Zobacz temat - Potwór z Łodzi Rover 114
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Potwór z Łodzi Rover 114

Harry - Wto Paź 19, 2010 22:00
Temat postu: Potwór z Łodzi Rover 114
http://www.zastec.pl/114gti.html
poczytajta sobie o tym :mrgreen:

sobrus - Sro Paź 20, 2010 08:11

O kurcze to K-Series!
Spójrzcie jakie ma opony z przodu... :shock:

Jaką to ma moc?

sknerko - Sro Paź 20, 2010 09:04

a mnie sie wydaje ze to T-series i pewnie jeszcze ze śmigłem
flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 09:12

zdecydowanie k-seria
mocy chyba ponad 300 KM ( albo 400 )
no i turbo oczywiscie

Harry - Sro Paź 20, 2010 11:19

w 2007
moc 382/7800
nm 360/ 4800-7000
http://www.zastec.pl/114-07-technika.html
o budowie auta :wink:
http://www.furious.pl/art...astec/index.htm

sobrus - Sro Paź 20, 2010 11:22

O w morde to rozwiercone 1.4 i moc 360KM
aaaaaa
też chce takie ;)

dobryziom - Sro Paź 20, 2010 21:01

sobrus napisał/a:
O w morde to rozwiercone 1.4 i moc 360KM
aaaaaa
też chce takie ;)


buhehe to nie ma nic z 1.4 i nigdy tam nie było takiej pojemności poczytajcie sobie na SR ściema...

flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 21:07

sr ma byc wyrocznia?

sorry ale to forum w duzej mierze jest opanowane przez nabuzowane testosteronem malolaty ktore nie wiedza co pisza

co nie zmienia faktu ze sa tam przydatne informacje

np, teraz bardzo aktualne i bierzace sa opinie nt browarkow

dobryziom - Sro Paź 20, 2010 21:14

flapjck1 napisał/a:
sr ma byc wyrocznia?

sorry ale to forum w duzej mierze jest opanowane przez nabuzowane testosteronem malolaty ktore nie wiedza co pisza

co nie zmienia faktu ze sa tam przydatne informacje

np, teraz bardzo aktualne i bierzace sa opinie nt browarkow


fakt od mniej więcej roku jeśli nie wypowiada się ktoś ze starej ekipy to nie warto czytać ale jest tez kilku ograniczy. Ten samochód już został wyśmiany jak 4 lata temu po wygraniu swojej klasy nie udowodnili ze jest to rzekome 1,4... a było to już wtedy 1,6 jak nie nawet 1,8 ale to wiedza tylko oni... i tak wszyscy wiedza ze chodziło tylko o promocje warsztatu :)

flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 21:44

ale to akurat jest nieistotne ;)

istotne jest ze zrobili potwora z silnika ktory teoretycznie jest ujowy, latwo sie przegrzewa, uszczelki pod glowica robi sie co zmiane oleju a w ogole jest angielski i do bani

dobryziom - Sro Paź 20, 2010 21:51

flapjck1 napisał/a:
ale to akurat jest nieistotne ;)

istotne jest ze zrobili potwora z silnika ktory teoretycznie jest ujowy, latwo sie przegrzewa, uszczelki pod glowica robi sie co zmiane oleju a w ogole jest angielski i do bani


wymień chociaż jedna cześć która jest z tego silnika :p

znam kilka innych silników w których przynajmniej dół jest w stanie wytrzymać 500Km R5 alpina

Harry - Sro Paź 20, 2010 21:55

pokrywa zaworów :razz:
flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 23:05

dobryziom napisał/a:
R5 alpina



piszac alpina ktory silnik masz na mysli?

Michal - Czw Paź 21, 2010 00:18

Byłem na Bemowie jak jeździł ten Roverek, nawet udało mi się porozmawiać z właścicielem i tak jak dobryziom piszę za dużo z 1.4 w tym silniku to nie ma, z tego co się dowiedziałem to jest rozwiercony na maxa tuleje, tłoki i korbowody dobierane od jakiejś Toyoty Celica, wiele rzeczy sprowadzane ze stanów na specjalne zamówienie, oczywiście jak widać turbo dołożone, porządny intercooler, jeśli chodzi o skrzynię to jest to PG1 wzmocniona z jakiegoś Freelandera, półosie chyba również.
sobrus - Czw Paź 21, 2010 07:42

Wiecie co by nie mówić to jest K-Series które ma 360 kucy.
Nie interesuje mnie czy w środku jest Celica czy nie, taka moc jest zazwyczaj dostępna dla silników V8!
A to zmieściło się do R100.

maniaq - Czw Paź 21, 2010 12:19

auto ktore niezle mieszalo, glownie niestety ze wzgledu na wlasnie niezgodnosc z regulaminem, z zewnartrz nei rozrozni sie pojemnosci. a to z K serii ma neiwiele, wiec nie ma sie co zachwycac O_o
flapjck1 - Czw Paź 21, 2010 12:55

jak to niewiele? :roll:

blok wal glowica itepe to wszystko kseria

tloki customowe? korby? ze sie takie rzeczy wymienia na wzmocnione to normalka, bo jakby fabryka robila takie czesci fabrycznie to by oznaczalo:

a) nie licza sie z kosztami
b) moga zrobic silnik na kilkaset koni a tylko biednemu klientowi przycinaja moc

dobryziom - Czw Paź 21, 2010 18:22

flapjck1 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
R5 alpina



piszac alpina ktory silnik masz na mysli?


