Zobacz temat - [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.

jpawel - Pią Paź 22, 2010 14:17
Temat postu: [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
Temat trochę zaszły, ale może komuś pomoże.
Rezystory TYCO o wartości 0R47 100W (0,47 Ohma, 100W) są ciągle dostępne w sklepie Farnell pod adresem: http://pl.farnell.com/ - to firma z Wielkiej Brytanii. Sprzedają z płatnością kartą kredytową lub na firmę. Indywidualnie sprzedaż prowadzą powyżej 300zł netto.

Przedstawicielstwo w Polsce to firma Microdis Polska z Wrocławia: http://www.microdis.net/ - sprzedają to samo, co ma Farnell. Ja właśnie dostałem paczkę z dwoma rezystorami. Za 2 sztuki i kuriera zapłaciłem 84 zł :-) Jedna sztuka rezystora to tylko 30zł.
Warunek: trzeba wziąć fakturę na zaprzyjaźnioną firmę, bo indywidualnie nie sprzedają.

W TME i wszystkich innych firmach w Polsce jest jakieś 2-3 razy drożej i trzeba czekać kilka tygodni!

To dokładnie ten sam rezystor, którego zdjęcie umieścił w swoim poście Aragorn.
Zdjęcie: http://forum.roverki.eu/f...wr_0r47_139.jpg - link do zdjęcia z tematu Aragorna.

P.S. Mam nadzieje, że komuś się przyda ta informacja. Ja zakupiłem rezystory do silnika z Opla Vectry B.

apples - Pią Paź 22, 2010 17:37

jpawel napisał/a:
To dokładnie ten sam rezystor, którego zdjęcie umieścił w swoim poście Aragorn.
Zdjęcie: http://forum.roverki.eu/f...wr_0r47_139.jpg - link do zdjęcia z tematu Aragorna.
Tak dla ścisłości to moje zdjęcie i mój post. :wink:
jpawel - Sob Paź 23, 2010 16:04

Moje niedopatrzenie! apples - przepraszam - oczywiście to Twoje!

Mimo wszystko miałem dobre intencje. :-)

apples - Sob Paź 23, 2010 16:57

jpawel napisał/a:
Moje niedopatrzenie! apples - przepraszam - oczywiście to Twoje!

Mimo wszystko miałem dobre intencje.
:ok2:
zydek991 - Sro Lip 15, 2015 16:47

Witam!

Poszukuje właśnie takiego rezystora. W moim przypadku jest to silnik 2.5 v6 rocznik 99.

Niestety nie potrafię go odszukać.

Bardzo proszę o pomoc.

[ Dodano: Sro Lip 15, 2015 16:47 ]
czy ten rezystor będzie odpowiedni?

http://pl.farnell.com/te-...0r47/dp/1174281

Koenig - Sro Lip 15, 2015 17:15

Tak, będzie dobry.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=485978#485978

zydek991 - Sro Lip 15, 2015 17:27

dzięki za szybką odpowiedź.
Udało mi się odszukać taki rezystor na allegro.

Rozumiem, że taki również będzie pasował?
http://allegro.pl/rezysto...5518902105.html

adam_26 - Sro Lip 15, 2015 18:02

Będzie pasował ma takie same parametry. Znalazłeś alternatywę dla tego z tme ;)
grota10 - Sro Lip 15, 2015 21:02

Zapytam moze ktos wie.Mam rovera z 2005r z tym duzym grillem,nie dziala mi pierwszy bieg wentylatora.Czy mam rezystor,czy nie?Jesli tak to jak sciagnac ten wielki grill zeby sie do niego dostac? Przekaznik wentylatora jest w skrzyneczce po prawej stronie silnika czy gdzies na chlodnicy?
AdaskoC - Sro Lip 15, 2015 21:44

grota10, musisz zdjąć cały zderzak
grota10 - Sro Lip 15, 2015 22:39

A przekaznik gdzie sie znajduje?
sash997 - Sro Lip 15, 2015 22:48

główny od zasilania w puszcze pod maską, a te od sterowania biegami w puszce na przewodach od silnika wentylatora zaraz przy wiatraku
grota10 - Sro Lip 15, 2015 22:54

