Zobacz temat - [R 200 1.4 98r.] Żarówki do lamp przednich.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R 200 1.4 98r.] Żarówki do lamp przednich.

sdm1 - Pon Lis 08, 2010 15:31
Temat postu: [R 200 1.4 98r.] Żarówki do lamp przednich.
Witam uzytkownikow...
Chcialbym zmienic zarowki w lampach przednich w moim Roverku 200 z 98 roku, chcialbym uzyskac w miare biale swiatlo np. ksenony. Jakie zarowki polecacie do lamp przednich aby spelnione byly jakies wymagania techniczne: np. odpowiednia moc, napiecie itp. Zeby mi nie popalilo odblysnikow i instalacji.
Pozdrawiam
Tomasz
sdm1@wp.pl

tronsek - Pon Lis 08, 2010 18:22

Tylko markowe żarówki, Philips, Osram, Hella. Żadnych marketowych.

[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 18:22 ]
Np takie:
http://moto.allegro.pl/h4...1292459389.html
http://moto.allegro.pl/za...1295475630.html
http://moto.allegro.pl/os...1292210609.html

kzrr - Pon Lis 08, 2010 18:39

Już było kilka dyskusji na ten temat poszukaj dobrze na forum. Ja osobiście ponad 2 lata śmigam na Philipsach Blue Vision i ani się nie przepaliły i dają takie światło jakie chce itp itd :) Ogólnie jestem bardzo zadowolony :)
hertz25 - Pon Lis 08, 2010 19:28

kzrr napisał/a:
2 lata śmigam na Philipsach Blue Vision
tez polecam :wink:
sdm1 - Pon Lis 08, 2010 20:12

Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie - jak dobrze posluchac fachowcow :)
Pozdrawiam...i do zobaczenia na trasie!

pistolet - Nie Lis 14, 2010 09:53

Witam. Wracając do tematu, ja do swojego auta zakupiłem żarówki Philips BLUEVISION, te co były na początku polecane. Stwierdziłem, że w nocy mam bardzo słabe oświetlenie drogi, mimo tego, że lampy są ustawione maksymalnie w dół. Mam nadzieję, że nie stopią mi kloszy w moim R :) Pozdrawiam.
memphisto - Nie Lis 14, 2010 10:01

kb2502 napisał/a:
mimo tego, że lampy są ustawione maksymalnie w dół


im niżej masz lampy ustawione tym mniej oślepiasz innych i tym słabiej świeci : )

Najlepiej jechać na regulację na SKP 10 PLN i po ptokach :mrgreen:

szoso - Nie Lis 14, 2010 12:46

Panowie to jest temat o żarówkach a nie o zawieszeniu
możecie kontynuować w wydzielonym temacie z waszymi postami
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61474

adylth - Wto Lis 16, 2010 22:02

Ja osobiście dziś wstawiłem żarówki Philips blue vision ultra i przyznam , że jestem z nich zadowolony ;)
leszczu - Sro Lis 17, 2010 12:58

Wczoraj zamówiłem te żarówki philipsa blue vision i zobaczy czy tak dobrze świecą taka jak no forum piszą. :grin:
bula21 - Pią Lis 19, 2010 00:36

a widzieliście ten wynalazek :D ? http://allegro.pl/zarowka...1316149648.html
bonus89 - Pią Lis 19, 2010 10:06

Troche nie chce mi sie wierzyć w działanie takiej żarówki, przecież odblaski w środku lampy są ustawione na żarnik w żarówce żeby skutecznie świecić a tutaj jest po trochu światła z każdej strony, jak to może działac?
pistolet - Pią Lis 19, 2010 10:12

Założyłem dziś Bluevision, wczoraj przyszły do mnie. Nie widzę żadnej różnicy na razie bo dzień :> Będzie wiadomo dopiero w nocy. Pojadę się przejechać, sprawdzę czy faktycznie dają dużo więcej światła. Tak wogóle to jak wymienić żarówki od pozycyjnych? Bo nie wiem jak się do tego dostać?
leszczu - Pią Lis 19, 2010 10:18

pistolet napisał/a:
Tak wogóle to jak wymienić żarówki od pozycyjnych? Bo nie wiem jak się do tego dostać?

