Zobacz temat - [R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie


Vesper416 - Nie Lis 14, 2010 21:16
Temat postu: [R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
Witam kolejny raz. Pisze tym razem posta niechętnie ponieważ jestem przeciwnikiem gazowania no ale cóż ostatnio miałem kilka podróży po 1tys km i jak zacząłem liczyć ile bym zaoszczędził na gazie to się chwyciłem za głowę...

W temacie instalacji jestem zielony dodatkowo zniechęca mnie setka postów na forum w którym piszecie o problemach jakie macie z silnikami serii "K" po instalacji. Zauwazyłem równiez że zagazowane R częściej jakoś dopada HGF pewnie przez nieumiejetne podłączanie intalacji...

na allegro sie rozglądam żeby sie zaznajomić z cenami i jest tyle firm że sam nie wiem.

Jaką instalację polecicie? Na co zwrócić szczególną uwagę? Które wtryski brać? Najważniejsze polecicie gazownika z Wielkopolski?
_________________

borsi - Pon Lis 15, 2010 12:39

Zagazowałem swojego R w grudniu 2009 z przebiegiem 127 tys.
Na obecna chwile ma 154 tys .
Jedyny problem to padła uszczelka pod kolektorem dolotowym jak i sam kolektor.
dałem 1950 zł z wlewem pod klapkę.
tak jak w faq :
Sterownik Stagg ( można go potem samemu regulować) 4-300 czy tam 300-4
Reduktor ja mam tomatsso duży. U mnie działa bez zarzutu.
Brat do megane 2.0 150 założył zavolli i też nie ma problemu i jest o niebo mniejszy ale przeczytaj opini9e który lepszy.
Wtryski magicJet. rzadne Waldemary . jeśli Cie stać to Keihin.
Lpg-forum.pl
nie chce polecać mojego gaziarza bo pozatym i tak jest daleko bo w Kole. A potem moze być na mnie że coś spartolił.

oprawca_1978 - Pon Lis 15, 2010 12:52

Ja Poldoroverem na II generacji od sierpnia 2004 roku do lipca 2009 roku przelatałem równe 100 kkm poldkiem. Średnie spalanie gazu wyszło mi jakieś 8.5 l/100 km, w trybue eksloatacji prawie miejskiej (dojazdy do pracy i z powrotem W-wa-NDM). Silnik do końca trzymał po 1.4 MPa ciśnienia sprężania, tylko na trzecim garku co jakiś czas wyskakiwało 1.1. Okazało się, że zaworki wydechowe miały już dość duże wżery od siary z gazu.
Przez te pięć lat w instalacji gazowej wymieniłem tylko raz membrany w parowniku (osobiście, bo jakże inaczej, koszt - 36 PLN) oraz raz bezpiecznik centralki. Reszta - bezdotykowa.
Gazownia oparta o parownik Tomasetto typ AT 100 HP Asterik, mikser i wielozawór również, bultę polską, toroidalną, Pol-Gas, oraz centralkę gazowni też polską, LechoLpg typ MiniLambda.
W 2004 roku kosztowała mnie instalka 1700 PLN, z gwarancją, homologacją na butlę, fakturą na usługę i elementy, wszystko jak trzeba, zgodnie z prawem. Teraz taką możesz mieć za jakieś 1500.
Do tych samochodów nie opłaca się pakować nic lepszego, sekwencja będzie robić kłopoty, bo wymaga bardzo szybkich wtrysków gazowych.

