Zobacz temat - [MG ZS 180] Zegary - zmiana mil na km
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 180] Zegary - zmiana mil na km

own - Czw Lis 04, 2010 10:13
Temat postu: [MG ZS 180] Zegary - zmiana mil na km
Mam zegary oraz komputer z anglika. W sumie mi to nie przeszkadzało ale mam okazję kupić tanio same zegary od wersji europejskiej ZS 180. Czy to wystarczy, żeby pokazywało mi przebieg w km czy też odpowiedzialny za to jest również komputer?
slax - Czw Lis 04, 2010 10:22

Witam

Kolego ale zegary z ZS'a to Ci nie podejdą do ZR'a!!!

Co do reszty, to wydaje mi się, że wystarczy zmienić same zegary, komputera ruszać nie trzeba. Bo przecież teraz na swoich zegarach masz podziałkę zarówno w milach i kilometrach prawda. Z tego co wiem to kolega Camaro17 Ma/miał u siebie w r400 zegary z ZS'a anglika i mu śmigały dobrze, to w druga stronę tez powinno działać.

pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lis 04, 2010 10:22 ]
a przepraszam, masz R45 przerobionego na ZS'a to wtedy przekładaj śmiało zegary z tego europejczyka.

PS. Dlaczego masz pod Avatarem Roverek: ZR... zamiast ZS??

own - Czw Lis 04, 2010 10:36

Mam dwa samochody: ZS oraz ZR ;-)
Wskazania prędkościomierza na pewno będą działać dobrze. Chodzi mi bardziej o licznik km pokazujący przebieg - obecnie mam w milach, a chciałbym, żeby też pokazywał w km. Czy do tego wystarczy zmiana samych kompletnych zegarów od wersji ,,europejskiej'' ?

Artu - Czw Lis 04, 2010 11:01

Wystarczy
Markzo - Czw Lis 04, 2010 18:18

a czy przypadkiem, nie trzeba skorygować licznika? Krzysi3k po zmianie zegarów w ZR musiał korygować przebieg chyba :?
Harry - Czw Lis 04, 2010 18:36

a przypadkiem czujnik w nie bedzie robił przekłamań? skoro 1mila=1.609km
bo prędkośc powinien dobrze pokazywać,ale nie wiem jak z licznikiem kilometrów

own - Czw Lis 04, 2010 19:42

Też to mnie zastanawia czy nie będzie przekłamania w zliczaniu. Korekcja licznika to akurat najmniej ważna jest, chciałbym, żeby dobrze zliczało.

To chyba zależy, czy to jest jakoś obliczane w układzie w samych licznikach na podstawie tych samych danych, czy też dane z czujnika, czy też komputera idą zupełnie inne w wersji angielskiej i europejskiej.

Tak czy inaczej... liczniki już zamówiłem więc dowiem się w poniedziałek ;-)

Harry - Czw Lis 04, 2010 20:49

ale tak sobie pomyślałem, że to by było kłopotliwe w fabryce gdyby były różne skrzynie z czujnikami( tutaj macie chłopaki na europe, a tutaj na anglie- uważajcie :razz: ) więc sądzę,żę sam licznik jest inaczej skonstruowany tzn. może być np. dany większy tryb w silniku np. :wink:
PHJOWI - Czw Lis 04, 2010 21:54

zr zs ma całkiem inny licznik , wsad od europejczyka i będzie ok.
Artu - Czw Lis 04, 2010 22:46

Co do prędkościomierza - wskazówka zarówno w wersji europejskiej jak i angielskiej porusza się identycznie, różnica jest jedynie w oznaczaniu mil/kilometrów na tarczy. Wystarczy porównać oba zegary i doskonale widać że km w wersji europejskiej i angielskiej (te takie małe) są w tych samych miejscach względem trzpienia wskazówki.

Co do przebiegu - przeliczanie impulsów idących z impulsatora następuje w chipie znajdującym się w zegarach - same impulsatory w wersji europejskiej i angielskiej są takie same.

Markzo Co do korekcji - zapewne chodziło o dostosowanie zegarów do realnego przebiegu całkowitego autka.

Markzo - Czw Lis 04, 2010 22:48

dokładnie Artu, żeby był pokazany realny przebieg auta :)
ADI-mistrzu - Czw Lis 04, 2010 22:53

Możesz śmiało wstawić licznik od europejczyka, wszystko będzie pasować idealnie.
Jedyny mankament to że będzie Ci pokazywać przebieg samochodu z którego on pochodzi. Dla formalności trzeba by było zrobić korektę przebiegu (korekta odbywa się za pomocą transmisji RS232).

Artu - Czw Lis 04, 2010 23:31

ADI robiłeś coś takiego bądź wiesz jak się do tego zabrać? U siebie w Roverze dzięki zegarom z 45 mam aktualnie 110000 km przebiegu co przy 15 letnim aucie wydaje się trochę abstrakcyjne :mrgreen:
ADI-mistrzu - Czw Lis 04, 2010 23:47

Układ do połączenia się z licznikiem dla Krzysi3k robiłem, ale osobiście nigdy w przekręcanie liczników się nie bawiłem (sam mam manualny i go nie przekręcałem, aby nie było nie popieram tego).

Ogółem sztuczna polega na podłączeniu układziku do płytki licznika (jest podobno miejsce oznaczone Rx i Tx) oraz do kompa do portu RS232 (popularny niegdyś COM).

own - Pon Lis 08, 2010 14:57

Dziękuję za pomoc :-) Przebieg naliczany jest prawidłowo, jedynie muszę zrobić korektę licznika, ponieważ zamiast 133K km przebiegu pokazuje teraz niecałe 80K km z samochodu ,,dawcy'' ale działanie samego licznika jest prawidłowe :mrgreen: