Zobacz temat - [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Szoruje podwoziem o wszystko

siebener86 - Czw Lis 11, 2010 14:23
Temat postu: [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
Witam, niedawno kupiłem Roverka 75 2.0 CDT z 2000r i generalnie prawie wszystko w nim mi się podoba poza zawieszeniem. Czy inni posiadacze 75 mogliby się wypowiedzieć czy też zaczepiają o każdy próg zwalniający podwoziem lub czy przy parkowaniu przodem do krawężnika (niskiego nawet) też się zaczepia o coś. Zbliża się zima, a nie chce jeździć roverem jako spychaczem do śniegu. Da się coś z tym zrobić czy tak wszystkie mają?? Warto w ogóle wymieniać sprężyny, a jak tak to na jakie?? Aha i ostatnie pytanie, czy u Was też ten samochód jest taki miękki na zawieszeniu?? Pozdrawiam Paweł
PHJOWI - Czw Lis 11, 2010 14:31

sprawdzić należy na próbniku amortyzacji w jakiejś stacji , ale raczej trzeba będzie pomyśleć o sprężynach .
siebener86 - Czw Lis 11, 2010 14:39

Powiedzieli mi na stacji, że amorki mam jeszcze zdrowe, ponad 80%, a u Ciebie też ma takie miękkie zawieszenie?? Np przy wjechaniu w dziurę na bank czymś zaczepię
SeniorA - Czw Lis 11, 2010 14:46

Możesz też zmierzyć odległość środka półosi ( przód ) do błotnika , która przy nieobciążonym aucie piowinna być 408 +/- 10 mm. Tył 399 +/- 10 mm. Jesli jest mniej , to tak ja pisze PHJOWI , albo ktoś założył niewłaściwe sprężyny.
PHJOWI - Czw Lis 11, 2010 14:47

u mnie raczej nie bo ja je naprawiam i trochę się przez moje ręce przechodzi :) , ale częsta usterka , niestety do 2002 roku były za słabe sprężyny .
siebener86 - Czw Lis 11, 2010 14:50

Jakie sprężyny w takim razie będą pasować, jakie zamówić??
SeniorA - Czw Lis 11, 2010 15:00

http://forum.roverki.eu/v...p=345182#345182

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 14:57 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=155145#155145

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 15:00 ]
poczytaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
i sprawdź czy osłona silnika od dołu jest dobrze przykręcona .

siebener86 - Sob Lis 13, 2010 19:04

Witam, problem rozwiązany, nowe oryginalne sprężyny okazały się grubsze i dłuższe od poprzednich. Samochód stał się sztywny i nie wadzę już podwoziem o wszystko. Pozdrawiam
Marcin84 - Sro Cze 01, 2016 16:35

Odkopuje temat :)
mam problem z niskim zawieszeniem w moim R75 CDT, ogólnie odległość osi od błotnika przód 375mm i tył 375mm. O ile super to wygląda o tyle strasznie mnie to denerwuje jak zjeżdżam z równej drogi bo byle wystająca płyta chodnikowa czy mini dziura i słyszę walenie. Obecnie jeżdżę bez osłony silnika, bo poprzedni właściciel starą urwał zimą jak cofał, kupiłem nówkę ale szkoda mi zakładać. Zawiecha na diagnostyce przód - 95%, tył - 90% Opony rozmiar fabryczny. Obecnie mam z przodu sprężyny LEJSFORS, dokładnego modelu nie znam bo sprzedający pamięta tylko markę. I teraz konkretne pytanie czy po zamontowaniu sprężyn KYB RX2932 Auto pójdzie o te 3 cm w górę jak powinno? Montował ktoś? Bo nie chciałbym wywalić 300zł na sprężyny dla np 1 cm :) Ewentualnie będę się musiał nauczyć jeździć na nowo z takim zawiasem niskim :)

MD - Sro Cze 01, 2016 18:46

Marcin84, brałbym taki zawias. :D Sprężyny nie są pęknięte? Nie ułamało się po pół zwoju?
longer86 - Czw Cze 02, 2016 09:27

Hmmm ja z innej beczki, gdybyś faktycznie zmienił i poszło by wyżej to daj znać co robisz ze starym zawiasem ;)
MD - Czw Cze 02, 2016 11:00

longer86, byłem pierwszy!
Marcin84 - Czw Cze 02, 2016 11:02

MD napisał/a:
Marcin84, brałbym taki zawias. :D Sprężyny nie są pęknięte? Nie ułamało się po pół zwoju?


