|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Bierze olej
zigzag - Pon Lis 15, 2010 18:08 Temat postu: [R600] Bierze olej Witam,
Moja 600 turbo benzyna zaczela brac intensywnie olej.
Jak zostawie auto z zagrzanym silnikiem na parkingu, ponownie odpale po 30 min., nastepnie jade ok. 4KM i zatrzymuje sie na skrzyzowaniu to z rury wydechowej wydobywa sie duzo siwego dymu. Po przejechaniu nastepnych 2KM dymienie znika. Jak odpalam zimny silnik to tez nie dymi.
Silnik ma przejechane 210 tysiecy KM. Pol roku temu byla robiona glowica.
Jaki jest sugrowany tok postepowania przy takich objawach? Mozecie polecic jakis warsztat w Krakowie?
faecd - Pon Lis 15, 2010 20:07
Jezeli Ci tak dymi to uszczelniacze na tlokach przepuszczaja. W takim wypadku zazwyczaj silnik ma przejechane wiecej niz 200 tys nawet 300 lub po prostu byl katany strasznie.
Nie wiem jak wyglada wymiana uszczelniaczy tlokow w tym silniku i jak z dostepnoscia czesci wiec wiecej nic nie powiem
szoso - Pon Lis 15, 2010 20:13
faecd napisał/a: | to uszczelniacze na tlokach przepuszczaja |
a nie zaworowe?
faecd - Pon Lis 15, 2010 23:51
jedne albo drugie w sumie...
Powiem tak...mnie tam zawsze dym z rury utozsamial sie z uszczelniaczami tlokowymi.
Jezeli kolega ma zaworowe do wymiany to pol biedy bo to sie latwiej robi niz tlokowe
Konix - Wto Lis 16, 2010 08:36
Ja bym zaczął od ściągnięcia węża z turbiny i sprawdzenia czy tam nie cieknie.
Marrkus - Czw Lis 18, 2010 18:23
Ja na twoim miejscu zaczął bym od obserwacji ile tego oleju ci pali. Postaw samochód na równym terenie i uzupełni do np maksymalnego poziomu (chodź niektórzy zalecają by uzupełniać tylko do połowy skali pomiędzy min i max). Pamiętaj że jak wlewasz olej przez korek to zajmuje mu kilka chwil by w całości spłynąć na dół. Pojeźdź tak kilka dni, tygodni na bieżąco kontrolując czy ubywa ci oleju i w razie potrzeby (gdy zejdzie poniżej minimum) dolewaj. Po dolaniu sprawdź ile km przejechałeś od ostatniego uzupełniania i ile oleju dolałeś.
To co opisujesz to prawdopodobnie jest związane z aktualną pogodą - jest wilgotno i zimno, ten dym to para wodna. Gdyby palił ci olej to byś miał piękny niebieski dym który by się łatwo nie rozwiewał w powietrzu tylko tworzył zasłonę dymną. Ale poziom oleju skontroluj tak dla własnego spokoju
[ Dodano: Czw Lis 18, 2010 18:23 ]
Właśnie zobaczyłem że dodatkowo masz LPG - to nie masz co się dziwić bo w wyniku spalania gazu wytwarza się głównie CO2 i H2O
|
|