Ważne jest tylko, żeby mikser od gazu dali w mufę, pomiedzy zespół przepustnicy a gumę dolotu i by był on o jak największej średnicy, wtedy silnik będzie najmniej zdławiony.

bociannielot - Pon Lis 15, 2010 13:00

Ja nie mam rovera w gazie co prawda, ale silnik który od 8 lat jezdzi na sekwencji nic się z nim nie dzieje- strata mocy odczuwalna dopiero po wlaczniu klimy, a nie przelaczeniu sie na gaz :wink: . Nie ma sensu przepłacać jeśli nie widać różnicy :wink: . Aha i też korek od gazu schowany pod klapką wlewu paliwa, fajna sprawa(na stacjach nie mogą wyjść z podziwu że ktoś miał taki dobry pomysł ;-) )
borsi - Pon Lis 15, 2010 13:23

bociannielot,
bociannielot napisał/a:
na stacjach nie mogą wyjść z podziwu że ktoś miał taki dobry pomysł

no bez przesady :)
II gen większe spalanie mniejsza moc.
sekwencja nie wycinaja Ci dzióry w puszce od filtru .
Nie wystapi poszarpywanie jak się zmieni ben/gaz.
bo nawet tego nie odczujesz.

faecd - Pon Lis 15, 2010 22:54

Jestem przeciwnikiem gazu, nie mam diesla bo lubie benzyne ale mnie nie stac :D i wtopa...

Licz sobie, ze silnik 16K4F spali 10l srednio...w spokojnej trasie 8-9 litrow...no moze nawet i 7 przy 90km/h.

Podstawowe graty instalacji to wg mnie stag+Magic Jet+zavoli zeta n ten do 150KM i masz spokoj. Do tego swietnym roziwazaniem jest umiejscowienie wlewu gazu w klapce. Ja niestety mam kurek w zderzaku i jakby nie bylo widac, ze to gazowa jest:P

Co wiecej...wyjdzie w pracniu. Wbijaj na lpg-forum, tam i ja mam taki sam nick i dowiaduj sie. Wazny jest poprawny montaz.

Nasze silniki pracuja na polsekwencji i porzadne ustawienie gwarantuje przyjemna jazde bez wiekszych problemow.

PS wg mnie istalacja tansza niz 2600 nie ma racji bytu w naszym silniku...no chyba, ze gaziarze promocje robia, tylko nie druciarze tylko gaziarze czyli promocja w dobrym renomowanym zakladzie.

Inne konfiguracje sprzetowe sa po prostu albo gorsze, albo lepsze, te lepsze drozsze:)

Pozdrawiam!

hudy23_1985 - Pon Lis 15, 2010 23:00

faecd, dobrze piesze tylko zamiast magicznych daj matrixy bedzie drożej ale magiczne nie lubią leżeć poziomo i syfiastego gazu
faecd - Pon Lis 15, 2010 23:47

Dlatego ja mam magiczne w pionie :D pojedyncze a co do syfu to hmmm...spróbuje chyba zaladowac najpierw czaja FLS bo mam jeszcze 2 takie na zapas kupione i za nim czaje fl03 bibulkowo jakis tam :)
borsi - Wto Lis 16, 2010 01:08

ja mam teraz czaje. wczesniej miałem jakiś czarny nie wiem co to było. otworze ten filtr po ok. 18 tys zobacze. tamten był w miare czysty.

Hmm co to ceny. Kurcze za pół dnia max 1 dzień roboty ma brać cholendarne 2600 zł.
Przesada. Osprzęt kosztuje z 1300 zł max. a oni jeszcze mają pewno taniej. ok 1000 zł.
więc no nie windujmy tu cen.
MagicJet na poziom to dla nich ideał.

Vesper416 - Wto Lis 16, 2010 19:46

faecd, Nie wiem jaki gaz wąchałes (taki brzydki żart) ale ja nie pisałem że mnie nie stać. Co nie oznacza że nie mogę zaoszczędzić. Jak pali Ci tyle co napisałeś no to sory ale masz zonka bo mi na trasie pali 6l a w miescie z 8 jesli nie ma jebitnych korków. jeśli na każdej podróży których ostatnio pare zrobiłem mogę zoszczędzić ~150zł no to jednak skłania mnie to ku instalacji lpg i tyle.
Perez - Wto Lis 16, 2010 21:33