Sprężyny przednie na diagnostyce - wychodzą jak pisałem wyżej, wizualnie nie są skorodowane, może w weekend będę miał chwilkę to zdejmę koło i dokładnie obejrzę. Z tyłu zaś ostatnio wszystko wybebeszałem bo zmieniałem wahacze dolne i regenerowałem hamulce i też nic niepokojącego tam nie zauważyłem. Tył może tak jakoś siedzi bo na fotce auto ma pełny bak, ale wydaje mi się, że i tak nie powinno być tak nisko.


longer86 napisał/a:
Hmmm ja z innej beczki, gdybyś faktycznie zmienił i poszło by wyżej to daj znać co robisz ze starym zawiasem ;)


Najchętniej to bym się zamienił z kimś bezgotówkowo na używkę, która trzyma fabryczny wymiar na aucie i wypada na diagnostyce jak moja :) Jeżeli jednak faktycznie kupię nowe to te na pewno na sprzedaż, pod warunkiem, że faktycznie po wyjęciu nie okazałyby się jakieś popękane albo podejrzane :)

longer86 - Czw Cze 02, 2016 11:34

Cytat:
longer86, byłem pierwszy!
usunąć Ci posta? :D

Marcin84 napisał/a:
Najchętniej to bym się zamienił z kimś bezgotówkowo na używkę, która trzyma fabryczny wymiar na aucie i wypada na diagnostyce jak moja


Jesteś z Częstochowy więc trochę daleko na jeżdżenie na podmianki, chyba że MD sie skusi... on ma blisko

Punx - Czw Cze 02, 2016 11:49

Załóż 18'' będzie kilka cm wyżej :) Ja na 15/16'' zawsze szorowałem po krawężnikach podczas dojeżdżania przodem (parking z pasem zieleni) na 18'' nie zdarzyło mi się ani razu.
sknerko - Czw Cze 02, 2016 11:50

Punx dobrze gada
Wysokość od gleby mierzy się zawsze na progu za przednim kołem i na 15" mam ok 16cm nie pamiętam już, a na 18" 2,5cm wyżej

longer86 - Czw Cze 02, 2016 12:06

Na 18 wyżej bo:

Dla felgi 15-16-17 cali obwód koła jest identyczny
Przy czym dla felgi 17 wzorcowa opona to 225/45/17

Dla 18 cali opona wzorcowa to 225/45/18
Czyli jak Sknerko zauważył auto pójdzie w górę, ale moim zdaniem tylko o połowę z podanej wysokości. Próg pójdzie wyżej poł cala. (1.8cm)


Bez zakupu felg możesz założyć oponę z wyższym profilem, ale jesli nie zalezy Ci na wyglądzie to zmiana sprężyn bedzie najtańsza opcją.

sknerko - Czw Cze 02, 2016 12:12

longer86 idzie w górę w stosunku do 195/65/15" o 2,5 bo zmierzyłem u siebie ale na tych co piszesz czyli na 225/45/18", teraz mam profil 40 i jest 1cm niżej, dlatego taka różnica bo 15" maja balon i się uginają mocno.
longer86 - Czw Cze 02, 2016 12:14

Racja tego nie wziąłem pod uwage
MD - Czw Cze 02, 2016 13:17

No ja jestem spod Częstochowy, więc przy ogarniętym mechaniku można podjechać, podstawić dwa autka i pójść razem wypić kawkę. :D
Marcin84 - Czw Cze 02, 2016 13:33

sknerko napisał/a:
Punx dobrze gada
Wysokość od gleby mierzy się zawsze na progu za przednim kołem i na 15" mam ok 16cm nie pamiętam już, a na 18" 2,5cm wyżej


Na progu za przednim kołem mam 14-14,5cm

MD napisał/a:
No ja jestem spod Częstochowy, więc przy ogarniętym mechaniku można podjechać, podstawić dwa autka i pójść razem wypić kawkę. :D


Ja mechanikuje sobie sam :)
A jakie masz odległości osi od błotników?
Masz jakieś foto auta z profilu?

18-tki super sprawa, ale raz, że cena opon i felg nie do przejścia dla mnie obecnie, a dwa podejrzewam, że bym je zaraz pogiął bo jakieś 10000km rocznie robię w nocy na trasie, więc często dziurę się najpierw czuje zamiast ją zobaczyć i ominąć :)

prebenny - Czw Cze 02, 2016 13:35

Marcin84 akurat ori 18" są u nas dość wytrwałe ;) Jak ja jeszcze swoich nie pogiąłem to uwierz mi, że muszą być mocne ;]
Punx - Czw Cze 02, 2016 13:37

Ja zawsze szurałem pampersem w okolicy takiego zabezpieczenia przed miską. Wydaje mi się że na 15'' auto w tym miejscu miało do ziemi jakieś 10-11cm


A 18'' no cóż wszystko zależy jak i gdzie kupisz. Mi się udało zmieścić w budżecie z nowymi oponami chyba w okolicy 1600pln

Felgi w słabym stanie na allegro 400pln z wysyłką, malowanie/renowacja 350, 4x nowe opony 756pln, reszta kosztów to żelowe naklejki z logotypem, wyważanie, montaż ...

