|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214i] Zacisk hamulcowy lewy tył
byku_guzio - Pon Lis 08, 2010 13:17 Temat postu: [R 214i] Zacisk hamulcowy lewy tył Witam,
czy do roverka 214i z 97r będzie pasował jeden z tych lewych tylnych zacisków (tarcze z abs'em):
http://moto.allegro.pl/za...1285266606.html
http://moto.allegro.pl/ci...1306622749.html
?
Pozdrawiam
edit: Czy na pewno ten zacisk jest do wymiany? Problem objawia się tym, że na ręcznym chwilę trzyma i zaraz puszcza (nie hamuje). Czy może wystarczy jakiś zestaw naprawczy albo coś? Kompletnie zielony jestem w temacie
keczu - Pon Lis 08, 2010 19:57
Tylny zacisk to uklad hydrauliczny dla hamulc glownego i mechaniczny dla recznego. Jak nie blokuje bez uzywania recznego to problem jest w mechanice zacisku. I teraz moze byc to problem z zapieczona linka, lub ramieniem przy zacisku. Najprosciej i najtaniej spryskac WD40 ramiona przy zaciskach i sprobowac rozruszac ciagajac dzwignie recznego kilka razy. Jesli to troche pomaga to i tak trzeba bedzie porzadnie wyczyscic i nasmarowac. Linki mozesz sprawdzic rozlaczajac je od zaciskow ,powinny luzno pracowac. Zacisk mozna rozmontowac i zregenerowac (sa zestawy naprawcze). Uzywane zaciski z allegro prawie na 100% sa w takim stanie jak Twoje teraz. Mozliwe ze tylko klocek sie troche blokuje i nie odbija wiec zwykle wyjecie klockow i wyczyszczenie pomoze. Pozdr.
byku_guzio - Pon Lis 08, 2010 20:25
Dodam jeszcze, że linka chodzi bez problemu, ok. 2 tyg. temu wymieniałem ją na nową, bo w ogóle nie funkcjonowała.
Gdyby to wyglądało tak, że hamulec nie puszcza po zwolnieniu ręcznego to z wyszukanych tematów znalazłbym odpowiedź. Wg. mechaników i SKP wygląda to tak, że po zaciągnięciu na chwilę łapie(hamuje tak jak powinien) i po po chwili puszcza. Jutro jeszcze postaram się go podnieść i zobaczyć jak ta dźwigienka od ręcznego chodzi, ale jak dla mnie to dziwne, że pomimo zaciągnięcia ręcznego i zaciśnięcia na chwilę zacisków nie utrzymuje tego stanu, tylko puszcza.
Dzisiaj mechanik patrzył na to i powiedział, że zacisk do wymiany, ale go nie rozbierał, więc też może z tym wszystko być.
keczu - Pon Lis 08, 2010 22:36
Kurde nie doczytalem dokladnie bo to troche nietypowa usterka.
byku_guzio napisał/a: | Problem objawia się tym, że na ręcznym chwilę trzyma i zaraz puszcza |
Jesli w ta strone to pewnie mechanicy maja racje . W zacisku jest przekladnia co mechanicznie wysowa tlok i cos najwyrazniej sie wyrobilo i sie obmyka ,tego osobno nie dokupisz . Sorka za nieporozumienie ( z pracy wpadlem to tak na szybko czytalem )myslalem ze reczny wlasnie nie odpuszcza. Kupujac uzywane zaciski licz sie z tym ze trzeba je bedzie zregenerowac (tloczi moga byc zapieczone itp. ) najlepiej kup takie co jeszcze na aucie sa zamontowane.Pozdr.
byku_guzio - Wto Lis 09, 2010 05:48
Dzięki, będę szukał - czas się liczy bo już miesiąc bez przeglądu jeżdżę
//edit: a coś takiego podejdzie: http://moto.allegro.pl/za...1299672179.html po regeneracji, więc może będzie sprawne?
Bordos - Wto Lis 09, 2010 08:21
Kolego, taki zacisk jest do regeneracji samemu.