Musisz tą całą oprawkę przekręcić o 90 stopni i wtedy ciągnąc do siebie i powinna wyjść. Najgorszy jest dostęp do lewej lampy, bo tam trochę komp i akumulator przeszkadza, wiem bo, sam wczoraj wymieniałem te żarówki W5W i mijania na te blue vision. :grin:

pistolet - Pią Lis 19, 2010 10:28

Tzn cały ten plastik z lampy zdemontować trzeba? Bo tam normalnie do mijania się dostaje poprzez zdjęcie tego korka/zatyczki na zatrzask. Dużo roboty przy tych W5W?
leszczu - Pią Lis 19, 2010 10:39

pistolet napisał/a:
Tzn cały ten plastik z lampy zdemontować trzeba?

Nie :grin:
pistolet napisał/a:
Bo tam normalnie do mijania się dostaje poprzez zdjęcie tego korka/zatyczki na zatrzask

No i tak samo jest z W5W

memphisto - Pią Lis 19, 2010 11:32

bula21 napisał/a:
a widzieliście ten wynalazek :D ? http://allegro.pl/zarowka...1316149648.html


A nie było w orii lampach czasem tak, że od postojówek było W5W ? a H4 od normalnych świateł?

No bo jak tak było, i wsadzimy tą led to obawiam się, jak może świecić w nocy..

pistolet - Pią Lis 19, 2010 11:34

Ale po zdjęciu tego korka jest tam tylko jedna żarówka ta duża H4, nie widziałem tam nigdzie W5W. Ona tak jakby głębiej jest wydaje mi się, bliżej kierunkowskazu...
leszczu - Pią Lis 19, 2010 12:08

pistolet napisał/a:
Ale po zdjęciu tego korka jest tam tylko jedna żarówka ta duża H4, nie widziałem tam nigdzie W5W. Ona tak jakby głębiej jest wydaje mi się, bliżej kierunkowskazu...

pistolet - Pią Lis 19, 2010 12:51

Wiele rozjaśniło :) Idę w takim razie zmieniać żarówki :D Jeszcze jedno pytanie tylko. Odnośnie lewej lampy. Wyjmowałeś baterię, lub odpinałeś jakieś przewody od komputera, żeby sobie ułatwić dostęp do niej?
leszczu - Pią Lis 19, 2010 12:55

pistolet napisał/a:
Wyjmowałeś baterię, lub odpinałeś jakieś przewody od komputera, żeby sobie ułatwić dostęp do niej?

Na szczęście obeszło się bez tego. :grin:

pistolet - Pią Lis 19, 2010 13:07

Ok, udało się :) Nie wiem czemu wcześniej nie zauważyłem tych W5W żarówek, jak są montowane :D Zobaczymy w nocy jaki będzie efekt. Mam nadzieję, że będę pozytywnie zaskoczony oświetleniem drogi podczas jazdy:)
leszczu - Pią Lis 19, 2010 13:34

pistolet napisał/a:
Mam nadzieję, że będę pozytywnie zaskoczony oświetleniem drogi podczas jazdy:)

Ja też mam taką nadzieję. :grin:

_papa_ - Pią Lis 19, 2010 21:57

bula21 napisał/a:
a widzieliście ten wynalazek :D ? http://allegro.pl/zarowka...1316149648.html

Ludzie nie kupujcie tego badziewia. Szkoda kasy. Jak kilka diod led może dać taki sam strumień świetlny jak zwykła żarówka halogenowa? Niemożliwe w takim kształcie.

