Zobacz temat - [Rover 214i 1.4 16V 1995] Brak mocy i nie pali na jeden gar.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214i 1.4 16V 1995] Brak mocy i nie pali na jeden gar.

chomik1948 - Wto Paź 19, 2010 18:58
Temat postu: [Rover 214i 1.4 16V 1995] Brak mocy i nie pali na jeden gar.
Mam Rowera 214 .. 1.4 16V ... Kupiłem go niedawno... trzeba było wymienić tylko pompe paliwa i szczotki na alternatorze...Wymieniłem pompe i cały regulator napięcia.. i było oki.. ale nagle zaczął tracić moc... nie palił na jeden gar... wymieniłem świece ale nadal jest to samo... przy 2tyś obrotów zaczyna trząś samochodem...
Co jest nie tak ?? ?

colin1983 - Wto Paź 19, 2010 19:07

do sprawdzenia cewka, kable ,
chomik1948 - Wto Paź 19, 2010 19:19

Kabelki sprawdzone.. prąd jest... ale cewka by powodowała że tylko jeden gar nie pali??
LUCOM - Wto Paź 19, 2010 19:53

Jeśli go myłeś lub wjechałeś w jakąś kałużę to sugeruję porządnie wysuszyć okolice cewki i świec zapłonowych.
chomik1948 - Wto Paź 19, 2010 20:03

Nie.. nie myłem silnika ani auta ... kałuża taczej tez odpada bo to się tak nagle stało podczas jazdy.....
Świece wymienione........
ale myśle ze jakby to tylko była zalanie/wilgoć to po jakimś czasie by ustąpiło a to już tak z tydzień się dzieje....

Szczygus - Wto Paź 19, 2010 20:15

Sprawdzałeś kable, ok, ale w jaki sposób? Sprawdzałeś czy nie jest ten kabel w jakimś stopniu uszkodzony, czy niema przebić? Sprawdzałeś kopułkę czy nie jest pęknięta?
chomik1948 - Wto Paź 19, 2010 20:29

oki....
jeszcze posprawdzam... przebić nie mają..
Ale to jest raczej wina elektryki ??
Tak??
Bo Kumpel mówił ze moze nie ma Ciśnienia na tym jednym garze...
Dlatego się zastanawiałem...
Ale nie posiadam przyżądu do pomiaru ciśnienia więc nie sprawdzałem

Szczygus - Wto Paź 19, 2010 20:44

Możesz ewentualnie podjechać do jakiegoś warsztatu żeby Ci sprawdzili ten gar i przy okazji inne. Może i mają coś takiego na stacji diagnostycznej ale wątpię :P
chomik1948 - Wto Paź 19, 2010 20:53

Ok .. więc jutro pojade to sprawdzić... i sprawdze te kable , cewke , kopułke...
Jutro się odezwe... ale mam nadzieje ze Ciśnienie będzie oki... bo się załamie.. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: ..dzięki ..
Narazie

sobrus - Sro Paź 20, 2010 08:00

Może być też kopułka i/lub palec.

Moim zdaniem to raczej coś z zapłonem - napisałeś że wcześniej (a jednocześnie całkiem niedawno) było oki. Tak szybko chyba by kompresji nie stracił, ale lepiej sprawdzić.

Kopułka, palec, kable, cewka, świece i na koniec czujnik położenia wału.

Czy ten silnik to K-Series? Jeżeli tak, to skoro kupiłeś go niedawno, przyjrzyj sie jeszcze uszczelce pod głowicą, w jakim jest stanie. Czy olej i płyn chłodniczy są czyste?

chomik1948 - Sro Paź 20, 2010 13:57

Swiece wymienione...płyn i olej czyste... dopiero olej wymieniany...

Czyki kopułka, kable, cewka... a co to ten palec???

EnZo - Sro Paź 20, 2010 17:51

palec kreci sie w kopulce :> osobno sie kupuje paluch
chomik1948 - Czw Paź 21, 2010 18:14

czyli to jest to co sie obraca i po kolei daje prąd na kable - na świece... tak???
tronsek - Czw Paź 21, 2010 18:35

chomik1948 napisał/a:
tak???
:taa: Dokładnie tak :taa:
waldus - Czw Paź 21, 2010 21:27

Najprościej było by wykręcić wszystkie świece i dokładnie obejrzeć czy wszystkie wyglądają jednakowo.Jeżeli jedna z nich będzie inna np.czarna końcówka to znaczy że nie pracuje prawidłowo.Może nie mieć iskry lub złą mieszankę która się nie spala.Brak iskry łatwo sprawdzić wizualnie podłączając świecę na zewnątrz.Trzeba pamiętać by jej obudowa dotykała masy i nie dać się porazić wysokim napięciem.
chomik1948 - Czw Paź 21, 2010 21:37

tak tak.... spawdzałem... świeca na której nie chodzi jeden gar jest cały czas zalana.... mysle że jakby był brak kompresji to i tak mimo chodem benzyne spalałoby .. prawda..??
A świeca po wykręceniu jest cała zalana.. świadczy to o braku iskry -prądu...

waldus - Czw Paź 21, 2010 22:08

Więc sprawdż tak jak pisałem powyżej.Wykręconą świecę z podłączonym przewodem WN przyłóż do masy silnika i zapal silnik.Do silnika na czas próby można wkręcić w celu zaślepienia inną świecę.Ja do takich prób w różnych posiadanych wcześniej autach zdejmowałem sam przewód WN ze świecy i obserwowałem wielkość iskry do masy silnika ,powinna mieć kilka centymetrów.Trzeba wtedy uważać by nie porazić się wysokim napięciem i trzymać go tylko w pobliżu metalowej pokrywy silnika tak by iskra nie przeskoczyła ewentualnie do jakiś kabli znajdujących się w pobliżu co może spowodować uszkodzenia elektroniki.
chomik1948 - Pią Paź 22, 2010 16:35

oki... tak zrobie...
Jutro napisz ewnioski..
oki
dzięki

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 16:35 ]
Koledzy ciśnienie jest oki... prąd też.... czyli ja już nie wiem dlaczego nie chodzi....

Możliwe że wtryskiwacz zapchany????

Szczygus - Pią Paź 22, 2010 16:54

Mi się wydaje że jakby wtryskiwacz był zapchany to by nie podawał paliwa a jak sam mówisz to świeca jest mokra.
ArekL - Pią Paź 22, 2010 17:32

A jaką tą pompę paliwa włożyłeś? Jeśli tani zamiennik z allegro i to jeszcze uniwersalny, no to myślę, że musisz kupić nową, lepszą...
chomik1948 - Pią Paź 22, 2010 18:01

no jest jest.. ale może tylko troche podaje .. nie wiem

Pompa od rover 200... orginalną ale używaną....

ArekL - Pią Paź 22, 2010 19:14

Ja bym jednak obstawiał tę pompę...
Kiedyś u wujka w Renault 19 mieliśmy podobną przygodę. Od jakiegoś czasu samochód coraz bardziej słabł, przerywał, w końcu zaczął gasnąć, czasem nie odpalał itd.
Pojechał do jakiegoś mechanika zbadać pompę, powiedzieli mu że ok.
Sprawdziliśmy wydech, wywaliliśmy katalizator, wymieniliśmy wszystkie filtry, świece, przewody, rozebraliśmy i przeczyściliśmy całą listwę wtryskową i wtryskiwacze (cholera, ile tam się syfu zbiera to nawet sobie nie zdajecie sprawy! pół przekroju listwy to był syf), zaczęliśmy sprawdzać komputer, oprócz tego chcieliśmy wywalić EGR... to wszystko nic nie dało. Ręce już nam opadły.
Dla świętego spokoju wymieniliśmy pompę i w ogóle inne auto się zrobiło. Wszystkie problemy ustąpiły natychmiast.

chomik1948 - Pią Paź 22, 2010 19:27

... chyba najpierw wtryski sprawdze... jak nie to następnie pompe

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 19:27 ]
jakby pompa była zła to by na każdy gar zle chodził
a mi nie chodzi tylko na jeden i to wcale nie chodzi

flapjck1 - Pią Paź 22, 2010 19:30

sprawdz czy wtyczka na kompie jest dobrze zalozona

docisnij ja po prostu

ja mialem tak kiedys ze wtyczka minimalnie byla ruszona/zsunieta i nie pracowal wtrysk nr1 - czyli od rozrzadu

chomik1948 - Pią Paź 22, 2010 20:30

ale gdzie to sprawdzić... tutaj koło akumulatora??
ArekL - Pią Paź 22, 2010 22:42

