|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 180] Zegary - zmiana mil na km
own - Czw Lis 04, 2010 10:13 Temat postu: [MG ZS 180] Zegary - zmiana mil na km Mam zegary oraz komputer z anglika. W sumie mi to nie przeszkadzało ale mam okazję kupić tanio same zegary od wersji europejskiej ZS 180. Czy to wystarczy, żeby pokazywało mi przebieg w km czy też odpowiedzialny za to jest również komputer?
slax - Czw Lis 04, 2010 10:22
Witam
Kolego ale zegary z ZS'a to Ci nie podejdą do ZR'a!!!
Co do reszty, to wydaje mi się, że wystarczy zmienić same zegary, komputera ruszać nie trzeba. Bo przecież teraz na swoich zegarach masz podziałkę zarówno w milach i kilometrach prawda. Z tego co wiem to kolega Camaro17 Ma/miał u siebie w r400 zegary z ZS'a anglika i mu śmigały dobrze, to w druga stronę tez powinno działać.
pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lis 04, 2010 10:22 ]
a przepraszam, masz R45 przerobionego na ZS'a to wtedy przekładaj śmiało zegary z tego europejczyka.
PS. Dlaczego masz pod Avatarem Roverek: ZR... zamiast ZS??
own - Czw Lis 04, 2010 10:36
Mam dwa samochody: ZS oraz ZR
Wskazania prędkościomierza na pewno będą działać dobrze. Chodzi mi bardziej o licznik km pokazujący przebieg - obecnie mam w milach, a chciałbym, żeby też pokazywał w km. Czy do tego wystarczy zmiana samych kompletnych zegarów od wersji ,,europejskiej'' ?
Artu - Czw Lis 04, 2010 11:01
Wystarczy
Markzo - Czw Lis 04, 2010 18:18
a czy przypadkiem, nie trzeba skorygować licznika? Krzysi3k po zmianie zegarów w ZR musiał korygować przebieg chyba
Harry - Czw Lis 04, 2010 18:36
a przypadkiem czujnik w nie bedzie robił przekłamań? skoro 1mila=1.609km
bo prędkośc powinien dobrze pokazywać,ale nie wiem jak z licznikiem kilometrów
own - Czw Lis 04, 2010 19:42
Też to mnie zastanawia czy nie będzie przekłamania w zliczaniu. Korekcja licznika to akurat najmniej ważna jest, chciałbym, żeby dobrze zliczało.
To chyba zależy, czy to jest jakoś obliczane w układzie w samych licznikach na podstawie tych samych danych, czy też dane z czujnika, czy też komputera idą zupełnie inne w wersji angielskiej i europejskiej.
Tak czy inaczej... liczniki już zamówiłem więc dowiem się w poniedziałek
Harry - Czw Lis 04, 2010 20:49
ale tak sobie pomyślałem, że to by było kłopotliwe w fabryce gdyby były różne skrzynie z czujnikami( tutaj macie chłopaki na europe, a tutaj na anglie- uważajcie ) więc sądzę,żę sam licznik jest inaczej skonstruowany tzn. może być np. dany większy tryb w silniku np.
PHJOWI - Czw Lis 04, 2010 21:54
zr zs ma całkiem inny licznik , wsad od europejczyka i będzie ok.
Artu - Czw Lis 04, 2010 22:46
Co do prędkościomierza - wskazówka zarówno w wersji europejskiej jak i angielskiej porusza się identycznie, różnica jest jedynie w oznaczaniu mil/kilometrów na tarczy. Wystarczy porównać oba zegary i doskonale widać że km w wersji europejskiej i angielskiej (te takie małe) są w tych samych miejscach względem trzpienia wskazówki.
Co do przebiegu - przeliczanie impulsów idących z impulsatora następuje w chipie znajdującym się w zegarach - same impulsatory w wersji europejskiej i angielskiej są takie same.
Markzo Co do korekcji - zapewne chodziło o dostosowanie zegarów do realnego przebiegu całkowitego autka.
Markzo - Czw Lis 04, 2010 22:48
dokładnie Artu, żeby był pokazany realny przebieg auta
ADI-mistrzu - Czw Lis 04, 2010 22:53
Możesz śmiało wstawić licznik od europejczyka, wszystko będzie pasować idealnie.
Jedyny mankament to że będzie Ci pokazywać przebieg samochodu z którego on pochodzi. Dla formalności trzeba by było zrobić korektę przebiegu (korekta odbywa się za pomocą transmisji RS232).
Artu - Czw Lis 04, 2010 23:31
ADI robiłeś coś takiego bądź wiesz jak się do tego zabrać? U siebie w Roverze dzięki zegarom z 45 mam aktualnie 110000 km przebiegu co przy 15 letnim aucie wydaje się trochę abstrakcyjne
ADI-mistrzu - Czw Lis 04, 2010 23:47
Układ do połączenia się z licznikiem dla Krzysi3k robiłem, ale osobiście nigdy w przekręcanie liczników się nie bawiłem (sam mam manualny i go nie przekręcałem, aby nie było nie popieram tego).
Ogółem sztuczna polega na podłączeniu układziku do płytki licznika (jest podobno miejsce oznaczone Rx i Tx) oraz do kompa do portu RS232 (popularny niegdyś COM).
own - Pon Lis 08, 2010 14:57
Dziękuję za pomoc Przebieg naliczany jest prawidłowo, jedynie muszę zrobić korektę licznika, ponieważ zamiast 133K km przebiegu pokazuje teraz niecałe 80K km z samochodu ,,dawcy'' ale działanie samego licznika jest prawidłowe
|
|