Zobacz temat - [R416] Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów.

bibson3 - Pon Paź 11, 2010 10:05
Temat postu: [R416] Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów.
Witam.

Jak w temacie powiedzcie mi prosze jak dokonać wymiany oleju w skrzyni biegów? Gdzie jest korek/nakrętka i gdzie się go dolewa. Na przestrzeni ostatnich dni drążek zaczął mi trzeć podczas zmiany biegu (tylko jak jest zimno) także albo oleju ubyło, albo stracił właściwości.

Pozdrawiam

ADI-mistrzu - Pon Paź 11, 2010 10:16

Korek spustowy jest na łączeniu skrzyni, taki duży, jak zajrzysz pod spodem to zobaczysz:

Podstawiasz pod to miejsce jakieś niskie ale szerokie naczynie, odkręcasz śrubę i olej zlatuje. Dobrze zostawić go tak na noc aby wszystko dobrze ściekło.
Potem odkręcasz puszkę filtra powietrza i pod spodem zobaczysz na skrzyni zaślepkę odpowietrznika skrzyni. Na zdjęciu to ten siwy korek nad wtyczką wczepioną w skrzynię biegów a poniżej peszela który widać:

Potem odkręcasz śrubę przelewową. Jak skręcisz koła max w lewo to zobaczysz śrubę przy gumowej osłonie przegubu. Na zdjęciu jest w górnym prawym rogu jego, taka jeszcze brudna:

Potem ściągasz odpowietrznik ze skrzyni, zakręcasz śrubę spustową oleju (nie przelewową), wsadzasz jakiś lejek i powoli nalewasz oleju aż zacznie wyciekać otworem przelewowym. Jak wyleci to czekasz chwilę, możesz pomachać drążkiem zmiany biegów i dolewasz jeszcze trochę aż znowu wycieknie.
Zakręcasz śrubę przelewową, zakładasz odpowietrznik, mocujesz puszkę filtra powietrza i cieszysz się świerzutnik olejem w skrzyni biegów :wink:

Pozdrawiam

bibson3 - Pon Paź 11, 2010 12:46

Pieknie dziękuje :)
ascaris - Pon Paź 11, 2010 14:51

podłącze się do pytania... czy wymiana oleju w skrzyni jest konieczna jeśli nic złego się nie dzieje? Niestety w moim przypadku aby tego dokonać potrzebna jest pomoc spawacza :D
ADI-mistrzu - Pon Paź 11, 2010 15:14

Jeśli nic się nie dzieje to niema sensu, ja wymieniłem bo mi biegi zaczynały gorzej wchodzić, po zlaniu mój olej miał konsystencję mocno roztopionej czekolady i wyglądał tak:

Nowy olej jest złoty, więc pewnie mechanicy poprzedniego właściciela zalali zwykły olej silnikowy i to pewnie minerał wzorując się na skrzyniach Hondy gdzie tak się robi.

adamsky - Czw Kwi 07, 2011 13:44

ADI-mistrzu, czy w dieslu sprawa ma się tak samo ? :) czy poprostu PG1 to PG1 i schemat działania taki sam ?

[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 13:44 ]
up.

ADI-mistrzu - Czw Kwi 07, 2011 19:37

Tzn wymiana? Tak, lej ten co ja :wink:
adamsky - Czw Kwi 07, 2011 19:46

ADI-mistrzu napisał/a:
Tak, lej ten co ja :wink:

ok to dzięki ;)