Zobacz temat - [R420] Sonda lambda, czy tak być powinno
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Sonda lambda, czy tak być powinno

GG - Czw Lis 04, 2010 22:38
Temat postu: [R420] Sonda lambda, czy tak być powinno
Mierzyłem miernikiem opór na lambdzie między kablem masowym (szary) a obudową lambdy i wyszło mi 3 ohmy. Tak powinno być czy mam coś nie tak z lambdą?
Harry - Czw Lis 04, 2010 22:42

z tego co wiem to sonda lambda pracuje w zakresie 0,2-0,9 v ale ile ma być ohm to nie wiem, możesz rovera podłączyć do komputera boscha, gdzie Ci pokaże błąd sondy, wykres i tak dalej, do tego nie jest potrzebny tesbook
ADI-mistrzu - Czw Lis 04, 2010 22:48

A dlaczego chcesz ją badać omomierzem? Co jej jest?
Bo omomierzem da się zmierzyć tylko czy grzałka działa.

GG - Czw Lis 04, 2010 22:57

ADI-mistrzu napisał/a:
A dlaczego chcesz ją badać omomierzem? Co jej jest?
Bo omomierzem da się zmierzyć tylko czy grzałka działa.


Bo mi auto straszne jaja robi i chce komponent po komponencie, czujnik po czujniku, sprawdzić wszystko, włącznie z wiązkami. Dlatego sprawdzam omomierzem według opisów, które są w eTechu. Oczywiście nie wszystko jest tam opisane dlatego pytam.

Grzałkę też sprawdziłem. Ma około 5 ohmów ;)

ADI-mistrzu - Czw Lis 04, 2010 23:27

To jak grzałka ok, to sondę samą bada się napięciowo, czyli jakie napięcie podaje po około 30s. pracy silnika. jeśli jest w okolicy 0.9V to sonda jest w porządku najpewniej.

A co Ci autko robi jeśli można wiedzieć?

GG - Sob Lis 06, 2010 16:32

Cytat:
A co Ci autko robi jeśli można wiedzieć?


To długa historia. Postaram się ją opisać w nowym poście, najpewniej jutro rano.

[ Dodano: Sob Lis 06, 2010 16:32 ]
I jak z tą lambą? Powinno być przejście z szarego przewodu masowego na obudowę czy nie?