Zobacz temat - Rover 800 Vitesse @305KM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Rover 800 Vitesse @305KM

Yog-Sothoth - Sob Paź 23, 2010 15:22
Temat postu: Rover 800 Vitesse @305KM
http://www.rovervitesse.com/htm/index2.htm

Polecam poczytać i pooglądać zdjęcia, jak widać gość mocno zainwestował w samochód i wyszło coś całkiem fajnego :) Sam bym z chęcią swojego poprowadził tym torem, ale koszty zapewne będą duże..

Btw. fajnie sobie poradził ze zbiorniczkiem wyrównawczym :shock: :grin:


dobryziom - Sob Paź 23, 2010 15:43

szkoda ze tak ubogi opis modyfikacji... :(
_papa_ - Sob Paź 23, 2010 17:02

To jest dopiero cichociemny wóz..... :twisted:
Tomek1212 - Sob Paź 23, 2010 17:46

Doładowany silnik bardzo łatwo można tuningować i to do znacznie większych pułapów. Nie czytałem tego opisu, ale myślę, że bez większych kombinacji zwięszając tylko ciśnienie doładowania, chłodnice oraz sprężarkę wraz z zaworem regulującym można zwiększyć moc dwukrotnie. Oczywiście pomijam kwestie wytrzymałości, bo z tym ten motor niezbyt sobie radzi po kilkunastu latach nawet przy seryjnych parametrach.
Łatwiej jest podnieść moc takiego silnika o 100KM niż przykładowo hondowskiego 2,7 o 20KM.

Pozostaje tylko podstawowy problem, czy jest sens podnosić moc przy przednim napędzie ? Wg mnie zdecydowanie nie.

dobryziom - Sob Paź 23, 2010 18:55

Tomek1212 napisał/a:

Łatwiej jest podnieść moc takiego silnika o 100KM niż przykładowo hondowskiego 2,7 o 20KM.


niekoniecznie bo jestem ciekawy jak rozwiązał np. temat PG1...

Tomek1212 napisał/a:

Pozostaje tylko podstawowy problem, czy jest sens podnosić moc przy przednim napędzie ? Wg mnie zdecydowanie nie.


nie wiem czy widziałeś ale na przodzie rolka R888 wiec problemu nie widzę :)

ja już dawno bym poleciał w 300+ ale hamują mnie dwie zasadnicze kwestie...

skrzynia PG1 a w zasadzie sposób na wzmocnienie lub rozsądna alternatywa.

IC mam klimę i nie chce się jej pozbywać a to bardzo przeszkadza w swobodniej rozbudowie intercoolera... :(

reszta to prościzna większe turbo, wtryski, kucizna, 4 łapkowy spiek i R888 na przód... jak liczyłem to koszta po sprzedażny starych gratów nie wychodzą nawet duże.

Tomek1212 - Sob Paź 23, 2010 19:45

dobryziom napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:

Łatwiej jest podnieść moc takiego silnika o 100KM niż przykładowo hondowskiego 2,7 o 20KM.


niekoniecznie bo jestem ciekawy jak rozwiązał np. temat PG1...


Mowa tutaj była o podnoszeniu mocy silnika, a nie o problemie przekazaniu tej mocy i momentu na koła.


dobryziom napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:

Pozostaje tylko podstawowy problem, czy jest sens podnosić moc przy przednim napędzie ? Wg mnie zdecydowanie nie.


nie wiem czy widziałeś ale na przodzie rolka R888 wiec problemu nie widzę .


Chcesz mi powiedzieć, że dobra opona jest w stanie zniwelować wszelkie wady wynikające z przedniego napędu ?

Bawiłem się kiedyś w tuning starego audi 2.2turbo silnik MC. W serii ma on 165KM, przy 220KM dałem sobie spokój. Opona 245/45R17 i do 3biegu potrafił zamielić. Niestety ten model nie posiadał torsena, ale i on niewiele by tu pomógł. Zaniechałem dalszych przeróbke z powodu braku napędu quattro, obecnie auto jeździ z seryjnymi ustawieniami, w dodatku na gazie.

dobryziom - Sob Paź 23, 2010 20:08

Tomek1212 napisał/a:

Mowa tutaj była o podnoszeniu mocy silnika, a nie o problemie przekazaniu tej mocy i momentu na koła.


