Zobacz temat - [R214] Nawiew, dmuchawa, jak wymontować silnik ? vs JA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Nawiew, dmuchawa, jak wymontować silnik ? vs JA

LuckAnd - Pon Paź 25, 2010 11:25
Temat postu: [R214] Nawiew, dmuchawa, jak wymontować silnik ? vs JA
Witam. Wiec juz troszke sie z tym męcze. Postaram sie napisac co i jak, i prosze o pomysły, pomoc ;) Wiec nie działała mi zapalniczka i nawiew wiec wymieniłem bezpiecznik (pod klapą, większy (chyba 30A)) oraz sparawdzilem bezpiecnziki w aucie (pod kierownica) nistety nic to nie dało. Na zapalniczce mi nie zalezało wiec pomyslalem ze moze to tylko zbieg okolicznosci. Postanowilem sprawdzić oporniki (nawiewu) ktore są za schowkiem, rzczywiscie byly przepalone (nie lutowałem nowych) wymieniłem cześć na nową (gdyz mialem okazej kupic w dobrej cenie), niestety nic to nie dało. Dmuchawa nie chodzi na zadnym biegu (nawet na 4, a z tego co wiem to powinna). Wiec został tylko silnik nawiewu (chyba?) do naprawy, wymiany, ALE JAK GO WYCIAGNAC ? wykręciłem te 3 srobki, odchylilem dywaniki itp. ale mimo to jest mało miejsca gdyz w srodku tej "skrzynki" znajduje sie wirnik ktory blokuje, musze cos wykrecic ? nie chce kabinowac bo wiem ze sa tam rzeczy na "tasmie" czy innym kleju ktore raz rozklejone juz nie beda tak dobrze tyrzymały. Czy ktos moze to robił ? :) Dzięki i Pozdrawiam.
bibson3 - Pon Paź 25, 2010 11:40

Co masz na myśli przez silnik dmuchawy? :O u mnie napięcie idzie do wiatraka takiego stożkowego (oczywiście napierw do rezystorów) i ów wiatrak bez problemu się wyciąga po odpięciu wtyczki i odkręceniu trzech śrub. Wiatrak sam w sobie (z tego co wiem) jest kompletnym urządzeniem odpowiedzialnym za nawiew. Sprawdź czy dochodzi do niego napięcie i zobacz czy nie brakuje Ci jednego przekaźnika w skrzynce bezpieczników pod maską, bo coś za dużo masz tych braków napięcia.

Pozdrawiam

LuckAnd - Pon Paź 25, 2010 11:48

Jeżeli chodzi o silnik dmuchawy to mam na myśli ten silnik ktory jest przy nogach pasazera, za schowkiem, pod rezystorami. Ale w sumie masz razcje zobacze czy napiecie dochodzi do rezystorów.
bibson3 - Pon Paź 25, 2010 12:18

napięcie powinno dochodzić do wtyczki wpiętej w wiatrak, jeżeli jest przepalona cewka wiatraka to nie pojawi się na rezystorze. Musiałbyś zmierzyć czy jest 12V na wtyczce od wiatraka, wtedy będziesz wiedział czy do wymiany kabel doprowadzający czy wiatrak. Poza tym tak jak pisałem sprawdź czy są wszystkie przekaźniki(chociaż z drugiej strony na dmuchawe chyba idzie mneij niż 5A więc może przekaźnika nie być), u mnie np. po zakupie okazało się że nie działa ogrzewanie tylnej szyby, powodem był wyciągnięty przekaźnik (oczywiście nie bez powodu, bo było zwarcie).
CjRudi - Pon Paź 25, 2010 19:52

ja miałem podobną sytuację w innym aucie.. sprawdź najpierw silnik dmuchawy bezpośrednio pod akumulatorem, jak działa, to niestety może być tak, ze przełącznik się sfajczył i będzie do wymiany. Sprawdzaj wszystkie części po kolei i osobno :)

Powodzenia :)

bizkid - Sob Sty 15, 2011 14:02

O co w przypadku kiedy nawiew działa na wszystkich biegach (wymieniony rezystor dmuchawy za schowkiem) a po chwili sam się wyłącza i nie działa na zadnym biegu??
rysunek złożeniowy DMUCHAWY może się przyda
http://www.rimmerbros.co....px?i=GRID001091

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 14:02 ]
LuckAnd napisał/a:
mam na myśli ten silnik ktory jest przy nogach pasazera, za schowkiem

ktoś wie jak go wymontować ?? ?? proszę o pomoc

Robertus74 - Czw Gru 08, 2016 11:47

Podpinam się pod temat.
bizkid napisał/a:
rysunek złożeniowy DMUCHAWY może się przyda
http://www.rimmerbros.co....px?i=GRID001091

Jeżeli podejrzewam, że przepływ powietrza mogą mi nieco blokować jakieś liście czy inne nieczystości, to czy to jest właśnie ten element, który należy wyjąć i oczyścić?

ADI-mistrzu - Czw Gru 08, 2016 12:18

Robertus74, tak.