Vesper416, ja Ci gaz polece z calego serca, byleby to Ci ktos ogarniety dobrze wymajstrowal.
Zakladu Ci nie polece, bo bedziesz mial daleko. Jak juz ktos napisal polookaj na LPG forum i tam na pewno znajdziesz polecany zaklad. Wazne, zeby rurki do wtryskow byly dosc krotkie (Maciej ma ciekawie zrobione), instalacje trzeba dobrze wyregulowac, nie konczyc na autokalibracji. Proponuje Ci Staga, zebys mogl go pozniej sobie sam regulowac.

darek_wp - Sro Lis 17, 2010 11:52

Ja także z czystym sumieniem mogę polecić instalację LPG. Przy odpowiednim (odpowiedzialnym :wink: ) montażu i regulacji szybko się zwróci a później już tylko oszczędności. Moje autko spala ok 8l LPG w mieście i nie narzekam ani na dynamikę ani na moc.
Vesper416 - Czw Lis 18, 2010 20:54

A co lepiej bo piszecie ze macie półsekwencję a ja myśle o pełnej sekwencji.
hudy23_1985 - Czw Lis 18, 2010 21:07

Półsekwencje-czytaj tak sterowane są wtryski PB
Leją parami po dwa na raz
Wiec tak samo sterownik LPG wysteruje wtryski LPG
Bynajmniej ja tak mam w stagu 300(staroc)
Nie wiem jak by działał silnik przy zmaianie w stagu premium na sterowanie sewencyjne

borsi - Pią Lis 19, 2010 01:39

w k serii nie da się zrobić pełnej sekwencji.
tomo63 - Pią Lis 19, 2010 20:55

Ja mam II generację i nie narzekam. Spalanie wyższe niż w sekwencji, ale za to benzyny spala tyle co nic, bo jest ustawiony na przełączanie na gaz po przekroczeniu 2k obrotów (bez względu na temperaturę). Więc tutaj spalanie się wyrównuje, bo z tego co wiem sekwencja spala co najmniej 1 litr benzyny na 100 km. Przy czym jej instalacja jest droższa.
borsi - Sob Lis 20, 2010 11:27

tomo63 napisał/a:
1 litr benzyny na 100 km

Kolego :) jesteś niedoinformowany.
Nie spala benzyne i LPG razem.
Sekwencja osiaga temp i przełącza się przy powiedzmy 40 st C układu chłodniczego.
1 litr to 2.30 zł na ile jest droższa instalacja sekwencyjna i w jakim stanie będzie silnik na sekwencji a II generacji. Nikt nie chce chyba mieć efektu strzelania w filtr.

tomo63 - Sob Lis 20, 2010 14:10

Cytat:
Kolego jesteś niedoinformowany.
Nie spala benzyne i LPG razem.


A gdzie napisałem, że jednocześnie???

Cytat:
Sekwencja osiaga temp i przełącza się przy powiedzmy 40 st C układu chłodniczego.

Super. Osiągnij tą temperaturę zimą ;) Ciekawe ile spalisz benzyny w tym czasie.
Mój roverek zużywa jakieś 3-4 litry benzynki rocznie (15 tys. rocznie i miasto, krótkie trasy), ciekawe ile spala sekwencja.

borsi - Sob Lis 20, 2010 19:08

tomo63 napisał/a:
bo z tego co wiem sekwencja spala co najmniej 1 litr benzyny na 100 km

Jade 250 km i w tym czasie spaliło mi 2,5 litra benzyny no powiedz jak ?

Wiesz Jeśli nie rozgrzejesz auta zima na benie to spalanie LPG wzrasta Ci z 8 do 10 minimum.
Pozatym gratuluje jeśli masz super założoną II gen. :brawa:

tomo63 - Sob Lis 20, 2010 20:58

Cytat:
Jade 250 km i w tym czasie spaliło mi 2,5 litra benzyny no powiedz jak ?

Żartujesz? Czy mówisz poważnie? (jedyne wytłumaczenie to, że właśnie przy rozruchu, jeśli mówisz poważnie ;) )

Cytat:
Wiesz Jeśli nie rozgrzejesz auta zima na benie to spalanie LPG wzrasta Ci z 8 do 10 minimum.
Pozatym gratuluje jeśli masz super założoną II gen.