To tez się trochę nie zgodzę bo w przypadku Hondowskiego 2,7L około 20KM zrobisz samym wydechem i odpowiednim dolotem wiec poziom trudności bardzo podobny :)


Tomek1212 napisał/a:

Chcesz mi powiedzieć, że dobra opona jest w stanie zniwelować wszelkie wady wynikające z przedniego napędu ?


na pewno nie wszelkie ale w dużym stopniu przy obecnych mieszankach problem trakcji już nie stanowi takiego problemu.


Tomek1212 napisał/a:

Bawiłem się kiedyś w tuning starego audi 2.2turbo silnik MC. W serii ma on 165KM, przy 220KM dałem sobie spokój. Opona 245/45R17 i do 3biegu potrafił zamielić. Niestety ten model nie posiadał torsena, ale i on niewiele by tu pomógł. Zaniechałem dalszych przeróbke z powodu braku napędu quattro, obecnie auto jeździ z seryjnymi ustawieniami, w dodatku na gazie.


nie wiem co to za opona ale jeśli bym wstawił firenze ST08 o takim rozmiarze do siebie czy potenze R050 to nie sadze żeby ja obróciło nie mówiąc już o jakimś R888 która do takiej mocny styknie 205-215. Opona przy robieniu mocy w przednim napędzie już nie robi problemu... bałbym się bardziej o skrzynie i jej żywot przy dużym uderzeniu momentu.

bastek - Nie Paź 24, 2010 00:16

dobryziom napisał/a:
R888

albo t1r :wink:

Konix - Nie Paź 24, 2010 08:00

dobryziom napisał/a:
nie mówiąc już o jakimś R888 która do takiej mocny styknie 205-21


A przed każdym wyjazdem pielgrzymka w intencjii dobrej pogody.

Tomek1212 - Nie Paź 24, 2010 10:15

Tak jest, i modlitwa o brak zakrętów.
Yog-Sothoth - Nie Paź 24, 2010 11:42

Bez przesady, zawsze można zrobić takiego potworka głównie pod 1/4 mili :) Znajomy ma Saaba 900 FWD zrobionego na 314KM i jakoś to idzie, fakt że zawieszenie takie że plomby wypadają.
dobryziom - Nie Paź 24, 2010 12:24

bastek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
R888

albo t1r :wink:


chyba R1R :)

Konix napisał/a:
dobryziom napisał/a:
nie mówiąc już o jakimś R888 która do takiej mocny styknie 205-21


A przed każdym wyjazdem pielgrzymka w intencjii dobrej pogody.


wiesz samochodem do ścigania nie śmiga się po śniegu czy w deszcz... poza tym są również alternatywy typu R1R.

Tomek1212 napisał/a:
Tak jest, i modlitwa o brak zakrętów.


?? ? jeździłeś kiedyś na takiej oponie bo wnioskuje ze nie...

Tomek1212 - Nie Paź 24, 2010 12:28

Oczywiście że nie jeździłem, bo nie wierzę w takie wynalazki. Opona nie oszuka praw fizyki.
Zawsze uważałem, że do "wyścigowej" jazdy potrzebny jest stały napęd na obie osie, natomiast przedni doskonale spisuje się do normalnej, codziennej jazdy.

dobryziom - Nie Paź 24, 2010 12:36

Tomek1212 napisał/a:
Oczywiście że nie jeździłem, bo nie wierzę w takie wynalazki


no widzisz to o czym tu rozmawiamy :)

bastek - Nie Paź 24, 2010 13:35

dobryziom napisał/a:
chyba R1R

tfuuu, moja pomyłka

Tomek1212 napisał/a:
Oczywiście że nie jeździłem, bo nie wierzę w takie wynalazki

to najpierw sprawdz a potem się wypowiadaj bo nie masz racji

Tomek1212 napisał/a:
Zawsze uważałem, że do "wyścigowej" jazdy potrzebny jest stały napęd na obie osie

wszystko zależy od tego co dla Ciebie znaczy wyścigowa jazda i tak btw to przedni napęd w crxie zrobił czas 10.9 na 1/4mili więc nie uważam że przedni napęd jest najgorszy.

bonus89 - Nie Paź 24, 2010 13:44

Ale kolega jak wcześniej napisał nie miał nigdy do czynienia ze szperą, i twierdzi że to dużo nie daje, nie wiem po co ciągnąć tą dyskusję ;) też tak myślałem aż kilka zakrętów przejechałem civkiem 6 gen. ze szpera
Perez - Nie Paź 24, 2010 14:27

Opony, zawias czy szpera to sa rzeczy podstawowe przy sporcie, wiec nie rozumiem jak mozna w nie nie wierzyc. Jezeli chodzi o przedni naped to wcale nie jest tak zle. Wiadomo, ze na 1/4 tylny wystartuje szybciej, ale nie oznacza to wcale, ze przy przednim nie moze byc duzej mocy. Jezeli Audi z napedem na przod przy 220KM obracalo kola na 3 biegu, bo bylo za mocne to co w takim razie z R220turbo, r620turbo, Saabami i wieloma innymi autami jak np. Focus RS? Jezeli komus obraca kola na 3 biegu to albo nie zmienia plynnie biegow, albo naprawde dysponuje ogromna moca lub ma kiepske opony.

