|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Czy testy EURO NCAP są wiarygodne?
Mayson - Sro Paź 27, 2010 10:57 Temat postu: Czy testy EURO NCAP są wiarygodne? Polecam lekturę:
http://moto.onet.pl/16294...kul.html?node=2
sobrus - Sro Paź 27, 2010 11:08
Wszystkim sie nie dogodzi...
Praw fizyki sie nie oszuka, na tą panią działay większe przeciążenia z 2 powodów
- była w mniejszym aucie
- ważyła więcej
A tu z innej beczki
http://moto.onet.pl/20336...ie.html?node=27
fajnie, ale test moim zdaniem oszukany.
Lżejszy samochód uderzył w cieższy, dwa samochody pochłaniały energię jednego, a prędkosć nie była 2 razy większa niż przy crash teście.
Więc wynik do przewidzenia.
Mayson - Sro Paź 27, 2010 11:54
Najgorsze, że ludzie kupują autko wielkości Smarta i myślą, że jadą autem bezpiecznym, bo w EURO NCAP autko uzyskało 5 gwiazdek... nikt nie objaśnia, że liczba gwiazdek to nie wyrocznia.
Marcinus - Nie Paź 31, 2010 21:27
Poza tym EURO NCAP przeprowadza testy tylko w warunkach laboratoryjnych ( dzwon w ścianę, walnięcie z boku i "rozjechanie" manekina). Z jednej strony to dobrze, bo są takie same kryteria dla wszystkich, ale z drugiej to załużmy, że na drodze spotyka się wielkie, ciężkie Audi Q7 i mała 500-tka. Oba mają taką samą notę od EURO NCAP, ale ja jakoś wolałbym nie być w Fiacie Taki tesp przeprowadzili Niemcy z ADAC:
ADAC test
Mam nadzieję, że samochody po tym teście nie przyjechały do Polski jako "niebite"
Harry - Nie Paź 31, 2010 21:54
tylko sądze,że auta jak dostają 5 gwiazdek to w swojej kategorii
Marcinus - Pon Lis 01, 2010 10:30
To oczywiste, że w swojej klasie, ale czy przeciętny Kowalski o tym wie? Jakoś producenci chwalą się że ma 5* i na tym koniec. To też nie jest do końca uczciwe.
sobrus - Czw Lis 18, 2010 08:01
W dodatku producenci wmawiają nieprawde, pokazując np zderzenie modusa z volvo, gdzie z volvo zostają drzazgi.
Ale co będzie, jeżeli zderzą sie dwa modusy i sztywna klatka żadnego z nich nie bedzie chciała sie poddać? Jakie wtedy będą przeciążenia?
A jeżeli modus zderzy sie z czymś równie twardym, ale 3 razy cieższym, to co wtedy? Mięsko mielone w środku?
Łatwo sie przechwalać, gdy samochód uderza w coś miękkiego. Natomiast ukryć sie nie da, ze samochody są dziś bezpieczniejsze.
Ten golf rozbity przy stówie daje do myślenia. Wiadomo, że nikt by tam nie przeżył - ale na pewno miałby większe szanse w realnym wypadku niż ktoś w samochodzie gdzie kabina przestałaby istnieć.
[ Dodano: Czw Lis 18, 2010 08:01 ]
Spójrzcie jak z tego wyszedł CRX a jak Yaris:
http://nasygnale.pl/gid,1...gu,galeria.html
Kierowca CRXa cieżko ranny.
|
|