Dziekuje za podpowiedz.Lipa z tym zderzakiem,wolalbym nie ruszac.Drugi bieg chodzi ,czyli glowny na pewno sprawny,jesli padniety to ten przy wiatraku albo rezystor.Tak wnioskuje
sash997 - Sro Lip 15, 2015 23:09

jeśli niema 1 biegu to zazwyczaj szczotki (w 4 przewodowym) lub rezystor (w 2 przewodowym), jeśli niechcesz wykończyć całkiem silniczka to zrzucaj zderzak i wyciągaj wiatrak bo im więcej pracuje niesprawny tym bardziej sie psuje :D
AdaskoC - Czw Lip 16, 2015 08:01

grota10, czemu lipa ze zderzakiem? Ściąga sie tak samo jak każdy inny, on nie jest jakiś nadzwyczajny :-) ściągaj śmiało i naprawiaj, zdziwisz sie kiedys w korku jak nie będzie żadnego biegu wentylatora, a silnik sie zacznie grzać
Dawidovs - Czw Lip 16, 2015 09:21

nie zacznie bo tego diesla się nie da zagotować huehue
Koenig - Czw Lip 16, 2015 09:25

W sumie demontaż zderzaka jest banalnie prosty. Ja co prawda do rezystora dostałem się przez grill, ale w ubiegłym tygodniu podczas wymiany żarówki w reflektorze spadł mi drucik mocujący i ostatecznie musiałem zdjąć zderzak żeby wykręcić całą lampę. Nic trudnego, bez pomocy drugiej osoby sobie poradziłem, choć wiadomo że z kimś byłoby łatwiej.
grota10 - Czw Lip 16, 2015 15:22

wiem,sciagalem juz w poprzednim 75.Gdybym wiedzial ze rezystor to bym ściągnął,wymienil rezystor i zlozyl wszystko.Tak czeka mnie podwojna robota.Dlatego lipa.W sobote jade na urlop,wiec nie zdaze nic zrobic,jade tak jak jest,po powrocie pomysle.Moze wiatraczek wytrzyma.Zagrzac ,sie nie zagrzeje.W poprzednim modelu rok jezdzilem bez wiatraka,latem i zima
Punx - Czw Lip 16, 2015 20:30

Robota prosta, ale są tacy mechanicy/elektrycy (np. w dużych miastach), którzy za sam demontaż i potem montaż zderzaka w 75 kasują 200PLN na łapę. A osobno za reszte roboty jaka maja do wykonania po zdjęciu zderzaka ...
janio - Pią Lip 17, 2015 15:20

Podepnę się i ja do tego wątku po dzisiejszych oględzinach wentylatora i klimy.
Po załączeniu klimy przez jakieś 30 sek, może więcej, nic się nie dzieje. Dopiero wtedy
załącza się wentylator na max., pochodzi tak przez 15-20 sek i się wyłącza. Klima mrozi dobrze.
Mam wrażenie, że rezystor jest padnięty bo wentylator ma tylko max obroty. Widzę ten rezystor przez grilla ale nie wiem jak się tam dostać. Rover jest po lifcie, może ktoś wie jak to ogarnąć
aby czego nie połamać i czy zrobię to bez kanału? Do elektryki trochę smykałki mam. Trzeba tu zdejmować zderzak, czy może jest jakiś sposób na zdjęcie samego grilla?

Koenig - Pią Lip 17, 2015 15:43

Otwierasz maskę, odkręcasz chyba 4 śrubki od góry i zdejmujesz chromowany grill. Dostęp masz przez śmigło wentylatora, szału nie ma ale da się zrobić.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=485978#485978

janio - Sob Lip 18, 2015 12:09

Ja już zamówiłem rezystor 0R47/150W. Watowo trochę mocniejszy, powinien zatem dłużej wytrzymać. A może go jakoś tam wcisnę na dodatkowym radiatorze?

[ Dodano: Sob Lip 18, 2015 12:09 ]
Dzisiaj patrzyłem jak odkręcić te cztery wkręty aby się dostać przez grilla do tego opornika i coś mi to nie idzie. Z tego zdjęcia wynika, że chyba jest jakiś inny sposób, może ktoś już to robił?

longer86 - Sob Lip 18, 2015 12:27

Widzę w polifcie to skomplikowali... Przedlift 2 śruby i spokoj
borsuk88 - Sob Lip 18, 2015 13:51

u mnie jak zmieniałem rezystor to nie obyło się bez zdejmowania zderzaka!
janio - Sob Lip 18, 2015 15:12

Mnie także się wydaje, że w R-75 po lifcie bez zdjęcia zderzaka do rezystora się nie dostanie. Skoro już zdejmę ten zderzak, to może dosztukować te kable od rezystora, a sam rezystor przymocować w miejscu bardziej dostępnym, aby na przyszłość nie było tyle kłopotu, a dostęp do niego był po podniesieniu klapy. Co koledzy o tym sądzicie?
sknerko - Sob Lip 18, 2015 15:20

Ten rezystor jest tam po to żeby wiatrak mógł go chłodzić bo on się potężnie grzeje i w innym miejscu na postoju bez pędu powietrza chłodzącego się normalnie spali w moment
janio - Sob Lip 18, 2015 17:33

Chciałem się poradzić jeszcze w jednej sprawie. Gdzieś za dwa tygodnie wybieram się w rodzinne strony w okolice Biłgoraja, to spory kawał drogi, bo aż za Lublin. Klimę mam sprawną tylko bez pierwszego biegu na wentylatorze, no i w drodze będę jej używał. Do wyjazdu chyba nie dam rady tego zrobić, czy mogę tak jechać i nic się nie stanie, czy lepiej naprawić ten pierwszy bieg?
sknerko - Sob Lip 18, 2015 17:55

diesla bez pierwszego biegu raczej nie przegrzejesz ale klima może dostać w pupę bez 1 biegu szczególnie na postoju więc trzeba by np na czerwonym stojąc, czy jadąc w korku ją wyłączać
grota10 - Nie Lip 19, 2015 22:21

janio,jestem wlasnie w Wetlinie w bieszczadach.Pokonalem juz ponad 1100 km nonstop na klimie bo upal okrutny tez bez pierwszego biegu i nic sie nie stalo.Po prostu na postoju zalacza sie od razu drugi bieg pomijajac pierwszy.Co ma dostac w dupe? Czeka mnie jeszcze powrot do Szczecina,ale dluzsza trasa i mysle ze wiatrak sobie poradzi.Podczas jazdy wogole sie nie kreci,na swiatlach od czasu do czasu mocno zakreci.
sknerko - Pon Lip 20, 2015 11:07

grota10 napisał/a:
na swiatlach od czasu do czasu mocno zakreci.
No właśnie w tedy katujesz układ klimatyzacji a nie daj boże w korku bo układ dostaje za wysokie ciśnienie w układzie.
longer86 - Pon Lip 20, 2015 11:47

jak ma za wysokie ciśnienie to włączy się wentylator, w najgorszym wypadku przestanie chłodzic na postoju, kompresor klimy ma dodatkowy zawór sterujący bo nasza a przynajmniej sprężarka w dieslu ma zmienną pojemnośc skokową tłoków
sknerko - Pon Lip 20, 2015 12:01

No ale chyba nie chcesz mi wmówić że przeciążanie układu nie ma wpływu na niego co? Ja rozumiem że to jest wszystko zabezpieczone, że wentylator ruszy jak wzrośnie ciśnienie i że klima się wyłączy jeżeli nie da rady ale ciśnienie wyższe niż standardowe będzie i będzie miało wpływ choćby na uszczelki. A potem się ludzie dziwią czemu im czynnik spiernicza z auta.
thorgalxxx - Pią Lip 24, 2015 21:26

Ja tylko dodam, że zakupiłem taki oto rezystor w magicznej cenie 17zł. Wymieniony i działa w końcu normalnie.