Instalacja założona jest bez rewelacji bo mi podbija spalanie w korkach i miałem kilka wystrzałów, ale po kilku regulacjach jest ok ;)

A jeśli chodzi o spalanie to mi spala zwykle 11-13 litrów (może przesadzam z rozbierznością, ale jeżdże zwykle po mieście w korkach), minimum co odnotowałem to 9 a maksimum w lato z klimą w giga korku to 15 ;)
Więc jeśli chodzi os spalanie lpg to rewelacji nie ma ale na pewno nie spala mi ani ml benzyny po odpaleniu bo mam ustawiony na przełączanie prz 2k obrotów (bez temperatury).

Jeśli chodzi łatwość obsługi to wygrywa III generacja (tam też nie trzeba robić redukcji dolotu i masz te same osiągi na benzynie), ale wiem od mechaników że jak coś jest nie tak to jest gorzej niż z II generacją.

Vesper416 - Nie Lis 21, 2010 10:25

Wiem że kilka postów wyżej poleciliście juz mi komponenty na instalację a mam jeszcze pytanie co możecie powiedzieć o tej instalacji bo ma ciekawy opis:
http://allegro.pl/sekwenc...1317238151.html

borsi - Pon Lis 22, 2010 10:29

uwierz Vesper że lepsze będziecos takeigo jak poleca FAQ ponieważ jest to sprawdzone KME . Nie wiem czy to jest trwałe. Przejrzy lpg-forum.
Większość ma taka instalacje jak w faq lub BRC itd.
za taką kase nikt Ci w poznaniu tego nie zzrobi? nie wierze.
To w Koninie napewno.

Vesper416 - Wto Lis 23, 2010 18:28

A Panie i Panowie powiedzcie mi jak jest z prędkościami na lpg? Nie jest to tak że samochód traci na gazie i czy nie dusi sie jadąc blisko granicznych prędkości?
borsi - Wto Lis 23, 2010 18:45

jak często sie jeździ blisko końcowej prędkośći ? Ja 3 razy w życiu. około 15 km mniej/h
hudy23_1985 - Wto Lis 23, 2010 19:34

Ja roverkiem na LPG leciałem 180 ostatnio
było 5500 obrotów a by pewnie do 200 dociągnął ale mam linke od gazu kombinowaną i mi sie przepustnica do końca nie otwiera
Wiec myśle ze jest OK

Vesper416 - Wto Lis 23, 2010 23:19

Ty 3 razy a ja przez ostatnie 3 tygodnie prawie co dzien. Na lpg-forum piszą " ...nie wyprzedzaj tirów na lpg...."
borsi - Sro Lis 24, 2010 09:53

180-200 jeździsz mówisz ? Chyba na autostradzie. Za kazdym razem jak widze Twój post grasz takiego fajtera.
Rób co chcesz . Każdy Ci polecał.
Wiecej się nie wypowiadam.

Perez - Sro Lis 24, 2010 13:47

Peugeot 405 Mi16 230km/h LPG
Rover 620i 210km/h LPG
Transit MK II 2.0 1980` 160km/h LPG
Zaden nie byl nawet na sekwencji.
Vesper Jezeli naprawde Ci sie zwroci ta instalacja to ja bym sie na Twoim miejscu nie zastanawial nawet przez chwile. Jak zaczniesz jezdzic na dobrej instalacji to pozniej nie bedziesz chcial wracac do benzyny. Ja po rozwaleniu Rovera przesiadlem sie w Fabie 1.4 na benzyne i za kazdym razem mnie krew zalewa jak stoje na stacji.

Vesper416 - Sro Lis 24, 2010 22:45

borsi, O co Ci biega? Tak jeżdzę co dzięń autostrada Poznań - Łódź ale co Tobie do tego i co Cie boli? Patrz co Ty zgrywasz i trzymaj sie swojego nosa...

Nie znam instalacji i zawsze byłem przeciwnikiem LPG i w moich oczach sa one nadal niebezpieczne wiem myslenie z przed kilkunastu lat, ale nie próbowałem to nie wiem... i tyle....