Poza tym nalezy pamietac, ze jezeli nie chcemy oszukiwac fizyki to 4x4 bedzie lepszy tylko na starcie, bo przy kazdym przelozeniu jest utrata mocy w postaci ciepla i niestety, ale to samo auto z napedem na obie osie bedzie szybsze niz to samo z napedem na 4.

Tomek1212 - Nie Paź 24, 2010 15:32

Zależy czy chcecie robić auto które ma mieć dobre czasy na 1/4 mili, które będzie dobrze jeździć na wprost i będzie mieć oponę na przedniej osi 2 razy szerszą niż z tyłu to tak, ja jednak mówię cały czas o samochodzie względnie uniwersalnym, czyli takim którym możemy jeździć na codzień i nie obawiać się że spod świateł wyprzedzi nas gośc dobrym polonezem podczas gdy my będziemy stali w miejscu, a licznik będzie wskazywał 100km/h.

Nigdzie nie napisałem, że nie jeździłem samochodem ze szperą, tylko ze nie jeździłem na cudownych oponach zmieniających prawa fizyki.

Perez - Nie Paź 24, 2010 15:39

To ja do codziennej jazdy wole przod naped niz tyl, a poza tym do upalania takze.
desperado67 - Pon Paź 25, 2010 16:11

Perez napisał/a:
To ja do codziennej jazdy wole przod naped niz tyl, a poza tym do upalania takze.

Zwłaszcza gdy jest gdy jest dobry 'boost' i kolesiom z subaru szczęki opadają :lol:

Perez - Pon Paź 25, 2010 16:18

No nie no z jezeli chodzi o staly naped na obie osie to przewaza nad kazdym innym. Dlatego wlasnie szykuje sie do zakupu Subaru.
bociannielot - Pon Paź 25, 2010 16:28

Perez, w końcu doszedłeś do sedna sprawy, można mówić że napęd na przód jest de best itp, ale nic nie zastąpi banana na ustach po przejażdżce odpowiednio mocną czteronapędówką :ok: . W sumie dlaczego niby najmocniejsze w rajdach wrc i n grupa mają napęd na 4? A co do szpery - od pewnej mocy nie da się jeździć autem z napędem na jedną oś - zrywa przyczepność i lipa. Chociaż z tego co pamiętam w nowej usportowionej mazdzie 3 jakoś to obeszli kombinując z przełożeniami skrzyni biegów, ale myśle że to był zabieg bardziej obniżający cenę niż zapewniający więcej fun-u( w końcu szpera = droższe auto).
Perez - Pon Paź 25, 2010 16:37

Wczoraj rozmawialem z synem Wołoszanskiego, chlopak jezdzi Focusem RS i pytalem sie jak prowadzi sie takie mocne auto z napedem na przod. On powiedzial, ze wszyscy o to pytaja, a generalnie nie ma zadnego problemu z prowadzeniem, wrecz przeciwnie, auto idealnie sie prowadzi.
Potem bylem na imprezie i rozmawialem z kolega z Forda i kolega powiedzial mi, ze do 4 biegu ten samochod nie idzie i dlatego daje sie prowadzic.

sobrus - Pon Paź 25, 2010 17:07

Wiadomo że 4x4 jest da best i juz. Ale FWD też nie jest złe.
Brat ma Vectrę 3.2 i mówi że czuć, że na niższych biegach komputer dławi moc. Że dopiero na czwórce czuć. Ale i tak wóz miło pomyka :D
Jemu juz troche mało i wolałby ze 300KM na tył ... ;)

Pływak - Pon Paź 25, 2010 18:00

Tomek1212 napisał/a:
Oczywiście że nie jeździłem, bo nie wierzę w takie wynalazki. Opona nie oszuka praw fizyki.

Może jakaś szersza argumentacja? Jakie prawa fizyki miała by oszukiwać opona R888?