Mario_paco - Sob Lis 20, 2010 10:01

Ja polecam żaróweczki H4 Tungsram Mega Ultra Light 90% dają naprawde mocne białe światło i są porównywalne z Osram Night Braker i Philips X-treme power a dużo tańsze
leszczu - Sob Lis 20, 2010 15:38

Wczoraj miałem okazje wypróbować moje nowe żaróweczki blue vision i powiem że na pewno lepiej świecą od tych co wcześniej miałem. :grin:
pistolet - Sob Lis 20, 2010 15:42

Ja niestety nie jechałem nigdzie wieczorem, ale zaraz się ściemnia, a ja wybieram się na spot na 17:00, także na pewno przetestuje. Myślę jeszcze o nowych lampach, coś na wzór tych oryginalnych, jako że te co mam są już lekko pożółkłe i mogę przez to tracić cudowne światło z nowych żarówek :)
kowalainen - Sob Lis 20, 2010 22:17

Polecam wypolerowanie lamp od środka. Trochę zabawy, ale naprawdę warto przy starych lampach.

Co do żarówek, to tak jak Mario_paco polecam Tungsram Mega Ultra Light 90%. Chociaż nie wiem jak mają się one do plastikowych kloszy. Miałem je w przednim aucie, a tam miałem szklane.

Jeśli chodzi o ledowe żarówki to dadzą dobre światło, jeśli będą na power ledach i dobrej firmy. Na YT można zobaczyć jakie światło daje power led np: 10W.

szymon1986 - Nie Lis 21, 2010 19:19

a podrzuci ktoś jakiegoś linka z opisem jak wypolerować?
kowalainen - Nie Lis 21, 2010 21:33

Tutaj masz: http://forum.roverki.eu/v...wybielanie+lamp
KKamil - Nie Sty 02, 2011 15:24

Również szukam nowych żarówek, które dawałyby białe światło. Zastanawiam się między Osramem, a Tungsramem. Czy może ktoś mógłby wrzucić zdjęcie poglądowe jak świecą żarówki w Roverze ? Które świecą najbardziej biało ?

Mario_paco, ile wytrzymuje Ci żarówka Tungsram ?

slax - Pon Sty 03, 2011 16:51

kowalainen, chyba ci sie coś pomyliło, pod tym linkiem co zapodałeś są wskazówki jak wywalić ten pomarańczowy plastik od kierunkowskazów w reflektorze a koledze szymon1986, chodzi o polerowanie reflektora.

pozdrawiam

leszczu - Pon Sty 03, 2011 17:03

slax napisał/a:
kowalainen, chyba ci sie coś pomyliło, pod tym linkiem co zapodałeś są wskazówki jak wywalić ten pomarańczowy plastik od kierunkowskazów w reflektorze a koledze szymon1986, chodzi o polerowanie reflektora.

pozdrawiam

Ale i w tym temacie jest i o polerowaniu reflektora. :wink:

kowalainen - Pon Sty 03, 2011 20:29

Dzięki leszczu19901, za obronę :razz: , temat trochę długi i trzeba trochę poszukać, ale wszystko ładnie opisane.
Mad - Pon Sty 03, 2011 22:37

A co sądzicie o firmie BOSMA? Ja dziś kupiłem taki zestaw (h1) http://moto.allegro.pl/za...1391601007.html

i na razie jestem zadowolony, ma ktoś doświadczenie?

greg-si - Pon Sty 03, 2011 22:48

Bosal robi dobre tłumiki :)
Mad - Pon Sty 03, 2011 23:02

już poprawione, sorry :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
shilus82 - Pon Sty 03, 2011 23:06

ja ostatnio miałem Tungsram sport blue i też ładnie świeciły, były tańsze niż osramy czy philipsy ,bo ja jednak jeżdżę na h7 a nie h4
desperado67 - Wto Sty 04, 2011 03:25

Mad napisał/a:
A co sądzicie o firmie BOSMA? Ja dziś kupiłem taki zestaw (h1) http://moto.allegro.pl/za...1391601007.html

i na razie jestem zadowolony, ma ktoś doświadczenie?

To żarówki "off road" , nie dopuszczone do używania w ruchu ulicznym.

