|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Offtopic - Demoty??
Papaa2 - Sob Paź 30, 2010 00:15 Temat postu: Demoty?? Natrafiłem właśnie w poczekalni...
http://demotywatory.pl/2219554/Wypil
Mam nadzieję, że to nikt z naszych i kierowcy nic się nie stało
shudder - Sob Paź 30, 2010 19:32
niestety przy takim uderzeniu to wątpię aby kierowca (i ewentualni pasażerowie) wyszedł bez szwanku...
gustav.pl - Sob Paź 30, 2010 21:17 Temat postu: Re: Demoty??
Papaa2 napisał/a: | Mam nadzieję, że to nikt z naszych i kierowcy nic się nie stało |
Jeśli kierowca był "wypiwszy", to mnie jest szkoda jedynie samochodu.....
faecd - Nie Paź 31, 2010 00:17
ała
InEs - Nie Paź 31, 2010 11:59
przestroga dla innych kierowców - co może się przytrafić po niedozwolnym piciu
Kozik - Nie Paź 31, 2010 16:48
hmm jak ściągałem zderzak w R to jedyne wzmocnienie jakie zauważyłem poza nim to dwie chłodnice...
od tego czasu boję się o swoje życie
flapjck1 - Nie Paź 31, 2010 17:05
ale wszystkie auta tak maja teraz
Kozik - Nie Paź 31, 2010 19:01
flapjck1 ale czy przy zderzeniu zginę czy tylko się połamię... rozumiem strefy kontrolowanego zgniotu ale czy r200 je ma?
MaReK - Nie Paź 31, 2010 20:23
W/g mnie sprawny R nie ma takiego złego przyjęcia zderzenia czołowego
Ja uderzyłem R220 SDI przodem w bok jadącego opla.
Prędkośc była jakies 50-40 km/h na zblokowanych kołach.
Nie odpaliły się poduszki, zderzak się połamał, chłodnica pociekła,
"bałwanki" odboje przykręcane do podłużnic się złożyły, krzyżak
do mocowania zderzaka powyginał się w chińskie S.
Maska się zagięła ale nic poważnego się nie stało.
Przy większej prędkości pewnie byłoby inaczej, ale tak samo
uderzone np. UNO czy Matiz wyglądało znacznie gorzej
Viniu - Pon Lis 15, 2010 14:55
http://www.youtube.com/watch?v=a06dXBqieQI Tragedii nie ma. Zniekształcenia na poziomi aut klasy C z przełomu XX/XXI wieku.
Za to r75 IMHO wybija się ponad przeciętność Praktycznie zero zniekształcenia słupka A, co jest lepszym wynikiem niż auta późniejsze.. np. Mondeo MK III
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Ale zszokowany jestem testem słynącego z legendarnego bezpieczeństwa Saaba 9-3... toż to istna masakra
http://www.youtube.com/watch?v=NDk7UfcY9-0
Szymon - Pon Lis 15, 2010 15:15
Viniu, Saab 9-3 I to tak naprawdę Saab 900 drugiej generacji, produkowany od 1993 roku, więc jeżeli dajesz porównanie to daj modej produkowany od 2002 roku. http://www.youtube.com/wa...feature=channel
Viniu - Wto Lis 16, 2010 08:50
Szymon, wszystko się zgadza, ale to właśnie w latach 90-tych sSaab z Volvo uchodziły za synonimy bezpieczenstwa...
sobrus - Wto Lis 16, 2010 09:03
Wracając do R200 to stosunkowo nowa konstrukcja, nowsza niż R400 i R600.
R400 jest stosunkowo bezpieczny, uzyskał 2,5 gwiazdki w euroNCAP i na tle klasy średniej z połowy lat 90-tych to niezły wynik (a to przecież nie jest klasa średnia).
R75 jest bardzo bezpieczny (cztery gwiazdki)
Dlatego nie spodziewałbym sie ze R200 będzie jeżdżącą trumną.
IMO powinien dostać coś około trzech.
edit: według wikipedii R200 faktycznie ma trzy gwiazdki euroNCAP, więc jak na mały samochód z 1995 roku jest BARDZO bezpieczny. Tyle samo ma nowa Panda (2004).
Auto roku 94 - Mondeo ma 2,5.
Auto roku 95 - Punto ma dwie
Auto roku 96 - Fiaty Bravo/Brava mają też po 2.
Słynąca z bezpiecznych wozów Firma Renault:
1996 Clio - 2
1997 Laguna - 2,5
Także nie ma co narzekać.
maciej - Wto Lis 16, 2010 09:57
sobrus, tylko ztcp to normy "gwiazdek" NCAP zmieniają się chyba co 3 lata, więc norma dla R200 powinna być inna niż dla Pandy.
Renault też zmienił podejście do bezpieczeństwa tak od Laguny II jeśli dobrze pamiętam - to chyba na zasadzie, że Francuzi ciągle nie ogarniają niezawodności, to zaczęli szukać siły marketingowej na innym polu - "może czasem nie jeździ, ale jest bezpieczne".
sobrus - Wto Lis 16, 2010 10:01
Pewnie masz rację, ale tak czy inaczej pomijając Pandę, R200 wypada bardzo ładnie na tle samochodów z połowy lat 90-tych, chyba nie zaprzeczysz?
Na pewno Kozik nie musi sie specjalnie martwić o to czy ma strefy kontrolowanego zgniotu
Co do marki Volvo, to 1997 S40 ma cztery gwiazdki i nie widziałem, żeby cokolwiek było lepsze.
maciej - Wto Lis 16, 2010 10:06
Nie przeczę, tylko, jak to już zostało opisane w innym wątku - trzeba bardzo uważać z takimi porównaniami, bo testy NCAP są dość skomplikowane i nie do końca czasem wiarygodne (np. wypadek pani 100 kg nie pasuje, bo wszelkie testy są na 75 kg manekinach, a auta są szykowane właśnie na takie testy - jedyne wyjście to schudnąć).
Co do samego R200, to zdania nie mam, bo nigdy się do niego nie przymierzałem i nie patrzyłem na takie wyniki.
Niestety, co pokazuje słynny filmik Modus vs. Volvo 940 każda generacja aut zmienia tyle, że jazda autem sprzed 4 lat staje się "względnie niebezpieczna"...
No bo bezwzględnie, to, jak mówił wuj mojego ojca (instruktor, egzaminator i sędzia rajdowy), "jazda autem to igranie między cmentarzem, szpitalem, a prokuratorem"...
|
|