Cytat:
Zawsze uważałem, że do "wyścigowej" jazdy potrzebny jest stały napęd na obie osie, natomiast przedni doskonale spisuje się do normalnej, codziennej jazdy.

No popatrz jakie głupie są teamy wystawiające do wyścigów auta z napędem na jedną oś...

dobryziom - Pon Paź 25, 2010 20:51

Perez napisał/a:

Poza tym nalezy pamietac, ze jezeli nie chcemy oszukiwac fizyki to 4x4 bedzie lepszy tylko na starcie


zgadza się w 4x4 start jest niemalże idealny później te idealne rozłożenie trakcji na wszystkie 4 koła zaczyna spowalniać samochód równomiernie z nabieraniem prędkości...

Tomek1212 napisał/a:

Zależy czy chcecie robić auto które ma mieć dobre czasy na 1/4 mili, które będzie dobrze jeździć na wprost i będzie mieć oponę na przedniej osi 2 razy szerszą niż z tyłu to tak


ale tu nie jest mowa o samochodach wyłącznie na 1/4 popatrz sobie na Integry w Japoni które maja po 260km i kręcą jedne z najlepszych czasówek na torach... a ich opony nie wyglądają jak walec...

Tomek1212 napisał/a:
ja jednak mówię cały czas o samochodzie względnie uniwersalnym, czyli takim którym możemy jeździć na codzień i nie obawiać się że spod świateł wyprzedzi nas gośc dobrym polonezem podczas gdy my będziemy stali w miejscu, a licznik będzie wskazywał 100km/h.


to co powiesz o Focusie RS albo Mazdzie 3 MPS ? To o czym mówisz to jest kwestia umiejętności kierowcy... jak jest cipa to takie efekty :)

Tomek1212 napisał/a:
tylko ze nie jeździłem na cudownych oponach zmieniających prawa fizyki.


cudowna to jest woda z Lichenia :)

bociannielot napisał/a:
Perez, w końcu doszedłeś do sedna sprawy, można mówić że napęd na przód jest de best itp, ale nic nie zastąpi banana na ustach po przejażdżce odpowiednio mocną czteronapędówką


ale oczywiście nikt tu nie krytykuje i nie ujmuje czteronpędówce sam jestem fanem Evo 9 po paru wyjazdach na Kielce tym bardziej w deszcz.

bociannielot napisał/a:
Chociaż z tego co pamiętam w nowej usportowionej mazdzie 3 jakoś to obeszli kombinując z przełożeniami skrzyni biegów, ale myśle że to był zabieg bardziej obniżający cenę niż zapewniający więcej fun-u( w końcu szpera = droższe auto).


ale Mazda 3 MPS ma mechaniczna szperę i do tego dochodzi jeszcze system ograniczający moment obrotowy na pierwszych trzech biegach dzięki czemu prowadzenie w zakrętach jest dużo pewniejsze. To samo Focus RS z Torsnem Quaife o podwyższonym tarciu spisuje się znakomicie.

Perez napisał/a:
Potem bylem na imprezie i rozmawialem z kolega z Forda i kolega powiedzial mi, ze do 4 biegu ten samochod nie idzie i dlatego daje sie prowadzic.


ja tez miałem okazje jechać RS i porównać do mojego Tomcia i są bardzo zbliżone widać ze samochód idzie na każdym biegu fakt faktem Torsena tez trzeba umieć używać to nie jest bezobsługowy elektroniczny system...


sobrus napisał/a:
Brat ma Vectrę 3.2 i mówi że czuć, że na niższych biegach komputer dławi moc. Że dopiero na czwórce czuć.


ale jaka moc on ma zaledwie 210KM i 300Nm co przy ponad 1,5 tony i gabarytach szału nie robi :)

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 20:51 ]
PS lepiej mi doradźcie co zrobić ze skrzynia :(

Perez - Wto Paź 26, 2010 11:22

Ja bym pomyslal nad jakas skrzynia hybrydowa, ale nie zglebialem tego tematu w Roverach jeszcze.
dobryziom - Wto Paź 26, 2010 11:38

Perez napisał/a:
Ja bym pomyslal nad jakas skrzynia hybrydowa, ale nie zglebialem tego tematu w Roverach jeszcze.


oki tylko ze jak rok temu robiłem regeneracje skrzyni to nie udało nam się znaleźć nawet rozsądnych zamienników ( zaangażowany był w temat również Mariusz i Tomi) nie mówiąc o czym mocniejszym ewentualnie spięcie jej z inna skrzynia z Rovera/MG o podobnej konstrukcji... coś mocniejszego co przychodzi mi do głowy to Range Rover HSE tylko czy one maja jakieś podobieństwa nie sadze... :(

Perez - Wto Paź 26, 2010 11:48

No i pies pogrzebany.... :/
A angole czegos nie kombinowali?

desperado67 - Wto Paź 26, 2010 12:47

A problem jest dorobić z lepszego materiału w jakimś konkretnym zakładzie?