Mad - Wto Sty 04, 2011 13:17

jesteś tego pewien? http://www.bosma.pl/index...id=13&Itemid=13

Dostali produkt roku 2008, z tego co wiem to są to homologowane żarówki

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 13:17 ]
sorry, ja mam inne niz na tej aukcji, bardzo podobne ale u mnie pisze HOMOLOGATION :)

rovek - Wto Sty 04, 2011 13:23

Mad napisał/a:
u mnie pisze

U ciebie jest napisane, wybacz że sie czepiam ale mam skrzywienie, używaj poprawnej polszczyzny. Pozdrawiam.

bonus89 - Wto Sty 04, 2011 15:38

Mad napisał/a:
jesteś tego pewien? http://www.bosma.pl/index...id=13&Itemid=13

Dostali produkt roku 2008, z tego co wiem to są to homologowane żarówki

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 13:17 ]
sorry, ja mam inne niz na tej aukcji, bardzo podobne ale u mnie pisze HOMOLOGATION :)

Mad o to chodzi że w polsce dopuszczone są żarówki max 55/60W a te mają 100W ja osobiście też mam bosmy tylko 95/100W wcześniej miałem firmowe philipsy ale jedna sie zjarała a te setki świecą lepiej i od 3 lat z nimi jestem światła są dobrze ustawione i nie oślepiają innych dlatego też policja nigdy nawet nei wspomniała o żarówkach. A długie 100W są kozak :D musiał byś zobaczyć. A i nie można zapomnieć że lampy na DEPO zmieniłem, co do świateł nie jeździłem autem bez soczewy i z takimi kloszami co by tak oświetlały jak mój R

marcin316 - Wto Sty 04, 2011 16:57

Jeśli ktoś chce sobie załatwić odbłyśniki to jak najbardziej żarówki o mocy 100W się do tego nadają ;) Mówię o rzeczywistej mocy, bo ta podawana przez producentów często nie ma z rzeczywistą wiele wspólnego (w produktach niemarkowych). Wielokrotnie pisane było też, że tanie żarówki z filtrem (niebieskie) świecą słabiej niż przezroczyste.
Mad - Wto Sty 04, 2011 18:33

rovek napisał/a:
Mad napisał/a:
u mnie pisze

U ciebie jest napisane, wybacz że sie czepiam ale mam skrzywienie, używaj poprawnej polszczyzny. Pozdrawiam.


Obie formy są od pewnego czasu uznawane za poprawne. Jeśli nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia, nie mów nic - znasz to?

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 18:33 ]
Co do żarówek to jutro to dokładnie sprawdze ale wygląda na to że mam 55W z homologacją, już odnalazłem je w necie ;)

http://moto.allegro.pl/za...1391600870.html

bonus89 - Wto Sty 04, 2011 22:50

moim odbłyśnikom już długi czas nic nie jest
memphisto - Sro Sty 05, 2011 00:45

Mad napisał/a:
Jeśli nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia, nie mów nic - znasz to?


w wojsku mówią jeszcze "nie odzywaj się nie pytany" :mrgreen:

marcin316 - Sro Sty 05, 2011 08:50

bonus89, musiałbyś zmierzyć moc pobieraną przez żarówki. Jeśli pobierają one 2x więcej niż standardowe, to wewnątrz reflektora będzie panowała znacznie wyższa temperatura niż na serii. Można tutaj użyć już mocno oklepanego sformułowania "fizyki nie oszukasz" ;) Ta podwyższona temperatura może łatwo powodować matowienie odbłyśnika a w przypadku reflektorów z plastikowym "szkłem" nawet wypaczenie tegoż szkła.