No właśnie dzieki tej autostradzie mi sie zwróci szybko jakby nie było to jest troche kilometrów w tą i z powrotem....

_papa_ - Sro Lis 24, 2010 23:27

KME ostatnio poprawiło swoje wyroby i z tego co słuchy chodzą po necie to wyprzedza w tym momencie możliwościami staga. Ale do rzeczy. Patrząc na cenę nie spodziewaj się cudów. Za 1900 nie zamontujesz dobrej instalacji. Nie uwierzę!!! Koszt samych podzespołów do twojego auta to jest jakieś 1600-1800 zł. A gdzie w tym koszt montażu? To co jest na tej aukcji co podałeś to tylko nazwa sterownika, a to nic nie mówi o instalacji....
Vesper416 - Sro Lis 24, 2010 23:39

Nic więcej nie wiem bo sie nie dowiadywałem. Ten sam sprzedawca w cenie 2000zł oferuje staga 4 z montażem http://allegro.pl/sekwenc...1327614280.html w Poznaniu zawołali 2200 za staga i zaznaczyli mi że głowica aluminiowa i ni ebiorą odpowiedziałności jak ja od temperatury powygina???????? WTF???
_papa_ - Sro Lis 24, 2010 23:47

Vesper416 napisał/a:
i zaznaczyli mi że głowica aluminiowa i ni ebiorą odpowiedziałności jak ja od temperatury powygina

Czyżby druciarze? Zakładają gaz i dają gwarancji na montaż?!?!? Ja bym ich omijał szerokim łukiem....
Jak tak popatrzeć na opis tej aukcji to za rewelacyjnych wtryskiwaczy nie stosują (Valtek, Rail, Zavoli....) od bidy do niewymagającego silnika się nada.
Jeśli nie chcesz się zrazić do gazu to albo dozbieraj więcej pieniążków albo daj sobie spokój bo szybko dołączysz do grona niezadowolonych użytkowników LPG.
PS. Nie prościej napisać posta na lpg-forum? Ja wiem, że kultura tamtejszego forum pozostawia wiele do życzenia, ale to jest nieoceniona skarbnica wiedzy...... Jak to mówią lepiej się uczyć na cudzych błędach niż na własnych :cool:

f1x - Nie Lis 28, 2010 17:39

tomo63 napisał/a:
bo jest ustawiony na przełączanie na gaz po przekroczeniu 2k obrotów (bez względu na temperaturę). Więc tutaj spalanie się wyrównuje, bo z tego co wiem sekwencja spala co najmniej 1 litr benzyny na 100 km. Przy czym jej instalacja jest droższa.


Takim czymś znacznie skracasz żywotność reduktora. Zresztą jazda na gazie na zimnym silniku nie jest zbyt przyjemna. Każdą sekwencje można ustawić, żeby przełączała się niezależnie od temperatury, tylko nie ma kompletnie takiej potrzeby. Dla mnie oszczędność litra benzyny potrzebnej na rozruch i rozgrzanie auta to żadna oszczędność, a dzięki temu litrowi nie zużywam tak podzespołów gazowych, nie dławię silnika zimnym gazem i mam większy komfort jazdy na gazie już od samego przełączenia.

borsi napisał/a:
w k serii nie da się zrobić pełnej sekwencji.


Prawda. Nie wiem tylko czy od któregoś roku K seria nie miała w pełni sekwencyjnego wtrysku.


Mój roverek znosi gaz bez najmniejszego zająknięcia. Kwestia regulacji, bo na prawdę trzeba na nią poświęcić sporo czasu, żeby dla Full Group znaleźć optimum.

Co do instalacji, to raczej wybierałbym gotowe KITy niż składaki. BRC Sequent (jeżdżę na niej w BMW i przy 148kW spisuje się świetnie) lub Landi Renzo Omegas (jeździ w Roverku - toporny soft, ale podzespoły igiełka). Niczego droższego raczej nie ma sensu zakładać.

koper - Sob Gru 04, 2010 08:12

Ja ma r214Si 1,4 lpg instalacja zavoli zakladana 9 lat wstecz i autko smiga :mrgreen:
spalanie do 8,5l/100km jak sie pamieta i dba o instalacje to autko smiga az miło :mrgreen:

faecd - Pon Gru 06, 2010 22:54

koper ma racje....