A którą PG1 masz u siebie w tomcacie?

Perez - Wto Paź 26, 2010 14:13

desperado67, wlasnie podejzewam, ze problem. Nie slyszalem, zeby ktos robil skrzynie na zamowienie.
desperado67 - Wto Paź 26, 2010 19:06

W UK jest kilka takich firm, myśle że i w RP też da się znależć tylko trzeba bardziej intensywnie szukać. Sama wymiana łożysk na mocniejsze i częsta wymiana oleju już dużo daje.
dobryziom - Wto Paź 26, 2010 20:16

desperado67 napisał/a:
A problem jest dorobić z lepszego materiału w jakimś konkretnym zakładzie?
A którą PG1 masz u siebie w tomcacie?


już pisałem ze szukaliśmy jakiś mocniejszych zamienników i lipa nic nie ma... u siebie mam PG1 z torsenem montowana po 95 ( w sumie po regeneracji nie mam na co narzekać sprawuje się super pytanie co by się stało jak by się pokazało ponad 400Nm? )

Perez napisał/a:
desperado67, wlasnie podejzewam, ze problem. Nie slyszalem, zeby ktos robil skrzynie na zamowienie.


ja słyszałem tylko o Quaife tylko ze cena skrzynki do Tomcia to jakieś 10k...


desperado67 napisał/a:
W UK jest kilka takich firm, myśle że i w RP też da się znależć tylko trzeba bardziej intensywnie szukać. Sama wymiana łożysk na mocniejsze i częsta wymiana oleju już dużo daje.


pewnie wspomniany Quaife jednak za ta kasę... nie ma na co wymienić właśnie w tym sęk...
dziwi mnie bo w UK nigdy nikt nie napisał jak wzmocnić skrzynie... chociaż z drugiej strony nie widziałem tez wykresu większego niż 260km i 360Nm... może dlatego ( pewnie i moja tyle by na jakiś czas przyjęła). Jednak na Japońskich stronach są dwa projekty na 300+ i myślę ze jest to profi robota ale dane nie do odczytanie bo po chińsku :(

Konix - Wto Paź 26, 2010 22:36

Przy tylnym napędzie nie ma problemu. Silnik seria T, dzwon do skrzyni z SD1 2.0 i skrzynia R380. Niby była projektowana na 380Nm, ale 450 wytrzymuje bez problemu.
desperado67 - Wto Paź 26, 2010 23:54

dobryziom napisał/a:
ja słyszałem tylko o Quaife tylko ze cena skrzynki do Tomcia to jakieś 10k...


Czy masz na myśli skrzynke B4BPQ ? . Bo u mnie wszyscy szukają skrzynki od BRM o symbolu B6BST.

dobryziom - Sro Paź 27, 2010 19:53

Konix napisał/a:
Przy tylnym napędzie nie ma problemu. Silnik seria T, dzwon do skrzyni z SD1 2.0 i skrzynia R380. Niby była projektowana na 380Nm, ale 450 wytrzymuje bez problemu.


który konkretnie symbol? myślisz ze da się to P&P spiąć skąd dane o 450Nm

http://wiki.seloc.org/a/Rover_PG1_gearbox

desperado67 napisał/a:
Czy masz na myśli skrzynke B4BPQ ? . Bo u mnie wszyscy szukają skrzynki od BRM o symbolu B6BST.


a masz jakieś dane seryjne co do wytrzymałości?

desperado67 - Czw Paź 28, 2010 02:01

dobryziom napisał/a:
a masz jakieś dane seryjne co do wytrzymałości?


PG1 gearboxes come in two flavours, 216Nm and 240Nm capacities with a vehicle weight of 1900kgs. IOW it should reliably take that torque input where the GVW (gross vehicle weight) of the vehicle is up to 1900kgs.

The 177PS spec KV6 gives 240Nm to torque and the 190PS ZT versions give 245Nm. The L series diesel (using the same gearbox) also delivers 240Nm.