Rezystor

grota10 - Pon Sie 03, 2015 15:30

Znalazlem taki http://allegro.pl/rezysto...5152827366.html
rezystor.Nada sie do wiatraczka? Troche wiecej ma ohmow

sash997 - Pon Sie 03, 2015 16:24

a może lepiej ten?
http://allegro.pl/rezysto...5559639288.html

grota10 - Pon Sie 03, 2015 16:44

Ok. To już zawiam. Poduszka olejowa ,,gruszka,,jeszcze potrzebna. Nie mogę znaleźć
janio - Pon Sie 03, 2015 19:52

Jak wcześniej pisałem, tak i kupiłem. Rezystor 0R47/150W, ma o połowę większą moc, powinien więc wytzymać większe przeciążenia i nie powinien się mocno grzać. Oto jego wymiary:
długość = 97 mm, szerokość = 47 mm, wysokość = 24 mm.

SeniorA - Pon Sie 03, 2015 20:15

grota10 napisał/a:
Pokonalem juz ponad 1100 km nonstop na klimie bo upal okrutny tez bez pierwszego biegu i nic sie nie stalo.Po prostu na postoju zalacza sie od razu drugi bieg pomijajac pierwszy
masz wentylator z rezystorem czy bez ?
alpacino - Pon Sie 03, 2015 20:39
Temat postu: [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
Koenig napisał/a:
W sumie demontaż zderzaka jest banalnie prosty. Ja co prawda do rezystora dostałem się przez grill, ale w ubiegłym tygodniu podczas wymiany żarówki w reflektorze spadł mi drucik mocujący i ostatecznie musiałem zdjąć zderzak żeby wykręcić całą lampę. Nic trudnego, bez pomocy drugiej osoby sobie poradziłem, choć wiadomo że z kimś byłoby łatwiej.


....DOKŁADNIE!!! dwa lata jeżdziłem bez wentylatora !! ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

grota10 - Pon Sie 03, 2015 23:54

z rezystorem.W sumie na urlopie zrobilem 2800km,prawie ciagle na klimie.Rezystor juz zamowilem
SeniorA - Wto Sie 04, 2015 10:22

grota10 napisał/a:
z rezystorem.
ok
janio - Sro Sie 05, 2015 18:05

Jestem już po wymianie rezystora pierwszego biegu wentylatora. Wszystko działa idealnie, zasadnym jest montowanie rezystora mocniejszego watowo. Rezystor 0R47/150W jest dość gorący, ale idzie go normalnie utrzymać. Mogę sobie tylko wyobrazić jak się grzeje ten 100 W, w palcach go pewnie nikt nie utrzyma. Opanowane mam też zdejmowanie zderzaka po lifcie. Zrobiłem sporo zdjęć z tej całej roboty, oto dwa z nich z zamontowanym nowym rezystorem.
dawidd - Czw Sie 06, 2015 07:01

może sie komuś przyda
http://www.75ztcommunity....ting-t8721.html

grota10 - Czw Sie 13, 2015 22:59

Rezystor wymieniony,wentylator odzyskal pierwszy bieg.100W strasznie sie grzeje,nie da rady dotknac reka,zobaczymy jak dlugo wytrzyma.
sash997 - Czw Sie 13, 2015 23:42

a oryginalny nie ma czasem 80W ??no i taki mały off, janio widać że masz polift bo brakuje Ci prawego klaksonu :)
janio - Pią Sie 14, 2015 07:33

Wydaje mi się, że ten rezystor 100W zanim padnie, to jakiś czas pochodzi, oby jak najdłużej. Nie ma sensu ponownie ponosić dodatkowe koszty aby założyć mocniejszy, trzeba jeździć i trzymać palec na pulsie. Po zamontowaniu u siebie rezystora 150W wpadłem na jeszcze lepszy pomysł, gdzie nie trzeba będzie w przyszłości zdejmować zderzaka. Mam jednak nadzieję, że ten 150W będzie działał bardzo długo. Zainteresowanym mogę przygotowaś schemacik, fotkę i opis.
Co do klaksonu, faktycznie, nie zwróciłem nawet uwagi, wydawało mi się, że ten typ tak ma. Widać z tego, że ktoś skubnął jedną trąbkę. U nas zderzak był zdejmowany pierwszy raz, chyba że w Holandii coś robili, wykluczyć tego nie można. No a jak poznać czy roverek jest poliftowy?

sTERYD - Pią Sie 14, 2015 09:53

po tym, że musiałeś ściągać zderzak do wymiany rezystora ;)
Przed liftem zderzak miał odkręcany grill i podwójne światła z przodu.

sash997 - Pią Sie 14, 2015 10:10

no i przedlift miał prawą trombke drążek reakcyjny z tyłu i pare innych drobiazgów które wyciął księgowy :twisted:
prebenny - Czw Sie 20, 2015 09:42

Pytanie - ten rezystor się nada, czy szukać 100W?