Nie wiem jak jest w R200, ale u mnie przewody zasilające poszczególne żarówki są dosyć cienkie (mówię o tych wewnątrz reflektora) i nie miał bym "odwagi" aby powierzyć im transport 2x większego prądu.

bonus89 - Sro Sty 05, 2011 09:41

Widzę sporą różnicę w świeceniu myślę że mogą mieć przynajmniej przybliżoną moc do podanej są firmy BOSMA, może lampy DEPO są troszke solidniejsze i dlatego nic się nie dzieje, zewnętrzny klosz jest ciepły ale nie gorący i nie na tyle żeby mogło mu się coś stać a odbłyśniki od 3 lat wporządku dlatego zostaje przy tych żarówkach ale masz racje że to nie jest do końca bezpieczne rozwiązanie :P
rovek - Sro Sty 05, 2011 16:16

Mad napisał/a:
rovek napisał/a:
Mad napisał/a:
u mnie pisze

U ciebie jest napisane, wybacz że sie czepiam ale mam skrzywienie, używaj poprawnej polszczyzny. Pozdrawiam.


Obie formy są od pewnego czasu uznawane za poprawne. Jeśli nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia, nie mów nic - znasz to?


W wielu wypadkach słownik dopuszcza coś, co wczesniej było błędem (na zasadach uzusu), jednak dla mnie, poza normą a słowniką jest jeszcze ważna "wrażliwość językowego ucha".
Dlatego używam tylko zwrotu "jest napisane". Pamiętam dość znaną wypowiedź jakiegoś profesora (z góry przepraszam, za niecenzuralne słowa, ale tak było w oryginale) :
Idziesz po ulicy, patrzysz, a tam leży g*wno. To sra, czy jest nasrane?
Tym powiedzeniem łatwo można wbić do głowy ludziom, według mnie jedyną poprawną opcję, czyli "jest napisane".

szoso - Czw Sty 06, 2011 09:05

bonus89, pozwól że Cię trochę ostudzę, przeczytaj sobie mój temat :wink:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#524784
Mad, u mnie też było napisane HOMOLOGATION i co z tego, żarówki tej samej firmy, widziałeś mój temat?

Mad - Czw Sty 06, 2011 10:59

nie, a co sie stało? Wszedzie gdzie szukałem odnalazłem że te żarówki są dopuszczone, to są żarówki 55W wiec zgodnie z polskim prawem.
szoso - Czw Sty 06, 2011 11:16

wiem że są dopuszczone, wyżej masz link do tematu co zrobiły z moimi lampami
Mad - Czw Sty 06, 2011 11:25

zobaczymy, ja mam H1 u siebie moze nie bedzie tak zle :) sprawdze dzisiaj jak sie ma wnętrze lampy
bonus89 - Czw Sty 06, 2011 15:00

szoso420 napisał/a:
bonus89, pozwól że Cię trochę ostudzę, przeczytaj sobie mój temat :wink:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#524784
Mad, u mnie też było napisane HOMOLOGATION i co z tego, żarówki tej samej firmy, widziałeś mój temat?


Szoso ale ja mam tak już 3 lata i nic się nie dzieje robiłem autem trasy po 5h na ciągle włączonych światłach kilka razy i nic, gdyby się coś działo napewno bym je wyciągnął nie musisz mnie studzić u mnie nic złego się nie dzieje a świecą bardzo ładnie, jakiej firmy miałeś lampy?

szoso - Czw Sty 06, 2011 15:56

bonus89 napisał/a:
jakiej firmy miałeś lampy?

przecież napisane w moim temacie że Depo :wink:
dopóki nie zmieniłem żarówek to z lampami nic się nie działo

Mad - Czw Sty 06, 2011 20:33

ja mam BOSMA i z tego co wyczytałem to dobre zarowki, z tego co wiem to są one na licencji czy cos na tej zasadzie - Philips Blue Vision bodajże. Ponaddo te które ja mam 55W z homologacją dostały nagrodę produktu roku więc myślę że to nie jest nic niebezpiecznego, jak cos sie bedzie działo dam znać :) Moj znajomy też zakupił bodaj H4 do Civic wiec bedziemy Wam mowic gdyby coś się działo :)
szoso - Pią Sty 07, 2011 09:33

