|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Problem z niską temperaturą.
dreifah - Sob Lis 27, 2010 14:47 Temat postu: [Freelander] Problem z niską temperaturą. Witam
Mam problem z moim freelanderem 1.8, mianowicie w czasie jazdy po mieście temperatura jest ok lecz w trasie jest zimny, po prostu nie łapie temperatury. Chciałem wymienić termostat ale nigdy nie spotkałem się z dwoma (?). Tam jest jakiś z przodu silnika i z tylu? Dodam, iż jest to wersja angielska.
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
t15690b - Nie Lis 28, 2010 10:48
masz przerobiony układ, taki kit się kupowało i przerabiało, w takim wypadku termostat powinien być z przodu
amik - Nie Lis 28, 2010 11:00
witam kolego jeśli ktoś przerabiał termostat to Powinien ten z tyłu wybebeszyć lub zakupić zamiennik http://www.4land.pl/sklep/view/1248/ no ale jak byś miał dwa termostaty to raczej by się grzał a nie jeździł nie do grzany musisz sprawdzić termostat Pozdrawiam
keczu - Nie Lis 28, 2010 15:16
dreifah napisał/a: | Chciałem wymienić termostat ale nigdy nie spotkałem się z dwoma (?). |
Powinien byc zamontowany tylko jeden termostat.
dreifah napisał/a: | Tam jest jakiś z przodu silnika i z tylu? |
Jesli jest z przodu to taka konwersja LR. Zwie sie to PRT-termostat i uruchamiany jest temperatura, ale rowniez i cisnieniem plynu. Ma to naprawic fabrycznie skopany uklad chlodzenia w K-seri, ktory funduje silnikowi hustawke temperatur i szczegulnie obciazony silnik 1.8 w LR. wywala uszczelke czesciej niz reszta. Trzeba wyjac org. termostat (zwykle jest wlasnie kolniez z wybebeszonego standardowego termostatu).
Jak zamontujesz dwa to zalatwisz silnik bo sie przegrzeje.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID009782
Tu jest wlasnie taki termostat to cos pierwsze z prawej, moze byc bialy. Zwyke widac go za chlodnica w dolnej czesci .Pozdr.
dreifah - Nie Lis 28, 2010 17:22
Czyli ta "gruszka" z przodu zawodzi. A czy to może być wina tego, że nie mam od spodu osłony silnika i po prostu wieje tam i termostat odczuwa o wiele mniejszą temperaturę? Problemy zaczęły się dopiero nie dawno jak pojawiły się mniejsze temperatury, wcześniej było ok. Jeśli by to było przyczyną można by owinąć termostat taką gąbką co się rury obwija.
keczu - Nie Lis 28, 2010 19:20
Nie wiem czy to cos pomoze. Najlatwiej to przyslonic kawalek (nie cala) chlodnicy. Chodzi o to ze niewiele jest osob na forum co ma taki termostat zamontowany. Poprostu moze ten typ tak ma. Chodzi o to, kiedys czytalem ze przy ok. 1400 obr. cisnienie lekko uchyla ten termostat. Wiec moze na zime w UK jest oki, ale na zime w Polsce juz nie. Jak wezmiesz np. nawiew w srodku na max cieplo to odbierasz silnikowi tyle ciepla ze w zime praktycznie w trasie chodzi na malym obiegu. Moj silnik trzyma podczas jazdy ok. 90 stopni (sprawdzane niedawno z podpietym kompem) czyli termostat jest prawie zamkniety (zaczyna sie otwierac przy 88st, a max otwarty jest przy 100) i to w IRL gdzie zima jest lekka. Tak czy inaczej to najlepszy jak do tej pory sposub na ratowanie tych silnikow wiec zostawil bym go na miejscu. Napisz na PW do kolegi "secio" on ma taki termostat w R200 VVi moze sie podzieli wrazeniami. Pozdr.
secio - Sro Gru 01, 2010 22:14
dreifah napisał/a: |
Czyli ta "gruszka" z przodu zawodzi. A czy to może być wina tego, że nie mam od spodu osłony silnika i po prostu wieje tam i termostat odczuwa o wiele mniejszą temperaturę? |
Na to wygląda że ta "gruszka" czyli jak się domyślam termostat PRT zawodzi ale w drugą stronę niż sugerujesz. "Myśli" że jest ciepło i jest cały czas otwarty.
Jak sprawdzić czy termostat działa poprawnie? Zaraz po załączeniu zimnego silnika, chłodnica jest zimna w zasadzie aż do osiągnięcia temperatury roboczej silnika. Jeśli w Twoim przypadku będzie się powoli nagrzewać zaraz od początku, oznacza to że termostat jest do wymiany.
Zasada działania termostatu jest przedstawiona tutaj: http://web.tiscali.it/elise_s1/index.htm
Jaki masz kolor termostatu?
dreifah - Sob Gru 04, 2010 19:41
Czarny, ta to się otworzyć i wsadzić tam termostat, bo już mam termostat do "tyłu" kupiony?
|
|