Przyczyną takiego stanu rzeczy jest na 99% skorodowany tłoczek (a konkretniej fragment jego powierzchni bocznej), przez co blokuje się on w zacisku.
Musisz kupić tłoczek (30mm, długość sprawdzisz w katalogu, cena 52 zł) i zestaw naprawczy zacisku (uszczelka ciśnieniowa oraz guma przeciwsyfowi ok 12 zł) i spokojnie samemu to ogarniesz jeśli masz trochę pojęcia i cierpliwości.
Potem odpowietrzanie i masz na parę latek spokój:)
byku_guzio - Wto Lis 09, 2010 08:59
Właśnie chodzi o to, że się nie blokuje. Tłoczek chodzi, ale nie trzyma, puszcza po chwili. Hydraulika działa ok.
Bordos - Wto Lis 09, 2010 09:09
To w takim razie musiał uszkodzić się mechanizm dociskania tłoczka mechanicznie - taka dziwna śruba.
I tak polecam Ci to rozebrać i zobaczyć co się dzieje tam:)
Jak tłoczek jest ok to koszta są minimalne...
byku_guzio - Wto Lis 09, 2010 18:38
Znając życie sam sobie tego nie zrobię - nie mam żadnych narzędzi i nie bardzo jest też gdzie. Zna może ktoś w krk jakiś warsztat, który jest w stanie spróbować zregenerować taki zacisk?
[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 16:12 ]
Teraz popatrzyłem na to i wg. zachowuje się trochę dziwnie w porównaniu do tego co mi mechanik powiedział. W jednym miejscu (wielkości zacisku) łapie dużo bardziej niż na reszcie tarczy, zresztą widać po niej, że cała jest zardzewiała poza właśnie tym jednym miejscem. Może to tarcza albo klocki? Z drugiej strony tarcza jest trochę zardzewiała, ale nie wiele (takie plamki).
Hamulec nożny też hamuje tyłem nie? W takim razie wygląda na to, że nożny też nie hamuje na tym feralnym kole
Może ktoś polecić dobrego mechanika od takich motek w Krakowie?
[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 18:38 ]
Chyba jednak się pokuszę o regenerację tego. Właśnie wróciłem z SKP i praktycznie w ogóle te hamulce nie hamują - 60% różnicy między lewym a prawym kołem (od razu abs odpala).
Przy okazji polecam tą stację kontroli pojazdów - Kraków, ul. Mogilska przy przystanku Białucha jak się jedzie w stronę centrum) - nie wziął ani grosza za usługę.
Tobi_lbn - Pią Lis 12, 2010 13:25
Jakiś czas temu miałem podobny problem. Tyle że u mnie hamowało tylko prawe przednie koło a reszta praktycznie wogóle. Najpierw zregenerowałem wszystkie cztery zaciski. Dokładnie to wymieniłem uszczelki bo tłoczki były w bardzo dobrym stanie. Sytuacja się poprawiła ale dalej był problem z hamulcami, ponieważ zachowywały się jak by był zapowietrzony układ. Tak więc zdecydowałem się na regeneracje pompy i po kilku odpowietrzeniach układu wszystko teraz działa elegancko. Może to Ci coś podpowie. Ale ja bym napewno zaczął od zajrzenia do tego zacisku zanim odrazu kupowania drugiego, który może się okazać taki sam.
byku_guzio - Pią Lis 19, 2010 17:46
Skończyło się na tym, że wymieniłem ten zacisk, do tego tarcze z tyłu (bo jedna już była tak przerdzewiała, że nie bardzo był sens jej przetaczania) i wymiana klocków (ten z lewej to już sama blacha była).
Brisingr - Wto Lut 22, 2011 22:35
Mam pytanie apropo tego tematu.
Czy zacisk lewy tylny z Hondy Civic będzie pasował do Roverka 200 ?
spider666 - Sro Lut 23, 2011 13:00
Na zacisku masz nabite numery Lucasa lub innej firmy - odczytaj i porównaj.
Brisingr - Sro Lut 23, 2011 16:44
A gdzie je znajdę ?
|
|