010 21:41 ]
Auto naprawione, jutro odbieram.

Brt - Pią Paź 22, 2010 09:27

Jaka przyczyna była ??
PopaY - Pią Paź 22, 2010 16:30

Odebrałem godzinkę temu... Naprawa polegała na ustawieniu rozrządu (jeden ząbek) oraz regulacji zaworu EGR. Po tych zabiegach wszystko działa jak należy choć mechanika zaniepokoiła nieco pompa wtryskowa, coś tam mu się nie podobało. Tak czy siak zapewnił mnie, że z pompą da sobie radę jeśli ta faktycznie padnie. Tyle.
piterek1812 - Pią Paź 22, 2010 17:54

Jeszcze pochwal się ile zapłaciłeś za tę "przyjemność" ?
Też będę musiał sprawdzić rozrząd u mnie bo mam bardzo podobne objawy jak w Twoim Roverku.
Pozdrawiam.

Mix - Pią Paź 22, 2010 18:35

Jeśli to przestawiony rozrząd, to by wiele wyjaśniało (przynajmniej w przypadku mojego auta). Ktoś może mi powiedzieć jaka jest przyczyna przeskakiwania rozrządu, oczywiście nie licząc zbyt luźnego paska?
PopaY - Pią Paź 22, 2010 18:58

Kosztowało mnie to 200zł. Przyczyną przestawienia rozrządu mogło być porządne szarpnięcie autem, np. oczywiście.
piterek1812 - Pią Paź 22, 2010 19:22

ok dziękuje za info. 200 zł to nie jest aż tak wiele.
U mnie pewnie też mogłem przestawić rozrząd bo nie należę do "delikatnych" kierowców, ale przy wymianie też mogli mi coś przestawić.