Zobacz temat - [R220] Odpalanie po nocy w niskiej temperaturze, obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Odpalanie po nocy w niskiej temperaturze, obroty

gismo - Pią Lis 26, 2010 21:48
Temat postu: [R220] Odpalanie po nocy w niskiej temperaturze, obroty
Witam

Przyszły ranne przymrozki i pojawiły się problemy podczas odpalania mojego Roverka. Problemy są dwa:
- silnik przy uruchamianiu tak jakby się chwile przydusił i dopiero zaskakuje (sam rozrusznik kręci ok. 2s)
- ma tak niskie obroty, że gdybym przy odpalaniu nie naciskał lekko gazu to silnik zgasłby

Po odpaleniu muszę tak kilka sekund przytrzymać wyższe obroty (ok.1000), żeby przestało trząść budą. Czy nie powinno być tak, że na zimnym silniku komputer ustawia wyższe obroty, większą dawkę paliwa ? Czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej ma na to jakikolwiek wpływ ?

Dodam, że:
- filtr paliwa wymieniony na nowy
- gruszka wywalona, wstawiony zaworek zwrotny
- aku Centra 62h 540A
- świece dwie nowe, trzeciej nie mogę wykręcić :/ , czwartej w ogóle nie ma i nigdy nie było :wink:

A poniżej wstawiam filmik jak odpala w temp. 0 st.

http://www.youtube.com/watch?v=qrGC0Ugtn8Q

Pozdrawiam :wink:

Jugol - Pią Lis 26, 2010 23:22

Wg mnie jak na dwie świece sprawne pali jak złoto :ok:
gismo - Pią Lis 26, 2010 23:48

Hmmm... to może ja jestem przewrażliwiony :wink: A co sądzisz o samym akumulatorze ? Nie za mały prąd rozruchowy :?:
Jugol - Pią Lis 26, 2010 23:52

Koledzy w zeszłą zimę zapodawali Centrę Futurę 72 Ah 720A i sobie chwalili, ja idąc za ich radą wpakowałem 77Ah Centrę Futurę i też sobie chwalę. Jak masz aku już do wymiany zapodaj coś koło 70 Ah i będzie ok.
karol556 - Sob Lis 27, 2010 10:43
Temat postu: akumulator
Pamietaj duzy akumulator to niedoladowany akumulator zamontuj taki jak w seri powienienes miec i bedzie elegancko
Remigiusz - Sob Lis 27, 2010 12:23

gismo, Większego nie wsadzisz bo tobie na to rama nie pozwala, można dać trochę większy ale w tedy nie da rady go na śrubę przykręcić i przy wymianie żarówki z tej strony trzeba będzie wyciągać akumulator. Zostaw jak jest, bo jak jest nowy i go nie rozładujesz to będzie dobrze działał długo.

Co do dwóch świec to będzie dobrze paliło nawet na jednej zapali przy -10°C ale poniżej trzeba dłużej kręcić a tobie pali na dotyk można powiedzieć. TO ze obroty falują to ja tez tak miałem w SD, winna jest tego ze linka gazu jest przy zimnie krótsza oraz te wszystkie sprężyny od wolnych obrotów na pompie i dlatego tak się dzieje. Ja zawsze przytrzymywałem trochę gazu aż się chwilkę rozgrzał i jechałem od razu.

xtek - Sob Lis 27, 2010 12:23
Temat postu: Re: akumulator
karol556 napisał/a:
Pamietaj duzy akumulator to niedoladowany akumulator zamontuj taki jak w seri powienienes miec i bedzie elegancko


13 lat temu byly troche inne akumulatory. Ja bym wstawil Centre Future powyzej 70Ah. Maja spory prad rozruchowy, co jest wazne w dieslu. Pchaj taki, zeby sie po prostu zmiescil w dziurze.
Chociaz jesli ten akumulator nie jest az tak stary, to raczej nie ma sensu tracic pieniedzy. Ja mam jakiegos starego dziada marki Moll (bodajze 74Ah) i nigdy mnie nie zawiodl - to ja przewaznie uzyczam pradu ;)

gismo - Sob Lis 27, 2010 13:45

Remi55 napisał/a:
Zostaw jak jest, bo jak jest nowy i go nie rozładujesz to będzie dobrze działał długo.