a ile znasz silników robionych przez alpine wkładanych do R5?

sobrus napisał/a:
Wiecie co by nie mówić to jest K-Series które ma 360 kucy.
Nie interesuje mnie czy w środku jest Celica czy nie, taka moc jest zazwyczaj dostępna dla silników V8!
A to zmieściło się do R100.


wiesz wychodząc z takiego założenia ze nie interesuje cie co jest w środku a z seryjnego silnika jest tylko pokrywa zaworów to przy dobrym wkładzie gotówki który tu poszedł w końcu reklamówka firmy można z każdego modelu stworzyć 360 konnego potwora :)

sobrus napisał/a:
taka moc jest zazwyczaj dostępna dla silników V8!
A to zmieściło się do R100.


bez przesady evo 9 FQ400 2.0T 400km w serii :)


maniaq napisał/a:
auto ktore niezle mieszalo, glownie niestety ze wzgledu na wlasnie niezgodnosc z regulaminem, z zewnartrz nei rozrozni sie pojemnosci. a to z K serii ma neiwiele, wiec nie ma sie co zachwycac O_o


sama prawa kolego sama prawda :)

flapjck1 napisał/a:
tblok wal glowica itepe to wszystko kseria


jesteś pewien? bo ja bym się na twoim miesjcu nie założył nawet o 1pln

flapjck1 - Czw Paź 21, 2010 18:55

dobryziom napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
R5 alpina



piszac alpina ktory silnik masz na mysli?


a ile znasz silników robionych przez alpine wkładanych do R5?


2

a wlasciwie to 3, bo turbo mialo dwie edycje

dobryziom - Czw Paź 21, 2010 19:48

flapjck1 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
R5 alpina



piszac alpina ktory silnik masz na mysli?


a ile znasz silników robionych przez alpine wkładanych do R5?


2

a wlasciwie to 3, bo turbo mialo dwie edycje


ciekawe :) to wymień

flapjck1 - Czw Paź 21, 2010 21:30

1,4 alpine w latach bodajze 76-81 bylo wolnossace i mialo cirka 90 kuni
do tego na bazie tego silnika bylo gordini ktore mialo dwa gazniki 40dcoe i mialo ponad 100 KM

po 81 bylo 1,4 alpine ktore bylo juz T i to jest okreslane jako turbo 1 - ta motorownia byla baza dla rajdowek i miala moc do chyba rzeczywiscie 300 czy 350 kuni

a po 8ktoryms?? ( 5tka po lifcie - zwana superfive ) bylo turbo 2 ktore mialo duzo slabsze bebechy

dobryziom - Pią Paź 22, 2010 11:28

widzę ze wikipedie czytasz jednak są tam błędy... :)

flapjck1 napisał/a:
1,4 alpine w latach bodajze 76-81 bylo wolnossace i mialo cirka 90 kuni
do tego na bazie tego silnika bylo gordini ktore mialo dwa gazniki 40dcoe i mialo ponad 100 KM


chodzi o silnik z serii Cleon 93KM chyli ten na podstawie którego po modyfikacjach była robiona cała reszta :) gaźnik na wtryski, zmiany wału, zaworów układu smarowania oczywiscie dołożenie turbo...

flapjck1 napisał/a:
po 81 bylo 1,4 alpine ktore bylo juz T i to jest okreslane jako turbo 1 - ta motorownia byla baza dla rajdowek i miala moc do chyba rzeczywiscie 300 czy 350 kuni


zgadza się to ten sam silnik tylko po wymienionych wyżej modyfikacjach... dysponował mocą około 170KM ...

flapjck1 napisał/a:
a po 8ktoryms?? ( 5tka po lifcie - zwana superfive ) bylo turbo 2 ktore mialo duzo slabsze bebechy


turbo 2 to już zupełnie inny silnik faktycznie z inna głowica... faktycznie słabszy chociaż była również edycja 5 Maxi z silnikiem 350km...

na dobrą sprawę bazowy alpine był tylko jeden który przechodził drobne przeróbki najważniejszy był dół co widać po jednostkach jeżdżących w angli które wytrzymują po 450-500km :) miodzio

flapjck1 - Pią Paź 22, 2010 12:35

to jest wiedza ktora mi sie tam po lbie kolacze z czasow jak sie zastanawialem jakie autko kupic do zabawy - wybor byl pomiedzy mini a wlasnie piatka :)

ja tej wiedzy pewny w 100% nie jestem ale jakos tak z tym materialem bylo

a glowice od r5 gordini mialem :D zreszta gazniki z niego jezdza jeden w moim miniaku a u kumpla drugi :)

dobryziom - Pią Paź 22, 2010 13:08

no ja jestem zakochany w R5 niesamowita furka ponadczasowa :)

niedługo reaktywacja R5 GT mojego kolegi właśnie może znasz jakiegoś speca od strojenia gaźników?

flapjck1 - Pią Paź 22, 2010 14:56

wiem kogo moge nie polecic :D

sz-sz bo sa diabelnie drodzy ( mialem napisac slowo na k ale sie opanowalem bo zastepca szeryfa czuwa :P )

a "dobra" troche mniej droga
a nie zawsze sa skuteczni

pojedz z tym do grabowskiego