A na isntalacje wyloz 2500 mionimum najlepiej okolo 3000 to bedziesz mial porzadniejsze podzespoly, ktore dluzej posluza

kumilek23 - Wto Gru 07, 2010 10:37

ja mam BRC Sequent 24 i bardzo sobie chwalę, ostatnio jeden drobny problem mam, podczas rozruchu na gazie muszę dłużej go kręcić, ale nie mam kiedy podjechać do gaziarza, poza tym jest jeden fakt bardzo dobitnie przemawia za gazem, mianowicie 120 km za 20 zł (przy kapciach 195) :mrgreen: no i czego chcieć więcej :mrgreen:
sobrus - Wto Gru 07, 2010 11:36

Zdaje sie ze w R25/R45 jest już pełna sekwencja.

Co do psucia reduktora niskimi temperaturami - przez wiele lat mieliśmy Seata Toledo z instalacją II gen który właśnie po przekroczeniu 2k rpm przełączał sie na gaz.
Oczywiscie ojciec przełączał go od razu krótką przygazówką.
Kilkadziesiąt tys km i nic z reduktorem sie nie stało.

Biorąc pod uwagę cene reduktora, która jest mniejsza od zatankowania Pb do pełna, raczej nie trzeba sie tym przejmować.

f1x - Wto Gru 07, 2010 12:48

sobrus napisał/a:
Biorąc pod uwagę cene reduktora, która jest mniejsza od zatankowania Pb do pełna, raczej nie trzeba sie tym przejmować.


Nie wiem o jakich reduktorach mówisz, ale nowy IG1 do Landi Renzo to koszt ponad 650zł, a Genius Maxx z BRC to koszt około 800zł.

Niestety podzespoły z II gen. różnią się od tych z IV gen. (i ceną i zasadą działania) pomimo tego, że mogą mieć podobną nazwe.

sobrus - Wto Gru 07, 2010 13:56

Oczywiście mówię tylko o sekwencjach. Seata dałem jako przykład - jemu też niskie temperatury miały bardzo szkodzić.

Landi Renzo i BRC to drogie instalacje, mówię o typowych zestawach.
To czy ktoś będzie montował instalację za 4-5k do samochodu za niewiele więcej to jest dosć dyskusyjna sprawa.

Scorpion Mini ~ 160zł
http://allegro.pl/redukto...1320658869.html
Tomasetto Alaska ~ 160zł
http://allegro.pl/r29-red...1340606348.html
Zavoli Zeta N - 166zł
http://allegro.pl/r15-red...1349468714.html
Z mocniejszych Magic - 160zł...
http://allegro.pl/redukto...1349178239.html
i KME Silver - 212zł
http://allegro.pl/r21-red...1349468029.html

Owszem, może to nie ta półka co BRC, ale sporo samochodów na tym jeździ bezawaryjnie nieraz przez lata. Poza tym to co zamieściłem to tylko część z tego co jest na rynku.

160, no powiedzmy nawet 200zł plus koszt wymiany to nie są jakieś ogromne pieniądze. A jednak w zimie sekwencja potrafi benzynkę wypić dość szybko (na szczęście nie w Roverach bo te sie szybko grzeja, ale jak ktoś ma duże V6.. ;) ).

f1x - Wto Gru 07, 2010 14:27

Mówiłem w sumie pod swoim kątem, bo w jednym aucie mam Landi Renzo, a w drugim BRC.