Mad napisał/a:
ja mam BOSMA

a Ja niby co miałem jak nie Bosma, przecież jest fotka tych żarówek
Mad napisał/a:
Ponaddo te które ja mam 55W z homologacją dostały nagrodę produktu roku

no to masz te same żarówki

Mad - Pią Sty 07, 2011 09:56

spokojnie ;)
szoso - Pią Sty 07, 2011 10:35

Mad napisał/a:
spokojnie ;)

ależ Ja jestem spokojny, tylko przez te żarówki nowe lampy poszły się gonić i musiałem kupić drugie oczywiście nowe

marcin316 - Pią Sty 07, 2011 12:39

Wielu użytkowników, którzy wybierają "tuningowe" żarówki jest nieświadomych konsekwencji jakie się z tym mogą wiązać (oślepianie innych kierowców, pogorszenie mocy świetlnej czy wzrost temperatury wewnątrz reflektora). Wielu jest też takich, którzy decydują się na tego typu produkty świadomie i zdając sobie sprawę z ryzyka i tym wszelkiego rodzaju tłumaczenie nic nie pomoże jeśli u nich takie rozwiązanie się sprawdza. Pierwszych trzeba edukować w tej kwestii, drugim tłumaczenia nic nie pomogą dopóki nie spotka ich jakaś przykra sytuacja związana z żarówkami.
Brt - Pią Sty 07, 2011 18:42

jest n testów w necie dot. żarówek .... wniosek jest jeden .... tylko markowe (philips, osram, hella, bosch, tungsram) reszta to szroty ... w najlepszym przypadku bedą kiepsko świeciły ... w najgorszym skończy się jak u szoso :ok: od lat uzywam philipsów ... i podstawowa seria (premium +30%) moim zdaniem jest najlepszym wyborem w relacji cena/jakość/żywotność :ok:
Pływak - Pią Sty 07, 2011 19:02

Inna sprawa, ze depo to też żaden hi-end tylko tani zamiennik z tajwanu, któremu dość daleko do oryginału...
bonus89 - Pią Sty 07, 2011 23:55

zgodził bym się z tym wszystkim jeśli sam bym zastanawiał się z wyborem a jak nie świadomy założyłem 95/100W i jest od takiego czasu wszystko w porządku to ciężko mi w niektóre rzeczy uwierzyć
Brt - Sob Sty 08, 2011 23:26

Mój poprzednik miał 100/90 .... lampy były lekko ponadpalane po nich (wyszło dopiero jak złapałem sarnę i szkło było rozbite) a generalnie świeciły gorzej niż dobrej jakości H4 60/55. Ponadto jedna uwaga ... w R200 przynajmniej ... cały prąd do świateł idzie przez przełacznik przy kierownicy, więc załozenie nadmiarowych zarówek podejrzewam, że może skrócić jego żywot :ok: .... osobiście dorobiłem przekaźnik na światła mijania, bo spadek napięcia na instalacji bez przekaźnika wynosił ponad 1V ... po założeniu przekaźnika wyraźnie jaśniej świeciły światła :ok:
marcin5xd - Wto Sty 25, 2011 19:35

a ja mam takie o to pytanie .. coraz czesciej widuje w samochodach zarowki swieca one tak jakby na delikatnie zielono-zólto . i to w samochodach nie z soczwkami tylko w zwyklych lampach . moze to byc cos typu NightGuide Phillips'a?
Brt - Sro Sty 26, 2011 10:31

zapewne to właśnie tego typu żarówki
desperado67 - Sro Sty 26, 2011 21:22

Ostatnio kupiłem coś takiego
http://www.autosessive.co...4_Headlamp_Bulb
I moge powiedzieć szczerze próbowałem różnych ale te są the best. Niemalże białe światło bez żadnych modyfikacji i legalne. Polecam

Tomi - Sro Sty 26, 2011 21:31

Białe światło bo niebieska obwódka na bańce :)

Ot kolejna prowizorka... tylko zrobiona w jakieś fabryce.

desperado67 - Sro Sty 26, 2011 23:27

Tomi napisał/a:
Białe światło bo niebieska obwódka na bańce :)

Ot kolejna prowizorka... tylko zrobiona w jakieś fabryce.