Ten akumulator co teraz mam Centry ma już ze 2 latka, także poobserwuję i najwyżej wymienię na jakiś z prądem rozruchowym powyżej 700A, ten ma tylko 540A :/

Remi55 napisał/a:
Co do dwóch świec to będzie dobrze paliło nawet na jednej zapali przy -10°C ale poniżej trzeba dłużej kręcić a tobie pali na dotyk można powiedzieć. TO ze obroty falują to ja tez tak miałem w SD, winna jest tego ze linka gazu jest przy zimnie krótsza oraz te wszystkie sprężyny od wolnych obrotów na pompie i dlatego tak się dzieje. Ja zawsze przytrzymywałem trochę gazu aż się chwilkę rozgrzał i jechałem od razu.


No właśnie dzisiaj troche pogrzebałem pod maską i okazało się, że te nakrętki kontrujące przy lince w ogóle rozkręcone były i latały jak żyd po pustym sklepie :wink: dokręciłem i zobaczymy jak teraz będzie.

Co do świecy kurcze tą trzecią też pasowałoby wymienić, ale już tyle prób podejmowałem, że aż w końcu ręce mi opadły, a świeca ani drgnie. Dodatkowo tam strasznie trudny dostęp jest bo to jest ta pierwsza od strony czujnika temperatury :bezradny:

Remigiusz - Sob Lis 27, 2010 13:58

gismo napisał/a:
Co do świecy kurcze tą trzecią też pasowałoby wymienić, ale już tyle prób podejmowałem, że aż w końcu ręce mi opadły, a świeca ani drgnie. Dodatkowo tam strasznie trudny dostęp jest bo to jest ta pierwsza od strony czujnika temperatury :bezradny:


No z ta jest trochę kłopot, a jak nie to podjedz do jakiegoś mechanika niech tobie ta jedna wykręci. Jak masz na nasadki przegub to tym próbuj lub kluczem oczkowym który jest podgięty. Przed operacja dobrze silnik rozgrzej to łatwiej puści :wink:

gismo - Sob Lis 27, 2010 14:09

Remi55 napisał/a:
No z ta jest trochę kłopot, a jak nie to podjedz do jakiegoś mechanika niech tobie ta jedna wykręci. Jak masz na nasadki przegub to tym próbuj lub kluczem oczkowym który jest podgięty. Przed operacja dobrze silnik rozgrzej to łatwiej puści :wink:


Chyba właśnie pojadę do jakiegoś dobrego mechanika, tylko muszę popytać bo jak kiedyś u jednego byłem i powiedziałem, że świeca jest zapieczona to rozmowa zaczynała się od 500 zł, rozbierania głowicy i 2 tygodni czekania dlatego podziękowałem :shock:

[ Dodano: Sob Lis 27, 2010 14:09 ]
A oto filmik z dzisiejszego rannego odpalania po całej nocy. Po odpaleniu trochę siwo się wokół samochodu zrobiło, Wy też tak macie :?:

http://www.youtube.com/watch?v=vDAmDmcbmtY

:wink:

Remigiusz - Sob Lis 27, 2010 14:37

gismo, Dymu na filmiku nie widać ale jest ok jak tak pali nic złego stwierdzić nie można :mrgreen: Ale dym jest normalny :wink:
gismo - Sob Lis 27, 2010 14:49

Remi55 napisał/a:
gismo, Dymu na filmiku nie widać ale jest ok jak tak pali nic złego stwierdzić nie można :mrgreen: Ale dym jest normalny :wink:


Kilka tygodni temu kupiłem taki specyfik LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG, jak wyjeżdżę to co mam jeszcze w baku, wleję go i zobaczymy jak to działa, może rozwiąże w jakimś stopniu sprawę dymienia :wink:

Mam jeszcze dwa pytanka:

- cz ten zielony czujnik temperatury płynu o którym dziś wspominałem wpływa w jakikolwiek sposób na rozruch :?:
- odkręciłem dziś z ciekawości korek spustowy wody na dole filtra paliwa i zaczeła lecieć ropa, czy tak ma być, czy nie powinno nic tam lecieć :?:

szoso - Sob Lis 27, 2010 14:56

gismo napisał/a:
odkręciłem dziś z ciekawości korek spustowy wody na dole filtra paliwa i zaczeła lecieć ropa, czy tak ma być, czy nie powinno nic tam lecieć :?:

jak odkręcisz korek spustowy to zleci cała zawartość filtra, to jest do spuszczania wody jak będzie w paliwie

gismo - Sob Lis 27, 2010 15:02

szoso420 napisał/a:
jak odkręcisz korek spustowy to zleci cała zawartość filtra, to jest do spuszczania wody jak będzie w paliwie


Aha, to dobrze, że szybko zakręciłem i filtr się nie zapowietrzył :wink:

Remigiusz - Sob Lis 27, 2010 15:29

gismo, Ten korek na dole filtra jest do spuszczania wody z filtra przed zima, lub jak szoso420 pisze do opróżniania filtra. Filtr można na gorze ta śrubka odpowietrzyć.

Pompujesz grucha paliwo przy odkręconej śrubce i jak zacznie lecieć ropa przez śrubę zakręcasz ja i tyle. :wink:

Ja tego niestety nie praktykuje :wink: Wymieniam filtr paliwa co 40.000km lub w każda zimę. To drugiej przeważnie wcześniej następując, bo te 30zl nie dużo jest a ma się spokojna głowę ze się ma dobry filtr :wink:

gismo napisał/a:
- cz ten zielony czujnik temperatury płynu o którym dziś wspominałem wpływa w jakikolwiek sposób na rozruch :?:

W SD on raczej tylko służy do wentylatorów :razz: Teoretycznie powinien większą dawkę ustawiać leć tego jakość nie widać było na obrotach przy zimnym silniku. W R45 idt to np widać strasznie, bo jak odpalę zimny silnik mi obroty prawie przy 1000RPM trzyma automatycznie :wink: Na ciepłym tak nie robi i mam te 850RPM :wink:

gismo - Sob Lis 27, 2010 18:53

Remi55 napisał/a:
W SD on raczej tylko służy do wentylatorów :razz: Teoretycznie powinien większą dawkę ustawiać leć tego jakość nie widać było na obrotach przy zimnym silniku. W R45 idt to np widać strasznie, bo jak odpalę zimny silnik mi obroty prawie przy 1000RPM trzyma automatycznie :wink: Na ciepłym tak nie robi i mam te 850RPM :wink:


Czyli pewnie dzieje się tak, że komputer w silniku SD nie ma jak sterować pompą, która jest mechaniczna. Dobrze rozumuje ? :wink:

Jugol - Sob Lis 27, 2010 19:02

karol556 napisał/a:
Pamietaj duzy akumulator to niedoladowany akumulator zamontuj taki jak w seri powienienes miec i bedzie elegancko

Kolego nie pisz bzdur. Centra Futura 72 Ah wchodzi do 220 SDi- koledzy mają je pozakładane i wchodzi, i na bank jest doładowana, oczywiście przy sprawnym alternatorze.

gismo napisał/a:
Czyli pewnie dzieje się tak, że komputer w silniku SD nie ma jak sterować pompą, która jest mechaniczna. Dobrze rozumuje ?


...dobrze rozumujesz :ok: , to u nas w iDT zapakowali sterownik na pompę- gorsze rozwiązanie ;/

Remigiusz - Sob Lis 27, 2010 19:53

gismo napisał/a:
Czyli pewnie dzieje się tak, że komputer w silniku SD nie ma jak sterować pompą, która jest mechaniczna. Dobrze rozumuje ? :wink:


No nasz komputer w SD steruje czasem wtrysku tyle i nic więcej. Dawkę już się ustala śrubą na pompie. Mozna fajnie kolo niej grzebać bo się kreci tylko śrubkami.

Jedyne coś oferuje to sobie podkręcić trochę dawkę na pompie oraz before boost dawkę :wink:

gismo - Sob Lis 27, 2010 22:49

Remi55 napisał/a:

No nasz komputer w SD steruje czasem wtrysku tyle i nic więcej. Dawkę już się ustala śrubą na pompie. Mozna fajnie kolo niej grzebać bo się kreci tylko śrubkami.


Właśnie dzisiaj podkręciłem trochę śrubkę na górze pompy pod tą żółtą zaślepką (czyli chyba to before boost) i muszę powiedzieć, że auto jest znacznie żwawsze w dolnym zakresie obrotów :grin: Z tą śrubą z boku pompy jeszcze nie kombinowałem nic, bo za zimno dziś było na takie eksperymenty, a dostęp tam trochę trudny jest :wink:

Remigiusz - Sob Lis 27, 2010 23:07

gismo, No to dobrze zrobiłeś :D Czemu jak nie masz Intercoolera "jeszcze" to dostęp jest tam całkiem ok do dawki paliwa :wink: Pewno temat jak podkręcić śrubkę znalazłeś :razz:

Jak byś potrzebował cały zestaw do przeróbki żeby mieć Intercooler to pisz do mnie bo mam to jeszcze na sprzedasz z mojej 220 :wink:

gismo - Nie Lis 28, 2010 10:11

Remi55 napisał/a:
No to dobrze zrobiłeś :D Czemu jak nie masz Intercoolera "jeszcze" to dostęp jest tam całkiem ok do dawki paliwa :wink: Pewno temat jak podkręcić śrubkę znalazłeś :razz:


No masz rację :wink: , szukając trochę o tych obrotach na zimnym silniku znalazłem ten temat o podwyższaniu dawki paliwa i mówie, a co tam podkręcimy i zobaczymy, czy coś się zmieni :grin: Do tej śruby z boku jest trudny dostęp z tego względu, że przeszkadza mi ten jeden grubszy wężyk od paliwa, muszę najpierw kupić krótszy kluczyk, żeby było lepsze dojście.

Remi55 napisał/a:
Jak byś potrzebował cały zestaw do przeróbki żeby mieć Intercooler to pisz do mnie bo mam to jeszcze na sprzedasz z mojej 220 :wink:


Okej, jakbym się zdecydował na taką przeróbkę to na pewno dam znać :wink:

Remigiusz - Nie Lis 28, 2010 13:53

gismo, aha :wink: Ja z tym dojściem problemu nie miałem trzeba mieć kleszcze płaskie i maly klucz oczkowy 7 i się ładnie śrubkę łapie. tylko ta czarna osłonę trzeba ściągnąć.

Moze mylisz śrubki:

Da dolna śrubka "fuel screw" jest od paliwa ta górna jest do czegoś innego. :wink:

Z SD można spokojnie 120koni wyciągnąć.

gismo - Nie Lis 28, 2010 15:43

Remi55 napisał/a:
Moze mylisz śrubki:


No właśnie o tą śrubkę chodzi, kwestia tylko mniejszego klucza do odkręcenia nakrętki bo ja mam same duże :wink:

A te dwie pozostałe do czego służą ? Ja kręciłem jeszcze tą inną co od góry jest :wink:

szoso - Nie Lis 28, 2010 16:28

ta po lewej na górze jest od obrotów biegu jałowego, ta na górze po prawej nie wiem, a ta na dole jest od dawki paliwa jak napisał Remi55 :wink:
gismo - Nie Lis 28, 2010 16:35

szoso420 napisał/a:
ta po lewej na górze jest od obrotów biegu jałowego, ta na górze po prawej nie wiem, a ta na dole jest od dawki paliwa jak napisał Remi55 :wink:


Czyli ta śruba "idle speed" działa tak samo, jakbym przykładowo podciągnął trochę linkę od gazu tak ? :wink:

szoso - Nie Lis 28, 2010 16:39

gismo napisał/a:
Czyli ta śruba "idle speed" działa tak samo, jakbym przykładowo podciągnął trochę linkę od gazu tak ? :wink:

tak, jeśli są za niskie obroty to można je tą śrubą zwiększyć

gismo - Nie Lis 28, 2010 16:43

Aha, dzięki :mrgreen:
Remigiusz - Nie Lis 28, 2010 17:05

gismo, Ty kręciłeś ta "smoke screew"


I ona daje kopa zanim Turbo pełną moc rozwija.

Jeżeli dobrze znasz angielski sobie to poczytaj:
http://www.roverdiesel.co...-sd-tuning.html

Tam jest wszystko ładnie wytłumaczone.

cirek - Nie Lis 28, 2010 17:20

gismo,

Ja też mam r200 SD i mam w aucie akumulator Centry futury 72A o mocy rozruchowej 720
i jakoś mieści się na tej podkładce

gismo - Nie Lis 28, 2010 18:26

Remi55 napisał/a:
Ty kręciłeś ta "smoke screew"

http://www.roverdiesel.co...-sd-tuning.html

Tam jest wszystko ładnie wytłumaczone.


Tak właśnie tą śrubą :wink: Poczytałem trochę na tej stronce o tuningu pompy wtryskowej - wszystko bardzo fajnie wytłumaczone :grin:

Podkręciłem ją na razie o 1,5 obrotu i jest widoczny efekt :grin:

[ Dodano: Nie Lis 28, 2010 18:26 ]
cirek napisał/a:
Ja też mam r200 SD i mam w aucie akumulator Centry futury 72A o mocy rozruchowej 720 i jakoś mieści się na tej podkładce


Zobaczę w najbliższych (zimnych) dniach jak będzie odpalał jeżeli będzie słabo to może spróbuję coś takiego:

http://allegro.pl/akumula...1325107595.html

akumulatory te nie są drogie, a słyszałem wiele pochlebnych opinii o nich, no i prąd 750A.

Remigiusz - Nie Lis 28, 2010 19:15

gismo, No i bardzo dobrze robisz :D

Zaslep EGR, odlacz odme, podkręć jeszcze dawkę paliwa oraz "smoke screw" (wyreguluj te obie śrubki tak żebyś był na graniczy przed czarna chmura z tylu), załóż Interccoler :wink: podkręć sobie Turbinkę na 1,2bara (choć pewno już może masz przy 1,5 obrotu), wstaw stożek i się można w tedy cieszyć mocą ok 100-120KM :razz:

gismo - Nie Lis 28, 2010 20:08

Remi55 napisał/a:
Zaslep EGR, odlacz odme


Zaślepić EGR próbowałem kiedyś, cholera ciężka sprawa odkręcić te zapieczone śruby żeby wstawić zaślepkę, a innaczej chyba się nie da :/ Ze śrubkami się jeszcze pobawię jak tylko zima nie da o sobie znać na dobre :razz: No i podstawa coś z tą świeczką jedną zrobić :???:

A jak odłączyć odme i co daje wstawienie filtra stożkowego :?:

Rozumiem, że odma to jest to zaznaczone strzałką :?:


Remigiusz - Nie Lis 28, 2010 20:20

gismo, Aha no tak bo ty masz jeszcze bez IC dolot :wink: To ciężka sprawa bo kiepskie dojście jest.

Wpadnij do Strzyżowa kiedyś to przerobimy twoja furke na more power :wink: Z tym filtrem stożkowym to zrób dopiero jak podkręcisz wszystko na maxa i dołożysz IC żeby można była większa powierzchnia zaciągania powietrza.

Tak to jest odma, wyciągasz ten czarny grzybek i go wywalasz, otwór w tej grubej rurze co idzie do Turbo wkładasz korek 3/4" i zaciągasz opaska, a ten gumowy waz od silnika przedłużać jak najgłębiej pod auto i gotowe. :wink:

gismo - Pon Lis 29, 2010 10:26

Remi55 napisał/a:
Tak to jest odma, wyciągasz ten czarny grzybek i go wywalasz, otwór w tej grubej rurze co idzie do Turbo wkładasz korek 3/4" i zaciągasz opaska, a ten gumowy waz od silnika przedłużać jak najgłębiej pod auto i gotowe.


A czy ten korek na zaślepkę może być obojętnie jaki np. taki mosiężny od hydrauliki :?: Rozumiem, że tą rurę od silnika co idzie już niczym nie zaślepiać tylko pod silnik ją włożyć tak :?: :wink:

szoso - Pon Lis 29, 2010 10:39

gismo napisał/a:
Rozumiem, że tą rurę od silnika co idzie już niczym nie zaślepiać tylko pod silnik ją włożyć tak :?: :wink:

to jest przecież odpowietrzenie skrzyni korbowej, jakbyś to zaślepił to by było nie wesoło