Opony to chińczyki (Zeetex HP1000 225/45R18 95 Y ZR, XL) z niezłymi parametrami, dla mnie jeździ się na tych 18'' o niebo lepiej niż na zimowych 16'' Alpin 5, jest zdecydowanie ciszej, lepiej w zakrętach, w ogóle nie czuje efektu taczki - mimo że straszono mnie że będzie twardo - a ja czepialski jestem i jakby było źle to bym na bank to wyczuł :)

Kwas taki że tydzień po zmianie kół na strzeżonym parkingu (strażnik ma 1h obchód), próbowano mi te koła ukraść :) Ale ktoś złodzieja spłoszył zdążył tylko połowę szpilek odkręcić. I tak by nie dał rady bo z racji malowania felgi tak ciasno wchodziły że trzeba było je przy montażu sporym młotem obstukać



Oryginalne 18'' są "MADE IN POLAND"

Tu masz fotkęhttps://forum.roverki.eu/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=13576 potwierdzającą że już po wysokich krawężnikach nie szoruję.

sknerko - Czw Cze 02, 2016 13:48

ja kupiłem 18" za 1000 w idealnym stanie z oponami toyo T1R bieżnik 6mm teraz zmieniałem opony i używki z końca 2014r Kumho 225/40/18 bieżnik 7mm dałem 570pln
MD - Czw Cze 02, 2016 14:05

Marcin84, jak będę na płaskim to sprawdzę. :D
Marcin84 - Czw Cze 02, 2016 15:26

longer86 napisał/a:
jesli nie zalezy Ci na wyglądzie to zmiana sprężyn bedzie najtańsza opcją.


a to aż tak szpeci? te sprężyny o fabrycznych parametrach? :) pytam bo nie widziałem nigdy Roverka z parametrami zawieszenia jak z fabryki :) Może ma ktoś fotkę z profilu?

sknerko napisał/a:
ja kupiłem 18" za 1000 w idealnym stanie z oponami toyo T1R bieżnik 6mm teraz zmieniałem opony i używki z końca 2014r Kumho 225/40/18 bieżnik 7mm dałem 570pln


To fakt, okazyjna cena :) Ja za same opony 15" letnie z montażem nowe dałem 800zł. Tyle, że to nie rozwiąże do końca problemu bo ja mam dwa komplety ALU 15" na lato i na zimę :) Letnie już po renowacji, z letnimi nowymi gumami, a zimówki przygotowane do renowacji z oponami na 2-3 sezony :)

sknerko - Czw Cze 02, 2016 15:31

to jak sprzedasz letnie to na 18" starczy spokojnie, pewnie troszkę gorsze jak lato ale zawsze a 18" są piękne na tym aucie
Marcin84 - Czw Cze 02, 2016 15:34

Skoro auto idzie te 2 cm do góry na 18-tkach, to jak się to ma do wskazań licznika i spalania? :)
sknerko - Czw Cze 02, 2016 15:38

na serii oszukuje o ok 10km/h (zawyża) to na 18" o ok 7km/h (zawyża)

[ Dodano: Czw Cze 02, 2016 15:38 ]
spalanie to jak na szerszych kołach bedzie większe nieco u mnie jak żona jeździ to ma ok 0,5-0,7l na setkę więcej, ja jak jeżdżę to ciężko wyczuć bo Landek słaby i jak wsiądę w 75 to zanim się przestawię to trochę odkurzam obrotomierz po prawej stronie

MD - Czw Cze 02, 2016 15:41

Marcin84, ponoć w ZCS istnieje opcja ustawienia koła 75 lub ZT, więc przekłamania licznika to najmniejszy problem. W sumie - i tak zgodnie z ustawą wszystkie liczniki przekłamują prędkość. :D

Poza tym, co Ty z 75 robisz, że szorujesz? Dla mnie 75 jest za wysoki, o wiele ładniej by wyglądał przy ziemi - ale trudno o taką konfigurację bez poświęcenia komfortu.