Po zmianie łożysk spokojnie wytrzymuje do 280Nm, ale już pare koni więcej i nie wytrzyma więcej jak jeden sezon. Wszyscy którzy robili ponad 300Nm zmieniali już całe bebechy, a to już kosztowna impreza.

dobryziom - Czw Paź 28, 2010 09:09

to co wkleiłeś to akurat ściema bo u mnie 330Nm a samochód jeździ już ponad rok i zero problemu to właśnie jeden z angielskich mitów...
Krzysi3k - Czw Paź 28, 2010 15:55

Ja też mam ponad 300 NM i się nic ze skrzynią nie dzieje...
desperado67 - Pią Paź 29, 2010 01:20

dobryziom napisał/a:
to co wkleiłeś to akurat ściema bo u mnie 330Nm a samochód jeździ już ponad rok i zero problemu to właśnie jeden z angielskich mitów...


Chciałeś dane seryjne więc je podałem i ściemy tu żadnej nie ma. Dane fabryczne są angielskie . Dlaczego to nie ściema to już ci tłumacze. Polska to równiny czyli teren płaski, a UK to teren górzysty(nie wiem czy zauważyłeś że angliki trochę się różnią od europejczyków), dlatego ze swoimi 330Nm nie pojeździłbyś tu dłużej jak max pare mięsięcy( o ile by tyle wytrzymała). Druga sprawa każda fabryka podaje granice bezpieczną (zdaniem producenta). Ale widze że należysz do młodych i gniewnych dlatego Ci ciężko to zrozumieć.

bociannielot - Pią Paź 29, 2010 08:52

desperado67 napisał/a:
Polska to równiny czyli teren płaski
:hahaha: Tak szczególnie tu gdzie ja mieszkam, w górach :rotfl:
dobryziom - Pią Paź 29, 2010 09:15

desperado67 napisał/a:

Chciałeś dane seryjne więc je podałem i ściemy tu żadnej nie ma. Dane fabryczne są angielskie .


ale oczywiscie zgadza się prawidłowo wkleiłeś dane co nie zmienia faktu ze maja mało wspólnego z rzeczywistością co zostało udowodnione.

desperado67 napisał/a:

Dlaczego to nie ściema to już ci tłumacze. Polska to równiny czyli teren płaski, a UK to teren górzysty(nie wiem czy zauważyłeś że angliki trochę się różnią od europejczyków), dlatego ze swoimi 330Nm nie pojeździłbyś tu dłużej jak max pare mięsięcy( o ile by tyle wytrzymała).


potraktuje to jako żart było późno itd... :rotfl:

desperado67 napisał/a:

Druga sprawa każda fabryka podaje granice bezpieczną (zdaniem producenta). Ale widze że należysz do młodych i gniewnych dlatego Ci ciężko to zrozumieć.


fabryka zawsze zaniża dla swojego bezpieczeństwa tą granice o 20% tak jest przyjęte. Jeżeli producent podaje ze wytrzyma 240Nm to możesz spokojnie przyjąć ze 288Nm jej nie zabije...

młody gniewny? hmmm juz nie taki młody eheh

Konix żyjesz chłopaku nakręciłeś mnie na temat a teraz co :razz:

Konix - Pią Paź 29, 2010 21:39

Niestety jeszcze żyję, tylko ostatnio mam taki zapierdziel, że nie ma za dużo czasu żeby coś napisać.
Dzwon ma być z SD1 z silnikiem serii O i skrzynią LT77. Silniki M, O, T mają takie same mocowania do skrzyni biegów. R380 ma takie same przednie mocowania jak LT77, ale wałek napędowy jest dłuższy i trzeba go skrócić. Jeśli chodzi o wytrzymywanie 450NM teraz nie mogę tego znaleźć, ale seryjnie tu było 380NM N/A. http://baileyperformance.co.uk/?p=125

dobryziom - Pią Paź 29, 2010 22:04

hmm oki i mówisz ze powinno to działać jak w serii wytrzymuje 380Nm to z fabryczna nadwyżką jakieś 460Nm powinna znieść a więcej nie potrzeba :) teraz tylko skompletować te części będzie masakra...
Konix - Sob Paź 30, 2010 08:54

Do czego chcesz to założyć ? Jaby była za słaba, to powinno się jeszcze dać dopasować Borg Warner T-5z, na standardzie ma 445Nm.
dobryziom - Sob Paź 30, 2010 11:43

Konix napisał/a:
Do czego chcesz to założyć ? Jaby była za słaba, to powinno się jeszcze dać dopasować Borg Warner T-5z, na standardzie ma 445Nm.


