Zobacz temat - [R420] Dziwne szarpnięcia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Dziwne szarpnięcia

veldrin_scoll - Czw Lis 18, 2010 10:50
Temat postu: [R420] Dziwne szarpnięcia
Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem rovera 420sdi 98 rok. Po zrobieniu około 1000 km wybrałem się w trasę około 200km. Na samym końcu tej wycieczki jadąc około 80km/h nagle zrzuciło mi bieg.... Obroty skoczyły do 4 tysięcy. Wrzuciłem go z powrotem i pojechałem dalej. Za następne 2 km przy redukcji na 2 nie mogłem już wrzucić żadnego biegu. Najpierw myślałem że to skrzynia biegów. Jednak okazało się że to sprzęgło. Po wymontowaniu widać było że jest ostro zjechane. Wymieniłem sprzęgło wraz z dociskiem i wszystko było ok przez jakieś 500 km. Dziś rano ,dodam że samochód nie garażowany, jadąc do roboty po jakiś 2 km jadąc 65km/h na 4 biegu poczułem jakby samochód się dławił. Jakby nagle moc spadła... Te lekkie szarpanie trwało jakieś 15 sekund. Później było znowu ok. Przejechałem jeszcze z 4 km ciągnąc go nawet do 3,5 tyś obrotów i wszystko ok. Dodam że samochód miał wymieniany olej wraz z wszystkimi filtrami w styczniu tego roku. Zrobione ma od tego okresu jakieś 5 tysięcy km. Czy powinienem wymienić filtr paliwa i powietrza? Może to jest przyczyna. Paliwo lałem tylko na dobrych stacjach. Ogromna większość na BP. Czy może to sprzęgło się dociera... Proszę o pomoc...
Jugol - Czw Lis 18, 2010 13:50

veldrin_scoll napisał/a:
Czy powinienem wymienić filtr paliwa i powietrza?


...to raczej sobie zadaj to pytanie. Nie wiemy w końcu kiedy ostatnio je wymieniałeś. Filtr paliwa najlepiej zmieniać przed zimą, filtr powietrza bardzo zapchany też będzie się przyczyniał do złej kultury pracy- zmieniałem na dniach u siebie- niby zrobiłem na nim 12kkm, ale był nieźle zawalony. Po wymianie skończyły się czkawki silnika, które od jakiegoś czasu występowały. Więc może i filtry i nowe sprzęgło, które się układa, dociera powodują te objawy.

veldrin_scoll - Sob Lis 20, 2010 23:00

właśnie jestem po wymianie filtra paliwa i powietrza... w sumie powietrza był czarny z wierzchu. Jednak jak się z niego harmonijkę zrobiło to był w miarę czysty... zobacze czy te objawy będą się powtarzać... oby nie...

[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 23:00 ]
nie no... dziś to się poprostu załamałem... silnik zaczął bardzo nierówno pracować... wydaje mi się że jest wyraźnie słabszy a do tego czuć jak przy lekko wciśniętym pedale gazu żeby utrzymywać prędkość np 60km/h zwalnia i nagle przyszpiesza... dodam że niedawno wymieniałem 2 węże od chłodnicy górny i dolny... oraz sprzęgło bo się skończyło całkiem... wczoraj również zmieniałem filtr paliwa i powietrza... silnik ma 195 tyś km. Katalizator wywalony. Czy to możliwe że sprzęgło się jakoś dociera? lub nie wiem... dodam że jestem laikiem i jest to mój 1 samochód... może turbo? prosiłbym o jakaś podpowiedź gdzie szukać usterki.. z góry dzięki

damiansz - Nie Lis 21, 2010 21:34

jaką temperaturę miał silnik jak te objawy wystąpiły? gdzieś już czytałem o tym lekkim - a raczej delikatnym szarpaniu, ale tam problem nie był rozwiązany. czy silnik bierze Ci olej? kopci na niebiesko?
veldrin_scoll - Nie Lis 21, 2010 22:07

nie bierze... nie kopci... a temp już ok.. samochód rozgrzany wskaźnik na środku...
bartoszek_m - Nie Lip 03, 2011 22:08

Czy problem został rozwiązany? Bo mam teraz podobne objawy.
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa i słusznie bo nie pamiętam kiedy go wymieniałem, ale to nie przyniosło za bardzo zmian.
Jutro wymienię jeszcze dla pewności powietrza, chociaż on nie powinien być, aż tak zużyty.

Powiem, że w moim przypadku szarpanie raczej występuje na niższych obrotach to jest do 2k ale nie jest to regułą.
w trasie raczej pracuje już głównie nie tak źle.
Co waszym zdaniem można w takim przypadku sprawdzić?
Czytałem o EGR i się za to zabiorę, ale liczę jeszcze na jakieś wasze podpowiedzi, a na pewno poczytam o tym i jak kolejne sprawy nie będą przynosić rezultatów zabiorę się za następne.