W BMW 2.5, gdzie jest silnik R6, 15L benzyny wystarcza na 3 butle gazu (około 600km). Więc w sumie jak dla mnie lepiej standardowo korzystać z sekwencji, niż kombinować z awaryjnymi odpalaniami. Poza tym w BRC jest taki trick, że po 5 awaryjnych odpalaniach trzeba jechać do gazowników, żeby zresetować licznik, bo instalacja na więcej nie pozwoli. Tak więc trzeba się tłumaczyć (można stracić gwarancję, bo w gruncie rzeczy jest to nieprawidłowe korzystanie z instalacji), kiedy jeździ się na taki reset zbyt często ;) .


sobrus napisał/a:
Landi Renzo i BRC to drogie instalacje, mówię o typowych zestawach.
To czy ktoś będzie montował instalację za 4-5k do samochodu za niewiele więcej to jest dosć dyskusyjna sprawa..


I poniekąd stąd bierze się zła opinia o LPG. Ludzie zakładają, co najtańsze, bo skoro auto kosztuje 5k, to instalacja za 3k jest przerostem formy nad treścią. A później coś nie działa, szarpie, przerywa i koło się zamyka ;) .

_papa_ - Wto Gru 07, 2010 16:53

f1x napisał/a:
I poniekąd stąd bierze się zła opinia o LPG. Ludzie zakładają, co najtańsze, bo skoro auto kosztuje 5k, to instalacja za 3k jest przerostem formy nad treścią. A później coś nie działa, szarpie, przerywa i koło się zamyka ;) .

Nieważne ile razy ktoś to będzie pisał, niektórzy mają "swoje racje". My ty na forum polecamy sprawdzone dogodne rozwiązania a jak ktoś postąpi to jego sprawa.
Człowiek najszybciej się uczy na własnych błędach. :wink:

sobrus - Wto Gru 07, 2010 18:48

Zgadzam sie z Wami, ale chyba nie uważacie że STAG+Magicjet to zły zestaw.
Jest to sporo tańsze od BRC i myśle że do Roverków w zupełności wystarczające.
Markzo ma takie coś w KV6 i nie narzeka.

Tańsze również w serwisowaniu - jeden wtryskiwacz do BRC kosztuje tyle co cała listwa czterech MagicJetów.

Osobiście męczę się z Zenitem, ale cóż - popełniłem błąd kupując samochód z zamontowanym LPG. Wtryskiwacze wymieniłem, ale wymiana centralki to za droga zabawa (zaśpiewano mi 1600zł). Moge jedynie jeszcze wymienić reduktor, ale nie wiem czy to warte zachodu.

Na szczęście jak sie uważnie wystroi to nawet Zenit znośnie działa :) . Choć nie idealnie.

Następny samochód zagazuję samodzielnie i dopilnuje żeby wszystko było dobre, choć nie będzie to pewnie nic pokroju BRC, Prins czy Landi. No chyba że kupie jakiegoś Jaguara :)

_papa_ - Czw Gru 09, 2010 16:17

sobrus napisał/a:
Wtryskiwacze wymieniłem, ale wymiana centralki to za droga zabawa (zaśpiewano mi 1600zł).


Fiu! Fiu! drogi ten warsztat.....
Sterownik staga 4 z kompletnym osprzętem kosztuje ok 550zł.
np tu: http://allegro.pl/stag-4-...1356295301.html

sobrus - Pią Gru 10, 2010 12:15

No nie? Ale cen ja nie dyktuje. Może babka policzyła reduktor i wtryski - ale w sumie od Alaski chyba nie ma co wymagać.

Ale ten warsztat zna sie na rzeczy. Jest tam pracownik który sam ma roverka i wie że to upierdliwa półsekwencja ;)

Wyobraźcie sobie ze ... wyregulowali mi zenita :D :D :D
Byc moze zrobili jakiś mix moich ustawień z własnymi.

Nie wiem jak z mocą, pewnie wciąż słabszy niz na benie (koła mi buskowały), ale nic nie szarpie, nie przydławia go przy depnieciu gazu :shock: - normalnie można jechać :D

Podłącze sobie lapa i zapisze te cudowne ustawienia na dysku zeby ich nie stracić. A moc jeżeli będzie trzeba moze podkręce korektą RPM jak faecd. Chyba że reduktor / dysze nie wydalają.