|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Skokowe odbijanie kierownicy
snake0908 - Sro Lis 03, 2010 18:44 Temat postu: [R45] Skokowe odbijanie kierownicy Witam
Jak w temacie, ostatnio zauważyłem ze po wyjściu z łuku kierownica nie wraca płynnie tylko delikatnymi skokami. Na postoju kierownica chodzi płynnie.
Nie wiem czy to możne być wina przegubów, czy może górne mocowanie amortyzatora?
Może ktoś spotkał się z czymś takim?
pozdrawiam
lszczota - Sro Lis 03, 2010 20:38 Temat postu: [r220 sdi] podobny problem witam, ja również mam podobny problem z kierownicą i też nie wiem co to może być za wada:/
przychylam sie do prośby i również czekam na odpowiedz
snake0908 - Sro Lis 03, 2010 20:46
lszczota napisał/a: | witam, ja również mam podobny problem z kierownicą i też nie wiem co to może być za wada:/
przychylam sie do prośby i również czekam na odpowiedz |
Na mój rozum to pewnie to górne mocowanie amortyzatora, spróbuje w najbliższym czasie zrzucić końcówkę drążka kierowniczego i pokręcić bez udziału przekładni. Jeżeli będzie chodziło ciężko to pewnie mamy winowajce. Dam znać jak coś ustalę.
ps. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie auto nie wpadło w żadna większą dziurę i dzwona nie było a geometria była robiona.
Moze jeszcze ktoś się odezwie w tej sprawie.
pozdr
macikd - Sro Lis 03, 2010 20:56
snake0908 napisał/a: | Na mój rozum to pewnie to górne mocowanie amortyzatora |
Jeśli w R45 jest tak jak w r400 to kręcenie bez przekładni nic Ci nie powie. Tutaj nie ma w górnej poduszce łożyska. Jeśli szukasz winy od strony zawieszenia koła to sprawdź sworznie górnego i dolnego wachacza.
Ale wydaje mi się że wina może leżeć po stronie maglownicy.
snake0908 - Sro Lis 03, 2010 21:00
macikd napisał/a: | Tutaj nie ma w górnej poduszce łożyska. Jeśli szukasz winy od strony zawieszenia koła to sprawdź sworznie górnego i dolnego wachacza. |
To górna cześć amortyzatora nie jest w zaden sposób łozyskowana? To przez co jest przekazywany ruch obrotowy?
Sworznie górne mam na pewno ok bo były wymieniane z całymi wahaczami kilka miesięcy temu.
A dolne na przeglądzie były bez luzów.
macikd - Sro Lis 03, 2010 21:05
Tutaj kolumna zawieszenia czyli mcperson się nie kręci. Piasta z tarczą i całą resztą wykonują ruch obrotowy na sworzniu górnego i dolnego wahacza.
keczu - Sro Lis 03, 2010 21:07
macikd napisał/a: | Ale wydaje mi się że wina może leżeć po stronie maglownicy. |
Mi tez sie tak wydaje Szczególnie przyjrzał bym sie przegubowi krzyzakowemu kolumny kierownicy. Widzialem pare razy taki przypadek jak sie przycinal. Sprobuj spryskac WD40 na poczatek i roznych polozen kierownicy max. na dole i max . na gorze (chodzi o regulacje wysokosci oczywiscie ) czy jest jakas roznica.Pozdr.
macikd - Sro Lis 03, 2010 21:11
keczu napisał/a: | Szczegulnie przyjzal bym sie przegubowi krzyzakowemu kolumny kierownicy. Widzialem pare razy taki przypadek jak sie przycinal. |
To możliwe rozwiązanie
Ale miałem kiedyś przypadek w innym aucie, że nowa maglownica, którą założyłem po 3 miesiącach padła. Z początku chodziła takimi lekko wyczuwalnymi skokami a później zaczęła się blokować przy skręcie i to już nie było przyjemne
des - Sro Lis 03, 2010 21:45
A może po prostu ślizga się pasek?
snake0908 - Czw Lis 04, 2010 16:31
keczu napisał/a: | Szczególnie przyjrzał bym sie przegubowi krzyzakowemu kolumny kierownicy. Widzialem pare razy taki przypadek jak sie przycinal. Sprobuj spryskac WD40 na poczatek i roznych polozen kierownicy max. na dole i max . |
Zorbie tak jak radzicie, napisze o efektach . pozdrawiam
maciej1 - Pią Lis 05, 2010 08:04
Myśle, że dolny sworzeń wachacza się przyciera. Radze jak najszybciej wymienic. Miałem taki sam przypadek: najpierw kierownica nie powracała sama później trzaski i w końcu stało się. Na szczęście na małej prędkości
snake0908 - Pon Lis 08, 2010 11:48
maciej1 napisał/a: | Myśle, że dolny sworzeń wachacza się przyciera. Radze jak najszybciej wymienic. Miałem taki sam przypadek: najpierw kierownica nie powracała sama później trzaski i w końcu stało się. Na szczęście na małej prędkości |
Jakby to były dolne sworznie to chyba byłyby luzy na nich? U mnie luzów nie ma.
Postanowiłem spryskać WD-40 te krzyżaki od wałka. Zobaczymy czy będą jakieś efekty, z tego co zauważyłem to wypływał z nich smar.
Ale zaniepokoilo mnie to:
yushi - Wto Lis 23, 2010 19:53
des może mieć rację- po prostu pasek wieloklinowy się ślizga. Wiem to z własnego przykładu.
|
|