|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Akumulator
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 16:47 Temat postu: [R75] Akumulator Mam takie pytanie czy to może być wina akumulatora. Dodam że wszystko jest OK.
Akumulator jest 6 letni 65Ah i można na nim tylko 5 razy zakrecić i pada. Po rozładowaniu ładuję go noc i nad ranem dość dobrze silnik kreci jak by już chciał zapalić i kicha. Czy może być to wina akumulatora że już jest słaby i nie daje rady tego silnika przekręcić porządnie ?
Odpiszcie mi tylko czy diesel potrzebuje naprawde dobry aku.
Dzięki
Jugol - Pią Paź 29, 2010 16:54
6 latek, to może i być już pora na niego. Ewentualnie może jakiś złodziej prądu- pomierzyć, poszukać. Ale ja obstawiam że akuś już przeszedł na odpoczynek wieczny.
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 17:01
Kupię drugi, naładuje full i odpowiem wam czy odpali.
Akumulator po nocnym doładowaniu kręci nawet dobrze ale nie odpala. Może być tak że nie daje rady mimo to ? Miał ktoś taki przypadek ? Diesel potrzebuje do odpalenia sporo siły ?
Dzieki za szybko odp.
Jugol - Pią Paź 29, 2010 17:02
Masz diesla, czy beznzynę, bo już nie ogarniam tematu
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 17:14
W tym temacie chodzi mi o Diesel
Jugol - Pią Paź 29, 2010 17:16
A, to teraz kumam. Do diesla zakup powyżej 70Ah akuś. Mi w zeszłym roku ,,umarł'' Bosch 66 Ah, ale miał prawo- 9 latek miał. Zakupiłem Centra Futura 77 Ah i szczerze polecam do dieselka
seyfer - Pią Paź 29, 2010 17:25
a może paliwo Ci sie cofa ? miałem podobnie w 600-tce i winowajca okazał się sparciały wężyk
Jugol - Pią Paź 29, 2010 17:29
seyfer napisał/a: | a może paliwo Ci sie cofa ? miałem podobnie w 600-tce i winowajca okazał się sparciały wężyk |
...chyba tematy Ci się pomyliły
[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 18:29 ]
P.S.
...sorki seyfer, myslełm , że to damianz11 napisał tego posta
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 19:10
Już wszytko sprawdziłem. Albo słabe ciśnienie w cylindrach lub akumulator. W trzecim cylindrze i czwartym mam na pewno 20barów i dalej nie wiem gdyż kończy mi się skala. Jak wyjąłem świece to z kazdego dmucha dość mocno. Sprawdze akumulator jak nic nie pomoże to napiszę.
[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 20:10 ]
Nowy się ładuje.
apples - Pią Paź 29, 2010 20:17
damianz11 napisał/a: | Diesel potrzebuje do odpalenia sporo siły ? | Powinien być 75Ah.
Posłuchaj czy chodzi pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze i w baku po przekręceniu stacyjki w poz. 2.
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 20:56
Ja mam 65Ah. Może to być przycznyną ?
Juz sprawdziłem wszytko. Pompa, wtryski, swiece itp.
apples - Pią Paź 29, 2010 21:00
damianz11 napisał/a: | Ja mam 65Ah. Może to być przycznyną ? | Jak palił na nim wcześniej to powinno być OK. Może mieć ciężko jednak obrócić.
Woda w grodzi i ECU wariuje?
[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 22:00 ]
damianz11 napisał/a: | Juz sprawdziłem wszytko. Pompa, wtryski, swiece itp. | Jak sprawdziłeś pompę w baku i przy akumulatorze?
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 21:23
Robiłem metodę przelewową. Cztery szczykawki : http://www.forum.alfaholi...kiwaczy_cr.html
Jeden wtryskiwacz był uszkodzony i wymieniłem go. Teraz działa. Akumulator zakręci pięć razy i pada. Ładuję go noc i on się nie doładowuję ponieważ go odłączam rano żeby zobaczyć czy autko pali. Podczas odpalania silnikem rzuca jak by już ale niestety. Nowy aku. się ładuje i teraz muszę czekać z dwa dni pewnie.
Można jakoś sprawdzić ciśnienie w cylindrach tak na oko ? Jak kręcę rozrusznikiem z wyjętymi świecami to paliwo z taką siłą sika że trzeba stać z boku auta. Jak stałem przy zderzaku to tak paliwo mi uderzyło w policzek jak by ktoś mi kamieniem rzucił w twarz. To znaczy że jest ciśnienie odpowiednie czy raczej tak się nie dowiem ? (w każdym jednym tak pryska)
apples - Pią Paź 29, 2010 21:24
damianz11, ja piszę o pompie niskiego ciśnienia (zdjęcie, zaznaczyłem na czerwono) która często pada i pompie w zbiorniku paliwa. To sprawdź na początek.