Wtyczka przy komputerze, taka duża, szeroka z miliardem kabelków :)
Sprawdź te wtryskiwacze i koniecznie te złączki do nich, u mnie kiedyś też mechanicy połamali i czasem na dołkach jedna wyskakiwała...

chomik1948 - Sob Paź 23, 2010 21:23

już wiem co to... rozrząd ... jak mi się ostatnio akumulator rozładował to 2 razy na "pych" paliłem i przestawił się na pasku chyba... bo od tego czasu się tak dzieje.....;
ArekL - Sob Paź 23, 2010 23:02

Odkręcałeś obudowę i sprawdzałeś na znakach?
Harry - Sob Paź 23, 2010 23:27

czyli tka jak rozmawialiśmy, skoro przełożyłeś kable i nic nie dało rady to zobacz ten rozrząd tka jak CI mówiłem o jeden ząbek przeskoczy i koniec
chomik1948 - Nie Paź 24, 2010 12:38

Już nic więcej być nie może.... pompa i wtryski oki... tylko rozrząd został... jutro odkręce obudowe i zobacze na 100 % jeszcze...
ArekL - Nie Paź 24, 2010 16:27

Trochę to dziwne, żeby o jeden ząbek przeskoczył i tak się zachowywał.
Dużo samochodów jeździ z przestawionym rozrządem i nikt nawet nie zauważa, dopóki się nie rozbierze.
Żeby nie być gołosłownym moja siostra niedawno kupiła VW, zaprowadziliśmy na wymianę rozrządu - przestawiony o 1 ząbek. Nic się z autem nie działo.
Potem ja zaprowadziłem swojego i się okazało, że był o 1 czy 2 ząbki przestawiony i też nic się nie działo złego, poza tym że już przed kupnem na jeździe próbnej wyczułem, że w dolnym zakresie obrotów jakiś taki mulasty jest, ale w górnym było ok, a właściciel mi wmawiał, że mi się wydaje i że wszystko ok. A jednak miałem rację. Teraz o wiele lepiej przyspiesza.

W każdym razie sprawdź i będzie wiadomo.

chomik1948 - Czw Paź 28, 2010 19:22

Rozrzad jest oki..... idealnie.....

Nie mam pojęcia co może być nie tak !! !

Harry - Czw Paź 28, 2010 19:25

a zobacz na kopułce czy ktoś kabli nie pozamieniał ?? już sam nie wiem :???:
chomik1948 - Czw Paź 28, 2010 19:41

sprawdzałem... jest oki... iskra na świecy jest...
Jeszcze pozostaje zapchany wtrysk...
Ale nie wiem jak to sprawdzić.....

ArekL - Czw Paź 28, 2010 20:08

Zamienić miejscami wtryskiwacze.
chomik1948 - Czw Paź 28, 2010 20:14

no tak... wsumie tak.......
wsumie banalne...
ale ja już nie myśle....
mam już taki mętlik w głowie ze to poezja...
dzięki dzieki;

waldus - Czw Paź 28, 2010 21:13

chomik1948 napisał/a:
sprawdzałem... jest oki... iskra na świecy jest...
Jeszcze pozostaje zapchany wtrysk...
Ale nie wiem jak to sprawdzić.....


Iskra mimo że jest może być za słaba.Dlatego najlepiej sprawdzić jej wielkość w porównaniu z trzema pozostałymi.Powinna mieć kilka centymetrów!Najlepiej włożyć do fajki śrubę tak by z niej wystawała i trzymać blisko korpusu silnika.Zapalić i pomału oddalać aż do zaniku iskry.
Wtedy gdy będzie miała co najmniej 2-3 cm będzie ok.
Pozdrawiam
Waldek

chomik1948 - Pią Paź 29, 2010 18:16

JUŻ WSZYSTKO WIADOMO!!!
zamieniłem wtryski i pali na ten gar co nie palił .....
Wtrysk jest do wymiany.....
WKOŃCU doszedłem !! !!

Dzięki panowie

ArekL - Pią Paź 29, 2010 19:41

Cieszę się :)
Harry - Pią Paź 29, 2010 20:13

no i wszystko wiadomo :mrgreen: