|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [r620] Kilka pytań
beer22 - Wto Lis 23, 2010 17:32 Temat postu: [r620] Kilka pytań Witam
niedawno zakupiłem roverka 620 sdi z 95 roku , jak narazie śmiga bez zarzutów ale nie pokoi mnie dziwne skrzypienie dochodzące z układu kierowniczego przy wykonywaniu ruchów skręcania zarówno w lewo jak i w prawo, szczególnie jak skręcam stojąc w miejscu, zaraz po zakupie samochód przeszedł gruntowny przegląd który wykazał tylko lekki luz na gałce górnego lewego wachacza który od razu wymieniłem i od tamtej pory zaczeły się te dziwne skrzypienia luzu jako takiego na kierownicy nie ma , może orientuje się ktoś o co może w tym chodzic??? , po drugie wraz z samochodem dostałem pilot ale bez baterii w środku i potrzebuje informacji jaka baterie musze nabyć oraz ile ich ma się tam znależć ?, dodam że pilot jest radiowy valeo z symbolem w środku 09732447b , 0116 i jednym przyciskiem, mam również pytanie odnośnie czujnika prędkości (impulsatora) wiem że jest dużo takich tematów na tym forum zamieszczonych ale niestety nie znalazłem w nich odpowiedzi otóż w moim roverku zamontowany jest metalowy podłączony przewodami z wspomaganiem , a razem ze samochodem dostałem plastikowy od jakiegoś nowszego modelu tylko jak porównuje długości fragmentów wchodzących do skrzyni to wydaje mi się że są rózne stad pytanie czy moge użyc tego plastikowego dodam że juz się ktoś bawił przy impulsatorze bo ten metalowy znajdujący się w samochodzie nie jest przymocowany żadną śrubą tylko poprostu tak włożony troche oleju tamtedy wycieka przy okazji tego ?
przepraszam jeśli moje pytania są zbyt oczywiste ale nie mam pomysłu jak to naprawić jestem świerzy jak chodzi o samochody jest to mój pierwszy samochód co prawda dzieki tematom na tym forum już kilka innych rzeczy naprawiłem sam za co dziękuje wszystkim którzy udzielają się tutaj i mam nadzieje ze ktoś pomoże
pozdrawiam
Balas87 - Wto Lis 23, 2010 18:35
Witam,
jestem tutaj nowy. Ja mam dokładnie tak samo jak kolega wyżej jeśli chodzi o skrzypienie. Podejrzewam tuleje wachacza.... maglownica nie ma tutaj raczej nic wspólnego
BTW też miałem luz na sworzniu wachacza górnego ile dałeś za sworzeń jeśli można oczywiście wiedzieć...
beer22 - Wto Lis 23, 2010 18:58
kupiłem cały lewy górny wahacz nowy co prawda zamiennik ale kosztował mnie 65 zł +18 zł koszty przesyłki zakupiłem go z hurtowni z Wrocławia która posiada części do rovera i hondy godne polecenia zamówienie złożyłem przez tel i na drugi dzień miałem przesyłke w domu trochę się obawiałem o rozstaw śrub tego wahacza gdyż hondy mają 19.5 a rovery 18 jak później już wyczytałem na forum ale przysłali mi odpowiedni z rozstawem 18cm mam gdzieś numer telefonu jak później znajdę to dołączę
_papa_ - Sro Lis 24, 2010 00:50
beer22 napisał/a: | co prawda zamiennik ale kosztował mnie 65 zł +18 zł koszty przesyłki |
Nie chcę cię smucić ale długo na tym nie pojeździsz.
Co do skrzypienia podczas kręcenia kierownicą to mogą być sworznie dolne. Trzeba dokładnie sprawdzić bo istnieje ryzyko urwania koła.
maciej1 - Sro Lis 24, 2010 13:48
Witam
Potwierdzam to co mówi _papa. Miałem tak samo aż do momentu utraty koła. Na szczęście wszystko działo się na małej prędkości ale cóż. Do wymiany dolne sworznie: lewy i prawy. Na forum sporo jest o tej dolegliwości
beer22 - Nie Lis 28, 2010 15:55
a może mi ktoś poradzić jakie sworznie będą dobre bo zdecydowałem się je zakupić ( w sensie przez allegro) i teraz rodzi się pytanie które będą najodpowiedniejsze ?
seyfer - Nie Lis 28, 2010 16:09
w piwnicy mam jeszcze stary komplet sworzni, później podje zobaczyć co tam na nich jest napisane
_papa_ - Nie Lis 28, 2010 19:20
beer22 napisał/a: | a może mi ktoś poradzić jakie sworznie będą dobre bo zdecydowałem się je zakupić ( w sensie przez allegro) i teraz rodzi się pytanie które będą najodpowiedniejsze ? |
Wszyscy polecają firmy 555. Ja mam u siebie Delphi za tą samą cenę i na razie jest spokój. Dla spokoju kup 555.
filo - Wto Lis 30, 2010 22:36
beer22 napisał/a: | nie pokoi mnie dziwne skrzypienie dochodzące z układu kierowniczego przy wykonywaniu ruchów skręcania zarówno w lewo jak i w prawo, szczególnie jak skręcam stojąc w miejscu |
Sprawdził bym dolne sworznie wahacza a nawet wymienił bym profilaktycznie.
beer22 napisał/a: | dostałem pilot ale bez baterii w środku i potrzebuje informacji jaka baterie musze nabyć oraz ile ich ma się tam znależć ?, dodam że pilot jest radiowy valeo |
Dwie sztuki ale symbolu nie pamiętam. Mam w domu, jak znajdę to napiszę.
beer22 napisał/a: | w moim roverku zamontowany jest metalowy podłączony przewodami z wspomaganiem , a razem ze samochodem dostałem plastikowy |
Metalowy, podłączony do wspomagania miał za zadanie dostosować siłę wspomagania do prędkości.
Plastikowy jest chyba nowszy ale coś mi się wydaje, że nie są ze sobą zamienne...
U mnie był plastikowy i też nie był niczym przykręcony-jedynie na wcisk.
zuber84cool - Sro Gru 01, 2010 01:10
Co do wahaczy, to ja jak szukałem do swojego w sieci po numerach, to natrafiłem na wahacze marki Yamato J84006YMT i J84007YMT , są to wahacze o rozstawie śrub mocujących 18cm, o dziwo jest to wersja która pasuje tak do hondy Accord V CC7(Rover 600) jaki i do Accord IV CB3 czy Aerodeck, a więc jeśli ktoś ma RH600 z przed liftingu i górne wahacze 18cm to na 100% powinny pasować te z IV generacji Accorda CB3, dokładnie to kupiłem te wahacze na aukcji tego sprzedawcy http://allegro.pl/wahacz-...1328413679.html zdjęcia w opisie aukcji, przedstawiają dokładnie takie wahacze jakie są w opisie, więc można się przyjrzeć, pasują idealnie a i cena nie wygórowana .
Co do sworzni 555 to też niedawno wymieniałem i mogę szczerze polecić, bardzo dobre solidne wykonanie i rozsądna cena, 2 szt. nabyłem za 111zł z wysyłką, kupowałem dokładnie tutaj http://allegro.pl/sworzen...1331284711.html , jedynie koszty wysyłki troszkę wzrosły, ale i tak cena atrakcyjna .
filo - Sro Gru 01, 2010 01:28
Co do dolnych sworzni to jeszcze dodam, że przy wymianie ściągnąłem ten dolny pierścień zabezpieczający gumę i napchałem trochę smaru bo nawet w nowych 555 mało go był.
Profilaktycznie zrobiłem to samo z górnymi sworzniami...
[ Dodano: Sro Gru 01, 2010 01:28 ]
beer22, co do baterii zobacz ten temat
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Z tym,że to pilot z dwoma przyciskami.
pencammm - Sob Paź 19, 2013 20:11
hej mam ten problem ze przy skrecaniu skrzypi. boje sie urwania kola. to sa na pewno dolne? polecicie jakies? mam rozumiec ze komplet to 2 sztuki?
[ Dodano: Sob Paź 19, 2013 21:11 ]
http://allegro.pl/sworzen...3641809963.html
2 sztuki zamowic?
Pawkaz - Sob Paź 19, 2013 20:34
pencammm napisał/a: | mam rozumiec ze komplet to 2 sztuki? |
Tak-na lewą i prawą stronę
pencammm - Nie Paź 20, 2013 09:19
gorne i dolne to razem 4 sztuki tak? nie ma podzialu na dolne i gorne?
[ Dodano: Nie Paź 20, 2013 10:19 ]
a co mi tam. wymienie cale przednie zawieszenie oprocz amortyzatorow. moze mi ktos napisac co mam kupic?
sawek112 - Pią Sty 17, 2014 19:46
Przestrzegam ! Wymieniajcie sworznie profilaktycznie ! Mi urwało na drodze do tego poszły pierścienie na krzyżaku na półośce przegub i laweta i cały interes kosztował ponad 600 zł !
Pawkaz - Pią Sty 17, 2014 20:44
sawek112 napisał/a: | Wymieniajcie sworznie profilaktycznie ! Mi urwało na drodze |
A miałeś wcześniej jakieś objawy ?
sawek112 - Sob Sty 18, 2014 18:00
Żadnych ! Żadnych stuków, żadnych luzów, tego samego roku byłem dwa razy na przeglądzie i nic nie było widać, żadnych objaw to nie ruszałem nic. Aż do pewnego dnia jak na prostej drodze, na nowym asfalcie zarzuciło mnie na drugi pas, koło obróciło o 180 stopni i koniec. Mechanik pokazał mi stary sworzeń był tak wyrobiony, że to musiało się stać prędzej czy później. Całe szczęście, że nie na autostradzie.
Dodam, że zawieszenie było robione trzy lata wcześniej (przejechane jakieś może 10 tys. może nawet nie) a części nie były najtańsze. Mojemu znajomemu przydarzyło się to samo dwa tygdnie wcześniej na autostradzie w hondzie accord z tym samym zawieszeniem. Też laweta.
Także dobrze radze zmieniać co jakiś czas przynajmniej dolne sworznie, nie jest to aż tak drogi wydatek, a lepiej dmuchać na zimne !
|
|