Pewnie lubisz oryginalne Made china :lol:
Ja kupuje tylko atestowane rzeczy.
A towar ocenia nie po obrazku a po opisie umieszczonym pod nim :lol:

Tomi - Czw Sty 27, 2011 09:48

desperado67 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Białe światło bo niebieska obwódka na bańce :)

Ot kolejna prowizorka... tylko zrobiona w jakieś fabryce.

Pewnie lubisz oryginalne Made china :lol:
Ja kupuje tylko atestowane rzeczy.
A towar ocenia nie po obrazku a po opisie umieszczonym pod nim :lol:


Lubię rzeczy firmowe. Uzywam jedynie Osram, Narva lub Philips (kolejność nie jest przypadkowa). Światło ma być przede wszystkim jasne i śmieszą mnie takie tuningowe zabawki, które z pewnością widoczności nie poprawiają... a jedynie mogą poprawić samopoczucie kierującego.

memphisto - Czw Sty 27, 2011 20:10

Tomi napisał/a:
a jedynie mogą poprawić samopoczucie kierującego.


co poniekąd wpływa na bezpieczeństwo bo samo-dowartościowany kierowca z dobrym samopoczuciem będzie prowadził bezpiecznie :mrgreen:

Pływak - Czw Sty 27, 2011 20:33

Tomi napisał/a:
Białe światło bo niebieska obwódka na bańce :)

Ot kolejna prowizorka... tylko zrobiona w jakieś fabryce.


Tomi napisał/a:

Lubię rzeczy firmowe. Uzywam jedynie Osram, Narva lub Philips (kolejność nie jest przypadkowa). Światło ma być przede wszystkim jasne i śmieszą mnie takie tuningowe zabawki, które z pewnością widoczności nie poprawiają... a jedynie mogą poprawić samopoczucie kierującego.


Miałem w kanciaku Osram Cool Blue i jak myślisz w jaki sposób producenci nawet markowych żarówek podnoszą temperaturę barwową światła? Tak zgadza się robią taką samą "prowizorkę" jak w linku wyżej pokrywając szklaną bańkę odpowiednim filtrem w tym przypadku koloru niebieskiego więc bym nie uogólniał. Teraz mam jakieś no name bo jadąc na pierwszy przegląd musiałem na szybko coś kupić, a nic innego pod ręką nie mieli od pół roku świeca bez problemu ale pewnie już dawno bym je wymienił gdyby właśnie nie ta wymiana... kto wymieniał żarówki w Alfie będzie wiedział o czym pisze ;)

Tomi - Pią Sty 28, 2011 10:50

Pływak napisał/a:
Tomi napisał/a:
Białe światło bo niebieska obwódka na bańce :)

Ot kolejna prowizorka... tylko zrobiona w jakieś fabryce.


Tomi napisał/a:

Lubię rzeczy firmowe. Uzywam jedynie Osram, Narva lub Philips (kolejność nie jest przypadkowa). Światło ma być przede wszystkim jasne i śmieszą mnie takie tuningowe zabawki, które z pewnością widoczności nie poprawiają... a jedynie mogą poprawić samopoczucie kierującego.


Miałem w kanciaku Osram Cool Blue i jak myślisz w jaki sposób producenci nawet markowych żarówek podnoszą temperaturę barwową światła? Tak zgadza się robią taką samą "prowizorkę" jak w linku wyżej pokrywając szklaną bańkę odpowiednim filtrem w tym przypadku koloru niebieskiego więc bym nie uogólniał.


Dlatego mój znajomy (fachowiec) przy dobieraniu żarówek zadał pytanie:" Ma wyglądać czy świecić? Odpowiedź była oczywista: "Świecić!" Powiedział abym zdecydowanie darował sobie Cool Blue i wziął Silver Vision. W kolejnym samochodzie miałem Night Breaker. A w obecnym (może dlatego, że dostałem całe pudełko tych żarówek) używam Narva (+50% czy jakoś tak). Na przeglądzie było widać idealną granicę światło-cień. Lampy świecą jasno i jestem bardzo zadowolony.