do mojego Tomcata teraz idą zimowe dni jeździć za bardzo nie będę wiec przymierzam sie do założenia tam mocnego turbo na jakieś 300+ .. Kwestia włożenia kutych tłoków sprawdzenia reszty silnika, mocnego sprzęgła ale to nie problem, wtrysków no i właśnie zostaje mi skrzynia :)

Konix - Sob Paź 30, 2010 13:06

Ale w tomcacie to p&p nie jest. to są skrzynie napędzające tył lub 4 przez skrzynkę rozdzielczą.
dobryziom - Sob Paź 30, 2010 18:15

no to kicha :(
Marrkus - Sob Paź 30, 2010 19:14

A ja se tak myślę że był silnik KV6 łączony z PG1 (np MG ZS 180) ale ten sam silnik był łączony też z inną skrzynią (np w MG ZT 190) - mówię o skrzyni Getrag 283. W R75 z silnikiem 1.8 też był getrag! - może pójść w tym kierunku - tylko nie wiem jak ze szperą do tej skrzyni.
Ceny całkiem zachęcające:

http://allegro.pl/rover-7...1276843734.html

flapjck1 - Sob Paź 30, 2010 19:20

kumpel mota w calosc silnik z range'a 3,5 ze skrzynia wlasnie r390 albo jakas zblizona z ldv/landka/sd1

grzebalismy po necie i spokojnie taka skrzynia wytrzymuje nawet silnik 4,6

dobryziom - Wto Lis 02, 2010 12:57

desperado67 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ja słyszałem tylko o Quaife tylko ze cena skrzynki do Tomcia to jakieś 10k...


Czy masz na myśli skrzynke B4BPQ ? . Bo u mnie wszyscy szukają skrzynki od BRM o symbolu B6BST.


Hmm a czemu akurat tej w czym ona jest lepsza? bo taka mogę kupić za grosze... ale czy jest sens?

[ Dodano: Wto Lis 02, 2010 12:57 ]
Marrkus napisał/a:
A ja se tak myślę że był silnik KV6 łączony z PG1 (np MG ZS 180) ale ten sam silnik był łączony też z inną skrzynią (np w MG ZT 190) - mówię o skrzyni Getrag 283. W R75 z silnikiem 1.8 też był getrag! - może pójść w tym kierunku - tylko nie wiem jak ze szperą do tej skrzyni.
Ceny całkiem zachęcające:

http://allegro.pl/rover-7...1276843734.html


fajna ale uszkodzona :) w każdym razie... skrzynka używana w R75, ZT oraz Freelanderze w ZT 245 Nm 189.5 PS wiec parametry mierne nie wskazuje żeby skrzynia musiała być super wytrzymała ... chyba ze masz jakieś dane na temat jej wytrzymałości?

rodi_ - Wto Lis 02, 2010 14:34

Tu jest tekst Power Train-a, gdzie pisza ze getrag jest 14% wytrzymalszy niz PG1. Niby nie duzo, ale zawsze cos. Tylko czy oplaca sie przerabianie, dla tak malego zysku?

"MANUAL GEARBOX - GETRAG 283

Getrag is BMW’s established supplier of manual transmissions, and has worked closely with Rover engineers to create a compact 5-speed gearbox for the Rover 75. Known as the 283, the new gearbox is made in a brand new, high technology factory in Bari, Italy. It achieves its minimal width by means of a novel 3-shaft design, and has a 14% higher torque capacity than Rover’s existing PG1 heavy duty car transmission. It features synchromesh on reverse gear to prevent unpleasant gear clashing if reverse is required quickly.

All the speed gears rotate on caged needle roller bearings. For refinement of running, all the 2nd to 5th gears and final drive have power-honed teeth. Lubrication is by internal splash effect, with a catch channel to feed a generous supply of oil down the centres of the input and output shafts to all gears, synchroniser hubs and bearings.

Clutch operation is hydraulic, with a concentric slave cylinder (rather than a lever type) acting directly on the clutch release for smoother and lighter control.

The gearbox is common to all manual Rover 75 models, with appropriate intermediate and final drive ratios to suit each power unit."

Zrodlo
http://rover75.110mb.com/powertra.html

Marrkus - Wto Lis 02, 2010 17:44

dobryziom napisał/a:
fajna ale uszkodzona :)


A faktycznie, nie czytałem opisu. Ale w tej samej cenie jest i sprawna:

http://allegro.pl/rover-7...1287165374.html

Co do możliwości skrzyni to gdzieś ktoś pisał że to ponad 300Nm ale nie mogę nigdzie znaleźć - tak czy siak montowaną ją również do silników diesla i ten mocniejszy miał właśnie coś około 300Nm.

dobryziom - Wto Lis 02, 2010 20:21

Marrkus napisał/a:

Co do możliwości skrzyni to gdzieś ktoś pisał że to ponad 300Nm ale nie mogę nigdzie znaleźć - tak czy siak montowaną ją również do silników diesla i ten mocniejszy miał właśnie coś około 300Nm.


wiesz moja jak na razie znosi ponad 300Nm i dobrze działa ale ja szukam alternatywy na min 450Nm :(

Yog-Sothoth - Wto Maj 31, 2011 11:45

Odkopię ;)
Ktoś mówił że łożysk nie mógł znaleźć do PG1, wczoraj trafiłem na tą stronkę - http://www.moto-build.com/ + http://www.moto-build.com...x_bearings.html

Krzysi3k - Wto Maj 31, 2011 14:13

Yog-Sothoth, ooo... do dieslowskiej PG1 też pewnie pasuje :)
dobryziom - Wto Maj 31, 2011 17:36

Yog-Sothoth napisał/a:
Odkopię ;)
Ktoś mówił że łożysk nie mógł znaleźć do PG1, wczoraj trafiłem na tą stronkę - http://www.moto-build.com/ + http://www.moto-build.com...x_bearings.html


problemu z łożyskami nie ma bo nawet u Tomiego możesz kupic tak jak ja to zrobilem bardziej alternatywy mocnej skrzyni w rozsadnych pieniadzach...

Krzysi3k - Wto Maj 31, 2011 20:19

dobryziom, u Tomiego jakieś mocniejsze? Czy fabryka? I ile wyniosło Cię? Dobrze wiedzieć ;)
Marrkus - Wto Maj 31, 2011 20:37

Yog-Sothoth napisał/a:
Odkopię ;)
Ktoś mówił że łożysk nie mógł znaleźć do PG1, wczoraj trafiłem na tą stronkę - http://www.moto-build.com/ + http://www.moto-build.com...x_bearings.html


Akurat zestaw tych 4-ech łożysk jest do dostania bez większego problemu - gorzej jest z łożyskami gdzie zamiast kulek są wałeczki.

dobryziom - Sro Cze 01, 2011 16:57

Krzysi3k napisał/a:
dobryziom, u Tomiego jakieś mocniejsze? Czy fabryka? I ile wyniosło Cię? Dobrze wiedzieć ;)


wszystkie w oryginale rovera za komlet cos kolo 950pln ale ile teraz nie wiem bo to bylo kolo 2 lat temu ale do tej pory zero problemu ze skrzynka...

Krzysi3k - Sro Cze 01, 2011 23:00

dobryziom, 950 pln... :shock:
To za wszystkie łożyska? Czy można kupić powiedzmy tylko te które się zużyją?
Jak tamte ze strony 100 funtów, a są wzmacniane :)
Czy przypadkiem ten pierwszy link od Yog-Sothoth'a to nie jest poducha silnika, z którą mamy problem ja i Raptile? Ten żółty wkład... Bo po wymianie sprzęgła troche szarpie przy zmianie biegów i przy gwałtownym dodawaniu gazu (u Rapa to samo).

Marrkus - Czw Cze 02, 2011 18:32

Krzysi3k, te łożyska z linka to są tylko na mechanizm różnicowy (normalnie w b-stoku płaciłem po około 45pln a za KOYO tak jak w linku +10pln) i na wałek sprzęgłowy (jedno za około 60 a drugie 280pln).

I tak jeszcze dopiszę że na stronie moto-build wszystko jest "uprateted" chodź to samo można kupić w sklepie jako powiedzmy standard...

W skrzyni PG1 najtrudniej dostać łożyska na wałek wyjściowy, kosztują też słono ale na pocieszenie nie wysypują się tak szybko jak pozostałe i po sprawdzeniu ich stanu czasami lepiej ich nawet nie ruszać. Reszta dostępna bez problemu i mało tego ale na dyfer da się dorwać łożyska bodajże 13 kulkowe a nie tak jak proponuje moto-build 9 kulek (chodź ich propozycja czyli łożyska KOYO to b.dobra propozycja).

Dla wszystkich zainteresowanych łozyskami w PG1 polecam przejrzeć temat:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0