|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 LPG] Nie pali, komputer
roberto1707 - Pią Lis 12, 2010 15:35 Temat postu: [R416 LPG] Nie pali, komputer Witam
Roverek zgasł tydzień temu i nie pali. Nie ma iskry na przewodzie przy kopułce ale czasami się pojawia i z trudem po kilkudziesięciu sek kilka razy udało się zapalić. Wówczas różnie pracuje: ładnie, równo lub szarpie i faluje od 1 sek do 2 min. i gaśnie. Wymieniłem cewkę, świece, przewody zapłonowe, kopułkę i palec aparatu , sprawdzone czujniki temperatury płynu i położenia wału kor., przewody do czujnika PWK ok., napięcie na cewce 12V, silnik ok. Nie wiem gdzie znajdę komputer do podpięcia.
darek_wp - Sob Lis 13, 2010 08:40
Jeśli nie ma iskry to możliwości są 3: uszkodzona cewka, czujnik położenia wału bądź komp. Cewka podmieniona więc zostaje czujnik bądź ECU. Czujnik też warto podmienić na inny sprawny bo nie zawsze pomiar jest w 100% pewny. Najgorzej jeśli to komp bo trzeba do jego podmiany mieć pod ręką testbooka aby przeprogramować IMO.
roberto1707 - Sob Lis 13, 2010 18:00
Dzięki Dzisiaj iskra jest?? Z 8 razy zapalił i nawet 1 raz ok. 4 minut równo pracował. Był taki okres, że 4 razy zapalił przy wyjętej 1 fajce, gdy sprawdzaliśmy czy jest iskra a przy wszystkich fajkach włożonych nie palił?? Masa do kompa i do silnika jest ok. Kompa rozbieraliśmy - wygląda pięknie ale mnie wkurza. Wyjmowałem przekaźnik główny ale jest nierozbieralny. Do sprawdzenia Rovera nie mogę znaleźć komputera z przystawką. Kupiłem czujnik PWK 110zł ale wtyczka nie pasowała chyba był od Land Rovera - miał 1323 ohm a na moim jest 1273 ohm. Czujnik PWK do mojego kosztuje 180zł. W poniedziałek może znajdę kompa do podłączenia.
ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 18:09
Czujnika położenia wału sprawdzisz tylko za pomocą oscyloskopu, to element półprzewodnikowy i żaden pomiar oporności czy napięcia nic nie da.
Ja obstawiam czujnik położenia wału korbowego że jest uszkodzony skoro czasem iskra się nie pojawia.
roberto1707 - Sob Lis 13, 2010 18:21
Dzięki Też tak myślę ale nie wiem od czego zacząć- czy podłączać kopa, czy wymieniać czujnik PWK. Nie wiem jak podłaczyć oscyloskop do czujnika położenia wału korbowego.
ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 20:04
Podłączenie to raz, odczytanie to co innego, trzeba to tez potrafić.
Ja najpierw bym wymienił połozęnie wału
roberto1707 - Wto Lis 16, 2010 16:33
I niestety czujnika położenia wału korbowego w sklepach nie ma a pod komputer podpiąć się nie mogę.
ADI-mistrzu - Wto Lis 16, 2010 16:39
To inaczej sprawdzisz położenie wału.
Wyciągnij listwę wtryskową i spróbuj zapalić, jeśli to czujnik położenia wału to wtryskiwacze czasem nie będą sikać (tzn pracują na przemian po dwa, ale np. na chwilę żaden się nie włączy itp).
roberto1707 - Sro Gru 08, 2010 08:34
Pomogła wymiana czujnika położenia wału, pracował z 15 minut i padła kopułka lub palec a po wymianie kolejna awaria zmalały jałowe obroty-ssanie i palił po dodaniu gazu i ciągłym naciskaniu na pedał ale obroty falują ok. 400 obr., krokowy wyczyszczony i nie pomogło.Obroty podkręcone, na zimnym silniku w chwili, gdy nie falują(bo nie zawsze) jest 700 obr. lub 1000. Na ciepłym silniku obroty 1800 a na lpg 2000.
baksik28 - Sro Gru 08, 2010 15:19
Mysle ze zle wsadziles silnik krokowy. Delikatnie przesun go w jedna baqdz druga strone, dokrec i patrz co bedzie. U mnie przynajmniej pomoglo.
|
|