Punx - Czw Cze 02, 2016 15:42

Zależy jak mierzyć te oszustwa prędkości :)

Ja do tego używam DVR (GPS) i porównuje z wyświetlaczem cyfrowym i tak:

na 16'': wyświetlacz zawyża mi o 5km/h poniżej prędkości 100km/h i ok 7-9km/h przy wyższych prędkościach - czyli mam na wyświetlaczu 65 a w DVR 60km/h

na 18'': wyświetlacz i DVR pokazują taka sama prędkość do 100km/h i ok 1km/h wyświetlacz zaniża przy wyższych prędkościach, - czyli mam na wyświetlaczu 115 a w DVR jet to 116km/h[/code]

sknerko - Czw Cze 02, 2016 15:51

Punx dwa razy piszesz o 16 więc nie wiemy co autor miał na myśli :mrgreen:
Marcin84 - Czw Cze 02, 2016 16:39

MD napisał/a:
Poza tym, co Ty z 75 robisz, że szorujesz?


Dojeżdżam do pracy :) Jedyna droga prowadzi przez przejazd kolejowy, na którym codziennie od kilku miesięcy są załadowywane i rozładowywane platformy które dowożą materiały i wywożą gruz z remontu dworca. Codziennie układ płyt betonowych pomiędzy torami przybiera inny jakże zaskakujący kształt :mrgreen: Zanim szanowni panowie budowlańcy skończą się z tym pi....ć to ja się boję, że zniszczę auto, a na koniec robót się nie zapowiada.

longer86 - Czw Cze 02, 2016 16:58

Red bull do baku
Punx - Czw Cze 02, 2016 17:16

Poprawione :)


A na takie wyboje to dobrze się odpowiednio wcześniej rozbujać i przeskoczyć/przefrunąć jak Longer sugeruje.

pablo - Czw Cze 02, 2016 20:42

Zanim dużo zainwestujesz spróbuj gum dystansowych do sprężyn . Spokojnie podwyższysz całość o 2 cm i sprawdź czy masz prawidłowe ciśnienie w oponach ( można z 1cm zyskać) . Mam takie gumy założone już 2 rok i teraz nie mam takich problemów jak kiedyś z niskim zawieszeniem. Koszt ok 10-20 zł warto spróbować choćby tymczasowo.
Marcin84 - Pią Cze 03, 2016 12:31

pablo napisał/a:
Zanim dużo zainwestujesz spróbuj gum dystansowych do sprężyn . Spokojnie podwyższysz całość o 2 cm i sprawdź czy masz prawidłowe ciśnienie w oponach ( można z 1cm zyskać) . Mam takie gumy założone już 2 rok i teraz nie mam takich problemów jak kiedyś z niskim zawieszeniem. Koszt ok 10-20 zł warto spróbować choćby tymczasowo.


Powiem szczerze, że nigdy wcześniej o tym nie słyszałem, ale człowiek uczy się całe życie :) Poszukałem, poczytałem i faktycznie koszt 50zł na 4 koła, zestaw dedykowany do BMW E46 :) Jak to rozwiązanie się zachowuje ogólnie? Ma jakieś minusy? Bo teoretycznie charakterystyka zwieszenia nie powinna się zmienić, ale czy np. sprężyny siedzą dokładnie na swoim miejscu po założeniu tego, chodzi mi o to czy nie ma opcji przesunięcia się sprężyny?

MD - Pią Cze 03, 2016 12:39

Marcin84, kolega na tym jeździ i nie ma żadnego problemu. Guma jest dość twarda, sprężyna ot tak jej nie wytłucze.
Koenig - Pią Cze 03, 2016 13:10

Kurcze, ja też mam jakieś 14cm do progu, niby czasem zaszura podwoziem, ale jakoś specjalnie mi nie dokucza. Komfort nie jest może super ale też nie mam wrażenia że auto jest twarde. Jakiś czas temu jak zaglądałem pod spód to sprężyny były całe, ale może warto znów zerknąć co tam się dzieje :mrgreen: Auto tak nisko wygląda niewątpliwie bardzo fajnie, mam wrażenie że mój siedzi jeszcze niżej niż Twój.
pablo - Pią Cze 03, 2016 13:46