TomC - Pią Paź 29, 2010 21:26
damianz11 napisał/a: | Nowy się ładuje. |
A po co ładujesz nowy? Po wsadzeniu do auta musi działać....
damianz11 napisał/a: | Nowy aku. się ładuje i teraz muszę czekać z dwa dni pewnie. |
Ja pustego nigdy dłużej jak 15h nie ładowałem a Ty chcesz nówkę 2 dni na prostowniku trzymać??
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 21:35
Diesel mi się ładuje na moim prostowniku 2 lub 3 dni aż zapali się lampka że naładowany.
TomC - Pią Paź 29, 2010 21:40
Ale ładujesz stary aku czy nowy? Jak stary to ok.
Nowego nie widzę sensu ładować. Ile akumulatorów kupowałem tak ani jeden nie był na dzień dobry ładowany.
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 21:54
Kiedyś kupiłem aku. do disela. On ma z dwa lata i jest rozładowany bo go nie używałem z dwa miesiące ale mimo to jest sprawny. Teraz się ładuje
[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 22:54 ]
W niedziele rano spróbuję go odpalić jak nie to ciśnienie spr..
apples - Pią Paź 29, 2010 22:09
damianz11 napisał/a: | W niedziele rano spróbuję go odpalić jak nie to ciśnienie spr.. | Dlaczego uparłeś się na sprawdzanie ciśnienia? Przedtem słabo Ci palił, nie miał mocy ?
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 22:36
Gdyż stało się coś takiego : http://www.youtube.com/wa...feature=related
A więc od początku.
Kupiłem go z uszkodzonym silnikem. W aucie jest nowy silnik i turbo ktore odkupiłem od właściciela auta za pół ceny. Właściciel powiedział że padło turbo jak był gdzieś tam i wymienili mu je w serwisie żeby mógł wrocić do domu. Akurat to nie pomogło i ja stałem się jego właściciel. Założyłem silnik i akumulator z benzyny. Kręce i krece i nic. Potem ten 65Ah był naładowany na full i za drugim razem załapał. Dodałem gazu i stało się tak jak na tym filmiku. Autko tak pracowało przez około 15sek. po czym samo zgasło. Automat
Umyłem przewody od IT i sam Intercooler ale teraz coś autko nie pali. Dodam że akumulator jeszcze ani razu podczas krecenia nie był na full naładowany. Silnik tak jak by już odpalał ale coś go trzyma.
Czy waszym zdaniem mogło coś się stać z silnikiem ? Jak wykręciłem świece dzisiaj rano to dobrze tam dmucha w tych cylindrach.
apples - Pią Paź 29, 2010 22:39
damianz11 napisał/a: | Czy waszym zdaniem mogło coś się stać z silnikiem ? | Oj mogło. Trzeba było tak od razu pisać. Teraz to faktycznie sprawdź ciśnienie.
damianz11 - Pią Paź 29, 2010 22:55
Moja skala jest tylko 20bar-ów to już patrzyłem 3 i 4 cylinder. Tam po dwadzieścia jest. Sprężanie raczej jest poniważ silnikem podczas krecenia dobrze rzuca. Tak samo jak w tym i też jest takie jak by załapywał: http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg
Więc akumulator lub ciśnienie. Mam nadzieję że akumulator. Wydaje mi się raczej nic nie powinno się chyba stać. On wchodził wysoko i na dół i tak przez 15sek. Się zobaczy. Też mogę swojego nagrać w niedzielę.
mocu - Sob Paź 30, 2010 11:42
To może być coś poważnego, a może też być jakaś błahostka przyczyną... sprawdź okablowanie, może gdzieś coś nie łączy. Np czujnik położenia wału. Wyrzuć filtr powietrza i podaj dawkę samostartu w spraju. Trzeba wszystkiego próbować. Mi kiedyś przegnił kabelek w 216 i grzebałem tydzień... Powodzenia!
damianz11 - Sob Paź 30, 2010 18:21
Zrobiłem już to. Filtr out i wtedy samostaru w sprayu. Za pierwszym razem tez miał problemy ale załapał. Czujniki podłączone i żadne wtyczki nie zostały.
[ Dodano: Sob Paź 30, 2010 15:50 ]
Może nawet dzisiaj wieczorem spróbuję więc trzymajcie kciuki.
[ Dodano: Sob Paź 30, 2010 19:21 ]
Udało się, całe szczeście muszę teraz tylko ..................................
wyciągnąć silnik.
apples - Sob Paź 30, 2010 18:35
damianz11 napisał/a: | muszę teraz tylko |
damianz11 - Sro Lis 03, 2010 18:44
piszę na dole postu
[ Dodano: Sob Paź 30, 2010 22:15 ]
Jeszcze mam takie pytanie bo znajomy mówi że nie mogę odpalić ponieważ pierścienie mogą być uszkodzone ? Jest to możliwe i wtedy nie mam odpowiedniego ciśnienia ?
[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 18:44 ]
Odpalił dzisiaj po zrobieniu rorządu.
|
|