Zobacz temat - [R216s] Wyciek płynu chłodniczego i spadek ciśnienia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216s] Wyciek płynu chłodniczego i spadek ciśnienia

rp22 - Nie Paź 17, 2010 09:22
Temat postu: [R216s] Wyciek płynu chłodniczego i spadek ciśnienia
Witam. Jestem tutaj nowy i mam następujący problem ; Zauważyłem wyciek płynu chłodniczego, po krótkich oględzinach okazuje się że wyciek jest z okolic kolektora ssącego i moje pierwsze pytanie; Czy to jest możliwe żeby płyn wyciekał z pod kolektora???
Drugi problem jest taki ; Silnik mi nierówno pracuje jak jest zimny mechanik stwierdził spadek ciśnienia na 3 cylindrze (pomiar ciśnienia 1,2,4 po około 13bar.a 3- 8,5bar). A moje pytanie jest takie czy te dwie usterki mogą mieć ze sobą związek i czy na tym ciśnieniu mogę jeszcze troszkę pojeździć czy już konieczna naprawa .Dodam Ze auto ma przejechane 265tyś km w tym około 120tyś na gazie. Bardzo proszę o pomoc i z góry DZIĘKUJĘ

leszczu - Nie Paź 17, 2010 09:31

rp22 napisał/a:
Czy to jest możliwe żeby płyn wyciekał z pod kolektora???

Jak najbardziej :wink: Masz po prostu do wymiany uszczelkę :wink:

rp22 - Nie Paź 17, 2010 09:33

Rozumiem że pod głowicą??? Czy pod kolektorem??? :grin:
leszczu - Nie Paź 17, 2010 09:41

rp22 napisał/a:
Rozumiem że pod głowicą???

Nie. Przecież sam napisałeś że płyn ci ucieka z okolic kolektora ssącego i tam jest uszczelka która najwidoczniej przepuszcza i masz ją do wymiany :wink:

rp22 - Nie Paź 17, 2010 09:46

Ok a co z ciśnieniem czy to tez tylko uszczelka czy trzeba wymieniać pierścienie ?? :cry:
ziomek30 - Nie Paź 17, 2010 21:40

U mnie były podobne oznaki wyciekał mi płyn chłodzący ,na początku nie wiedziałem gdzie kładłem gazety na noc pod samochód, oleju nic nie przybywało w końcu jak już dolałem chyba 2 czy 3 litr płynu pod korkiem oleju był biały nalot a oleju znacznie przybyło .450zł wymiana uszczelki z planowaniem głowicy i chyba 350zł cześć .
truten23 - Pon Paź 18, 2010 07:35

rp22 napisał/a:
Czy to jest możliwe żeby płyn wyciekał z pod kolektora???

Pod kolektorem są 2 kanały wodne. Jeden jest zaślepiony, a drugi to odpowietrzenie bloku.

Co do tego nie równego chodzenia, to spróbuj przegazować. Możliwe że leci Ci trochę wody do cylindra przez noc i jak odpalisz to tak, jakby na jeden nie chodził. Przynajmniej u mnie czasem tak było.
Wymieniasz uszczelkę pod kolektorem i jest ok :cool:

rp22 - Pon Paź 18, 2010 20:50

Wszystko super tylko jeszcze ciśnienie na jednym cylindrze jest prawie 5 barów za niskie
rp22 napisał/a:
ciśnienia 1,2,4 po około 13bar.a 3- 8,5bar)

oprawca_1978 - Pon Paź 18, 2010 21:01

Różnica ciśnienia sprężania więcej, jak 20% wymaga już interwencji w silnik. Nominalne ciśnienie sprężania w tym silniku to 1.4 MPa. 1.3 jest jak najbardziej do przyjęcia. Graniczne minimalne ciśnienie w nim - to jakieś 1.1 MPa. 8.5 - to bezwzględnie za mało.
Trzeba coś z tym zrobić. Wg mnie, jeśli jest aż taka różnica i tylko na jednym garze- to raczej są zawory, albo nieszczelność głowicy w tym cylindrze.
Zrób pomiar ciśnienia sprężania na ciepłym silniku, bez, a potem po wlaniu po łyżce oleju silnikowego do każdego gara. Jak ciśnienie na III garze skoczy - to pierścienie na tłoku są temu winne. Jak nie skoczy, albo skoczy mało - to zawory.

rp22 - Pon Paź 25, 2010 16:16

Dzięki bardzo wszystkim już wiem wszystko a temat zamykam . Pozdrawiam rp22 :grin:
truten23 - Wto Paź 26, 2010 09:25

Dobrze byłoby napisać co się działo i jak rozwiązałeś problem, ktoś może dzięki temu znaleźć rozwiązanie swoich kłopotów... :wink:
Daria1989 - Wto Paź 26, 2010 18:33

Witam:) Posiadam Rover 214si benzyna+lpg. Już kiedyś gościłam na forum z problemem. Otóż poszła mi uszczelka pod głowicą. Na szczęście ten problem został zażegnany. Wymieniona została uszczelka, alternator (okazało się, że był pęknięty), świece i pompa paliwowa. Ogólnie auto straciło kompletnie moc i przestało jeździć. Teraz jest już ok, tylko że gdzieś boczkiem ucieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Wyczytałam, że przyczyną może być zapowietrzony układ. A może jest jeszcze jakiś powód? I jaki jest najlepszy płyn chłodniczy (na zimę)? Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam:)
Harry - Wto Paź 26, 2010 18:49

może korek masz uszkodzony, zobacz węże czy nie jest gdzieś pęknięty, zobacz opaski czy one nie przepuszczają, termostat, albo może być gdzieś chłodnica uszkodzona,
truten23 - Sro Paź 27, 2010 08:09

może puszczać też ta nieszczęsna uszczelka pod kolektorem dolotowym, lub może puszczać uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy nie przybywa Ci oleju :wink:

Cytat:
I jaki jest najlepszy płyn chłodniczy (na zimę)?

Najlepiej jakiś z glikolem :razz: są Borygo, Petrygo, ja osobiście używam płynu firmy Inwex, taki różowy. Jest tani i dobry :cool:

rovek - Nie Sty 23, 2011 19:45

leszczu19901 napisał/a:
rp22 napisał/a:
Rozumiem że pod głowicą???

Nie. Przecież sam napisałeś że płyn ci ucieka z okolic kolektora ssącego i tam jest uszczelka która najwidoczniej przepuszcza i masz ją do wymiany :wink:

Dziś przejechałem pare kilometrów, silnik siezdążył zagrzać, po czym wjechałem do garażu, zgasiłem silnik i cały płyn uciekł gdzieś od strony kolektora ssącego, z początku pomyślałem, że to woda gdzieś stała i kiedy wjechałem na równą posadzkę to spłynęła lecz gdy dolałem i przejechałem pare kilometrów i zgasiłem silnik to płyn znowu uciekł. Węże wyglądają na całe, uszczelkę pod głowicą robiłem jakieś 2 tys temu, czy winą jest uszczelka pod kolektorem? Podczas gdy silnik pracuje płyn raczej nie ucieka, a nawet jeśli to po kropelce.

leszczu - Pon Sty 24, 2011 10:59

rovek napisał/a:
czy winą jest uszczelka pod kolektorem?

rovek, warto od tej uszczelki zacząć. :wink:

rovek - Pon Sty 24, 2011 18:39

Czy uszczelka GOETZE będzie dobra? Nigdzie Payen nie mogę znaleźć. Przy wymianie trzeba kupować obydwie tzn. góra i dół czy tylko jedną? Znalazłem tylko TO i TO