Zobacz temat - [MG TF] Rozładowany akumulator w 2 i pół miesiąca
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MG TF] Rozładowany akumulator w 2 i pół miesiąca

Gites - Pon Lis 22, 2010 14:24
Temat postu: [MG TF] Rozładowany akumulator w 2 i pół miesiąca
Witam,
Po dwóch i pół miesiąca stania w ogrzewanym garażu, akumulator w moim TFie rozładował się do poziomu 2 V. Czy jest możliwe żeby fabryczny autoalarm pobierał aż tyle prądu?
Pozdrawiam,
Gites

darek_wp - Pon Lis 22, 2010 14:26

Jest to możliwe. Nie tylko alarm pobiera energię z aku w nieużywanym samochodzie. Dodatkowo poza tym, że urządzenia pobierają energię z aku również on sam jest obciążony efektem samorozładowania. Producenci zalecają ładownie akumulatora co miesiąc nawet jeśli jest przechowywany nieużywany. Używany jak w tym przypadku powinien być ładowany co ok 2-3 tygodnie a nie rzadziej niż 1x w miesiącu.
Gites - Pon Lis 22, 2010 14:31

Akumulator właśnie się ładuje. Kiedy znów go podłączę, zamknę auto kluczykiem nie uzbrajając alarmu. Zobaczymy ile wtedy pociągnie.
Brt - Pon Lis 22, 2010 15:11

U nas w firmie bus VW używany sezonowo też się dosć szybko rozładowuje i jak stoi na dłużej, to podpinany jest pod taki prostownik podtrzymujący o niedużym prądzie ładowania i dość inteligentnej elektronice:

http://www.markowe-akumul...12e034a1ac85d57

mamy w firmie 4 takie (oprócz busa jeszcze 2 jachty + 4 auto prezesa ;) ) i sprawują się bez zastrzeżeń :ok: polecam tego typu rozwiązanie :ok:

Gites - Pon Lis 22, 2010 16:02

Ja na szczęście też mam dobry prostownik (a raczej inteligentną ładowarkę) ale zdziwiłem się że TF tak szybko "spija" aku. Dodam, że inny aku zimuje nie wyciągany z łódki i na wiosnę nie miałem jeszcze problemu z uruchomieniem silnika. No ale to być może dlatego że to jest morski aku więc może dlatego daje radę tak długo.
Pytanie dodatkowe... Czy mam się spodziewać jakichś fajerwerków po ponownym podłączeniu aku do TFa? Nie wyzwoli mi się alarm albo coś w tym stylu? Czy po podłączeniu aku należy coś jeszcze wykonać specjalnego? np. sekwencja kluczykiem albo coś.

Mad - Pon Lis 22, 2010 16:30

synchronizacja pilota. Zamykasz auto kluczem, naciskasz kilka razy przycisk otwierania na pilocie - otworzy się - OK.

albo odwrotnie, otwierasz auto kluczem a zamykasz naciskajac kilka razy przycisk na pilocie.

Gites - Pon Lis 22, 2010 20:00

Mad napisał/a:
synchronizacja pilota.[...]

Czy w ten sam sposób mam potraktować drugiego pilota?

Mad - Pon Lis 22, 2010 20:02

Ja synchronizuje tylko tego aktualnie używanego :D ale domyślam się że tak :)
darek_wp - Pon Lis 22, 2010 20:05

Gites napisał/a:
Czy w ten sam sposób mam potraktować drugiego pilota?


Dokładnie tak samo.

Harry - Pon Lis 22, 2010 21:24

Gites napisał/a:
Kiedy znów go podłączę, zamknę auto kluczykiem nie uzbrajając alarmu.

nie wiem jak w MG,ale w 200 nawet jak zamkniesz z kluczyka to alarm sie włącza
druga sprawa to, że komputer potrzebuje podtrzymanie pamięci i też pobiera prąd
a po za tym to nie jest zdrowe dla auta jak tak długo stoi nie uruchamiany, ponieważ wszystko się zastać, ze ścianek cylindra spływa olej i później rdza wchodzi

Gites - Pon Lis 22, 2010 22:29

Ok, naładowany akumulator znów w aucie. Harry, ma rację - alarm się uzbraja bez względu na to czy auto zamknie się "radiowo" czy "mechanicznie".
Tak, wiem że mechanizmy powinno się ruszyć co jakiś czas. Myślę, że od teraz każdego miesiąca będę robił TFem rundkę po hali garażowej. Mam nadzieję że to mu wystarczy. A potem to już lato i lato :P

MaReK - Pon Lis 22, 2010 23:08

Gites napisał/a:
ma rację - alarm się uzbraja bez względu na to czy auto zamknie się "radiowo" czy "mechanicznie".

Uzbrajać się uzbraja, ale nie powinien "wyć" po nieprawidłowym otwarciu jeśli się go zamknie z klucza. W Violli MG TF mamy właśnie ten problem ;)

Po zamknięciu z pilota auto wariuje. Zamyka, otwiera, zamyka i uzbraja się po czym zaczyna wyć alarm.

Po zamknięciu z kluczyka uzbraja się, immo działa ale nie wyje.

Nie wiem jak w Waszych TF'ach ale u nas nawet przy wyłączonym zapłonie, uzbrojonym alarmie cały czas idzie prąd na zapalniczkę. Przez co działa np. ładowarka do telefonu.

Pozdrawiam,

Gites - Wto Lis 23, 2010 13:29

MaReK napisał/a:
[...] Nie wiem jak w Waszych TF'ach ale u nas nawet przy wyłączonym zapłonie, uzbrojonym alarmie cały czas idzie prąd na zapalniczkę.[...]

Auto pod pokrowcem ale sprawdzę to dziś dla ciebie wieczorem.
Dla przykładu, komputer Xsary, kilka minut po wyjęciu kluczyka włącza "eco mode" i odłącza oba gniazda zapalniczek, wyłącza światła, oświetlenie w kabinie, itd.

MaReK - Wto Lis 23, 2010 18:19

Gites napisał/a:
Dla przykładu, komputer Xsary, kilka minut po wyjęciu kluczyka włącza "eco mode" i odłącza oba gniazda zapalniczek, wyłącza światła, oświetlenie w kabinie, itd.

Patrz, tego nie sprawdzałem. Bardzo możliwe, że po upływie pewnego czasu, prąd nie popłynie do gniazda zapalniczki ;/

Gites jak to problem, to sam sprawdzę przy najbliższej okazji. Nie demoluj sobie poskładanego autka ;)

Pozdrawiam,

seyfer - Pią Lis 26, 2010 13:11

MaReK, a to czasem nie objaw dla padniętego siłownika od centralnego ?
MaReK - Nie Gru 26, 2010 01:35

Sprawdziłem. Nie wyłącza się zasilanie gniazda zapalniczki po pewnym czasie. Czekałem dość długo i nic... działało i żarło prąd na ładowarce.

Niestety nasz MG TF też padł ofiarą złodzieja prądu.
Wyładowany akumulator i brak możliwości rozruchu, po kilkudniowym postoju auta.
Aku jest świeży ;) Podejrzewam, że podtrzymanie radia pożera ten prąd ;/

Pozdrawiam,