Zobacz temat - [R416Si 98r] - Jak zmniejszyć spalanie benzyny ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si 98r] - Jak zmniejszyć spalanie benzyny ?

Lukasz0000 - Pią Paź 15, 2010 20:12
Temat postu: [R416Si 98r] - Jak zmniejszyć spalanie benzyny ?
Witam

Moim problemem jest wysokie spalanie około 11l / 100km, chyba że to normalne przy tym silniku [R416Si 98r] ?

Odrazu zaznaczę, że nie mam ciężkiej nogi i wiem co to oszczędna jazda.
Może regulacja zapłonu, zaworów, wymiana przewodów wysokiego napięcia, sonda lambda może daje złe wskazania do komputera? Proszę o jakieś wskazówki i porady od czego zacząć i na czym skończyć? Prawdopodobnie jak dla każdego pieniążki się liczą i fajnie by było zrobić to jak najtaniej, chyba że dobrze oznacza większy wydatek :D

ADI-mistrzu - Pią Paź 15, 2010 20:21

Zapłonu nie da się regulować.
Zawory raczej nie mają nic do tego, chyba że ciśnienia nie trzyma ale wtedy samochód był by zamulony i byś to zauważył.
Wymiana kopułki i przewodów WN mogą pomóc.
Do sondy lambda podłączasz miernik i sprawdzasz napięcie tak po minucie pracy silnika. Jeśli jest między 0.2 a 0.9V to najprawdopodobniej sonda jest sprawna.

To spalanie tylko w mieście? Czy tryb mieszany?

bibson3 - Pią Paź 15, 2010 20:21

Witam.

Jeśli tylko jazda miejska to spalanie w normie. Producent podaje 9,9l więc 11 to absolutna norma.

http://www.roverki.pl/cha...techniczne.html

Możesz sprawdzić sonde, było na forum jak sprawdzić po napięciach bodajże, musiałbyś poszukać.

Pozdrawiam

leszczu - Pią Paź 15, 2010 20:24

Lukasz0000 napisał/a:
sonda lambda może daje złe wskazania

Od tego bym zaczął :wink:
Był gdzieś nawet opis jak ją sprawdzić.

Lukasz0000 - Pią Paź 15, 2010 20:40

ADI-mistrzu :) tak to raczej tylko miasto :(

Jeśli powiadacie że to normalne spalanie , to moje kolejne pytanie jak wygląda sprawa z instalacją gazową i awaryjnością tego samochodu? po jej zamontowaniu bo po przeczytaniu tego forum wszyscy strasznie narzekają na uszczelkę pod głowicą i tego zaczynam się obawiać najbardziej :( że i mi się przydarzy to nieszczęśliwe zjawisko :(

I może ktoś poleci jakąś sprawdzoną instalacje odpowiadającą do tego modelu ??

Kozik - Pią Paź 15, 2010 20:52

Lukasz0000, usterka uszczelki pod głowicą jest przypadłością silników serii K niestety, a co do instalacji gazowej to nie ma się co bać silnik to znosi, ja mam DT Gas System (sekwencja) a tutaj na forum polecają Staga
flapjck1 - Pią Paź 15, 2010 21:17

istotne jest to jak dlugie dystanse pokonujesz jednorazowo po odpaleniu auta, jesli tylko kilka km to takie spalanie jest jak najbardziej ok
oprawca_1978 - Pią Paź 15, 2010 22:12

E, coś nie tak masz z nim, mi Poldorover GAZU, gdy go nie męczyłem, palił mi regularnie w lato na poziomie 7.5 litra, a w zimie maksymalnie 9 litrów na sto km.
Nexia, którą teraz jeżdżę, benzyny średnio przez miesiąc, gdy zmuszony byłem ją tankować, spaliła średnio 6.2 litra (a jeździłem do Wawy i z powrotem), a gazu średnio pali 8.3 - 8.5 litra (trasy do Wawy i z powrotem, korki, przyśpieszanie, hamowanie, itd..).

Lukasz0000 - Sob Paź 16, 2010 05:57

Jeszcze taki mały szczególik ma może ktoś schematy elektryczne do tego modelu jak rozwiązane są połączenia w tym samochodzie co gdzie powinno biegnąć i jak i z czym powinno być połączone ?

Jeśli ktoś może pomóc to gdzie znajdę sonde lambde, gdzieś przy katalizatorze jeśli tak to w jakim miejscu ?

ADI-mistrzu - Sob Paź 16, 2010 07:49

Na stronie Roverki.pl jest takie coś jak RAVE, to dokumentacja i tam znajdziesz schematy instalacji elektrycznej.

Co do sondy lambda, jest ona wkręcona w katalizator wydechowy, między nim a blokiem silnika jest, jak tam zajrzysz to zobaczysz kabelek stamtąd wychodzący, to ona.

sTERYD - Sob Paź 16, 2010 10:11

ADI-mistrzu napisał/a:
katalizator

chyba kolektor ;)

faecd - Sob Paź 16, 2010 11:35

napewno
oprawca_1978 - Sob Paź 16, 2010 12:11

W Roverkach jest sonda czteroprzewodowa, ale przewód sygnałowy do niej - to czarny, drugim jest masa, która ma swoje wyjście ze wtyczki (ale nie wiem, czy jest w sondzie połączona z jej korpusem). Jest to sonda jednovoltowa, tj. zakres jej wskazań mieści się w granicach 1 volta. Im wyższe jej napięcie - tym mieszanka bogatsza - i odwrotnie.
Poprawność działania sondy, abstrahując od innych elementów i urządzeń automatyki i czujników silnika, miarodajnie można sprawdzić tylko oscyloskopem, odpowiednio nastawionym.
Pomiar miernikiem (tylko elektroniczne się nadają, z racji małego obciążania sprawdzanego obwodu) - jest tylko potoczny, właściwe sprawdzenie działania sondy lambda - tylko oscyloskop. To samo tyczy się czujnika położenia wału w tych silnikach.

Adrian - Sob Paź 16, 2010 12:47

Lukasz0000,

Odłącz tymczasowo sondę. Komputer wtedy przestawia się w tryb awaryjny i podaje chyba uśrednione dane. Dodatkowo sprawdź, czy Ci odbiją prawidłowo hamulce.

Deezer - Sob Paź 16, 2010 20:07

Witam, mój problem dotyczy wprawdzie poszarpywania tylko po rozgrzanu silnika (na ssaniu jest ok), ale nie o tym...

czy polecilibyście taką sondę? - http://allegro.pl/sonda-l...1241128354.html

Wydawało mi sięże cen sondy powinna być trochę wyższa.

bibson3 - Nie Paź 17, 2010 10:20

Może dlatego że to jakiś chiński odpowiednik, ja do tej pory też widziałem dużo droższe.

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1334