W kwestii jakości oświetlenia, olbrzymie znaczenie na barwę ma jakość reflektorów (odbłyśników) i jakość instalacji elektrycznej. Pomimo, iż w moim Cabrio wydawało mi się, że moje reflektory świecą bardzo jasno i mają naprawdę białe światło... Po zamontowaniu nowych oryginalnych halogenów (standardowe żarówki) z nową, oryginalną wiązką, z takimi przekaźnikami i włącznikiem, okazało się, że białe może być bielsze i mocniejsze. Dlatego proponowałbym tuning przednich lamp rozpocząć od przeczyszczenia wszystkich gniazd, złączek i wtyczek w instalacji. Tam są największe straty prądu i tu można najwięcej zyskać na poprawie efektywności i koloru (białe zamiast żółtego).

Pływak - Pią Sty 28, 2011 14:34

Tomi napisał/a:
Dlatego mój znajomy (fachowiec) przy dobieraniu żarówek zadał pytanie:" Ma wyglądać czy świecić? Odpowiedź była oczywista: "Świecić!" Powiedział abym zdecydowanie darował sobie Cool Blue i wziął Silver Vision. W kolejnym samochodzie miałem Night Breaker. A w obecnym (może dlatego, że dostałem całe pudełko tych żarówek) używam Narva (+50% czy jakoś tak). Na przeglądzie było widać idealną granicę światło-cień. Lampy świecą jasno i jestem bardzo zadowolony.

No widzisz, a dla mnie Cool Blue świecił zdecydowanie lepiej niż poprzednia Narva, barwa światła zbliżona do białej zdecydowania poprawiała widoczność i taka "prowizorka" Osrama mi odpowiadała. Zastanawiałem się jeszcze nad night breaker ale podobno padają zdecydowanie szybciej niż tradycyjne...

Cytat:
W kwestii jakości oświetlenia, olbrzymie znaczenie na barwę ma jakość reflektorów (odbłyśników) i jakość instalacji elektrycznej. Pomimo, iż w moim Cabrio wydawało mi się, że moje reflektory świecą bardzo jasno i mają naprawdę białe światło... Po zamontowaniu nowych oryginalnych halogenów (standardowe żarówki) z nową, oryginalną wiązką, z takimi przekaźnikami i włącznikiem, okazało się, że białe może być bielsze i mocniejsze. Dlatego proponowałbym tuning przednich lamp rozpocząć od przeczyszczenia wszystkich gniazd, złączek i wtyczek w instalacji. Tam są największe straty prądu i tu można najwięcej zyskać na poprawie efektywności i koloru (białe zamiast żółtego).

Tu potwierdzam mimo iż kant z Osramami świecił elegancko po przesiadce do alfy z nowymi lampami różnica jest spora nawet mimo badziewnych zamienników Depo i tanich żarówek...

rovek - Wto Maj 08, 2012 23:07

Brt napisał/a:
dorobiłem przekaźnik na światła mijania
Jakiego przekaźnika użyłeś i jak go podłączyłeś?
Brt - Wto Maj 08, 2012 23:24

najzwyklejszy samochodowy 30 - 40 A ... + trochę kabelków i bezpiecznik ... poprawa oświetlenia zauważalna.
rovek - Sro Maj 09, 2012 08:45

Mógłbyś podrzucić jakiś prosty schemacik lub opis podłączenia?
Brt - Sro Maj 09, 2012 11:53

Plus do sterowania przekaźnika prosto z zarówki wziąłem (wypiąłem z kostki żarówki tą końcówkę konektorową), minus sterowania to z karoserii ... a na styki robocze to prąd z klemy akumulatora przez bezpiecznik (założyłem 20A) a po przekaźniku prosto do obu reflektorów. Do tego przewody o przekroju 2,5mm2 jako robocze i to wystarczy.
Prosta rzecz a wzrost napięcia na żarówce o ok. 1V .

rovek - Sro Maj 09, 2012 15:19

Ok, dzieki Brt, zaraz po tym jak zrobie ład w komorze silnikowej zabiorę sie za to.