150W:
http://www.tme.eu/pl/deta...owe-100w/arcol/

100W:
http://www.tme.eu/pl/deta...col/hs100-r47j/

sknerko - Czw Sie 20, 2015 10:43

bierz 150W bo te słabsze strzelą na bank
prebenny - Sob Sie 22, 2015 21:56

To zgodnie z radą sknerko zamówiłem 0.47o/150W. Zamontowany - 1 bieg działa. Co do grzania się dopiero jutro albo w poniedziałek będę mógł coś powiedzieć, bo samochód nadal na wpół rozebrany.
janio - Nie Sie 23, 2015 13:18

Prebenny, dobrze zrobiłeś, ten 0R47/150W jest lepszy. Dla mnie przyszedł też z TME, dokładnie jak w linku i po tej cenie. Odeszły mi tylko koszty przesyłki ba zamawiał mi kolega na firmę. Właśnie wróciłem z rodzinnych stron, w sumie zrobiłem prawie 1500 km, a wrażenia są super. Wentylator załączył mi się na drugi bieg tylko dwa razy i to na krótko, jak samochód stał długo na słońcu i był mocno nagrzany. Ja swój rezystor zamocowałem dodatkowo jeszcze na mały radiator co widać na foto, większego radiatora nie miałem pod ręką, a byłby pewnie lepszy. Polecam wszystkim to rozwiązanie, a jak to wyjdzie w praniu to zobaczymy.
prebenny - Nie Sie 23, 2015 14:15

20 zł różnicy mnie nie zbawi, a jak ma chodzić dłużej to czemu nie.

Pytanie mam. Czy w dieslu po włączeniu klimy (niezależnie na jaką temperaturę) od razu powinien załączać się wentylator?

sTERYD - Nie Sie 23, 2015 14:39

Tak.
janio - Nie Sie 23, 2015 14:43

U mnie przy ustawieniu na 19 stopni włącza się po 2 sek . od włączenia klimy, przy ustawieniu na 22 stopnie tak samo. Innych nastaw nie robiłem bo i tak jestem przeziębiony.
prebenny - Nie Sie 23, 2015 14:50

Hm.

Ja teraz jak ustawię np 22 stopnie to wentylatora nie włącza (przynajmniej nie przez pierwsze 30 sekund), jak ustawię 18 stopni to włącza 1 bieg czyli chyba tak jak w benzyniakach o ile się nie mylę.

janio - Nie Sie 23, 2015 17:50

Właśnie byłem w garażu aby przynieść resztę klamotów po podróży. Wystawiłem roverka przed garaż, temperatura na zewnątrz +25 stopni na komputerze pokładowym. Włączyłem panel klimy z nastawą na 25 stopni z ustawieniem ECONO. Włączył się tylko nawiew wewnętrzny zaś wentylator chłodnicy się nie włączył. Zmieniłem ustawienie panelu klimy na AUTO, po 2 sek. załączył się wentylator chłodnicy na 1 bieg. Zacząłem zmniejszać temperaturę na panelu klimy o 1 stopień w dół aż do 16 stopni, wentylator chłodnicy pracował cały czas na pierwszym biegu zaś wewnętrzny nawiew zwiększał siłę nadmuchu wraz z obniżaniem temperatury. Co mogłem to sprawdziłem i opisałem, specem od klimy nie jestem, jeżeli to w czymś pomoże to niec będzie na zdrowie a nie na przeziębienie.
sash997 - Nie Sie 23, 2015 18:30

włączony ECON wyłącza wentylator