Gumy wkłada się między zwoje sprężyn . Wkłada się je bardzo łatwo i szybko ( na lewarku bez ściągania kół można). Jedynie co to ograniczamy delikatnie ruch sprężyny ale szczególnie przy zbyt miękkich sprężynach jest to ciekawe rozwiązanie. Auto mam wrażenie jest nieco "twardsze" . Gumy są uniwersalne jedynie średnica jest ważna aby dobrze siedziała między zwojami. Ja mam z tej AUKCJI
Marcin84 - Pią Cze 03, 2016 13:49

pablo napisał/a:
Gumy wkłada się między zwoje sprężyn . Wkłada się je bardzo łatwo i szybko ( na lewarku bez ściągania kół można). Jedynie co to ograniczamy delikatnie ruch sprężyny ale szczególnie przy zbyt miękkich sprężynach jest to ciekawe rozwiązanie. Auto mam wrażenie jest nieco "twardsze" . Gumy są uniwersalne jedynie średnica jest ważna aby dobrze siedziała między zwojami. Ja mam z tej AUKCJI


ja myślałem, że piszesz o takich

http://allegro.pl/gumy-po...5977873815.html

pablo - Pią Cze 03, 2016 14:00

Ja tył mam wysoko , więc zakładałem na przód. Z przodu masz McPhersony więc czegoś takiego nie założysz.
Marcin84 - Sro Cze 08, 2016 12:33

pablo napisał/a:
Ja tył mam wysoko , więc zakładałem na przód. Z przodu masz McPhersony więc czegoś takiego nie założysz.


Na McPhersony są te z dziurami wewnątrz, amorek przechodzi przez tą dziurę w podkładce.

[ Dodano: Wto Cze 07, 2016 16:50 ]
Jeszcze jedno pytanko w temacie, jaki producent dostarczał sprężyny na pierwszy montaż i czy da się je gdzieś kupić ?

[ Dodano: Sro Cze 08, 2016 12:33 ]
MD napisał/a:
Marcin84, jak będę na płaskim to sprawdzę. :D


i jak pomierzyłeś odległości osi od błotników, oraz wysokość od ziemi za progiem? Masz już jakieś foto autka z boku?

Arczibald - Pon Lut 27, 2017 08:28

Marcin84 zmieniłeś coś w zawieszeniu? Sprężyny wymienione? Pytam bo mam na zbyciu nowe KYB RC2932. Myślę, że sprawdziłyby się u Ciebie idealnie :)
SeniorA - Pon Lut 27, 2017 08:44

Arczibald napisał/a:
Sprężyny wymienione?
tu masz odpowiedź https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=38619 , kupił Lesjofors.
prebenny - Pon Lut 27, 2017 08:44

Arczibald myślę, że od czerwca 2016 przestał się interesować problemem... Zamiast bawić się w archeologa wrzuć ogłoszenie na allegro/olx i do działu giełda i tyle.
Arczibald - Pon Lut 27, 2017 08:51

Racja :)
przy okazji, zerknij na mój post o sprężynach bo wciąż nie wiem co zrobić ad wysokość / miękkość

SeniorA - Pon Lut 27, 2017 08:58

Marcin84 kupił tak :Sprężyny kupione online w eAutosklep.pl:
- na przód Lesjofors 40 757 30, cena 148,84 zł za sztukę
- na tył Lesjofors 42 757 29, cena 142,75zł za sztukę
Razem z kurierem 599,18zł

Arczibald - Pon Lut 27, 2017 09:05

Też zastanawiam się nad takim zestawem na przód. Pytanie jaka bedzie różnica KYB glugosci 377 fi14 a Lesjofors długości 380 fi13,75?
I jeszcze KYB długości 366 - katalogowe tylko do CDT.
Pomóżcie zanim kurier ruszy do mnie z tymi ostatnimi...
Jeszcze do wyboru są Lesjofors o dł 367 ??

Marcin84 - Pon Lut 27, 2017 09:56

Arczibald w linku który podał wyżej SeniorA masz opisane jak sprawa potoczyła się u mnie do końca. Sprężyny wymieniłem faktycznie na Lesjoforsy. W tamtym poście masz dokładnie podane numery katalogowe sprężyn które montowałem, odległości środka osi od rantu błotnika i fotkę jak wygląda auto po wymianie. Nawet sklep jest podany. Czyli w zasadzie gotowe rozwiązanie, jeżeli interesuje Cię wygląd jak na tamtym zdjęciu :) Dodam tylko, że założyłem osłonę silnika na jesień i nigdzie już nie obcieram, nawet zimą :)
Arczibald - Pon Lut 27, 2017 10:05

Dziękuję za odpowiedź. Moje dylematy wiążą się z rożnym przeznaczeniem sprężyn od rożnych producentów.
Nr katalogowe są na tyle wymiennie stosowane, że ciężko się w tym połapać. Na ten przykład KYB rozróżnia trzy wersje, inni producenci dwie. W KYB CDT są krótsze od v6 ale jak popatrzy sie na Lesjofors to CDT i v6 mają te same...
Nie chcę już Wam zawracać głowy. Sam za chwilę zdecyduję i chyba padnie na KYB dedykowane tylko do CDT.
Mam nadzieję, że nie bedą za twarde, że nie będę czuł na budzie każdego kamienia :)